ה-EOS 5D Mark IV כאן רשמית

חכםפסח

New member
מחיר ההשקה בארץ לא נשמע לי כזה מעניין

אאל"ט, מחיר ההשקה של ה 5DmkIV, גוף בלבדף בארה"ב הוא $3,500, שמתורגם (= המרה לשקלים + מע"מ) ל 15,500 שקלים. אני לא אופתע אם המחיר המקומי יהיה גבוה בכ 1,000 שקלים מהמספר הזה.

הנסיון מראה שהמחיר של המצלמה יורד דראסטית בשנה הראשונה (אחרי שכל המצלמות שהוזמנו מראש נשלחו, הסטוקים מתמלאים, מגיעות מצלמות מיבוא אפור, וגו'), ואני לא אתפלא אם המחיר יחתך ב 3,000 שקל.
 
האמנם?

שלום
ראשית לו נרכשה המצלמה בארה"ב או קנדה, המחיר כפוף למס מקומי או ארצי,
שבד"כ נע בין 8.5% ל-12%. יש מעט מדינות שבהן הוא 0% כמו פורטלנד.
$3,500 ועוד 8.5% = ל-$3797.5, שהם כ-14,620ש"ח.
אם אתה צודק, אז במחיר הזה לא שווה להביא מחו"ל.
זה גם תלוי מה המתחרים יציאו.
תמיד מי שרכש מייד עם צאת דגם שילם על התענוג להסתובב עם מצלמה נוצצת ויקרה. יש כאילו שזה שווה להם כל $.
אשמח להימנות אליהם
 

חכםפסח

New member
זאת לא הסיבה שאני משווה למחיר בארה"ב

אני משתמש במחיר המצלמה בארה"ב כעוגן, כי השוואות העבר לימדו אותי שמחיר ההשקה בארץ הוא המחיר בארה"ב מומר לשקלים + מע"מ + איזה 1.5K ש"ח.
 

Pumi

New member
זה לא מדוייק.

למשל לשלוח ממדינה אחת לשניה, לא גורר מס מקומי.
כלומר 3500$ יכול להישאר 3500$, תלוי איפה אתה קונה ומאיזה מחסן יוצאת המצלמה.
&nbsp
גם ה 5D3 שוררה במחיר של 3500$.
להביא לארץ העלות העיקרית היא המשלוח, שהיה באיזור ה 200$ פלוס מינוס ותלוי דרך איפה.
בזמנו קרט (כרי המחיר הכי גבוה בארץ), הציעו אותה ב 14500, ושער הדולר היה די זהה למה שהיה היום.
&nbsp
כך שאני חושב שהמחיר יהיה דומה.
בכל מקרה מי שמאוד רוצה לשדרג, ישלם. מי שיכול להמתין, ימתין 6-7 חודשים והמחיר יתחיל לרדת.
ומי שרוצה מאוד לקנות עכשיו, עדיף שיזמין מחו"ל מאשר לקנות מהסטוקים הראשונים בארץ.
&nbsp
הרי גם צריך לזכור שבארץ יש חזירות די רצינית.
החנויות יציאו את המצלמות החדשות בסטוק הראשון שלהם במחיר של כמה אלפים יותר מהמחיר בפועל (תחשוב מה היה קורה אם B&H היו מציעים את המצלמה ב 500$ יותר). בזמנו ארליך (וכמעט כל חנות אחרת), הציעו את ה 5DsR במחיר של כמעט 20K, כאשר המצלמה עלתה 3900$ (17500 שקל כולל מע"מ).
היום הם מוכרים אותה בפחות מ 14K.
&nbsp
אני זוכר למשל שכשיצאה ה 24-70 החדשה, רוב חנויות השוק האפור רצו 2000-3000 שקל יותר ממה שהיא עלתה לי דרך קרט (לפני הנחה).
 

slarti

New member
בהחלט מצלמה מרשימה

אני חושב שיש בה בלאנס טוב של רזולוציה (30מפ זה מפורט מאוד, בלי להיות הזוי), פיצ'רים (מסך מגע, סוףסוף... ויפי וכו'), והיא בהחלט מכסה בערך כל צורך אפשרי - כולל מערכת פוקוס מתקדמת וקצב צילום גבוה למדי (גם אם לא ברמה של ה-7DII).
&nbsp
אם חיפשת למה לשדרג, ומשקל או תקציב זה לא שיקול - זה יופי של מצלמה :)
&nbsp
 

חכםפסח

New member
30MP זה לא הזוי?!

היום גם מצלמות ברמת הכניסה מגיעות עם חיישנים של לפחות 18MP, כאילו כל מצורע וזב חוטם צריך גם קרופ של 50%+ וגם להדפיס בגודל A4, שלא לדבר על צלמי חתונות' שצריכים לספק את הדרישה לאלבומי חתונות מלאים פוסטרים בגודל A1.
 
ה-5DS עם 50.6MP וה-5DS R עם 50.6MP זה הזוי

שלום
אין מה לעשות נגד ההתקדמות.
ה-5DmkIV תחליף (ב"ה) את ה-20D הישנה עם 8.2MP.
ב-S7 EDGE יש יותר (וגם מצלם יותר טוב!)
 

חכםפסח

New member
זאת לא התקדמות, זאת תוספת תקורה.

אה, כן, ה S7 Edge. כולם מדפיסים את התמונות שצילמו בסמארטפון שלהם ישר לאלבום התמונות המשפחתי, שמזמן הפסיקו להכניס לתוכו תמונות בגודל 10ס"מ על 15ס"מ, כאילו זה אלבום בולים מעידן האבן.

יצרני המצלמות דוחפים עוד פיקסלים כי זה קל, וכי הלקוחות אוהבים לעשות דאווין עם "שלי גדול יותר".
 
דיון הפיקסלים

שלום
נדוש בפורום. בחיפוש אחורנית תמצא הרבה חומר בנידון.
בעיקרון, האלבום המשפחתי מצוי על מסך המחשב או ה-TV.
המסך מחשב FHD (1920X1080) בגודל 25". רואים נפלא.
ה-TV כרגע 46" FHD וגם רואים נפלא.
בקרוב נשדרג ל-4K...ב-65".
לא רואה הגיון בחיבור Native Resolution של המסך למקור.
ותמיד הסנסורים במצלמות היו כמה צעדים קדימה מהמסכים.

אני מתלהב מהמצלמה. כך גם הביקורות הראשונות שצצות ברשת.
 

חכםפסח

New member
ואם הנושא נטחן בפורום אז אני טועה?

כן, המוני בית ישראל הולכים להעמיד על קיר הסלון שלהם מסכים של "65.

ואחרי שהם יעשו את זה, הם פשוט לא יוכלו להסתכל על התמונות שלהם ברזולוציה נמוכה מ 8.5MP, כי כל פיקסל פחות מזה יהיה זוועת עולם.

ובשביל להציג את ה 8.5MP, הם פשוט *חייבים* לצלם ברזולוציה של לפחות 18MP, רצוי 24MP ומעלה, כי זה לא זה בלי קרופ של 50%.

וזה לפני שדיברנו על מסכים 16K שנמצאים ממש מעבר לפינה, שיהפכו כל מה שצילמנו, חוץ מפנורמות איכותיות, לאשפה בלתי ראויה למחזור.
 

steiff

New member
הנושא נטחן פעם אחר פעם ונשאר תמיד רלוונטי

משום שאין אמת אחת ויחידה באשר ליתרונות של ריבוי פיקסלים מול חסרונותיו.

כן, אין שימוש מעשי לרזולוציה כזו. לפחות לא היום. אין דרך יעילה להציג תמונות ברזולוציה כזו. אין עדשות שמגיעות לרמת ההפרדה שרזולוציה כזו מפיקה. אפשר לבצע קרופ של 50% גם על חיישן 16 מ׳פ ולהישאר עם רזולוציה מספקת לכל דבר ועניין. זה מייקר את המצלמה. זה מאט את קצב הקריאה והכתיבה. זה תופש נפח על הדיסק. זה פוגע ברגישות לאור. זה מאט את קצה הצילום ברצף.

ומצד שני - זה מוכר מצויין. זה מאפשר לך ללכוד יותר פרטים שאולי בעתיד יהיה להם שימוש. זה מגדיל את הגמישות בעיבוד.

בפועל - רוב הצלמים באולימפיאדה השתמשו במצלמת 20 מ׳פ (D5) בזמן שרוב הקהל השתמש במצלמות ברזולוציה גבוהה יותר. נחש איזה תמונות התפרסמו במדיה שכיסתה את האולימפיאדה?
 

e zi

New member
אתה טועה. בודאי שיש עדשות שמגיעות:

כדאי לא להיתלות במיתוסים ארכאיים. כמו שמישהו מכאן, שלא אנקוב בשמו, העלה תיאוריה שלמה "שהזכוכית לא מסוגלת לתת הפרדה מעל 24מ"פ". שמענו.

 
יש משהו בנימת כתיבתך, שמפריע לי

שלום
לא נראה שה-Canon EOS 5D Mark IV לכל אחד.
המוני בני ישראל מהווים פסיק קטן בעולם המערבי. שם תמצא יותר מסכים
בגודל 65" +, או ברזולוציה של 4K. עולם ען יותר אוכלוסיה ועם יותר כוח קניה.

ה-Canon EOS 5D Mark IV היא מצלמת FF. לא קרופ.

ולגבי הטכנולוגיות מעבר לפינה, נדמה שה-Canon EOS 5D Mark IV בדיוק יצאה, אחרי שעמדה זמן מה מאחורי הפינה. ואם מישהו מאיתנו חושב שזו המילה האחרונה, הרי שלא.
הפינה הזו מלאה במוצרים עם יותר איכות ויותר יכולות שיצאו ללא הפסק, בחברה צרכנית שמתקדמת בצעדי ענק. רשימת היכולות והביצועים של Canon EOS 5D Mark IV נועדה להחזיק מים מספיק שנים עד הדגם הבא ומול התחרות.
כמו כל מוצר צריכה אחר...

ה-Canon EOS 5D Mark IV תהיה להיט מתחת לעץ האשוח בקריסטמס הקרוב.
תזמון טוב של Canon.
 

sagiKor

New member
ועוד הפעם ואולי יותר חזק בכדי שתבין

4K זה רק 8MP!!!!

כל הדיונים האלו על פיקסלים מגוכחים... היום הייתי בתערוכה שהוצגו בה הדפסים גדולים שצולמו בפילם בפורמט בינוני ובפורמט 4X5 גדול.
חד וחלק, שום מצלמה דיגיטלית לא מדגדגת את היכולות של פילם בפורמט גדול.
למי שצריך הרבה פיקסלים בשביל הדפסות גדולות ואיכותיות כמה שיותר אין בכלל מה לחפש בדיגיטלי בפורמט 35מ"מ...
לגדלים של 70X50 שזה המקסימום שרוב הצלמים איי פעם ידפיסו גם 12MP מספיק.... אז בטח ש 16MP או 24MP, אין שום צורך ממשי מעבר לכך ב 35מ"מ כי 50MP על 35מ"מ לא יכול להחליף 50MP של פורמט בינוני לעבודה שצריכה 50MP....
 

Pumi

New member
עוד פעם השטויות האלו?

המצלמה הזאת מיועדת (שלא לדבר על ה 5Ds) בראש ובראשונה לצלמים מקצועיים.
לצלמים שעוד MP יעזור להם להוציא תמונה חדה יותר, או לאפשר להם לערוך בפרטים טובים יותר את התמונה, או לאפשר להם לעשות crop לאחר מכן ועדיין לשמור על רזולוציה טובה מאוד גם להדפסות גדולות מאוד.
&nbsp
זה שלרוב האנשים גם 8.3MP זה לא אומר שאין מה לעשות עם יותר מזה.
גם רוב האנשים מצלמים בכלל ב jpeg, אז אתה אומר בוא נוריד את אופציית ה raw מכל המצלמות המקצועיות כי זה מה שרוב האנשים בכלל לא משתמשים?
מזל שיצרני המצלמות לא מקשיבים לך. אחרת עדיין היינו מצלמים בפילם והתקדמות טכנולוגית היינו אומרים רק "פויה".
&nbsp
וברור ש 50MP לא יכול להחליף את זה של פורמט בינוני, אבל עם העדשה המתאימה זה מספיק קרוב למי שכן צריך את הרזולוציה הזאת, במחיר משמעותית יותר נמוך.
 

steiff

New member
גם D5 מיועדת לצלמים מקצועיים ויש לה ״רק״ 20 מ׳פ

והצלמים המקצועיים שמשתמשים בה לא צריכים עוד מ׳פ אלא דווקא קצב צילום מהיר מאד ושחרור מהיר של הבאפר, יכולות על באיזו גבוה.
כך ש50 מ׳פ לא בהכרח מכוון את המצלמה לצלמים מקצועיים אלא לנישות בין הצלמים (המקצועיים, החובבים ואספני הגאג׳טים) שריבוי פיקסלים עונה על איזה צורך שלהם.
מן הסתם נראה לי שיותר צלמים מקצועיים יבחרו דווקא ב-D5 מאשר ב-5Dmk4 או מרבת-פיקסלים אחרת. לא בגלל שאי אפשר למצוא שימוש עכשיוי או לחשוב על שימוש עתידי לשפע הפיקסלים האלה - אלא בגלל שהתועלת שלהם נכון להיום רלוונטית לפלח הרבה יותר קטן מאשר לפלח שצריך את ביצועי העל של D5 מבחינת יכולת ISO וקצב-צילום.
 

sagiKor

New member
המניע למצלמות האלו הוא לא צורך של צלם מקצועי

אלא דרישות של צלמים חובבים מצד אחד ונושא תחרותיות מצד שני.

יש תחומי צילום בהם יש צורך ברזולוציה גבוהה, המקצוענים האמיתיים יעבדו בפורמטים גדולים יותר לצרכים האלו.
מקצוענים לא קונים רזולוציה בשביל לעשות קרופ....
אחרים קונים את המצלמות האלו כי זה מה שיש ופורמט בינוני לא ממש רללונטי מבחינת סרבול, מחיר או התאמה ביצועית למשימות.

הגורם המכריע יותר עבור מקצוען לצרוך רזולוציה גבוהה הוא לא צורך טכני אמיתי אלא יותר עמידה בסטנדרטים ודרישות של תעשיה שלא אחת מוגדרים על ידי גורמים שגם לא מבינים מצד אחד וגם משומנים מצד שני על ידי תעשיית הציוד לגרום לצלמים להתחדש כל הזמן על מנת לעמוד בדרישות...
כי אחרת צלם מקצועי הוא האחרון שרץ לשדרג ציוד אם ההוצאה הכספית לא תכניס לו יותר כסף ועולם הצילום נע לכיוון שכמות הכסף הנכנס רק הולכת וקטנה פר עבודה...

אני חושב 24MP זה מעין sweetspot מבחינת רזולוציה לפורמט של 35מ"מ, גם יותר עדשות מתמודדות עם הרזולוציה הזאת טוב יותר, גם המצלמה עצמה מאפשרת ביצועים גבוהים יותר ברזולוציה כזאת, הן מבחינת ביצועי איזו והן מבחינת מהירות צילום וכתיבה.

יכול להיות שבעתיד ה sweetspot יוכל לעמוד על 50MP, אז אולי זה יהיה יותר מתאים אבל גם אז לא בטוח שיהיה לנו מה לעשות עם כל כך הרבה פיקסלים...
ההתקדמות הטכנולוגית שאתה מדבר עליה, דוחפת אותנו לתצוגה אלקטרונית שבה, שוב כרגע המקסימום זה 5K....
 
למעלה