לפני 5-7 שנים, פול פריים הייתה התקדמות
היום זאת לא התקדמות אלא החלטה שלא תמיד מבוססת על טענות שמחזיקות מים.
היתרון של FF מודרני לעומת קרופ מודרני הוא כסטופ בביצועי ISO וטווח דינמי וזה בא לידי ביטוי בעיקר בערכי איזו גבוהים לנמצאים לרוב בשימוש מועט אצל רוב האנשים.
אם היית מצלמת סטודיו בצורה מקצועית אז יש גם הבדלים.
בהתחשב בעובדה שהחיישן של ה 6D לא כזה מודרני אז לא בטוח שמעבר ל FF יתן באמת התקדמות רצינית.
אם נבחן השוואת חיישנים בין ה 6D לבין ה 80D לבין הניקון D7200 נראה שמלבד יתרון ביחס אות לרעש (ביצועי איזו) של 6D יש יתרון קל, לניקון D7200 יש יתרונות בשאר הפרמטרים עד איזו 800 שזה לרוב הטווח שהכי בשימוש....
https://www.dxomark.com/Cameras/Com...kon-D7200-versus-Canon-EOS-6D___1076_1020_836
את אותו חיישן של ה D7200 תמצאי במצלמות כמו הסוני A6300 וה A6500 וגם בפוג'י XT2 וה XPRO2.
שימי לב שה 80D קצת מאחור כי קנון מתעקשת לעבוד עם טכנולוגיית החיישן המיושנת שלהם...
אם כבר רוצים FF אז ללכת על מצלמה שנותנת פער מורגש יותר ושתרגיש עדכנית לטווח ארוך יותר כמו הקנון 5D mark IV החדשה, שמעבר לביצועי חיישן גם כוללת פיצ'רים שכבר הפכו מזמן להיות סטנדרט במצלמות מירורלס...
לדעתי, יש לך שתי אופציות שכדאי לחשוב עליהן:
1. הזולה - ללכת על ה 80D, היא תרגיש שיפור משמעותי ולא רק בגלל החיישן הטוב יותר ממה שיש לך היום אלא בעיקר בשלל פיצ'רים, יכולות וממשק תפעול מתקדם יותר. את תישארי עם אותן עדשות שיש לך שזה חיסכון רציני.
2. ההרפתקנית (והיקרה) למכור הכל ולעבור למערכת חסרת מראה, לפי הצרכים שלך נראה לי שהפוג'י XT2 יכולה לבוא פגז, מעבר לכך שזאת מצלמה מודרנית היא גם תהיה קלה יותר ממערכת FF או כל מערכת DSLR גם עם עדשות זום איכותיות, והיא הרבה יותר סקסית מ DSLR מגושמת...
ואם בכל זאת FF ולהשאר בקנון אז לא הייתי חושב על משהו אחר מלבד ה 5DmIV, אולי משיקולי תקציב הייתי חושב על 5DmIII משומשת אבל קשה למצוא אחת שלא עבדה קשה אצל צלמי ארועים...