סטטיסטיקה קצרה

ravivme

New member
אני חולק על שלושת הסיבות שלך

  1. העובדה שהסמארטפון רמס את המצלמה הקומפקטית לא משנה שום דבר לגבי שוק המצלמות עם העדשות המתחלפות. אנשים עושים את האבחנה הזו.
    למעשה לאנשים רבים חסרים שני דברים בולטים בסמארטפון: איכות תמונה וזום.
    לכן למצלמות עם חיישן גדול יותר יש עתיד. הן רק צריכות להיות קטנות (=מירורלס), ובמחיר הוגן (=DSLR). כששני הפרמטרים האלה ייפגשו באותה מצלמה היקף המכירות יגדל שוב.
    היום ה- DSLR נתפסת כמסורבלת מדי, והמירורלס כיקרה מדי, ובצדק.
  2. החדשנות בתחום הצילום קיימת ועוד איך. המצלמות נעשות קטנות יותר, אפילו מצלמות FF. תראה את ה- A99II החדשה, וכמובן כל עולם המירורלס. אבל מעבר לכך יש מהפיכה ענקית בתחום הוידיאו שלדעתי אנחנו עוד רחוקים מהפוטנציאל האמיתי שלה.
    ככל שרוחב הפס יגדל כך יעבירו יותר סרטונים ברשת ממה שקורה היום. פורמטים יעילים של וידיאו שניתן בקלות להעלות לרשת הם העתיד ל- 3-5 שנים הקרובות בשוק של הצרכנים המתחילים / חובבים. סטילס ימשיך כמובן להיות, אבל הנתח של הוידיאו יגדל.
  3. הנאמנות למותגים הולכת ונחלשת. ממש לא מתחזקת. זה נכון בהמון דברים, לא רק בצילום. מה גם שהיום יותר קל ליצור מותג חדש. תראה את קרוליין-למקה (משקפי שמש). תוך כמה חודשים כולם יודעים להגיד את השם הזה. בתנאי שיש להם טלביזיה בבית כמובן.
    הצעירים לא מתעניינים בהסטוריה מימי הפילם. זה נראה להם כמו פרה-הסטוריה. עבורם ניקון וקנון אלה שמות מוכרים כנראה ממה ששמעו בבית אבא, אבל ההצלחות שלהם משנות ה- 70-90' לא רלבנטיות להיום.
    עכשיו רוצים פיצ'רים. רוצים אינסטנט. רוצים משהו קטן ואיכותי. משהו מעוצב וסקסי.
    את כל זה לא מקבלים בקנון וניקון. כן מקבלים בפוג'י למשל.
 
ובכן...

1. מובן שהאבחנה קיימת (אם כי הסמארטפון משמש באופן יומיומי גם את בעליהן של מצלמות מתקדמות). בכל אופן, כיוונתי לכך שאין לצפות לקריסת התפיסה של עליונות ה-DSLR. אין הבדלים פונקציונאליים בולטים בין מצלמות בעלות מראה למצלמות בעלות עינית אלקטרונית. יתכן שזה יקרה כאשר תימצא טכנולוגיה אופטית שתחליף את עדשת הזכוכית, אם כי הדרך לשם ארוכה ומפותלת.
2. החדשנות קיימת, אבל היא באה לידי ביטוי בעיקר בשימושים אקזוטיים. מצלמות ותיקות דוגמת ניקון D90 עדיין טובות מספיק עבור רוב השימושים החובבניים. וידאו? העובדה שמצלמות סטילס מסוגלות להפיק פלט וידאו איכותי לא עושה אותן מתאימות לשימוש זה. הרבה יותר נוח להסריט במסרטת כתף או אפילו במסרטת כף יד .
3. ביונט איננו רק מותג. הוא אבן ריחיים על צווארו של כל מי ששוקל החלפת מערכת. זה נכון אפילו למי שמסתמך על מתאמים למיניהם. יותר מזה, בכל מה שקשור לחיי המעשה ההבדלים בין מערכות שונות הולכים ומצטמצמים בהתמדה כך שהמוטיבציה להחליף מערכת מתפוגגת (אלא אם למותג יש משמעות בעיני המתלבט).
 

sagiKor

New member
אני חולק עליך בעניין הוידאו

גם עם כל האביזרים הנלווים הדרושים על מנת להפוך את הצילום לדבר נוח ושיהיה ברמה מקצועית עדיין למצלמות הסטילס יש יתרון אדיר גם במימדים וגם במשקל אבל בעיקר במחיר.
מעבר לעלות של מצלמת וידאו מקצועית ועוד כזאת שתומכת 4K, יש את עלות העדשות ועדשות CINE מהירות עולות הון תועפות.

בכנסיית הקבר פגשתי צוות צילום צרפתי שעשה שם סרט (או כתבה), היו להם שני סטים של מצלמות סטילס עם ריגים וחצובות ושלל עדשות והכל היה הרבה יותר מופשט מאשר מערכת וידאו קלאסית שתוכל לתת את אותו פתרון (כולל עבודה על סליידרים).
מעבר לכך למצלמות וידאו יעודיות יש חיישנים קטנים וביצועי איזו נמוכים והשימוש במצלמות סטילס בעלי יכולות איזו גבוה מאפשרות לצלם בתנאים שעם ציוד וידאו קלאסי ידרוש מערך תאורה מסורבל מאד ושלא תמיד אפשרי להשתמש בו.

השוק המקצועני יודע להעריך היטב את יכולות הוידאו בציוד סטילס בזכות הנוחות והמחיר. כך גם סטודנטים לקולנוע.
באשר למשתמש הביתי, העובדה שלא צריך מצלמה נוספת עבור וידאו גוברת על הארגונומיה הלא נוחה כביכול של מצלמת סטילס, אם כי מסך מפרקי ומערכת יצוב טובה דיי מפצות על נוחות האחיזה וכמו לכל דבר - מתרגלים... זכור גם שמשתמש ביתי לא צילם וידאו בעבר במצלמת כתף אלא במצלמה שיושבת בכף היד.
 
אני לא מדבר על מקצוענים

כמות הציוד הנלווה הדרושה עושה את ההסרטה במצלמת סטילס בלתי הגיונית בעליל עבור חובבים. אי אפשר להסריט בעזרת מצלמה "ערומה" במשך יותר מדקה או שתיים ולא משנה עד כמה המייצב יעיל. המינימום ההכרחי לשם כך הוא חצובה.
מסרטות כף יד הרבה יותר נוחות לאחיזה ממושכת.
 

sagiKor

New member
אני חושב שאתה קצת לא מעודכן

הריגים של לפני 4 שנים כבר לא הדבר... יש היום גימבלים קטנים שמאד נוחים להסריט ברמה גבוהה גם עבור חובבים ומתקבל יצוב מצויין גם בתנועה.
ככה שכמות הציוד להסרטה ברמה גבוהה מאד עבור חובב מתקזזת לפאוץ' מאד קטן עבור הגימבל.

אנשים נוטים לשכוח כמה רע היה וזוכרים רק את הנוסטלגיה הטובה. לך תצפה בסרטי וידאו ממצלמות יד, אפשר לחשוב שלהחזיק יד באויר חצי שעה בלי לזוז זה אפשרי עם ארגונומיה כלשהי... הכל רועד וזז... כשצריך שוט ארוך אז החצובה תמיד הייתה הפתרון הנכון. לשוטים קצרים אין בעיה. גם עבור משתמש ביתי אם הוידאו מעט רועד בזמן החלפת תנוחה זה לא סוף העולם (שוב צפה בסרטוני ארוכים מכל מצלמת יד).
יצא לי לצלם לא מעט סרטונים שבין 3 ל 10 דקות בהחזקה ביד והתוצאה עבור משתמש ביתי מספקת ביותר לטעמי. לא חסרים דוגמאות ברשת מצלמים מנוסים ממני של סרטונים שצולמו ללא אביזרים ותוספות והתוצאות ברמה גבוהה.
 
כנראה שאתה צודק

העניין שלי בהסרטת וידאו שואף לאפס והידע המעשי שלי עוד פחות מכך. חבל להשחית מלים על נושא שאין לי מושג לגביו.
מה שכן - לעתים רחוקות אני נתקל בשוט רצוף שאורכו עולה על עשרים שניות. אולי זו רק התשובה של מפיקי הוידאו לקוצר הרוח של הצופה בעידן הנוכחי ואולי יש כאן גם משהו שקשור ליכולת לאחוז במצלמה באופן יציב במשך זמן מה.
 
או ש...

לגבי 1 -

באייפון 9 כבר יהיו 4 עדשות שיאפשרו צילום בזום, עם סנסור בטכנולוגיה חדשה שיאפשר כזו רמת הפרדה ואיכות שאפשר יהיה להוסיף גם זום אופטי לעסקה.

באייפון 10 יוסיפו תבריג שיאפשר חיבור עדשה חיצונית בעזרת מגנטים לזום אמיתי.

באייפון 11 יסלקו את העדשות בכלל ויוציאו בנדנה לראש שמכילה את העדשה שתשדר באלחוט את התמונות לטלפון.

הפואנטה היא שטכנולוגיית הצילום כל הזמן משתפרת, ולכן זו לא מטרה נייחת מבחינת ייצור מצלמה קומפקטית/איכותית/זולה שתחליף את הצילום בסלולרי.

לכן לדעתי מה שיקרה הוא שהשימוש בצילום סלולרי רק ילך ויגבר, והמצלמות יישארו כנישה למשוגעים לדבר (כמונו) ולמקצוענים.

אבל כמובן כל זה בגדר ספקולציות וניחושים פרועים - אולי עוד 2-4 שנים נדע את האמת...
 
למעלה