ה DSLR הבאה שלי - צריך את עזרתכם המקצועית.

אגב, כשהייתי עם הקנון הישנה

וצילמתי עם עדשת הסיגמא 70-300 שלי , הגעתי לבוקה הרבה יותר מרשים מהתמונות שיש לי כיום בA7.
ועדשת זום כל כך חסרה לי ויקרה עבורי. זה היה הטריגר הראשון שלי למעבר למשהו זול יותר...
 

slarti

New member
אוקיי....

אכן - שימוש בעדשות ארוכות יותר מאפשר השגת טשטוש רקע משמעותית יותר.
אבל - גם שימוש בעדשות עם צמצם רחב יותר מאפשר זאת. אני לא יודע עם מה אתה מצלם עכשיו (איזה עדשות), אבל מציע לך להסתכל על הסוני 50 ממ F/1.8 החדשה. היא אמנם לא זום, אבל היא תיתן לך רקע מאוד מטושטש....
&nbsp
אני אגב מסכים במאה אחוז שה-A7 גדולה עליך - חסר לך ידע בסיסי בצילום (שאגב, בלי קשר לכלום, אני מציע לך להשלים) - אבל - אם מה שאתה מחפש זה טשטוש רקע, אתה צריך להבין מה לקנות. לטעמי, לעבור דווקא ל-DSLR זה לא פתרון טוב. אם אתה ממש רוצה לרדת מ-FF, תסתכל על דברים אחרים בתחום, אבל בכל מקרה תבין שבשביל להגיע לטשטוש רקע תצטרך עדשות ארוכות מאוד או בעלות צמצם פתוח מאוד.
&nbsp
&nbsp
 
איזה ידע בסיסי חסר לי?

הייתי בכמה קורסי צילום. לא חושב שאני מפספס פה משהו מהותי..

בכל אופן, זה לא שאני רוצה לרדת מ FF. אני פשוט חושב שבמצבי, אין לי צורך בכזו איכות, כי אני לא מנצל אותה.
אם הייתי בנקודת זמן שהייתי צריך לבחור בין הA7 לבין DSLR קנוניקון, אזי התשובה היתה קלה וברורה.
אבל אני בנקודת זמן שכבר יש לי את המצלמה עם עדשת הקיט שלה. ומה שבעצם חסר לי זה הזום, שיקנה, בין היתר גם את הבוקה שהשגתי עם עדשת זום בקנון שהיתה לי.
לכן,השאלה האמיתית היא מה כדאי לעשות בנקודת הזמן הנוכחית... למכור ולעבור לקנוניקון או להשאר ולהשלים עדשה (שזה נושא בעייתי מבחינה כספית).
 

ravivme

New member
אם אתה מחפש עדשה ורסטילית

אתה באמת לא נמצא עם הגוף הנכון וכדאי לך למכור אותו.
קנון 80D או ניקון D7200 הם גופים טובים מאוד עם הרבה יכולות.
יש לשתי החברות האלה מבחר נאה של עדשות.
תוכל לרכוש 17-50 F2.8 או לחילופין עדשה יותר ורסטילית כמו 18-140 או 18-135.
העדשות האלה לא יקרעו לך את הכיס ותקבל איכות תמונה לא פחות טובה ממה שיש לך היום, למעט טווח דינאמי קצת יותר קטן. אבל לרוב האנשים זה חסר משמעות.

אגב, רק כדי שלא תחשוב שאני משוחד, גם לי יש A7, אבל מארק2.
אז אני מצוי בעולם של סוני ומבין היטב את בעיית מחירי העדשות.
 
רביב אני חושב כמוך

אבל יש לי איזה שהוא מחסום פנימי בלוותר על ה״פורשה״ בשביל ״יונדאי״ גם אם אני צריך רק לנסוע לסופר - אם אתה מבין את כוונתי
הראש אומר לי בדיוק את מה שכתבת. הלב מקשה עליי לוותר כי אולי אני עושה טעות ואולי אני רק צריך עדשת זום (כלומר לחסוך הרבה זמן בשביל אחת כזו) לסוני שלי
מצד שלישי זה מארק 1 וכמו שכתבת אין לה מייצב
בקיצור לא יודע מה לעשות. מאוד מבולבל..
אני מבין שאם אעשה את הצעד הזה ואעבור נגיד ל7200 עם 2 עדשות. האחת 17-50 נגיד ועוד אחת זום עד 300, כמו שהיה לי עם הקנון אני אצליח לקבל יותר תמונות שאני אוהב.
אבל אני מרגיש שאני מוותר על איכות של FF.
&nbsp
 

ravivme

New member
זה רק מחזק את מה שחשבתי

מכל מה שקראתי בשרשור הזה נראה לי שאתה בתחילת הדרך הצילומית שלך.
בחרת A7 כי התלהבת.
אבל אתה נכנס למלכודת שתגרום לך להוצאות ענקיות על משהו שדי ברור שאין לך צורך בו.
אם אתה מצלם JPEG אין הרבה יתרון לחיישן FF.
אם היית מצלם RAW זה משהו קצת אחר.
בת'כלס כל מצלמת DSLR יכולה לתת מענה לצרכים שלך במחירים יותר נוחים בהרבה.
ההבדל באיכות התמונה קטן לעומת חיישן קרופ.
ההמלצה שלי - רד מה- A7. היא מיותרת עבורך ויש לה כמה מגבלות וחסרונות.
קנה DSLR טובה כמו 80D או D7200, שדך לה עדשה מוצלחת ותהנה.
 
רק מסקרנות -

"היא מיותרת עבורך ויש לה כמה מגבלות וחסרונות."
&nbsp
מה המגבלות והחסרונות שלה (עבורי ובכלל) ?
 

steiff

New member
באשר למייצב ולילדים רצים...

המייצב לא מקפיא את תנועת הילדים הרצים. לשם כך תצטרך מהירות תריס גבוהה.
מייצב מונע תזוזה של העדשה, לא של מה שאלה מצלם.
 

אילן די

New member
היי רועי

אני מכיר הייטב את המצלמה שלך ואת כמעט כל העדשות שיש למאונט E. אני חושב שהשילוב שאותו אתה מחפש - זום + צמצם פתוח (עבור בוקה טוב) + מחיר נוח לא קיים אצל סוני.
שאול אמר ובצדק, שכדי להשיג בוקה טוב, צריך להבין את מיקום המצלמה ביחס לנושא והרקע. ברוב המקרים, אפשר להשיג בוקה עם כל עדשה אם משחקים עם היחסים האלו.
אם אתה מוכן להישאר עם סוני ולא רוצה להוציא הרבה כסף ובכל זאת לקבל בוקה טוב, אתה צריך לצאת מרעיון הזום ולעבור לעדשות פריים. הייתי ממליץ בתור התחלה על סוני 50 מ״מ f/1.8. היא עולה כרגע $200 והיא תיתן לך עומק שדה רדוד ובוקה לא רע בכלל. אין לה מייצב אבל יש לך חיישן טוב, תפתח צמצם ותעלה ISO בלילה ואתה תהיה בסדר. סוני פול פריים היא מערכת צעירה יחסית אבל ניתן לראות בתקופה האחרונה יותר עדשות במחיר $500 ומטה מאשר קודם.

אם אתה עוזב את סוני, אתה תקבל עליה בערך $800 (מחירי Ebay, לא יודע לגבי השוק בישראל) ואתה תצטרך להוסיף קצת כדי לקנות קנון או ניקון מסדרות הבסיס בנוסף לעדשת טמרון 17-50 f/2.8.

נראה לי שאלו שתי האפשרויות ההגיוניות יותר.
 

AviL30

New member
ניקון D7100 או D7200

עדשה - 50mm F1.8
עדשה 18-140 ואולי בהמשך 70-300 VR AFS

נראה לי שהכל יעלה יעה לך פחות מ 4000. אתה יכול לחפש עדשות משומשות. תוזיל יותר. ושיהיה לך ברור, אתה בשום פנים ואופן לא יורד באיכות. ההפך.
מה שכן, אתה עולה במשקל
 
המשקל פחות מפריע לי...

האיכות משמעותית לי.. ואם אתה אומר שהאיכות שלי תהיה אותו דבר, אולי זה דבר טוב להחליף...
אגב, 7200 עולה לא מעט, לא בטוח שאצליח בפחות מ 4000 עם גוף זה. אולי עם 7100.
 

faloou

New member
אם האיכות משמעותית לך, צלם RAW

ותלמד לעבד תמונה טובה. תוכל לקבל תוצאות שהן טכנית עדיפות בהרבה.
וכמובן עדשות טובות (ויקרות). אין תחליף לאופטיקה.
 
תודה לכולכם. התחדשתי בניקון d7200

עם עדשת הקיט 18-140.
מרוצה עד הגג. ולומד הרבה מאוד על צילום תוך כדי.
&nbsp
תודה לכולם שעזרתם לי. :)
אני מאוד מאושר עם הבחירה שלי.
 
למעלה