מחפש מצלמה לקראת קורס צילום ולקראת עבודה בתחום צילומי הריו

liroykas

New member
מחפש מצלמה לקראת קורס צילום ולקראת עבודה בתחום צילומי הריו

היי חברה,

יש לי ידידה שרוצה להתחיל להתעסק בצילומי הריון, צילומי משפחה וכל מיני אירועים מיוחדים כאלה.

היא מתחילה עכשיו קורס ראשון בתחום והיא צריכה לקנות מצלמה לקראת הקרוס ולקראת העבודה בהמשך, העדפה היא לקנות כבר מצלמה טובה שתוכל לשמש אותה גם להמשך ולא לקנות רק מצלמה לקורס.

היא קיבלה מספר המלצות לגבי מצלמות ואני אשמח לחוות דעתכם:
קומפקטיות:
1. פנסוניק LX100.
2. סוני A6000

SLR יותר גדולות:
1. קנון 750d עם עדשה 18-55.
2. ניקון d5500 עם עדשה 18-55.

ועוד שתי קומפקטיות לקחת בחשבון:
פוג׳י x-t10 עם עדשה 16-50
פנסוניק gx7 עם עדשה 14-42

אשמח לדעתכם לגבי הדגמים הנ"ל או בכללי אם יש משהו שנראה לכם מתאים יותר
 

sagiKor

New member
אתם לא בכיוון

אתם צריכים ציוד ברמה מקצועית גבוהה יותר...
תגדירו תקציב וננסה לעזור (פחות מ 12,000 זה יהיה בדיחה אם לוקחים בחשבון גם את נושא התאורה)
 

liroykas

New member
תגובה

ציוד סטודיו וכדומה זה משהו שתקנה בהמשך אבל השאלה איזה מצלמה מתאימה כמשהו התחלתי שאפשר בהמשך לעסוק איתו באופן מקצועי אם מחליפים עדשות ומוסיפים פלאשים וכדומה..
 

sagiKor

New member
נניח שהולכים על חיישן קרופ

אז לפחות מצלמה ברמה של ניקון D7200
עדשה כללית עם צמצם 2.8 כמו הניקון 17-55mm f/2.8 אפשר ללכת על צד שלישי כמו סיגמה 17-50
עדשה לפורטרט משהו כמו 85mm רצוי עם צמצם 1.4 אבל אפשר משיקולי תקציב ללכת על ה 1.8
עכשיו חפש מחירים ותראה היכן אתה עומד.

רק קח בחשבון שמהר מאד היא ״תבין״ שהיא ״צריכה״ חיישן מלא ואז אנחנו בתחום מחירים שונה לגמרי... ראה D750 ועדשת 24-70 ובמקום ה 85 רצוי משהו סביב 135 מ״מ
 

sagiKor

New member
ומשהו חשוב שצריך להבין

אפשר להסתדר ולהסתפק בפחות.
אבל היום תחום הצילום נהיה מאד תחרותי ורמת הציוד הופך לכלי שיווקי ותחרותי.
לקוח שנכנס לסטודיו מאובזר ופוגש בצלם עם שתי מצלמות גדולות עם שתי עדשות גדולות והרבה אביזרי תאורה יתרשם הרבה יותר ויכניס את היד לכיס בקלות רבה יותר....
 

liroykas

New member
אני מבין.. על מה היית ממליץ בשביל שיהיה ברמה מספקת לטווח ארו

ארוך, אני אגיד לך מה מצד אחד יש את החשש לקנות ישר את המוצר הכי יקר ומתקדם בגלל שהיא חדשה בתחום ולא יודעת איך הדברים יסתדרו , מצד שני היא מעדיפה לא לקנות מצלמת ביניים... האם יש משהו שיכול לספק אותה לטווח הארוך במחיר שפוי (הכל יחסי כמובן)?
 

sagiKor

New member
אין טווח ארוך בצילום דיגיטלי

הדבר היחידי שיחזיק לטווח ארוך זה עדשות וגם בתנאי שהולכים על חיישן מלא ועדשות שיתאימו לפורמט הזה כי אם מתחילים עם קרופ אז לפחות עדשה אחת צריך להחליף במעבר לפול פריים.

אני חושב שהטעות הבסיסית כאן היא לחשוב על תעסוקה בתחום עוד לפני שבכלל נכנסים לצילום, לפי שקונים מצלמה ומתחילים ללמוד ומתחילים לצלם.
שתתחיל עם צילום כתחביב ואם תראה כי טוב ויש גם כישרון אז אפשר לבחון את אופציות התעסוקה בתחום.

מי שבוחן צילום כאופציה תעסוקתית מראש אז אני אומר לך בצורה הכי פשוטה וברורה - לא ולא!!!
יש אפשרוית תעסוקה קלים יותר, עם פחות תחרות והכנסה גבוהה יותר מצילום.
מי שעוסק בצילום עושה זאת כי צילום זה בנשמה ובורידים.

במקרה של תחביב, אני מחזיר אותך לרשימה המקורית שלך ומתמקד בפוג׳יי XT10 רק משדרג את העדשה ל 18-55
 

Jack D Ripper

New member
הצעה

שתקנה מצלמה ברמת ביניים בשוק היד שנייה, תעבור את הקורס, ותתחיל לעבוד.
אחרי שהיא תראה אם היא מצליחה להרים עסק שתמכור את מה שהיא קנתה ותקנה ציוד מתאים לעבודה.
 

eliyaho555

New member
התשובה שלJACK היא הנכונה ביותר ,הרבה מתחילים ללמוד.


זה חייב להיות ,בנשמה ,לכן ללימוד ,מספיק להשקיע מ1500עד 2000שקלים ,לא אגורה יותר. מכוון שלא כולם אוהבים להשקיע זמן, ומחשבה ,בלימוד צילום והתמדה ,מעבר לקורס שהוא בססי ומה הלאה .? מעשה בבן של חבר , שקנה בעצתי ,ניקון D5100 ועדשה 18-105 ב 3000 שקלים ,קורס בסיסי 2500 שקלים ,קורס מתקדם עוד 2500 שקלים ,מייד ,דחוף ,וקורס פוטו שופ ,עוד סכום דומה .. ומה יצא מיזה ? הפעם היחידה שהוא הרויח וצילם אנשים היה ,כשאני לקחתי אותו לצלם 150 איש והם שלמו עבור הצילום ללא פיתוח 500 שקלים ,ואני צלמתי ווידאו במצלמה על חצובה ,שמצלמת שעתיים ברוטו ,צומצם לחצי שעה נטו ,,כמעט עצמאית , ,,והיום המצלמה שלו לא שלי ,בארון ,והאדון לא מצלם כלום . מי שאוהב צילום ,יערוב לחיילים וחיילות בקריה בשער ויצלם בהתחלה בזול ,וירוץ קדימה ,מי שזה לא אצלו בדם ,עלך על הכסף שהושקע ,ואנחנו ,ידינו נקיות . תודה ושבת שלום .
 

slarti

New member
סליחה אבל אני אהיה קצת יותר בוטה מרוב הכותבים בשרשור...

אם היא מתחילה עכשיו קורס בסיסי ולא מבינה כלום בציוד - היא רחוקה מרחק שנות אור מלעבוד בצילום בצורה רצינית. אני באמת שלא מבין את הקטע הזה של אנשים שלא קשורים בכלל לצילום וזה מעולם לא עניין אותם להתעניין בזה פתאום בתור עבודה. זה כאילו שאני אלך עכשיו להגיד שבא לי לעבוד בתור כנר בפילהרמונית ולכן אני רוצה למצוא מורה לשיעור ראשון בכינור.
&nbsp
תחום הצילום הוא תחום קשה, תחרותי, ומרבית העובדים בו מתפרנסים בדוחק. אלו שמצליחים להתפרנס יפה הם אנשים שהם גם צלמים מאוד מוכשרים וגם אנשי עסקים טובים והשילוב הזה מצליח להביא אותם יותר רחוק. בכל מקרה הרוב המוחלט של העובדים בתחום מתעסקים בצילום מגיל צעיר, ורבים למדו צילום (או דברים קרובים לצילום) בלימודי תואר ראשון, וברמת עומק גבוהה.
&nbsp
הקורסי בסיס "הראשונים בתחום" - זה קורסים לחובבים מתחילים במקרה הטוב. גם הקורסים ה"מתקדמים" של מרבית המקומות (סטייל גליץ וכו') הם לחובבים (מתקדמים יותר) שרוצים להעמיק את היכולות שלהם. רובם המוחלט לא באמת מיועדים לצלמים שרוצים לעבוד בזה בצורה מקצועית פשוט כי הם לא מתעמקים בזה מספיק. אז נכון שאפשר ללמוד גם הכל לבד, אבל מי שחושב שהוא הולך לקורס בסיסי ויום אחרי זה מתחיל לעבוד בכיף בצילום - הוא קצת נאיבי.
&nbsp
או כמו שאומרים באנגלית - She should keep her day job
&nbsp
 

JacB

New member
צודק לגמרי

כולם מתמקדים פה במצלמה, כאילו זאת בהעיה העיקרית בדרך למיקצוע המיוחל.
הזוי קצת. כאילו בדוגמת הכינור שלך אתה לא יודע תו אחד, אבל כולם עוסקים בבחירת הכנור הראוי לך, כי אתה מתכוון להיות פגאניני או-טו-טו.
 

steiff

New member
מצלמה לקורס ומצלמה לעבודה בצילומי הריון

על מנת ללמוד צילום בקורס מספיקה כל אחת מהמצלמות שבפוסט שפתח את השרשור, למעט המצלמה הראשונה שהיא קומפקטית. תשובה זו כוללת גם את העדשות (לסוני 6000 צריך גם לשדך עדשה. זו לא מצלמה קומפקטית למרות מימדיה הצנועים).

על מנת לעבוד בצילום הריון צריך בנוסף למצלמה גם:
סטודיו. רצוי כזה שיאפשר להתרחק 3-5 מטר מהמצולמים.
תאורה.
רקעים.
אופטיקה שתאפשר לצלם את המצולמים ממרחק של 3-5 מטר לפחות (אחד הדברים שלא מדגישים מספיק בקורסי הצילום הוא שאנשים צריך לצלם ממרחק של לפחות 3-5 מטר כדי למנוע עיוותים בגין מרחק קצר מדי בין האובייקט לעדשה). זה אומר עדשות באורך מוקד אקוויוולנטי של 50 עד 200 מ׳מ.
על מנת לקבל אפשרות לשליטה בעומק השדה רצוי לבחור עדשות בעלות צמצם 2.8 או אפילו פתוח יותר.

אופטיקה כפי שהגדרתי אפשר להתאים לכל אחת מהמצלמות (למעט הפנסיוניק הקומפקטית). זה יהיה חלק הארי של ההוצאה. המצלמה היא פרט חשוב מבחינת תפעול אבל ממשק הוא עניין שאפשר להתרגל אליו. כל המצלמות ברשימה סובלות מממשק מנוון יחסית. עדיף היה מראש לחפש מצלמה בעלת ממשק מורכב יותר כמו סדרת D7xxx של ניקון או סדרת xxD של קנון או סדרת X-Tx של פוג׳י.
 
למעלה