בזמן שאתם מתלבטים

sagiKor

New member
בזמן שאתם מתלבטים

אם לקנות את הסוני A6300 החדשה או לחסוך וללכת על ה A6000 הישנה, סוני הספיקו להכריז על ה A6500....
https://www.dpreview.com/news/2453723213/sony-takes-the-wraps-off-of-its-alpha-a6500
המחיר $1400

אם כבר קניתם A6300 אז דעו לכם שהמצלמה שלכם כבר ישנה....

אהה כן גם הכריזו על עוד RX100 חדשה
https://www.dpreview.com/news/4559729196/sony-announces-cyber-shot-rx100-mark-v
המחיר $1000 למצלמה קומפקטית....
 
תמחור מעניין

a6000 הוצגה ב 2014 במחיר קטלוגי של 800$

a6300 הוצגה ב 2016 במחיר קטלוגי של 1150$

a6500 גם ב 2016 במחיר קטלוגי של 1400$

כך שלא מדובר בשדרוג של המצלמה אלא יצירת מספר רמות תמחור, שמצד אחד לא תפגע במכירות (הטובות כנראה) של ה a6000 ומצד שני תספק אופציות למי שמוכן לשלם קצת יותר אבל לא מוכן לקנות את ה a7 II.

אגב, ממעבר על רשימת הפיצ׳רים לא התלהבתי יותר מדי, כולה מסך מגע, אפשרות לצלם רצף תמונות יותר ארוך, תפריט חדש, קצת שידרוגים של המאפיינים הטכניים.
 

sagiKor

New member
בעצם לא מדובר במחליפה אלא במצלמת דגל לפורמט הקרופ

מחליפה ל NEX7 אם תרצה.
היא תמכר במקביל ל A6300 ומציגה יכולות משופרות.
מסך מגע זה משהו שמשתמשי סוני מבקשים הרבה זמן.
את שאר היכולות בטח יכלו לספק ל A6300 בעדכון גרסה... שילמדו משהו מפוג'י במקום לשלוח את הלקוחות כל חצי שנה לכספומט...
 
מסך מגע

זה משהו שאני אישית לא צריך (רוב השימוש שלי בעדשות ידניות ותפריטים דרך העיינית), לתפריט של סוני אני כבר רגיל כך שלא בטוח ששינוי זה דבר טוב מבחינתי (כלקוח ותיק), צילום יותר תמונות ברצף רק יסבך אותי יותר (כבר היום מעבר על רצף של 100 תמונות לבחור את ״האחת״ לוקח יותר מדי זמן).

מה שכן, הייתי שמח אם היו מוסיפים ל a6000 את היכולת לצלם בלי רעש של התריס (קיימת ב a6300/a6500), אבל כמו שאמרת הם לא טורחים כמעט להוסיף יכולות למצלמות ותיקות שלהם


מצד שני, זה אומר שאין לי סיבה/רצון/דחף לשדרג (גם בגלל המחיר הגבוה יותר), וזה כבר דבר טוב
אז פשוט אאמץ את העצה המצויינת שלך להפסיק לרדוף אחרי פיקסלים ולצאת לצלם עם מה שיש
 

אילן די

New member
זה בהחלט יהיה מעניין מאד אם פוג׳י

יוכלו לספק לי מסך מגע בעדכון גרסה
 

חובב1

New member
אתם מפספסים לגמרי

סוני השיקה כאן כמה יכולות מאוד מעניינות לחובבי הווידאו (ל-A6300 יש את וידאו ה-4K הכי חד כיום, אבל עם מספר מגבלות): מייצב רעידות על החיישן, מעבד מהיר יותר שכנראה ישפר את בעיית ה- Rolling Shutter ב- A6300 (שנוצרת בגלל שהווידאו מופק במקור מרזולוציית 6K ועובר המרה ל-4K - מה שמשפר מאוד את החדות, אבל מאתגר את המעבד בגלל כמות פיקסלים עצומה). מקווה שמעגל העיבוד החדש יפתור גם את בעיית ההתחממות בווידאו 4K.
מסך המגע מאפשר סוף סוף לבצע פוקוס במגע בזמן וידאו - תכונה שצלמי וידאו רבים חיכו לה.
 
גם אני סבור כך

המצלמה הזאת נועדה לחסל את ה-GH5 עוד בטרם יצאה לאוויר העולם. השאלה שנותרה היא עד כמה ה--A6500 תהיה חפה ממחלות (לסוני יש היסטוריה של שחרור מוצרים חדשניים אבל לא בשלים).
 

sagiKor

New member
אני בספק שהיא תוכל להתחרות ב GH5

יש דברים מעבר לאיכות התוצר
כמו יציאות וחיבורים והתממשקות לציוד מקצועי.
ה Gh5 פונה לשוק המקצועי, הסוני הזאת לא ממש.
 
האכזבה הגדולה (?)

של הבלוגרים שעוקבים אחרי סוני היא שהשמועות המוקדמות דיברו על שחרור ה a9 (חוץ מה a6500), אבל כנראה זה ייקח עוד זמן. אולי ההכרזה של פוג׳י על המדיום פורמט שלה גרמה לסוני לחזור לשולחן השרטוטים ולשדרג את המפרט של ה a9...
 

slarti

New member
אני לא לגמרי מבין מה סוני עושים בעולם הקרופ....

משחררים מצלמות הולכות ויקרות אבל לא ממש משחררים עדשות חדשות מעניינות.
איך הם מנסים להחזיק את המערכת ככה?
&nbsp
אגב - פה בארה"ב (או ליתר דיוק, בחלק מאוד ספציפי של ארה"ב - סן פרנסיסקו וניו יורק) - יש באופן יחסי *המון* מצלמות פנסוניק. החל מ-GF1 עם 20/1.7 ועד GH4 למיניהן. ראיתי גם אנשים מצלמים וידאו רציני עם GH4, וגם פשוט הרבה אנשים שמסתובבים עם הפנסוניק על הכתף. חוץ מהפנסוניק לא ראיתי כמעט אף מירורלס אחרת - לא אולימפוס, לא פוג'י, לא סוני.... אבל פנסוניק ראיתי כמה וכמה בשני החופים.
&nbsp
 
עושים כסף?

עובדתית סדרת ה NEX וה A6000 נמכרו לא רע בכלל (לא ראיתי נתונים על ה a6300), גם בגלל שיש המון חברות צד ג׳ שמייצרות עדשות לסוני APS-C, כולל ההברקה של הסיגמה 30/1.4 שנחשבת היום כעדשה הכי איכותית לפורמט... וחוץ מזה יש מגוון עצום של עדשות ידניות למי שמוכן לאתגר את עצמו עם פוקוס ידני.

אם סוני היו חושבים שהם יכולים לעשות כסף גדול ממבחר רב ועצום של עדשות ל APS-C הם כנראה היו משקיעים שם ולא בסנסורים או בגופים.
 
קצת נתונים

להיטי המכירות של אמזון US בגזרת המירורלסים:

#1 סוני a6300 עם עדשת הקיט
#2 סוני a6000 עם עדשת הקיט
#3 אולימפוס E-M10 עם עדשת הקיט
#4 סוני a5000
#5 סוני a6300 גוף בלבד
#6 סוני a6000 גוף בלבד

לא כללתי את ה W800 שנראה לי שהשתחלה לרשימה בטעות.

אז כמו שאמרתי, עושים כסף.

https://www.amazon.com/Best-Sellers-Electronics-Mirrorless-Cameras/zgbs/electronics/3109924011
 

ravivme

New member
סוף סוף !

סוני ייבשו את החובבים הכבדים עם מצלמות כמו A6000 שנועדו בעצם להמונים במשך יותר מדי זמן.
היעדר יורשת אמיתית ל- NEX7 הנפלאה גרם לרבים (כמוני) לעבור מחוסר ברירה ל- FF ולשלם את מחיר המשקל, הגודל, ומחירי העדשות השערוריתיים.
עכשיו נראה שהיורשת הגיעה. זה כמובן טעון בדיקה, במיוחד של סוגיית התפעול.
אבל זה בהחלט מעורר מחשבות מחודשות על קרופ.

אגב, לכל אלה שמופתעים מהמחיר, אני רק אזכיר לכם שה- NEX7 יצאה לאוויר העולם אי שם ב- 2012 במחיר של 1200$ לגוף בלבד.
בהתחשב בעובדה שיש הפעם גם מייצב אפשר להבין איכשהו את המחיר.
מה גם שהתחרות הישירה היא X-PRO2, X-T2, OMD-M1II שהתמחור שלהן דומה או בעצם גבוה יותר.
אז למה להרים גבה ?
סוני לא פראיירים. יש להם מצלמה סופר מתקדמת ביד וגם הרבה בטחון עצמי.
מי שרוצה יותר זול שיקנה A6000. זו עדיין מצלמה עם המון יכולות והמחיר שלה הרבה יותר נגיש.

למי שחסרות עדשות קרופ שפשוט ייצא מהבונקר לרגע וייתן הצצה לכיוון ה- FF.
עדשות פריים קטנות ולא מיוצבות יישבו יופי על ה- A6500.
הכוונה שלי ל- 28/2 (אחלה נורמל), 35/2.8 (עוד אחלה נורמל) וכמובן ה- 55/1.8 (לפורטרטים למשל).
לצד הרחב יש את ה- 10-18 המצויינת, והנה יש לנו סט קטן ומשובח
 

ravivme

New member
לא ניסיתי אותה כי אני עם FF

אבל חפרתי עליה הרבה וראיתי מאות רבות של תמונות.
לטעמי זו אחת העדשות הרחבות היותר טובות שיש בשוק.
קרובה מאוד ל- 16-35 ברמה האופטית, וגם קלת משקל ומיוצבת.
 

LiorDrZ

New member
העדשה הזאת גם טובה על FF

מטווח של 12-13 מ"מ על מצלמת FF כבר אין את השחרת הפינות והיא חדה וטובה ובעיקר קלה.
 

natyh

New member
יצאת צדיק אכן התלבטתי ...


היה ברור כי לוידיאו היא הכי טובה בשוק רק מה ...המצלמה 1000 דולר עמידה לרטיבות יפה .
העדשות לא ...אז הבנתי מתאם וכולי לא תודה ...רוצה חבילה עמידה למיים לחות .
עכשיו יוצאת ה 6500 והגיעו ביקורות אי אפשר לשנות פרמטרים מהירות תריס גודל צמצם בזמן צילום וידיאו יפה ...
אז עדשות עמידות לא ושינוי פרמטרים בזמן צילום גם לא ....אז מה היתרון בקנית המצלמה הלא עמידה הזו ...?
ירדה מהפרק עבורי רק השחצנות של אנשי השיווק שלסוני שיודעים דבר או שניים במצלמות וצילום וידיאו פשוט מעצבנת ...
מי שרוצה חתול בשק שיילך על זה אני מחכה למצלמה סבירה שאפשר לעבוד איתה לא זו !
 
למעלה