עזרה עם בחירת עדשה לקנון

koshka100

New member
עזרה עם בחירת עדשה לקנון


שלום,
אני הולכת להחליף את קנון 550D שלי ל6D. זה מצריך גם החלפת עדשה walkaround שלי.
על הפרק שלוש אופציות: Tamron 24-70 f2.8, Canon 24-105 f4, Canon 24-70 f4. כולן באותו תווך מחירים פחות או יותר. השאלה איזו מהן הכי חדה ואיכותית ומתאימה לצרכים שלי. אני מצלמת בעיקר פורטורטים , נוף, טיולים וילדים.
אשמח להמלצות ועזרה - תודה!
 

sagiKor

New member
את מודעת לאיטיות של המצלמה הזאת?

למה 6D?
מה רע ב 80D?
איזה עוד עדשות יש לך?
אם את מחליפה גם את מצלמה וגם את העדשה העיקרית אז אולי אפשר לחשוב על כיוונים אחרים...
 

koshka100

New member
המשך

אני רוצה להתקדם לפול פריים. ניסיתי את המצלמה ולא שמתי לב למשהו חריג ממש.
יש לי עוד 50 קבועה לפורטרטים וזום של סיגמה שאותה אצטרך למכור כי לא מתאימה לפול פריים.
 

sagiKor

New member
לפני 5-7 שנים, פול פריים הייתה התקדמות

היום זאת לא התקדמות אלא החלטה שלא תמיד מבוססת על טענות שמחזיקות מים.
היתרון של FF מודרני לעומת קרופ מודרני הוא כסטופ בביצועי ISO וטווח דינמי וזה בא לידי ביטוי בעיקר בערכי איזו גבוהים לנמצאים לרוב בשימוש מועט אצל רוב האנשים.
אם היית מצלמת סטודיו בצורה מקצועית אז יש גם הבדלים.

בהתחשב בעובדה שהחיישן של ה 6D לא כזה מודרני אז לא בטוח שמעבר ל FF יתן באמת התקדמות רצינית.
אם נבחן השוואת חיישנים בין ה 6D לבין ה 80D לבין הניקון D7200 נראה שמלבד יתרון ביחס אות לרעש (ביצועי איזו) של 6D יש יתרון קל, לניקון D7200 יש יתרונות בשאר הפרמטרים עד איזו 800 שזה לרוב הטווח שהכי בשימוש....
https://www.dxomark.com/Cameras/Com...kon-D7200-versus-Canon-EOS-6D___1076_1020_836

את אותו חיישן של ה D7200 תמצאי במצלמות כמו הסוני A6300 וה A6500 וגם בפוג'י XT2 וה XPRO2.
שימי לב שה 80D קצת מאחור כי קנון מתעקשת לעבוד עם טכנולוגיית החיישן המיושנת שלהם...

אם כבר רוצים FF אז ללכת על מצלמה שנותנת פער מורגש יותר ושתרגיש עדכנית לטווח ארוך יותר כמו הקנון 5D mark IV החדשה, שמעבר לביצועי חיישן גם כוללת פיצ'רים שכבר הפכו מזמן להיות סטנדרט במצלמות מירורלס...

לדעתי, יש לך שתי אופציות שכדאי לחשוב עליהן:
1. הזולה - ללכת על ה 80D, היא תרגיש שיפור משמעותי ולא רק בגלל החיישן הטוב יותר ממה שיש לך היום אלא בעיקר בשלל פיצ'רים, יכולות וממשק תפעול מתקדם יותר. את תישארי עם אותן עדשות שיש לך שזה חיסכון רציני.

2. ההרפתקנית (והיקרה) למכור הכל ולעבור למערכת חסרת מראה, לפי הצרכים שלך נראה לי שהפוג'י XT2 יכולה לבוא פגז, מעבר לכך שזאת מצלמה מודרנית היא גם תהיה קלה יותר ממערכת FF או כל מערכת DSLR גם עם עדשות זום איכותיות, והיא הרבה יותר סקסית מ DSLR מגושמת...

ואם בכל זאת FF ולהשאר בקנון אז לא הייתי חושב על משהו אחר מלבד ה 5DmIV, אולי משיקולי תקציב הייתי חושב על 5DmIII משומשת אבל קשה למצוא אחת שלא עבדה קשה אצל צלמי ארועים...
 

OM602

New member
טיעון חזק בנושא FF\קרופ - רוב הפקות הקולנוע הן על קרופ !

אז נכון שיש מגמה היום לכיוון חיישנים גדולים יותר אבל רוב ההפקות עדיין מצולמות על חיישני APS-C \ S35. רוב השומעים מופתעים לחלוטין כי קרופ לא נתפס כפורמט מקצועי...
 

Jack D Ripper

New member
הערה קטנה

ה50 אולי התאימה לפורטרטים על חיישן קרופ, אבל על חיישן מלא צריך למתוח את ההגדרות של פורטרט כדי שאפשר להתייחס ל50מ"מ כעדשת פורטרטים.
&nbsp
ובלי קשר, אם מדובר בגרסת ה1.8 הקודמת (בלי STM), אז היא שימושית בתור מחזיק ניירות.
 
גמני בכיוון דומה

שלום
עברתי ל-FF (5DmkIV). העדשה שאני מבקש לרכוש היא ה-24-105mm F4L II.
אך היא עדין לא זמינה או יקרה.
הקודמת, נמכרת במחיר רצפה של כ-2,700 ש"ח. הזדמנות?
ה-24-70 אז F2.8 ואז את ה-II. עדשה יקרה למדי.
אפשרות שלישית, ללכת על מותג עדשות כמו סיגמה. לא בבית ספרי.
אחרי שהשקעתי ב-5DmkIV ובפלש 600-II ועוד עדשת 16-24 F4 מקורית, לא
סביר לקחת סיגמה ולא לחכות עוד חודש או יותר...
אולי השיקולים שלי, בהם שתפתי, יעזרו לך לבחור נכון.
 

steiff

New member
שים רגע את האיכות האופטית בצד. נגבר על אורך המוקד

70 קצר מדי לפורטים. גם 105 זה די גבולי - יתאים לצילום של פורטרטים פורמאלי של חצי גוף.

על מנת לצלם פורטרטים באופן שלא יעוות את הפרופורציות בין אברי הגוף וחלקי הפנים צריך להתרחק בערך 3-5 מטר מהמצולם. תעש את החשבון איזה אורך מוקד תצטרך בהתאם לחלקי הגוף שתרצה לכלול בפורטרט. 105 זה ״על הקשקש״. 150-200 כבר יותר בכיוון.
 

steiff

New member
מבחינתי, רביב, מה ש״קדוש״ אינו אורך המוקד אלא המרחק מהאוביקט

מאחר ובידיך מצלמת FF בדוק בבקשה מה יכנס למסגרת התמונה כאשר אתה מצלם עם עדשת 105 מ׳מ ממרחק של שלושה מטר.
בחר באיזה אורך מוקד שתרצה. העיקר שתקפיד להתרחק מהמצולם למרחק של לפחות שלושה מטרים.

הבעייתיות של צילום פורטרטים באורכי מוקד קצרים מ-150 מ׳מ היא שהם מגרים אותך להתקרב למצולם כדי לקמפז פורטרט פורמאלי של כתפיים וראש. התוצאה - פורטרט מעוות.

זכור - המפתח לצילום פורטרט אמין ונאמן למקור הוא התרחקות מספקת מהמצולם. שלושה מטרים ויותר. אורך המוקד נגזר מהקומפוזיציה שאתה מנסה לקבל. פרצוף בלבד? חצי גוף? גוף שלם? כתפיים וראש?

אל תחשוד בי שאני מחובבי אורך המוקד הגדול. בדרך כלל אני משתמש באורכי מוקד קצרים. עד שזה מגיע לצילום אנשים בכלל ופורטרטים בפרט. זה המקום בו העדשות הארוכות עולות על המצלמה.
 

slarti

New member
הבעיה שלך שאתה מקדש את שלושת המטרים כאילו אין להם תחליף

והמציאות היא אחרת.... אפשר לצלם פורטרטים גם ממרחק של 2 מטרים. אתה יכול לקרוא להם "מעוותים" - אבל זה לא באמת המצב, ולמעשה, הרבה פעמים אני מעדיף להתקרב (קצת) כדי לקבל פורטרט קצת יותר "מחובר".
&nbsp
מ-3 מטרים אני מצלם בעיקר בשביל תמונות פרופיל ל-LINKED IN.
&nbsp
 

steiff

New member
כשהאף מחובר לאוזן?

לא יודע מהזה ״מחובר״ כשהתמונה מעוותת את המציאות.
 

sagiKor

New member
הבעיה היא לא ה 3 מטרים

הבעיה היא בהגדרה הצרה שלך לפורטרט... אצלך צילום פורטרט זה כמו צילום דרכון, ראש וכתפיים. בעולם הצילום, הציור והאמנות בכלל פורטרט זה מושג רחב יותר.
 

חכםפסח

New member
The Digital Picture פרסמו בקורת על העדשה

לפי הבקורת השיפורים מתבטאים בעוד סטופ במייצב, שיפור קטן בחדות, וציפויים משופרים שמפחיתים flare.

לענ"ד, מצדיק לקנות את ה mk1 ולחכות עד שהיא תתפגר כדי לשדרג ל mk2.
 
תלוי את מי שואלים?

שלום
עם כל הכבוד לעדשה הקודמת, יש לחדשה יתרונות.
ובשורת הסיכום היא העדשה הטובה בתחום האורך מוקד הנתון ובמחיר.
נכון, אפשר לחסוך ולרכוש את הישנה במחיר מציאה.
אך לא התחדשתי ב-5DmkIV ועוד כל מיני, כדי לחסוך בעדשה העיקרית.
לפעמים כדי לשבת בשורה הראשונה צריך לשלם.
כמובן לא את המחיר הנדרש כרגע בארצנו, אך ממילא עד אמצע דצמבר אין בכלל סחורה.
 

חכםפסח

New member
אשרי קנון שיש לה לקוחות כמוך

המחיר שלה בחו"ל הוא $1099, שבשקלים יוצא 4,970 שקל, או 2,200 שקל יותר מהמחיר שאפשר לקנות עכשיו את ה mk1. אז הייתי לארג' והנחתי שירד עוד 10%, לא הייתי מהמר שירד יותר מזה.

עוד סטופ בצמצם מעביר אותך לשורה הראשונה? בכיף.
 
תודה


שלום
המחיר שלה בחו"ל יותר! גם ל-1,099$ צריך להוסיף 8.5% מס. 1,192$ שהם כ-4,650 ש"ח.
ה-I עולה בארץ עכשיו כ-2,700ש"ח. אז ההפרש פחות מ-2,000 ש"ח.
במידה ומחירה בארץ לא ירד למשהו סביר, המחיר הכי טוב שאני יכול להביא אותה זה 4,709 ש"ח מקנדה.
כמו שלא רכשתי את ה-17-40 מ"מ המיושנת והלכתי על ה-F4L 16-35mm,
ועליה שילמתי 3,886 ש"ח בהודו. בקשר לעדשה הזו, שמעתי בעצת החברים בפורום ואני שמח על כך.
כנ"ל בקשר למבזק - 600EX II-RT. השגתי אותה ב- 2,088 ש"ח ואני מאוד מרוצה ממנו. גם אם עלה כמעט כפול מה-430EX III-RT.
זה בניגוד לעצת החברים, שאמרו שאין צורך ב-600EX II-RT.
מחירו של ה-600EX II-RT היה בארץ 2,880 ש"ח בשעת הרכישה, עכשיו מחירו ירד ב-400 ש"ח (ארליך).
 
למעלה