ה DSLR הבאה שלי - צריך את עזרתכם המקצועית.

ה DSLR הבאה שלי - צריך את עזרתכם המקצועית.

שלום לכולם,
אני מוכר את המצלמה שלי (כיוון שהיא יקרה מידי עבורי) ומבחפש לקנות במקומה תחליף ראוי. (DSLR כמובן)
המצלמה שאני מוכר הינה Full Frame ואני מחפש מצלמת Crop.
הצילום הוא (לרוב) צילום משפחה, לפעמים דברים אחרים, פחות נוף, יותר פורטרטים, הרבה בוקה (עומק שדה רדוד), ולעיתים צילום ילדים רצים (כלומר, צריך מייצב טוב :))
הדברים החשובים לי:
1. שתהיה קנון או ניקון (לא מעוניין בחברות אחרות - Fuji או Pentax..)
2. כמות מגה פיקסל לפחות כמו הקודמת (כלומר 24 ומעלה)
3. אפשרות עתידית לעדשות נוספות במחיר נוח (מה שלא היה לי עם המצלמה הקודמת)
4. וידאו באיכות טובה. (1080P. לא חייב להיות 4K)
5. רצוי כיסוי עינית 100%
6. ISO גבוה - כי אני מצלם לפעמים במקומות ללא הרבה תאורה..
7. מייצב טוב
8. אפשרות לגריפ (אני אקנה בעתיד)
9. מהירות סגר גבוהה


פחות חשוב לי: (Nice to have)
WIFI, מסך מגע, מסך מפרקי, קצב צילום מהיר

אני אדם של זום... וככל הנראה, במקודם או במאוחר, תהיה לי עדשת זום נוספת (עד 300 ואולי אפילו יותר) לכן, אם הגוף מגיע אם 18-55 או 18-200 אעדיף את זו שמגיעה עד 200. למרות שמבחינת איכות, ה18-55 תהיה איכותית יותר.

אני מקווה שהצלחתי להבהיר את עצמי ואת הדברים החשובים לי :)
שמעתי קצת מאנשים סביבי כל מידי דיעות (לא לקחת קנון, להסתכל על הניקון 7200 וכו') ואשמח לשמוע מה דעתכם ומה כדאי (לאור הצרכים).

(רק FYI - המצלמה הקודמת קודמת שלי היתה קנון XT Rebel - והיתה מאוד ידידותית, אבל אין לי ציוד של קנון או רגשות שייכות לקנון במיוחד.. :))

תודה רבה על העזרה!
 

Jack D Ripper

New member
מה אתה מוכר?

לא בטוח שההליך של מכירת מערכת וקנייה של מערכת במקומה ישאיר בידך קופת מזומנים (במיוחד אם אתה מתכוון לקנות חדש).
בעולם הDSLR (כפי שאתה יודע) אין משמעות למה שמגיע עם הגוף. המונח עדשת קיט מתייחס לעדשות שהיצרן מוכר ביחד עם הגוף בעיסקת חבילה ו(לפעמים) נותן הנחה. אתה יכול לקנות איזה גוף שתקצה ולחבר לו עדשה שמתאימה לך.
&nbsp
כמה הערות:
צילום ילדים רצים לא מצריך מייצב אלא זמן חשיפה קצר. מייצב מפצה רק על תנועות היד שלך. בכל מקרה המייצב (בקנון וניקון) הוא בעדשה.
ככל שהחיישן קטן יותר עומק השדה גדול יותר. ניתן להגיע לעומק שדה רדוד ע"י שימוש בעדשות עם צמצם פתוח ובניית קומפוזיצה נכונה.
&nbsp
אגב, הXT Rebel זו המצלמה שאתה מוכר או מצלמה קודמת שהייתה לך?
 
מוכר A7

אני מוכר סוני A7 - כך שבעצם קופת המזומנים שלי תספיק, כי אני "יורד ברמה" - ממצלמת FULL FRAME, MIRRORLESS אני בעצם יורד למצלמת CROP.
אבל הגעתי למסקנה, שאני לא צריך מצלמה כמו ה A7. היא יקרה לי מבחינת תחזוקה (אם וכאשר אצטרך חלק כלשהו, וכמובן עדשות יקרות מאוד)
אני לא צלם מקצועי ולא צריך את זה. במיוחד שאני לא מבחין באיכות במסך המחשב... ואני לא מפתח הרבה תמונות.
כל מה שרשמת ידוע לי, כן. בגלל זה חושב לי גוף טוב עם מבחר עדשות גדול (קנון/ניקון עונות לי על הצורך). ולכן גם רשמתי שחשוב לי זמן חשיפה קצר /shutter speed
אבל גם מייצב יהיה שימושי עבורי עבור רעידות היד.
כיוון שבתור התחלה, אני אתמקד בגוף+עדשת קיט, אני אסתדר גם עם 18-55 או 18-70 או משהו כזה... אבל בטוח שאח"כ העדשה הבאה תהיה עד 300 או באזור הזה.

הקנון היתה לפני הסוני. שוב - מצלמה חמודה, אבל חסר בה המון מול הצרכים שלי.
מה היית ממליץ?
 

sagiKor

New member
בקנון וניקון המייצב נמצא בעדשות

כך שזה לא פיצ׳ר של מצלמה.
בחן את הניקון D5500 היא נראית לי מתאימה לצרכים שלך.
או את הקנון 80D
הניקון זולה יותר, מספיקה לדרישות ותשאיר לך תקציב גבוה יותר לעדשות.
עדשות זום עם צמצם סגור יתקשו לתת על עומק שדה רדוד בטווחי הנורמל אז תשקול עדשת 2.8 כעדשה כללית ראשית ואליה אפשר להוסיף עדשת טלה
 
לא ממש הבנתי

למה התכוונת כשאמרת "אז תשקול עדשת 2.8 כעדשה כללית ראשית ואליה אפשר להוסיף עדשת טלה" ?

אני לא חושב שאני מכיר אפשרות לשים עדשה על עדשה.. האם התכוונת לקנות עם הגוף עדשת קיט/כללית של 2.8 ובנוסף גם עדשת טלה?
כן, זו כנראה תהיה הכוונה, למרות שחשבתי אולי מראש ללכת על עדשת טלה קטנה (עד 140 או משהו כזה, עם צמצם נמוך)
אבל כן, אתה צודק, זה בהחלט הכיוון מבחינת עדשות.
שמעתי דברים לא חיוביים על קנון (למרות שהיתה לי אחת ומאוד נהניתי איתה)
האם ללכת על ניקון (אם מנטרלים רגע את ההפרש במחיר).
 

sagiKor

New member
כמו שכתבו לך

עדשה כמו 17-50 של סיגמה עם צמצם 2.8 תתן לך יכולות עומק שדה טובות יותר מקיט כמו 18-55.
לזה תוסיף עדשה כמו 70-300 ואתה מסודר.
יש גם עדשות כמו 18-200 ואפילו 18-300 שיחסכו לך את החלפת העדשות ובצד הטלהפוטו (100 מ״מ ומעלה) תוכל לקבל את הרקע המטושטש עם פשרה אופטית שכנראה לא ממש רלוונטית עבורך.

ואתה צודק, על מנת לקבל את מה שאתה רוצה עם הסוני תצטרך להוציא הרבה כסף או שתוכל לעשות מהלך דומה למה שרביב עשה ולקנות לסוני מתאם של סיגמה לעדשות קנון ולחבר לה עדשת קנון 70-200mm f/4 ותקבל איכות תמונה גבוהה עם רקע מטושטש, רק לא ברור איזה דגם של A7 יש לך כי לא בטוח שזה יעבוד טוב על הדגם הראשון.
 
בדיוק חבר. אבל...

כמו שאתה אומר יש לי 3 אפשרויות.

1. או להשאר עם הסוני, ועלות עדשת זום תהיה מינימום 1000 דולר.

2. או להשאר עם הסוני ולקנות מתאם (שיעלה כ2000 שח?) ואז עוד עדשת זום (עוד כ 1000 שח לפחות?)

3. או למכור את הסוני (על ציודה) ובכסף הזה לקנות מערכת חדשה עם עדשה כללית+עדשת זום.

השאלה האמיתית היא האם אני אבחין באיכות במעבר כזה? או האם ממש כדאי לי לחכות, לחסוך המון כסף ולהשאר עם הסוני ?
כפי שכתבו לי פה, ואני די מסכים (בסתר) - הסוני לא מתאימה לי כל כך...זה די overkill....

אבל כיוון שכבר היא ברשותי... השאלה היא מה כדאי לעשות.. (בהתחשב בנושא הכספי כמובן, אחרת לא היתה שאלה)
 

Jack D Ripper

New member
אם כל מה שחסר לך היא עדשת זום

לא הייתי עובר מערכת.
שוק היד שנייה של מצלמות לא מתוצרת קנוניקון הוא די אכזרי. גם אם אתה יורד ברמה אתה עלול למצוא את עצמך בהפסד על קניית המערכת החדשה+העדשות שיש לך.
&nbsp
יכול להיות שאם עולמך (הצילומי) יהיה מושלם לאחר הוצאה של 1000$ זה הרע במיעוטו. אם אתה חושב על עוד עדשות, יכול להיות שכדאי לעשות את המעבר גם במחיר ההפסד.
&nbsp
כמו שכתבו לך, הייתי הולך על DSLR מדרגת ביניים D7200/80D.
 

ravivme

New member
זה לא יעבוד טוב על המצלמה שלו

הטריק עם המתאם ומערכת הפוקוס עובד רק על A7II, A7RII, A6300.
חוץ מזה שלגוף שלו אין מייצב וזה יחסר לו מאוד כשישתמש בעדשת טלה.
בקיצור - היתרונות של A7II מהותיים ביותר.
 

slarti

New member
קח בחשבון....

שאם אתה רוצה עומק שדה רדוד כמו שהתרגלת ב-A7, תצטרך לקנות עדשות עם צמצם פתוח שהן יקרות וכבדות (או פשוט להוסיף עדשות פריים).
&nbsp
למשל, אם ב-A7, אתה מצלם עם עדשת זום ב-50ממ ב-F4, אז בקרופ אורך המוקד האקוויבלנטי (מבחינת זווית צפיה) הוא בערך 32ממ - וכדי להגיע לאותו "בוקה" (אגב - בוקה זה *איכות* הטשטוש ולא כמותו - אבל בכל מקרה....) - תצטרך צמצם של 2.5 (חיישן הקרופ קטן בסטופ ו-1/3 מחיישן הפול פריים).
&nbsp
זה אומר שאם אתה מחפש "בוקה" - כדאי לך לשכוח מעדשות הקיט הסטנדרטיות של הקרופ, ולחשוב בכיוון של עדשה כמו ה-17-50/2.8 של סיגמא/טמרון (או ה-17-55 המצוינת של קנון אבל היא יקרה) - אבל קח בחשבון שהפוקוס שלהן פחות אופטימאלי, בטח ובטח בצילום ילדים. לסיגמא אגב יש גם 18-35/1.8 נהדרת אבל יקרה וכבדה.
&nbsp
אני אגב לא מבין את ההתעקשות לקנות מצלמה גדולה וכבדה במקום מירורלס שכבר יש לך. ה-A7 כבר ברשותך. במכירה וקניה אתה רק מפסיד.... בטח אם חשוב לך טשטוש הרקע בתור יעד מרכזי.
&nbsp
 
לא מתעקש.. רק חשבתי שהיא "גדולה" עלי..

אני לא מצליח להשיג בוקה טוב ב A7. ועדשות נוספות (כמו עדשת זום שאני רוצה) מתחילות ב 1000 דולר.

חשבתי לתומי - ובבקשה תקנו אותי אם אני טועה לדעתכם, שקניית מצלמה "זולה" יותר, שאיכותה דומה (שוב אינני צלם מקצועי ולרוב אני שומר ורואה תמונות במחשב) זה רעיון טוב..
 

faloou

New member
הבעיה שלך שאתה מגדיר פתרון (החלפת מצלמה) במקום בעיה

(לא מצליח להשיג בוקה טוב).

תגיד עם אילו עדשות אתה מצלם.
תן דוגמא לבוקה טוב (כמה תמונות, שגם נבין איזה אורך מוקד אתה מחפש).
תן דוגמא שלך לבוקה לא טוב (צרף EXIF).

נמצא לך מצלמה....
 
אתה צודק.

אני מתאר בעיה.
למשל, ראה את התמונה הבאה.
היא צולמה ב A7 והבוקה בה יפה (תתעלם בבקשה מהפוקוס הרע שנתפס על העלים החשוכים במקום על הבהירים), אבל זה מכיוון שהתקרבתי לפרח. אני רוצה להשיג את אותו בוקה בזום גבוה. בצילום פורטרט מרחוק. ובשביל זה אני צריך עדשת זום טובה.
הבעיה שלי היא שעדשת זום עולה הרבה עבור ה A7. ולכן חשבתי על הפתרון המוצע.

 
דוגמא לבוקה לא טוב

אפשר לראות פה.
אני רוצה רקע יותר מטושטש.. בשביל זה אני צריך להתקרב או להשתמש בזום...

נתוני EXIF מצורפים.



 

faloou

New member
ב-28 מ"מ תתקשה לקבל בוקה, אם אתה רוצה להכניס את כל הגוף

זה פשוט לא אורך מוקד מתאים.
אם תתקרב לפנים, תקבל עיוות.
אתה יכול אולי לסגור עוד צמצם (אם העדשה מאפשרת), אבל בתנאים הללו, לא תקבל בוקה.
&nbsp
זה בכל מצלמה/עדשה.
&nbsp
ודווקא ב-FF תקבל יותר טשטוש לאורך מוקד נתון של עדשה.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

steiff

New member
תצטרך צמצם מאד מאד רחב כדי לקבל את האפקט שאתה מבקש

התמונה צולמה בצמצם 4 וגם לו היתה לך עדשת 2.8 ההבדל לא היה שמים וארץ. בטח שלא היית מקבל את רמת טשטוש הרקע שמתקבלת כאשר יחס המרחקים בין המצלמה, האובייקט והרקע הם אלה של צילום מאקרו. אפילו עדשת טלה לא היתה מספקת את הסחורה במקרה זה, אלא אם היית בוחר משהו כמו ניקון 200/2 שעולה יותר מהעדשות של צייס לסוני.
יתר על כן - מעבר מ-FF ל-APS-c, ובפרט לגרסה של קנון ל-APS-c יגרום להגדלת עומק השדה - בדיוק ההפך ממה שאתה מחפש.

לכן נראה לי שהחלפה של הציוד לא תהיה מה שישנה את איכות התוצר. במקום זה נסה לעבוד על:
- שיפור הטכניקה.
- מיקום טוב יותר של האובייקט מול הרקע.
- מיקום אחר של הצלם בסצינה.

אם חסרה לך עדשה ספציפית והאופטיקה של צייס יקרה מדי עבורך, שקול אפשרות להרכיב על המצלמה מתאם ולהשתמש בעדשה של יצרן אחר. אחד היתרונות הגדולים של סוני הוא מבחר המתאמים לעדשות של יצרנים אחרים. חלקם מאפשר פוקוס אוטומטי ושליטה על הצמצם דרך המצלמה. רביב, אחד הגולשים הוותיקים בפורום (ומנהלו בעבר) עשה ״דוקטורט״ בנושא.
 

אילן די

New member
המתאמים שמאפשרים פוקוס אוטומטי לא עובדים טוב על ה- a7

מהסדרה הראשונה. הם עובדים טוב יותר על המצלמות מהדור החדש יותר : a7ii, a7rii ומצלמות הקרופ החדשות. הסיבה לכך היא Phase Detection משוכלל יותר ועם יותר נקודות פוקוס.
 
למעלה