מצלמת כניסה

ooopsi

New member
מצלמת כניסה

אני מעוניינת לקנות מצלמת כניסה. חשבתי על קנון 700D או ניקון 3300. אבל העלו בפני את האפשרות לחשוב על מצלמה ללא מראה.
האם יש מצלמה ללא מראה שמשמשת כניסה? אני יודעת שאצטרך להוסיף כסף לכזו, ויש לי אפשרות כרגע לקנות מצלמה בארה"ב.
בגדול אני מאוד חובבת, מצלמת בעיקר ילדים ואירועים מזדמנים, והרבה תנועה.
תודה מראש
 

steiff

New member
היתרון הוא בעיקר בגודל (או בקוטן)

לצילום תנועה נדרש על פי רוב שימוש ברמות גבוהות של ISO מה שמוריד את המצלמות בעלות חיישני m43 (פנסוניק/אולימפוס) מרשימת האופציות.
מצלמות בעלות חיישני APS-c (פוג׳י/סוני) הן אופציה ראויה אבל התקציב שהן יצריכו אותך להשקיע יהיה לפחות כפול.
 

sagiKor

New member
ואם מדובר בתנועה בחוץ באור יום?

אנחנו לא יודעים בדיוק במה מדובר אבל ישר מקבלים החלטה...
אם כבר, בפוקוס עוקב יש לפנסוניק יתרון אם מחפשים רמת כניסה במחיר סביר. מצלמה כמו ה G7 למשל.
הפוקוס העוקב של פוג'י בדגמי הכניסה (XT10, XE2s או XA2) ממש לא משהו ולא הייתי בוחר בהן אם צריך פוקוס עוקב אבל שוב אנחנו לא יודעים באיזו תנועה מדובר והאם צריך פוקוס עוקב...

מציע שנבקש כמה הבהרות על הצרכים.
 

ravivme

New member
ברגע שהיא כתבה צילום ילדים

אפשר להניח שמדובר בילדים שלה כי היא חובבת צילום ולא מתפרנסת מזה.
המשמעות היא צילומים בחוץ, בבית, ולפעמים גם בגן או בבית הספר (ארועים, טכסים, וכו').
דווקא בתחום הזה יש יתרון מסויים ל- DSLR כי יש מספר עדשות 17-50 טובות במחיר סביר, דבר שלא קיים במירורלס לצערנו.
אבל אם בכל זאת מירורלס אז צריך עדשת זום מהירה ככל הניתן, וכדאי להוסיף פריים כללית אחת מהירה לצילומים בבית או לקבלת עומק שדה רדוד.
במידת הצורך משלימים טלה או עדשת פורטרטים בהמשך.
זה הניסיון הפרטי שלי מצילום ילדים.
 

sagiKor

New member
אבל אתה חושב כמו חובב צילום מתקדם

הרי כשהיא חשבה על DSLR לא נראה לי שהיא חשבה על ארסנל עדשות... ולכן גם במירורלס צריך לבדוק האם יש עדשה אחת שתתאים לכל הדברים עם פשרות כמובן כמו כל עדשה כללית.

היא גם מדברת על "רמת כניסה" וצריך לקחת את זה בחשבון, לפחות מבחינה תקציבית.

שוב, הא זרקה הרבה דברים באויר וצריך להבין יותר למה הכוונה כמו בארועים ותנועה.

אם צריך לבנות לה סביב מירורלס מערכת שלמה של עדשות אז עדיף לה ללכת ל DSLR ברמת כניסה עם איזו 17-50mm f/2.8
 

ravivme

New member
זה בדיוק מה שרמזתי

שדווקא ב- DSLR יהיה מענה יותר מדויק לצרכים שלה, למרות שמנסיוני היא תזדקק לעדשת טלה מתישהו או לפחות ל- 85/1.8, כי יש ארועים עם הילדים שאי אפשר לצלם עם 17-50.

אני רק יכול לשער שהיא למדה כבר שמירורלס קטנות יותר וזה מה שמושך אותה לכיוון, ולכן נתתי לה תשובה בכיוון זה וההחלטות הן שלה, לא שלי.

הצרכים שלה מאוד ברורים לי, ואני לא חושב ששתי עדשות זה "ארסנל".
מי שרוצה עדשה אחת תמיד יכול לרכוש רק אחת, וגם ציינתי איזו.

אגב, הזכרת מתישהו פלאש. אתה צודק.
יש מקרים בהם הוא נדרש, במיוחד כשמשתמשים בעדשות איטיות.
יש היום פלאש כמו Meike 320 שעולה כ- 250-300 ש"ח בלבד ועובד לדעתי עם כל סוגי המצלמות. כך שמבחינה כספית זה לא שיקול מהותי.
 

sagiKor

New member
אם יש פלאש אז לא חייבים עדשה מהירה

עדשה כמו 18-135 או 18-140 במקרה של ניקון יכסו את הטווחים הנחוצים.
ב 135מ"מ גם בצמצם סגור יחסית אפשר לקבל רקע מטושטש.
שוב, אתה חושב כמו צלם חובב מתקדם שיש לו דרישות מסויימות שמי שמחפש מצלמה ברמת כניסה אין.
ולכן צריך להבין היטב את הדרישות. כל אחד קורא את הצרכים ומפרש אותם אחרת, למשל שחר מפרש תנועה ישר כצילומי מחול באולם חשוך, אני מפרש תנועה כתנועת אנשים ברחוב וצלם אחר יפרש תנועה כמו תחרות ריצה...
 

ooopsi

New member
שתי עדשות זה בהחלט סביר ולא ארסנל, אם זה יתן לי

מרחב פעולה יותר טוב
 

ravivme

New member
זה לא כל כך פשוט

אני מצלם נושאים דומים או זהים לשלך.
לא כל כך קל לבנות מערכת שיודעת לעשות את זה כי יש פה עירוב של דרישות:
  • זמן תגובה מהיר
  • נוחות תפעול של המצלמה - כדי להתאים את הפרמטרים בזריזות לסיטואציה
  • עדשה ורסטילית לארועים וטיולים
  • עדשה מהירה (צמצם פתוח) לצילום פורטרטים ו/או בתנאי תאורה בעיתיים
  • כל זה במשקל וגודל נוחים

להן ההמלצה שלי בעולם של סוני, אותו אני מכיר טוב יותר מאשר את פוג'י:
סוני A6300 עם שתי עדשות -
סוני-צייס 16-70
סיגמה 30/1.4 החדשה (contemporary) או סוני 28/2

זו חבילה יקרה למדי.
אפשר להוזיל על ידי רכישת A6000 במקום ה- A6300.
ההבדל הוא בעיקר במערכת הפוקוס ובעינית וגם בוידיאו.
על ה- 16-70 לא הייתי מוותר.
 

sagiKor

New member
לא הייתי מחפש בניית מערכת, מתמקד במצלמה עם עדשה אחת

נוכל להיות ממוקדים יותר ברגע שנקבל הבהרות לגבי הצרכים
 

ooopsi

New member
מה לגבי ה-Olympus OM-D EM-10 II?

ראיתי שהיא קיבלה ציון טוב ב-dpreview. לא כלכך הבנתי אם היא טובה לצילום תנועה
 

sagiKor

New member
שאלות הבהרה

1. האם חייבים עינית?
2. מה זאת אומרת "הרבה תנועה", צילומי ספורט? מחול? ילדים מתרוצצים? סתם אנשים הולכים ברחוב? בחוץ? באולמות חשוכים?
3. ארועים באולמות או בתים? צריך להבין באילו תנאי תאורה את רוצה לצלם כי יש מצב שייהה צורך בפלאש.
 

ooopsi

New member
הבהרות

1. לא חייבת עינית
2. תנועה הכוונה למחול. דווקא פלאש לא חיוני פה כי בד"כ יש תאורה מתאימה, אבל אני מניחה שבגלל זה אצטרך יכולת צילום סבירה + בחושך.
בין היתר יש גם ילדים מתרוצצים, אבל זה גם הטלפון שלי מצליח לקלוט
 

steiff

New member
צילום תנועה זה ז׳אנר מאתגר

שמצריך מצלמות בעלות יכולת עבודה ברמות ISO מעל 6400 ואופטיקה עם צמצם 4 או 2.8.
זה על מנת לאפשר צילום במהירות 250 לפחות בתנאי תאורה מלאכותית.

זה לא בדיוק מה שמצלמה ברמת כניסה תאפשר. אני משתמש לצורך זה במצלמות FF של ניקון. עדשת 24-70/2.8 ו-70-200/2.8.

בלי פלאש -ְזה פחות או יותר תנאי הכניסה לעניין.

עם פלאש, בתנאי שאת מצליחה להיות קרובה מספיק לבמה - מצלמה ברמת כניסה תספיק.
 
הלו, הלו. לא נסחפנו קצת?

א. אין צורך בהקפאה מוחלטת של התנועה, בוודאי לא במקרה של צילום מחול.
ב. מדידת אור מושכלת (נקודתית) לא רק מפחיתה את הרגישות הדרושה אלא גם מונעת בהירות יתר של משטחים מועדים לפורענות.
ג. עדשת פריים (50 או 85 מ"מ, תלוי במרחק מהבמה) תספק את כל הגמישות הדרושה.
ד. במקרה של עדשת קיט, בחירה נבונה של המצלמה חשובה יותר לקבלת תוצאות משביעות רצון.
 

bulb

New member
מסכים חלקית. אכן צריך אופטיקה טובה מאוד, אבל גם מצלמות

קרופ יכולות להתמודד טוב מאוד בצילומי ריקודים עד ISO 3200, כל עוד מספיק מיומנים (לצורך הענין, גם מצלמת FF לא תעזור אם לא יודעים איך להשתמש בה בצורה נכונה).
יצא לי לצלם מספר ערבי מחול בבית הספר עם תאורה לא מקצועית שהרימו ילדי בית הספר (ותודה למשרד החינוך על התקצוב הלא-נדיב), ללא פלאש (על מנת לא להפריע למופע) והתוצאות היו סבירות ביותר בהתחשב בחישן הזעיר של הפנסוניק GX7.
 

bulb

New member
1



 
למעלה