מצלמת כניסה

bulb

New member
3



 

ooopsi

New member
בדיוק לכיוון הזה התכוונתי

כמובן שהתאורה משתנה בין אם זה על במה (גם בתנאי התאורה ה"מופלאים" כמו שיש במגמות שנראה לי שאתה מכיר מקרוב), או בסטודיו שאז זו תאורת ניאונים "מדהימה"
 

sagiKor

New member
אם יש לך גישה קרובה לצילום מופעים

אז לא ממש צריך עדשת טלה ואפשר להסתדר עם עדשה כמו 17-50mm f/2.8 או משהו מקביל לכך בעולם המירורלס.
אלא אם את רוצה לצלם תקריבים של הפנים.

85 מ"מ כמו שרביב הציע מאפשר צילום מטווח רחוק יחסית (גם לא יותר מדי רחוק) אבל זה מאד מגביל למרחק עבודה קבוע ואני מעריך שלא תוכלי לזוז יותר מדי בעת הצילומים.

העדשות שהכי מתאימות לצילום מופעים הן דיי יקרות, גם עבור DSLR וגם עבור מירורלס.

אפשר להסתדר עם ציוד זול יותר, זה ידרוש פשרה שאולי לא בכל מצב תוכלי להוציא תמונות מוצלחות כתלות בתאורה ובמרחק הצילום.
אני בכל זאת הייתי הולך על מצלמה כמו DSLR ברמת כניסה עם עדשת 18-135 או 18-140 ומצלם מה שאפשר כשאפשר. לא רואה סיבה להשקיע יותר מדי כסף כבר בהתחלה, אפשר להתחיל מפשוט וזול.
או לכת למצלמת סופר-זום איכותית כמו שרביב הציע, החיישן קטן יותר אבל העדשות מהירות יותר ומפצות על גודל החיישן בהשוואה למצלמת DSLR עם עדשה איטית.
 

sagiKor

New member
אגב....

יש מצב שלצרכים שלך הדגם הקודם של הסוני, ה RX10II עדיפה כי הצמצם הוא 2.8 קבוע לאורך כל הזום ותחלס 200מ"מ זה מספיק בהחלט, גם המחיר שפוי יותר אם כי מבחינת מחיר הפנסוניק מנצחת.
 

ravivme

New member
אם תקציב זה שיקול

אז הפתרון הנכון יותר הוא DSLR דווקא.
בעולם ה- DSLR אפשר למצוא עדשות מהירות (צמצם פתוח) במחירים יותר נוחים, לפעמים בצורה משמעותית.
אם את לא הולכת לקנות עדשת 70-200 F2.8 כמו ש- steiff הציע (היא עולה 10K ש"ח...), אז אפשר להסתדר עם עדשת פריים כמו 85/1.8 או 50/1.8, תלוי איפה את יושבת באולם.
אלה עדשות במחירים סבירים (הכל יחסי כמובן) וגם אפשר למצוא אותן בשוק יד2, לעיתים קרובות במצב מצוין.
לכן במקומך הייתי קונה D5500 למשל, עם סיגמה 17-50 F2.8 וניקון 85/1.8G.
זה אמור לענות לך על הצרכים במידה סבירה מאוד.
יכול להיות שתיתקלי בקשיים אם תשבי רחוק, כי אז ה- 85 לא תהיה ארוכה מספיק.
 

ooopsi

New member
בד"כ אני יושבת מספיק קרוב

אבל שוב, זה לא הדבר היחידי שאני מצלמת. אני אוהבת לתפוס רגעים. פחות בעניין של פורטרטים ותמונות מבוימות
 

ravivme

New member
נקודת ההתלבטות

ההתלבטות הקלאסית היא בין עדשה איכותית ומהירה כמו 17-50 F2.8
לבין עדשה עם זום גדול יותר וצמצם סגור יותר כמו 18-140.
היתרון של הראשונה שהיא תתאים לך גם לצילומים של הבמה (לא של מישהו ספציפי שמופיע) בזכות הצמצם הפתוח, וגם תיתן אופטיקה יותר טובה.
ה- 18-140 זו עדשה שנועדה לתת פתרון למגוון רחב יותר של סיטואציות בזכות הזום הגדול יחסית, אבל הצמצם יהווה מגבלה מאוד משמעותית במופעים.
אישית הייתי בוחר ב- 17-50 בשילוב עם 85/1.8.
אפשר להתחיל מהראשונה ובמידה הצורך לרכוש את ה- 85. לא חייבים לעשות את כל הקניות ביום הראשון. מה גם שניתן להשיג 85/1.8 יד שניה בהנחה משמעותית.
 
שתי האופציות שחשבת עליהן טובות

מצלמה חסרת מראה, יחד עם עדשת זום מתאימה (מהירה) ופלאש, תהיה תענוג יקר שאינו נחוץ לצרכים שאת מתארת. אם יותר לי להציע, חשבי על ניקון D5300 במקום D3300. המסך המפרקי שלה ישפר את חוויית הצילום.
 

sagiKor

New member
אם כבר אז ה D5500

נוחה יותר ארגונומית, קלה יותר וחיי סוללה ארוכים יותר.
יש גם מסך מגע
ההבדל בין ה D5300 ל D5500 הוא כ 600 ש"ח.
אבל אם יש מגבלה תקציבית אז עדיף לתעל את ה 600 ש"ח הזה לכיוון עדשה טובה.
 

ravivme

New member
עוד רעיון

הנה רעיון קצת מחוץ לקופסה:
סוני RX10III
זו מצלמה יקרה למדי שעולה 1500$, ומצויידת בחיישן קטן יחסית של 1".
בארץ היא עולה משמעותית יותר.

יש בה את כל מה שהצלם המשפחתי מסוגל לחשוב עליו.
זום ע-נ-ק, צמצם F2.4-4, וידיאו 4K, זיהוי פנים, ואם אינני טועה גם פוקוס עוקב.
אפשר לחבר לה פלאש חיצוני.
במכה אחת סוגרים את כל הסיפור בלי עדשות ושאר ירקות.
אם זה יקר מדי יש גם את הדור הקודם RX10II, ואת המתחרה - פנסוניק FZ1000, אבל אני לא בטוח שמבחינת מהירות פוקוס הן מסוגלות להתחרות ב- RX10III.
 

sagiKor

New member
מבחינת פוקוס אני דיי בטוח שהפנסוניק טובה יותר

היתרון של הסוני בגרסתה השלישית זה זום גדול יותר.
אבל בהחלט מדובר בסגמנט מצלמות שיכולות לתת את המענה, בדיוק רציתי לכתוב על כך בעצמי.
 
למעלה