סטטיסטיקה קצרה

sagiKor

New member
סטטיסטיקה קצרה

ולא מדעית...
היום הסתובבתי יום שלם בירושלים בעיר העתיקה.
כהרגלי, אני בוחן איזה ציוד התיירים סוחבים איתם....
אז ככה:
פוג'י מירורלס - מלבד שני חברים שהיו איתי שיש להם XPRO2, לא ראיתי אחת לרפואה
אולימפוס מירורלס - ראיתי PEN F אחת בלבד
פנסוניק מירורלס - אף לא אחת
סוני מירורלס מסדרת A7 בעלת חיישן מלא - אף לא אחת
סוני מירורלס קרופ - מלא!! עם עינית, בלי עינית, עם עדשות גדולות, קטנות ומכל הסוגים.
שאר אופציות המירורלס שם בחוץ (ניקון/קנון/סמסונג/פנטקס וכו') - אפס...
קומפקטיות סטנדרטיות - גם יצוג מכובד
DSLR - רוב מוחץ בין מערכות הצילום בעלות עדשות מתחלפות, אפילו ראיתי אחת של אולימפוס...
טלפונים - כמובן בשפע.
מצלמות פילם - חוץ ממני, ראיתי עוד שניים.
לייקה - חוץ ממני, ראיתי סיני אחד עם XVARIO ועוד סיני אחר עם Q, כנראה מסימני ההתעצמות הכלכלית הסינים, גם העשירים הצעירים החדשים אוהבים להתפנק בסמלי סטטוס נוצצים.

אז מי שדאג כאן לעתידן של ניקון וקנון, יכול להרגע... הם משתינים על כולם מלמעלה...
שנה טובה, תפסיקו למדוד את גודל החיישן ולספור פיקסלים, צאו לצלם, עם מה שיש.
 
הנתון החסר

הוא כמה DSLRים מדגמים חדשים (שנה-שנתיים אחרונות) אל מול דגמים ישנים יותר.

או במילים אחרות, האם מדובר בכאלו שאולי משדרגים כל כמה שנים או כאלו שרכשו מצלמה עם עדשת קיט ואולי עוד עדשה אחת (בספק), ולא מתכננים לשדרג בשנים הקרובות.
 

sagiKor

New member
את השאלה הזאת אפשר לשאול גם לגבי שאר הקטגוריות

חלק מהמצלמות שראיתי גם במירורלס וגם בקומפקטיות לא היו מהחדשות ביותר.
אנשים עם מצלמות לא משדרגים כל שנתיים, אלו הצלמים החובבים והמתקדמים שמשדרגים בקצב לא הגיוני.
עקרונית קטגוריית המירורלס שפונה לשוק "משדרגי הקומפקטית" נמצאת בסכנה קיומית גבוהה לא פחות מ DSLR ברמת כניסה היות ומדובר בשוק שלא משדרג מהר מדי, הראיה לכך גם סגירת דגמים לקטגוריות האלו כמו הפנסוניק GM או הפוג'י XM ועוד.

צלמים חובבים ומתקדמים שמצלמים ב DSLR משדרגים מצלמות לא פחות מאחרים, גם אם הם לא באמת זקוקים לכך. הופעת המירורלס לא שינה כלום בהבט הזה.
 
הקניבליזציה האמיתית לדעתי

מגיעה מכיוון הסלולרים. הם הולכים ומשתפרים ובשנה האחרונה היו כמה שדרוגים טכנולוגיים משמעותיים (המצלמה הכפולה צבע/ש״ל שפותחה ע״י הואווי ולייקה; המצלמה הכפולה שמאפשרת זום אופטי באייפון 7; איכות התמונה הצפויה בפיקסל של גוגל).

ככל שהמצלמות בסלולרים משתדרגות, יותר ויותר אנשים שהיו מצלמים במצלמות קומפקטיות וDSLR לתיעוד טיולים, הופעות, ארועים משפחתיים וכו׳ פשוט עוברים לסלולרי. גם המעטים בקבוצה הזו שעדיין ייקחו אולי DSLR לטיול משמעותי הולכים ומתמעטים.

השאלה היא כמה מהקניבליזציה הזו כבר קרתה - אולי רוב הנזק כבר מאחורינו ומי שעדיין משתמש במצלמה הוא בגרעין הקשה שלא ינטוש כל כך מהר את ה DSLR/מירורלס. מצד שני, אני לא רואה הרבה שיעברו ממירורלס ל DSLR בשימוש חובבני, מצד שני אני כן רואה מצב שחלק ממשתמשי ה DSLR הלא מקצועיים היום יעברו למירורלס בשלב כזה או אחר (סתם ניחוש פרוע).

לכן אני גם מסכים ששוק המירורלס הבסיסיות מצוי בסכנה. לדעתי סוני מבינים את זה ולכן מצד אחד הם משקיעים יותר מאמץ להעלות את הרף הטכנולוגי (ה-A9 שיש שמועות שהיא עומדת לצאת, סנסור ה-100 מ״פ וכו׳) כי שם גם מתח הרווחים יותר משמעותי, ומצד שני מנסים למתוח את רמות המחיר של המירורלס ברמות הכניסה (למשל, אני לא רואה שום הצדקה לגבות מחיר כפול על ה a6300 אל מול ה a6000 אלא אם הם מנסים לייצר רף לשדרוג מבלי לפגוע במכירות של ה a6000 כמירורלס ראשונה).
 

sagiKor

New member
לדעתי זה רק חלקי

הסלולר פגע קשות במצלמות הקומפקטיות אבל לדעתי הבשלות של המוצרים מהשנים האחרונות היוותה אחוז לא מבוטל מהקניבליזציה של שוק הקומפקטית.
צריך לזכור שנתח השוק המיועד הוא כזה שאיכות התמונה לא ממש חשובה וגם לא צילום בתנאי אקסטרים וברגע שהפוקוס הפך להיות מספק על מנת לצלם את הילדים הכל טוב...
ההשפעה של הסלולר באה דווקא מכיוונים אחרים:
1. רוב הקומפקטיות הפשוטות לא שורדות 5 שנים, החיישן נדפק או המסך נדפק או משהו אחר נדפק שלא שווה לתקן את המצלמה (אנחנו עדים לכך כאן לא מעט) ואז כשבאים להחליף מצלמה, האופציה הסוללרית נותנת מענה לאחוז גדול מהשוק.
2. הטלפון תמיד איתך ואם הוא מספיק טוב אז אין צורך לסחוב עוד מוצר ואז המצלמה גוססת לאיטה בארון.

למרות כל זאת אני יכול לומר שלפחות לפי המדגם של אתמול, שוק הקומפקטיות רחוק מלמות. אני חושב שהיצרנים בחרו להרוג את רוב השוק הזה כתגובה לצפי עתידי של הפסדים. שים לב שעדיין באים לכאן הרבה אנשים שמבקשים לקנות קומפקטית ואופציית הסללור לא ממש מתקבלת...

לגבי מירורלס, לפי סוגי המצלמות שראיתי, אפשר בהחלט לומר שהשוק השולט בקטגוריית המירורלס הוא אותו שוק ראשוני/התחלתי אליו הקטגוריה הייתה מכוונת מהתחלה - שדרוג איכותי למצלמה הקומפקטית עם גמישות של מערכת בעלת עדשות מצחלפות ושמירה על גודל קטן.
זה מצביע לטעמי על טעות התנהלותית מחברה כמו סוני שמשקיעה בעיקר במערכת החיישן המלא ודיי זנחה את הקרופ (לפחות מבחינת עדשות), או אולימפוס שמשיקה מצלמה ב $2000 ודיי מזניחה את הדגמים הזולים יותר. העניין הוא שחברות אלו לא מתקיימו בעיקר מצילום אז הן יכולות להרשות לעצמן להתנהל ככה...
סוני לדוגמה הפרידה את חטיבת החיישנים מחטיבת הצילום, ככה חטיבת החיישנים יכולה להפוך לרווחית בעוד שחטיבת הצילום יכולה להיות מופסדת ורק להיות איזו נישה למוסיפה יוקרה למותג.
אולימפוס - מאז ומתמיד הייתה מצר נישה לקהל אוהדים הדוק ושומר אמונים. גם הם מרוויחים בעיקר בתחומים אחרים.
גם פוג'י באותו מקום שחטיבת הצילום מהווה רק 15% מהביזנס שלה והיא יכולה לבחור להתחרות בלייקה והאסלבלד על קהל מצומצם יחסית.
פנסוניק משקיעה הרבה בוידאו, זה השוק הכי פורח היום שמחפש הכי הרבה פתרונות חדשים ויצירתיים לכל מיני צרכים. חיסול ליין ה GF הראשוני וגם ה GM מראה שהם גם איבדו עניין בשוק ההתחלתי.
כל ההתנהלות הזאת מהשחקנים המרכזיים במירורלס דיי מצמצת את ההיצע עבור אותו שוק ראשוני מה שזורק אותו חזרה לידי ה DSLR ברמת כניסה שעל הדרך גם נותן תמורה טובה יותר למחיר.

השוק המקצועני תמיד היה שמרן, הוא האחרון שיאמץ טכנולוגיה חדשה ויעדיף את המוכר והמוכח גם אם קצב השיפורים איטי (כי כאמור הרוב דיי זניח).

השוק החובב התקדם יעשה מה שהשוק המקצועני עושה....

אנשי הפורומים והגיקים הטכנולוגים הם הקהל העיקרי של מצלמות המירורלס המתקדמות, אנחנו נראים כמו עדר גדול בקבוצה או פורום אינטרנטי שדיי מקבל את צביון הקבוצה אבל בעולם האמיתי מדובר במספרים זניחים....
לכן כל ההספדים של היצרניות הגדולות מאד מאד מוקדם.
 

faloou

New member
כמה הערות בשוליים

1. הפרדה של החיישנים מהצילום בסוני זו הפרדה עסקית נכונה. חיישנים מוכרים בעיקר לצד שלישי. זה ביזנס אחר.
&nbsp
2 המיקוד של סוני ב-FF בא מההכרה ששולי הרווח שם גדולים יותר.
&nbsp
3. מצלמות ועדשות זה רק 4% מההכנסה של פוג'י (כל ה-Imaging זה 14%)
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

slarti

New member
אתה יוצא מנקודת הנחה שפוגי, אולי ליב, וסוני מפגרים

אם יש משהו שלמדתי מהעבודה שלי בחול, ובטח מהעבודה שלי עם יפנים, שבשונה מישראלים, הם לא עובדים על תחושות בטן.
&nbsp
להשאר במקום זה נח, אבל דווקא לפני שחברה זזה לשוק חדש - היא עושה סקרי שוק מקיפים. זה שמצלמות דגל מוכרות פחות זה תמיד נכון - אבל אני בטוח שאולימפוס ופוגי ופנסוניק קיבלו את ההחלטות האלה בצורה מאוד מושכלת. ואגב אתה משום מה החלטת שהאולימפוס החדשה תעלה מעל 2000$. אני לא רואה את זה קורה. הפנסוניק אולי אבל גם זה כי דווקא הבחירה בוידאו טובה להם מאוד.
 

faloou

New member
קנוניקון במצב בו איכות התמונה של המצלמות שלהן מתדרדרת כל שנה

כי בדקתי בדוחות, ויחס החוב/הון שלהם מתדרדר, וגם המכירות.
מסקנה: איכות המוצרים יורדת.
 
?

או שמא זה בגלל קניבליזציה במכירות שנגרמת בגלל סמארטפונים שיכולות הצילום שלהם משתדרגות כל הזמן ומעבר הדרגתי למירורלס?
 

sagiKor

New member
המסקנה לא נכונה

א. איכות התמונה לא מתדרדרת, היא רק משתפרת. העניין הוא שהשיפור היום הוא דיי זניח או כזה שלא רלוונטי עבור הרוב (נכון לכל הקטגוריות) והחידושים שבהם ה DSLR קצת מאחור (אבל מדביקה לאט לאט) הם דווקא בפיצ'רים מסביב.

ב. דווקא איכות מוצר גבוהה שגורם למוצר להאריך ימים מאט מכירות ויפגע בדוחות הכלכליים וזה המצב היום בתחום ה DSLR, המצלמות הגיעו לרמה מספקת שאין צורך לשדרג כל כך מהר (לא שזה מונע מכל מי שאני מכיר למכור את ה 5DmIII שלו ולהתחדש במארק 4)
 

faloou

New member
לא הבנת את הסרקזם

אתה (ואחרים) כל הזמן שופטים את השרידות של החברות הללו לפי התרשמות מרמת השכיחות.
זו טעות, כמו לשפוט איכות מוצר לפי המאזנים.
&nbsp
הנכס העיקרי של ניקון וקנון זה ערך המותג.
מבחינה כלכלית, מצלמות ועדשות זה לא עסק טוב.
זה שוק רווי שנמצא בסטגניציה, במקרה הטוב.
&nbsp
מי aga,v ביצפר לכולם זו סוני, שהיא השחקן הדומיננטי בשוק החיישנים, למרות שכמו כולם, מוכרת פחות ופחות מצלמות, המעבר למצלמות עם עדשות מתחלפות משפר שולי רווח (לא ניתן לפרק סיגמנט זה לבדו. זה רק ברמת ההצהרות, אין מספרים).
אבל גם מכירות החיישנים בירידה.
בעסה.
&nbsp
ניקון בצרות, עם 63% מההכנסות מגיעות ממצלמות ועדשות, ולכן מחפשת מקורות הכנסה נוספים, כבר כשלוש שנים.
לקנון יש כאלו... הרבה.
אולימפוס חזרה להפסיד מ-Imaging. אצלה זה 11% מהמכירות. לא נעים, לא נורא.
פוג'י רווחית, אבל המצלמות והעדשות מכניסות לה רק 4% מכלל ההכנסות, אז את מי זה מעניין, כל זמן שזה לא אוכל כסף...
&nbsp
שורה תחתונה: המצב לא טוב לכולם. השוק מצטמצם.
&nbsp
זו לא רק הרוויה באיכות התמונה, זו העובדה שמצלמה טובה זה כלי מסובך. לפשט א הצילום עוד לא הצליחו...
 

sagiKor

New member
צילום היה מאד פשוט

הסתבך רק כשהכניסו מחשב למצלמה....
רוצה פשוט? קח לייקה MD אפילו אין מסך, שולטים רק במשולש החשיפה.
זה לא בעיה לפשט את הצילום, רק שזה דורש אחד משניים:
1. ללמוד לצלם ואז אפשר להסתדר עם מצלמה מוגבלת ומיושנת
2. לקנות מצלמה שעובדת כמה שיותר מדוייק במוד אוטומטי לחלוטין

מצלמות עם חיישנים קטנים יחסית (שהם סלחנים יותר לפספוסי פוקוס) עם מערכת פוקוס חכמה שכוללת זיהוי פנים ופוקוס מהיר ומנוע jpg טוב שלא דורש עיבוד תמונה תתן לך את המצלמה המושלמת להדיוט המצוי.
כלומר מה שאנחנו מחפשים זה מצלמת מיקרו 4/3 של פנסוניק עם מעבד jpg של פוג׳י... הדבר הכי קרוב זה הלייקה DLUX
 

faloou

New member
גם בלי המחשב, צילום זה מסובך

עומק שדה, למשל.
פרספקטיבה.
אורך מוקד.

אין מצלמה מדוייקת באוטומט. אף מצלמה לא תנחש לך מה לעשות בסצינה קונטרסטית או מה מידת עומק השדה הרצויה.

ועומק שדה רדוד לא טוב... אנשים רוצים רקע "מקצועי".
אבל רק לפעמים...

אין פתרונות אוטומטים לבעיות מורכבות.
 

e zi

New member
"איכות התמונה של המצלמות מתדרדרת כי בדקתי בדוחות"


ואחרי שצחקנו, נעבור לחלק האומנותי:
אולי יואיל, חבר הפורום פלאו, הכלכלן הבכיר, שמפשפש בדו"חות הכספיים ולמד מהם על איכות התמונה של המצלמות, להצביע DSLR אחת, שאיכות התמונה בה הדרדרה מזו שקדמה לה (יש אתרים שיעשו לך את העבודה: למשל או כאן).
 
אין בזה חדש

מוצרי הלחם והחמאה תמיד יהיו פופולאריים בזכות... הפופולאריות שלהם. כדי לשבור את מעגל הקסמים דרושה קריסה של הפראדיגמה השלטת וזה לא יקרה בקרוב משלוש סיבות:
א. זה כבר קרה לאחרונה (הסמארטפון רמס את המצלמה הקומפקטית).
ב. החדשנות בתחום הצילום מתמקדת בשנים האחרונות בשימושים איזוטריים.
ג. הנאמנות לביונט חזקה מתמיד.
 

sagiKor

New member
הכוונה הייתה להראות שאין חדש

כי בפורום זה שדיי מוטה מירורלס כבר הכריזו שהמהפכה כבר כמעט הושלמה וקברו את קנוניקון
 

steiff

New member
כמו עוף החול קנוניקון יקומו מקברם

ולצלילי הסימפוניה השניה של מאהלר ידקלמו את חזון העצמות היבשות:
יחזקאל פרק לז
א הָיְתָה עָלַי, יַד-יְהוָה, וַיּוֹצִאֵנִי בְרוּחַ יְהוָה, וַיְנִיחֵנִי בְּתוֹךְ הַבִּקְעָה; וְהִיא, מְלֵאָה עֲצָמוֹת. ב וְהֶעֱבִירַנִי עֲלֵיהֶם, סָבִיב סָבִיב; וְהִנֵּה רַבּוֹת מְאֹד עַל-פְּנֵי הַבִּקְעָה, וְהִנֵּה יְבֵשׁוֹת מְאֹד. ג וַיֹּאמֶר אֵלַי--בֶּן-אָדָם, הֲתִחְיֶינָה הָעֲצָמוֹת הָאֵלֶּה; וָאֹמַר, אֲדֹנָי יְהוִה אַתָּה יָדָעְתָּ. ד וַיֹּאמֶר אֵלַי, הִנָּבֵא עַל-הָעֲצָמוֹת הָאֵלֶּה; וְאָמַרְתָּ אֲלֵיהֶם--הָעֲצָמוֹת הַיְבֵשׁוֹת, שִׁמְעוּ דְּבַר-יְהוָה. ה כֹּה אָמַר אֲדֹנָי יְהוִה, לָעֲצָמוֹת הָאֵלֶּה: הִנֵּה אֲנִי מֵבִיא בָכֶם, רוּחַ--וִחְיִיתֶם. ו וְנָתַתִּי עֲלֵיכֶם גִּידִים וְהַעֲלֵתִי עֲלֵיכֶם בָּשָׂר, וְקָרַמְתִּי עֲלֵיכֶם עוֹר, וְנָתַתִּי בָכֶם רוּחַ, וִחְיִיתֶם; וִידַעְתֶּם, כִּי-אֲנִי יְהוָה. ז וְנִבֵּאתִי, כַּאֲשֶׁר צֻוֵּיתִי; וַיְהִי-קוֹל כְּהִנָּבְאִי, וְהִנֵּה-רַעַשׁ, וַתִּקְרְבוּ עֲצָמוֹת, עֶצֶם אֶל-עַצְמוֹ. ח וְרָאִיתִי וְהִנֵּה-עֲלֵיהֶם גִּדִים, וּבָשָׂר עָלָה, וַיִּקְרַם עֲלֵיהֶם עוֹר, מִלְמָעְלָה; וְרוּחַ, אֵין בָּהֶם. ט וַיֹּאמֶר אֵלַי, הִנָּבֵא אֶל-הָרוּחַ; הִנָּבֵא בֶן-אָדָם וְאָמַרְתָּ אֶל-הָרוּחַ {ס} כֹּה-אָמַר אֲדֹנָי יְהוִה, מֵאַרְבַּע רוּחוֹת בֹּאִי הָרוּחַ, וּפְחִי בַּהֲרוּגִים הָאֵלֶּה, וְיִחְיוּ. י וְהִנַּבֵּאתִי, כַּאֲשֶׁר צִוָּנִי; וַתָּבוֹא בָהֶם הָרוּחַ וַיִּחְיוּ, וַיַּעַמְדוּ עַל-רַגְלֵיהֶם--חַיִל, גָּדוֹל מְאֹד-מְאֹד. יא וַיֹּאמֶר, אֵלַי, בֶּן-אָדָם, הָעֲצָמוֹת הָאֵלֶּה כָּל-בֵּית יִשְׂרָאֵל הֵמָּה; הִנֵּה אֹמְרִים, יָבְשׁוּ עַצְמוֹתֵינוּ וְאָבְדָה תִקְוָתֵנוּ--נִגְזַרְנוּ לָנוּ. יב לָכֵן הִנָּבֵא וְאָמַרְתָּ אֲלֵיהֶם, כֹּה-אָמַר אֲדֹנָי יְהוִה, הִנֵּה אֲנִי פֹתֵחַ אֶת-קִבְרוֹתֵיכֶם וְהַעֲלֵיתִי אֶתְכֶם מִקִּבְרוֹתֵיכֶם, עַמִּי; וְהֵבֵאתִי אֶתְכֶם, אֶל-אַדְמַת יִשְׂרָאֵל. יג וִידַעְתֶּם, כִּי-אֲנִי יְהוָה: בְּפִתְחִי אֶת-קִבְרוֹתֵיכֶם, וּבְהַעֲלוֹתִי אֶתְכֶם מִקִּבְרוֹתֵיכֶם--עַמִּי. יד וְנָתַתִּי רוּחִי בָכֶם וִחְיִיתֶם, וְהִנַּחְתִּי אֶתְכֶם עַל-אַדְמַתְכֶם; וִידַעְתֶּם כִּי-אֲנִי יְהוָה, דִּבַּרְתִּי וְעָשִׂיתִי--נְאֻם-יְהוָה.


http://nikonrumors.com/2011/04/06/yes-this-nikon-d3-is-still-working.aspx/
 

sagiKor

New member
אבל כל הקטע הוא שהם בכלל לא בקבר ולא צריכים לקום...

 
למעלה