קבלתי פילטר היום בדואר

מסוג הפריטים שמתבקש להזמין במרשתת


שלום
החיסרון שאין למי ללכת אם משהו משתבש...אבל מה יכול להשתבש בחתיכת זכוכית?
גם הזמנתי אתמול פאוץ' של לופרו ב-77 ש"ח - משלוח חינם! רק שזה ייקח זמן.
http://www.ebay.com/itm/111703146983
בארץ רוצים על זה 175 ש"ח
http://camera.co.il/p21933/lowepro toploader zoom 50 aw
אם הפילטר הגיע שלם, אין סיכוי שהפאוץ' ישבר
 
יפה בעיני המתבונן

שלום
אני יותר בקטע של השימושי.
לדגם שהזמנתי אפשר לתלות בצד עוד פאוץ' לעדשה נוספת...
ראה תמונה מצורפת.

 

dovv7

New member
קניות במרשתת

שלום
לפי דעתי בהזמנת פאוץ אין סיכון,
אבל לשים פילטר שעלול להיות מזויף...החתיכת זכוכית הזאת
עלולה לשבש את כל התמונה תרתי משמע.
 

eliyaho555

New member
שאלה ? יש לי את ה24-105 לקנון L הראשונה ,האם למכור או לעבוד

אם מתאם ,על הסוני או הפוגי חסרי מראה ,מה דעתכם .
 

ravivme

New member
היא לא תעבוד טוב עם מתאם

חוץ מזה שהיא ענקית וכבדה, ולא מתאימה בכלל למצלמות מירורלס.
בקיצור - למכור.
אם יש לך פוג'י אז 18-55 יכולה להיות שימושית וטובה, וגם המחיר סביר.
 

חכםפסח

New member
פילטרים וכרטיסי זכרון (לפחות גדולים) עדיף לקנות מחו"ל.

אני כבר לא מדבר על זה שבחנות אחת מוכרים כרטיס זכרון במחיר כפול מזה שאפשר למצוא בזאפ, אלא שהמחיר משולש מזה שאפשר למצוא בחנויות מקוונות באינטרנט.
 
גם מחיר הפילטר יותר מפי 2

שלום
בעיקרון הפרמטרים של:
1. פחות מ-70$ לא להסתבך עם המכס
2. יחס מחירים בין החנויות בארץ למרשתת - לפחות פי 2X!
3. מוצרים קטנים שאפילו יכולים להיכנס לתיבת הדואר (פילטר או כרטיס זיכרון),
הם בד"כ במשלוח חינמי או בזול מאוד, בשל גודלם ומשקלם.
4. מוצרים רכים כמו תיקים וכו'.
מעניין למה התחרות לא מוזילה את אותם מוצרים בארצנו...
 

חכםפסח

New member
להערכתי, זה שילוב של שלושה גורמים.

הראשון הוא שלחנויות בארץ יש עלויות נוספות מעל הזמנה ברשת, כמו שכירות, ארנונה, משכורות, וכו'. למיטב ידיעתי, חנות בת"א עשויה לשלם 300+ שקל למ"ר בשנה.

[כן, אמזון משלמת מיסים בחו"ל, רק שיש לה שני יתרונות. הראשון הוא שיש לה משחק הרבה יותר גדול איפה להקים מחסן. השני הוא שכעסק גדול היא יכולה לנהל מו"מ לגבי המיסים שהיא תשלם.]

השני הוא מידה מסויימת של תיאום. כל החנויות מפרסמות את המחירים שלהן, רובן דרך זאפ. כאן נכנס גורם עדין - כל בעלי החנויות מכירים אחד את השני ברמה כלשהיא, כולם עובדים עם אותם יבואנים וספקים, כולם חולקים אותו פול של עובדים, וכו'. לכן יש לחץ להתיישר עם המחיר הנמוך בזאפ, אבל גם לחץ לא לשבור אותו.

השלישי הוא היבואנים. לעיתים קרובות יבואן מייצג כמה וכמה חברות, לדוגמא יצרנית של כרטיסי זכרון, יצרן של בטריות, יצרן של דיסקים, ועוד. לעבוד עם יבואן אחד בצורה מסודרת זה נוח. לעקוף אותו בכרטיסי זכרון עלול לגרור תגובה במחירי מוצרים אחרים. לעקוף אותו בכל המוצרים עשוי להיות עבודה קשה (להזמין הכל מחו"ל) עד בלתי אפשרית, כי יצרנים מערב אירופאיים עובדים בד"כ עם יבואן אחד בכל מדינה.
 
מרכיב המחיר לא מעניין

שלום
יש תחומים בהם המחיר בארץ זהה או דומה למחירי חו"ל. אז איפה נכנס מרכיב העלויות הגבוהות בארץ? למשל בעדשת 16-35 מ"מ F/4 שקניתי בהודו. מחירה בארץ או בארה"ב קנדה, (אחרי מיסים) כמו בארץ במרחק של גג 10%.
מה עם עדשת ה-24-105 הנחשקת החדשה? המקומיים נקבו במחיר 5,600 ש"ח.
בקנדה וארה"ב אפשר לקנות אותה במחיר 1,099$+מס שזה כ-4,700 ש"ח.
פה זה לדעתי חמדנות ישראלית. הרי לכולם ברור שמחירה ירד, ישתווה ואולי ישתפר. ראה את עלות הקודמת (I) שנמכרת בכ-2,700 ש"ח בעוד שבחו"ל מחירה 999$! לפני מס.
לא נכנס להם לחישוב או לכיס. מחפש מה נכון לי ועל מה לא שווה לשלם ומזמין או רוכש בארץ בהתאם.
פרטנית לטיעונך, אמזון אולי מחזיק במחסן במקום נידח וזול, אבל המחירים שלו לציוד בדיוק כמו B&H (ניו-יורק הזולה!) או המחיר הרשמי של Canon USA.
מחיר נכון צריך להיות ברמת היבואן. אם כרטיס זיכרון או פילטר לא בתחרות, זה שלא יקנו יפגע במיוחד בימואן שמיבא רק אותם. אח"כ בחנות שמוכרת מגוון מוצרים. היום כמות ההזמנות ברשת גוברת. לכן יבואנים מורידים מחירים ומשנים גישה. זה יגיע גם לצילום.
 

חכםפסח

New member
אם רכיב המחיר לא מעניין, על מה אנחנו כותבים?

קודם כל, לגבי איפה לקנות - אני מסכים איתך לחלוטין. לאחרונה ממש קניתי כמה פילטרים וזוג כרטיסי זכרון, ועשיתי את הרכישה מאמזון, ושלחתי אותם לידידה שהביאה אותם ארצה.

אני מקווה שהתחרות ברשת תוביל לירידת מחירים בכרטיסי זכרון, פילטרים, וגו'. עד היום, לא ראיתי את זה קורה בתחום הצילום. הרושם שלי מפילטרים הוא שקורה ההפך, כמו שקרה בתחום הספרים המיובאים לפני דור - חנויות מחזיקות רק את רבי המכר, כי את כל השאר לא משתלם להן להחזיק.

אני לא יודע למה מחירי העדשות בארץ עובד אחרת, אבל כתופעה עדשות חדשות מתחילות עם מחיר גבוה משמעותי מחו"ל, לפעמים גם ב 2,000-3,000 שקל. בשביל זה אני מחכה שהמחירים ירדו.

למיטב ידיעתי, המחיר החריג כלפי מטה של ה 24-105mm f/4L mk1 הוא תופעה יחודית לדגם הספציפי, בגלל שהעותקים הספציפיים פורקו מקיט וגו'.
 
מרכיב המחיר - הובנתי שלא נכון

שלום
הכוונה שלא מעניין אותי למה פילטר עולה פי 3 או פריט אחר פי 2.
לא מתכוון להיכנס לזה, בטח לא להצדיק זאת.
לשם כך הראתי שיש מוצרים בהם בארץ המחיר זהה או זול מהותית מחול - למרות ההעמסות שאתה ציינת בפילטרים או זיכרון. מה שהופך את הנושא ללא מדויק.

לא נכנס למרכיב המחיר - כלומר ממה הוא מורכב. רק לשורה התחתונה: כמה זה יותר זול או יקר. על עש 10-20% אני מניח שאקנה מהארץ.
בהפרש של 100% ויותר לא אקנה בארץ.
 

חכםפסח

New member
אז לא הבנתי אותך

כתבת בפוסט קודם "מעניין למה התחרות לא מוזילה את אותם מוצרים בארצנו", הטיעון שלי הוא שיכול להיות שאי אפשר להוריד את המחירים שלהם מסיבות כאילו ואחרות.

שיש מוצרים שהמחיר שלהם זהה לחו"ל לא אומר הרבה. יכול להיות שעדשות ומצלמות סוחבות מספיק רווח כדי שלא יצטרכו להעלות את המחיר שלהם.

קנון לא מעוניינת שחנויות יפרקו קיטים. היא לא תטריח את עצמה לבדוק אם חנות קטנה בתל אביב עושה את זה, היא תבדוק אם אמזון עושה את זה באתר שלה. אני אופתע אם לא תמצא את ה 24-105mm f/4 mk1 במחיר דומה לזה שבארץ בחנויות קטנות בארה"ב.
 
הסבר

שלום
לא יודע למה בחרת להיכנס לתחשיבי החנויות בארץ ע"מ להצדיק מחירים.
חישוב המחיר שלהם עניינם, ואני לא מצדיק את הנסיון שלהם (בעלי העסקים) או אחרים להסביר או להצדיק אותם. אילו המחירים, נקודה. הם גם מוצגים ברשת ומופיעים בזאפ. כ"א מכיר את הכלים להציג אותם ולהחליט מה טוב לו ומה לא.
בשוק החופשי שבו יש תחרות, כללי המשחק משתנים.
בכלכלה (1) מלמדים שהמחיר נקבע ע"י ה-"יד הנעלמה". בעברית יותר מקצועית: כוחות השוק.
בעלי החנויות יבינו שעבור חלק או רוב המוצרים התחרות שלהם אינה רק בעסקים מקומיים מתחרים, אילו שמופיעים ברשימה של זאפ, אלה גם אתרי מרשתת.

לאור המקרה שלי, מוצג תחום מוצרים שמחירם בארץ גבוהה באופן ניכר מאשר במרשתת וראוי להזמין משם, מאשר לשלם את המחיר פה.
גם הנושא של פטריוטיות, כמו קנה "כחול לבן" לא משחק. הציוד מיוצר בחו"ל ורק נמכר פה. אף שגם לסוחרים יש חלק בכלכלת המדינה, אני לא מתכוון לרכוש מהם במחיר שאינו מתאים לי.

עיקר הבעיה (ידוע) שבדרך יש את דואר ישראל שמזה כמה זמן לא מתפקד במיטבו. ויש דואר "רגיל" חינמי שמכניס עיקוב של חודש + למסלול האספקה.
מעבר לזה, אפשר לעקוף (לא תמיד) את הנושא בכמה שקלים, ע"י שינוע בדואר חבילות אקספרס.
 

steiff

New member
אל תשכח שהמדגם של הכותבים פה בפורום מאד לא מייצג

החנויות בארץ בונות על הרוכש הממוצע, והוא לא יתעסק עם קניה באינטרנט בשביל לחסוך ארבעים שקל.
המחירים בארץ ירדו כאשר תהיה נדידה של יותר קונים לרכישה עצמית בחו׳ל. סמוך על בעלי החנויות שהם יודעים לעשות את התחשיב שלהם.

פעם הייתי נהנה לבקר בחנויות לממכר תקליטים בארץ ובחו׳ל. הייתי אוהב למשש את העטיפות, לקרוא את מה שכתוב עליהן, להתרשם מהביצועים, התזמורת, המנצח. לאט לאט התחילו להופיע מותגים זולים כמו nexus שהציעו ביצועים פחות יוקרתיים במחירים מופחתים. אחר כך גם סוני וחברות ״מובחרות״ התחילו להוציא סדרות במחירים מופחתים, ובסוף החנויות נסגרו כי כולם עברו לקנות (או לגנוב) מוזיקה באינטרנט.

פעם הייתי נכנס לחנויות ציוד אופניים ומשמש את המלאי. כשהייתי מביא חלקים מחו׳ל, שקניתי במחיר מופחת לעומת המחיר בארץ, הייתי מרכיב אותם בעצמי כי היה לי לא נעים לבוא לחנות עם חלק שקניתי בזול ולבקש מהמם להרכיב אותו על אופני. בינתיים מסתבר שבעלי החנויות הבינו את הדינמיקה. אני לא היחיד שקונה ציוד בחו׳ל ומביא לארץ. הם מחזיקים מלאי מינימלי של ציוד, וגובים עבור התקנה של ציוד שהלקוח מביא מהבית.

המחיר בארץ מבטא את השקלול של הרבה מרכיבים. זמן הוא אחד מהם.
 

sagiKor

New member
המחיר זה רק בעיה אחת של אביזרי צילום בארץ

בדגש על אביזרים, לא עדשות ולא מצלמות.
יש בעיה חמורה של מבחר והיצע.
נראה אותך מוצא פילטר UV מהיצרנים המובילים ומהסדרות הגבוהות בחנויות צילום בארץ. הרוב מחזיק זבל או סדרות נמוכות של מותגים מוכרים שזה שווה ערך לזבל. עד היום רק בחנות אחת בארץ ראיתי פילטר איכותי וחייב לציין שקיבלתי עליו מחיר הוגן יחד עם העדשה.
מה לגבי פילטרים אחרים? מדורגים או nd ברמות שונות, מה עם פילטרים צבעוניים? פשוט אין ושוב אם יש במקרה אז זבל...
אבל לא רק פילטרים, זה גם סוללות, חצובות, רצועות, תיקים ושאר ירקות...
היצע נמוך, מס׳ דגמים מצומצם, כמובן שמבחר גימורים וצבעים לא קיים...

פעם נכנסתי לחנות של רשת ידועה על מנת לבדוק אם במקרה יש מכסה עדשה חליפי, אז ראשית הייתי המום שהיה להם ואח״כ עוד קיבלתי שוק שרצו ממני מחיר פי 30 מאיביי.... כאילו שאם היו גובים פי 5 או פי 10 זה לא היה מספק רווח נאה...

אז נניח שהצרכן הישראלי מספיק פראייר לשלם יותר, אבל מה לגבי אופציות ומבחר?
 

חכםפסח

New member
להערכתי, אי אפשר למכור פילטרים בארץ במחירי חו"ל ולהרוויח.

חנויות עושות כסף מסחורה שזזה, שבעברית אומר שהמוצר יורד מהמדף לפני שצריך לשלם לספק.

פילטרים UV פשוטים זמינים כי דוחפים אותם באגרסיביות ובהצלחה כ"פילטר מגן". אגרסיביות רבה כל כך, שמוכר אחד הציע לי בפול אוטומט לקנות פילטר מגן ל extender. עברו חמש שניות לפני שהוא הבין למה אני מסתכל עליו כמו על מפגר.

פילטרים מדורגים וצבעוניים נמכרים בהיקפים הרבה יותר מצומצמים, ולכן יש חנות וחצי שמוכרת אותם.
 
למעלה