ניקון סוגרים את הקו של סדרה 1

  • פותח הנושא bulb
  • פורסם בתאריך

sagiKor

New member
לדעתי יש שני גורמים

1. הקומפקטיות עם חיישן כזה דיי חיסלו את ההגיון במערכת כזאת והעובדה שניקון עצמה קפצה על עגלת הקומפקטיות האלו גם דיי בישרו את בסוף הצפוי

2. ניקון מתכוונת להציג מערכת מירורלס מבוססת על חיישן גדול ואין טעם להחזיק שתי מערכות

ליבי עם בעלי המערכת שישארו תקועים עם מה שיש...
 

sagiKor

New member
הוא עף על כל מה שזה ניקון לא?

הנקודה התחתונה היא שהחיישן שהיה בניקון היה דיי נחות מול זה שנמצא בסוני/פנסוניק/קנון, לא רק מבחינת רזולוציה אלא גם מבחינת ביצועי איזו וטווח דינמי.
העדשות לא היו ממש מעניינות בטח לא הקיט , המתחרות הקומפקטיות הציגו זום כללי עם צמצם הרבה יותר פתוח מה שנתן עוד פוש ליתרונות החיישן.
דווקא בעדשות הטלה הם ישמו אלמנטים שעוזרים להתמודד עם ההתאבכות באויר כשמצלמים למרחק גדול.

הדגם ה"מקצועי" יותר, ה V2 היה מאד יקר ופשוט M43 נתן תמורה טובה יותר עם רוצים מערכת קטנה.

דווקא ה AW1 המוקשחת והאטומה לשימוש במים הייתה יחודית ואטרקטיבית אך מלאה בעיות וחבל שלא עבדו על לשפר אותה ולהוציא גרסה עדכנית של המצלמה הזאת. זאת לגמרי מצלמה שהייתי מוסיף לתיק שלי בשביל ללכת איתה לים/לבריכה או לטיולים רטובים.
 

Papito

New member
ועל פוג׳י גם (;

הייתה לי את הוי1. החזיקה אצלי בדיוק יומיים עד שמצאתי קונה.
 

אילן די

New member
אני לא מבין למה הם מחכים

עם מירורלס בעלת חיישן גדול? אלא אם הסיבה היא תכנון וייצור ארסנל עדשות ראוי עם ההשקה הראשונית. גם אם גירסה 1 של המצלמה לא תהיה מושלמת, לא הייתי מבזבז זמן.
 

sagiKor

New member
סוחטים את הלימון (DSLR) עד הסוף

בדיוק הכריזו על D3400 אז אם המירורלס אמורה להיות מכוונת לחובבים ברמת כניסה אז בטח שלא רוצים לפגוע במכירות.
פוטוקינה מגיעה אוטוטו, בטח יכריזו על עוד דברים, שוב בטח לא רוצים לפגוע במכירות.

השמועה האחרונה דיברה על מירורלס FF אבל ללא עינית, אולי התגובות ברשת שלחו את ניקון חזרה לשולחן השרטוט....

כשבוחנים את הפלופ של קנון בקטע של מירורלס, אז זה אולי הדליק נורה שהמערכת הבאה לא יכולה להיות איזה משהו מסורס לעומת המתחרות ובמחיר פרמיום (אלו מהלכים ששמורים רק ללייקה
).
המערכת חייבת להיות בקו הראשון של ביצועי פוקוס, רמת עינית, תגובתיות, ממשק ועיצוב.
מצלמה כזאת אפילו עם עדשה אחת בעת ההשקה תסובב את הראשים.
זאת מערכת שצריכה לשים אמירה על השולחן שהנה מגיעה המהפיכה ולא עוד איזה משהו לתת ללקוחות ולומר - "הנה, גם לי יש"
 

ravivme

New member
זה אפילו נחזה מראש ...

תראה מה כתבתי לפני שנה ו- 9 חודשים.
החצי הראשון של התחזית מתממש בימים אלה.
ברגע שיצאו לאוויר העולם קומפקטיות עם חיישן 1" גורלה של סדרה 1 נחרץ.
כשהקומפקטיות האלה קיבלו עדשות F2.8 כבר לא היה טעם לבוא ללוויה.

בניקון מגיבים לאט ולא קולטים שהשוק בורח להם לאט לאט בין הידיים.
נכון, יש להם מצלמות טובות ועדשות טובות.
אבל אנחנו לא בשנות ה- 70'. זה פשוט לא מספיק.
אנשים רוצים חידושים, רוצים פיצ'רים, רוצים התרגשות.
את זה ניקון איבדו אי שם בשנות ה- 90' לצערי הרב.
אולי אם יעיפו את ההנהלה ויביאו חדשה משהו חיובי יקרה, כי עדיין אפשר לשנות את המגמה.

אני משוכנע שזה רק עניין של זמן עד שניקון יעמידו מערכת מירורלס טובה.
הם יצטרכו לתמחר אותה גבוה כדי לא לפגוע ב- DSLR, אבל עם הזמן ייאלצו להוריד מחירים בגלל התחרות, וה- DSLR יפרשו בהדרגה, לפחות אלה מדרג הכניסה.
אני משער שעוד שנה-שנתיים משהו מהותי יקרה, אחרת ניקון יהפכו להיות מיושנים עד כדי לא רלבנטיים בשוק המתחילים.
 

steiff

New member
ההערכה שלי - מירורלס FX עם ביונט F

שיאפשר שימוש באופטיקה קיימת מתחום הרפלקס.
אחת הסיבות העיקריות שאני ממשיך להחזיק את מערכות הניקון שלי.

ברגע שהמצלמה הזו תצא לשוק תהיה לסוני ולפוג׳י סיבה להתחיל להזיע.
 

sagiKor

New member
לפי הפטנטים שנרשמו, מדובר בביונט חדש

שלא כמו המתחרים, ניקון לא החליפו ביונט מ 1959
מותר להם גם לחדש מדי פעם.
 

slarti

New member
הניחוש שלי....

ביונט פחות עמוק - אבל עם מתאם לעדשות ניקון ותאימות מלאה לכל העדשות כולל AF.
&nbsp
 

OM602

New member
ניקון F זו חטוטרת של 46.5ממ שמאיינת את כל הרעיון המירורלסי

ומה שיתקבל זה גרוע עוד יותר מאשר המירורלס של סיגמה. הפיתרון הנכון הוא אימוץ תושבת קצרה של 17-20ממ (וסט עדשות רלוונטי) ועליה מתאם לניקון F/G עדכני.

אפשר לאמץ את הפרוטוקול הנוכחי ואז המתאם יכול להיות פאסיבי ברמה של Pass Through או שהגוף יזהה מול מה הוא עובד - קל לביצוע כאשר שולטים על שלושת האלמנטים - גוף \ מתאם \ עדשות.
 

steiff

New member
היתרון העיקרי של ניקון הוא בסיס הלקוחות הקיים

עם או בלי מתאם - תאימות לקו עדשות F הוא תנאי בסיסי.
קיצור התושבת יהיה משמעותי למספר עדשות די מצומצם. בעיקר פריימים קצרים.
ההגירה מרפלקס למירורלס תהיה על מנת לקבל קצב צילום גבוה יותר ויכולות ווידאו משופרות. לא נראה לי שהפחתת גודל או משקל תהיה מרכיב משמעותי בשיקול.
 

sagiKor

New member
אני חושב שנותנים יותר מדי משקל לעדשות קיימות בשוק

פנטקס הוציאה מירורלס עם ביונט K, זאת הייה מצלמה שמנמנה ומעניינת אבל לא הצליחה וסגרו את הבאסטה, לא הייתה נהירה של משתמשי פנטקס למערכת החדשה.
קנון גם לא המריאו עם מתאמים ותאימות לעדשות קיימות.
שתי המערכות האלו נפלו בגלל המצלמה, לא בגלל התאימות לעדשות.

על מנת שמערכת צילום חדשה תצליח היא צריכה להצית את הדמיון ופחות לקוות שהמשתמשים הקיימים יקנו רק בגלל תאימות לעדשות...
אפשר לקחת את פוג'י כ case study איך מצלמה שנחותה ביכולות טכניות מצליחה למכור היטב ולייצר באז בעיקר בגלל עיצוב רטרו וניגון על תאי המוח והריר הנכונים (עוד לפני שהיה ליין עדשות רחב ועוד לפני שידעו עד כמה הן טובות).

דיי ברור שביונט קצר יותר יאפשר שימוש בעדשות קיימות עם מתאם וזה מספיק טוב.
ביונט חדש יאפשר מצלמה גמישה יותר מבחינה עיצובית וגם תוכל להתחרות במירורלס קיימות על היכולת לעבוד עם עדשות של יצרנים אחרים, אחרת יהיה מאד קשה להתחרות בסוני.
אפילו לייקה מיהרו לשחרר את ה SL בין השאר כי ראו את הנהירה של הלקוחות ל A7 עם עדשות לייקה.... פתאום יש מתאמים עם AF לעדשו תקנון וניקון...

מוצר מנצח מבחינת ניקון תהיה מצלמה שגם משתמשי קנון יוכלו לעבוד עם המצלמה עם עדשות קנון קיימות (וגם להפך). ואם אפשר למכור ליין עדשות חדש ומקביל לקיים רק בגלל שהן טיפה קטנות יותר, או טיפה איכותיות יותר או סתם נראות טוב יותר על המצלמה אז מה טוב.
 

steiff

New member
מסכים לגבי המשקל. העדשות כבדות לאללה...

ההבדל בין פוג׳י ופנטקס לבין קנון וניקון הוא ששתי הראשונות מחזיקות ביחד בערך 0% משוק הצילום המקצועי שמשתמש באופטיקה של 5000$ וצפונה, ושתי האחרונות מחזיקות ביחד בערך 100% מאותו שוק.

זה לא ששוק מצלמות הכניסה לא מעניין את קנוניקון, אבל להתמודד עם מצלמות מירורלס קטנות חיישן באמצעות מצלמות מירורלס קטנות חיישן - על מה להתמודד? על מחיר? על אופטיקה? קנון ניסו את סדרת EOS וכשלו. ניקון ניסו את סדרה ״1״ וכשלו. אז הם ממשיכים לייצר רפלקסיות קטנות וחביבות עם תג מחיר שהוא בערך חצי מהמירורלס המובילות של פוג׳י ובערך שני שליש מאלו של סוני, ומקבילות מבחינת המחיר למירורלס הצעצועיות (מולן מצלמות הרפלקס ברמת הכניסה של קנוניקון נראות מה-זה-מקצועיות).

השוק האמיתי של קנוניקון הוא זה שמרכיב על המצלמה עדשה באורך חצי מטר ומעלה ומצפה לביצועי עילית מבחינת מהירות הפוקוס, נקיון באיזו גבוה, צילום בכל תנאי תאורה (ואפילו בלי תאורה בכלל) וקצב צילום של יותר משמונה תמונות בשניה.
וזה בדיוק מה שיצית את הדמיון של הצלמים הללו. לקחת את עשרות אלפי הדולר שיש להם בתיק העדשות, להרכיב אותו על מצלמה שנראית בדיוק כמו ה-D5 הנוכחית, ולקבל את כל מה שהמצלמה הקודמת ידעה לעשות - עם אפשרות לצלם 15 או 20 תמונות בשניה. אולי אפילו יותר. עם אפשרות לפקס על כל נקודה במסך ולא רק בשליש המרכזי.
בלי מתאמים צד שלישי לגוף צד שני שאולי ימקד טוב ואולי לא.
תן לי גוף מירורלס שיחליף את הגוף הנוכחי. לא רוצה עקומת לימוד. לא רוצה מתאמים. רוצה להרכיב את העדשה הקיימת, להפעיל את המצלמה ולהתחיל לצלם.

בשביל צלם רחוב כמוך או צלם סוף שבוע כמוני - לא צריך מירורלס FX. בטוח שיהיו הרבה שיקנו את המצלמה אבל תכל׳ס לא בגלל צורך של ממש אלא יותר בשל התאווה. אני בספק רב אם על התאווה הזו ניקון יכולים לבסס את התכנית העסקית שלהם. אבל לבסס אותה על בסיס הלקוחות האדיר שכבר יש להם - זה משהו שהדירקטוריון יאשר בלי היסוס.

פוג׳י? הם ימשיכו לכוון לשוק הנוכחי שמחפש אופטיקה עילאית אבל לא מחפש את השוליים של מגרשי הספורט. תראה הרבה אמני צילום משתמשים בה אבל לא צלמים שמתפרנסים מצילומים שמגיעים לפורטלי הספורט והחדשות דקות אחרי הקליק, אלא כאלה שמתפרנסים מתמונות בגלריות.

סוני? הם ישלמו את מחיר היעדר אופטיקה והיעדר בסיס לקוחות. ישארו נישה קטנה כמו שהיתה סדרת אלפא.
 

sagiKor

New member
אתה מסביר היטב מדוע קנוניקון לא הוציאו עדיין מירורלס

כי לפי ההסבר שלך לא צריך את זה...
הם כשלו עד היום כי הם הוציאו מתחרות מסורסות ולא מעניינות שלא נותנות תמורה כמו המתחרות. הם הוציאו מערכות על מנת לצאת ידי חובה.
אם הם יעמידו מערכות באותו קו של היצרניות האחרות, הם יצליחו רק בגלל השם שלהם, זה מספיק....

אם ניקון וקנון מתבוננות על הצרכים של הצלם המקצועי אז חבל על הזמן, הם ימשיכו לשפר את יכולות הפוקוס וכיסוי החיישן ויכולת ה FPS בטכנולוגיה הקיימת ולא צריך מירורלס. כי מי שסוחב 40 קילו ציוד לא יחליף מצלמות בשביל לחסוך 2 קילו... יש עוד הרבה דברים שצריך לשפר בתחום המירורלס לפני שמקצוענים ישתכנעו בצורה גורפת לאמץ את הדבר הבא ולדעתי אלו דברים שרק מחלקות הפיתוח של קנון וניקון ידעו לשפר כי יש להם את הידע מה צלם מקצועי צריך.

כשקנון הוציאו את ה DSLR הראשונה ברמת הכניסה, הם חוללו מהפכה בעולם הצילום, פתאום מצלמה "מקצועית" הייתה נגישה לכל משתמש במחיר שווה. כולם יכולים לצלם תמונות טובות כמו המקצוענים ולא חייבים להסתפק בקומפקטיות מעפנות שלא זזות.

המהפכה תמיד תתחיל מלמטה, משוק החובבים כי המקצוענים הם האחרונים שמאמצים טכנולוגיה וחובבים מוציאים כסף בצורה מהירה וקלה יותר ומוכנים לנסות יותר.
אז כן, ניקון (וגם קנון) צריכה להתחרות בפוג'י ובסוני ובאולימפוס ובפנסוניק. היא צריכה מצלמה עם חיישן שלפחות APS-C, עם מהירות פוקוס טובה, עם עינית מצויינת, עם וידאו 4K משובח ועוד שלל פיצ'רים שחובבי הגדג'טים עפים עליהם כי כאן נכנס פקטור נוסף וזה כל אתרי הביקורת והבלוגרים, הם אלו שקובעים היום מה יתפוס ומה לא והם כולם גיקים של ציוד ולא צלמים.
קח מצלמה כמו ה A6300 ושים עליה את השם ניקון והיא מוכרת חזק גם במחיר גבוה ב 20%....
 

steiff

New member
נראה לי שאתה נותן יותר מדי משקל לעניין המשקל...

היתרון שמירורלס נותן למי שממילא סוחב ארבעים קילו ציוד אינו מצלמה קלה יותר (אני בכלל לא בטוח שהיא תהיה קלה יותר) אלא מהירות צילום כפולה (ויותר) מעבר למגבלת ה-10-11 תמונות לשניה הנוכחית, וכיסוי פוקוס של כל התמונה ולא רק של השליש המרכזי.
אלו שני יתרונות שקיימים כבר היום.

מימדים צנועים ומשקל נמוך זה בונוס שלהערכתי צלמים מקצועיים יכולים להסתדר גם בלעדיו.

מזכיר לך: מדובר במירורלס FX. לא במערכת שנועדה להיות קטנה וקלה אלא במערכת שאמורה לתת ביצועי על של איזו ומהירות. את תחום המירורלס בעל חיישני m43 או APS-c טוב יעשו קנוניקון אם ישאירו לפוג׳ים ולאולימפוסוניקים.
אחרי שישיקו את החלופה ל-D5 ול-D800 הם יוכלו להתחיל לחלחל למטה לכיוון של חלופות ל-D750 ואולי אפילו יקריפו לכיוון של חלופת D500.
להוציא מערכת חדשה לגמרי עם קו עדשות חדש לגמרי? בשביל מה? להתמודד על פלח השוק הייחודי של סוני? יכול להיות שזה מה שהם יעשו, אבל לדעתי זו תהיה טעות אסטרטגית.
 

sagiKor

New member
לצלם מקצועי, היתרונות האלו זניחים לעומת החסרונות

אם תעשה סקר בין צלמים מקצועיים תגלה שרובם עדיין משתמשים רק בנקודה המרכזית. כל הטענות על כיסוי נקודות הפוקוס מגיעות מאותם אתרי מבחנים שמנוהלים על ידי גיקים ולא צלמים...

צלם שצריך FPS גבוה עדיין לא עובר למירורלס בגלל בעיות בעינית, בצילום כזה יש החשכה ודיליי גבוהה שכל צלם שמנסה את ה latest & greateast שיש למירורלס להציע, אומר בנימוס "נחמד אבל לא תודה"...
אז זאת בעיה ראשונה שצריכה להפתר והיה נחמד עם צוותי המו"פ של קנוניקון ישתתפו במאמץ אבל בשביל זה הם צריכים להצטרף למאמץ ולהתחיל מאיפשהו ולהעמיד מערכת כבר, שלפחות תספק את החובבים.

בעיה נוספת שעולם המירורלס סובל ממנה זה כל העבודה עם פלאשים. כן זה משתפר אבל זה לא זה, הפלאשים לא ברמה של הפלאשים המקצועיים של קנון וניקון וההיצע מאד נמוך, החשיפה לא כמו שצריך, הפוקוס מתפספס יותר, העינית רועשת יחסית בחושך.... ניסיתי, גם באולימפוס, גם בפוג'י, זה לא משתווה לעבודת פלאשים של DSLR, לפחות לא זאת של ניקון.
** אני מדבר בעבודה עם פלאש על המצלמה כמו צלם ארועים למשל.
*** כן אני יודע שיש צלמים מקצועיים שמסתדרים, אבל כפי שכבר אמרתי, הם מיעוט מאד קטן והרוב לא רוצה לקמבן ולהתאמץ בנקודות תורפה שב DSLR זה עובד חלק.

גם עבור הצלמים המקצועיים שלא צריכים הרבה נקודות פוקוס ולא צריכים FPS גבוה, כמו צלמי סטודיו, צלמי מוצר וכו' עדיין צריכים יכולות סנכרון מהיר לפלאשים של סטודיו שכרגע זה ממש בחיתולים.

אז יכול להיות שקנון וניקון יבואי ויפתרו את כל הבעיות, מה שאני אומר זה שאם הם לא יתחילו איפשהו אז הם לא יגיעו לשום מקום.
אף אחד לא הוציא היום מצלמה ראשונה והיא הייתה מושלמת... יש להם פול ענק של חובבים שרק מחכים להוציא כסף על מצלמות ראשונות מלאות בעיות בשביל להיות ראשונים... אז יאללה שיתחילו להוציא מצלמות... אבל חוזרים לנקודה ההתחלתית, למה להרוג קו מוצרים שמוכר טוב כמו DSLR ברמת כניסה וחובבים? הלימון עוד מספק מיץ והמתחרים לא מהווים תחרות אמיתית מחוץ לפורומים...
 

חכםפסח

New member
לענ"ד יש סיבות טובות לתת לעדשות קיימות משקל משמעותי

ליצרן יש אינטרס לשתף עדשות, כי כל עדשה חדשה היא השקעה בפיתוח והקמת קו ייצור, ולכן פוטנציאל להפסד אם המצלמה לא מצליחה.

כמו כן, ככל שאורך המוקד גדל, ככה החסכון במרחק בין הביונט לחיישן פחות משמעותי. מעל יחס אורך מוקד-צמצם מסויים (באיזור ה 300mm f/5.6, או 200mm f/4), חיישן קטן גם לא יאפשר חסכון משמעותי בגודל של העדשה.
 
למעלה