mirror less + low light preference

  • פותח הנושא orid
  • פורסם בתאריך

orid

New member
mirror less + low light preference

שבוע טוב!
אבקש את עצתכם, אני מעונין לעבור ל mirrorless מהסיבה הראשית של משקל וגודל.
הנושאי צילום שאני אוהב הוא יותר לכיוון של street photographing ועיתונות וחשוב לי הנושא של צילום בתנאי ראות קשים.
צילום וידאו לא רלוונטי לגבי.
אני מתכוונן ל fuji xt1 ומתכוון לבדוק גם את A6300 של סוני.
אשמח לדעתכם ולניסיונכם.
תודה רבה!
 

steiff

New member
חיישן זהה בגודלו לכן צפויה התנהגות דומה באור נמוך

היעדרה של המראה לא משפיע על רגישות המצלמה באור נמוך.
XT-1 מצלמת מצויין בתנאי תאורה נמוכה.
 

orid

New member
המשך.

ולגבי AF בתאורה ירודה? אני תוהה לעצמי איזה פרמטר הוא יותר דומיננטי,
אצא מהנחה ונגיד שהפוג'י מתפקסת פחות טוב במידה ושארכיב עליה עדשה מהירה זה יפצה על הפער מסוני?
הייתה ברשותי canon 400d שהתנפצה לה ושבקה חיים.
 

sagiKor

New member
בהשוואה ל 400D

שתי המצלמות יתנו לך ביצועים משופרים בכל התחומים.
 

steiff

New member
לא מכיר את מהירות הפוקוס של סוני

אבל אחרי עדכון גרסת התכנה האחרון המצלמה מתפרסת מצויין ומהר גם בתנאי תאורה די זיפתים ְ
 

steiff

New member
מתפקסת, לא מתפרסת.

והכוונה לפוג׳י X-T1.

צילמתי איתה השבוע פסטיבל מחול בצ׳כיה - ז׳אנר שעל פי רוב אני משתמש עבורו בניקון FF. פוקוס מיידי ומדוייק וצילום בלי השהיה.
 

sagiKor

New member
Fuji, בגלל העדשות

ביצועי המצלמות דיי דומים מבחינת צילום בתאורה נמוכה אם כי לסוני יש רזולוציה גבוהה יותר (החיישן המקביל לסוני נמצא ב XPRO2 וב XT2 הבאה עלינו לטובה).
אבל לפוג'י יש עדשות מהירות מצויינות שנותנות יתרון של סטופ.
מאיזו מצלמה אתה רוצה לעבור למירורלס? זה יכול לעזור לתת לך קנה מידה מבחינת ביצועי החיישן באור נמוך.

חוץ מצילום בתנאי ראות קשים, מה עם צילום בתנאי מזג אוויר קשים?
ה XT1 אטומה והוכיחה את עצמה בתנאי רטיבות של גשם ושלג, יש מספר עדשות זום אטומות שגם הוכיחו את עצמם ויש גם עדשות פריים אטומות (אם אני לא טועה יש כרגע שתיים, ה 35mm f/2 וה 16mm ויש עוד אחת שאמורה לצאת עד סוף החודש - 23mm f/2 שהיא קלאסית לצילומי רחוב)

שווה אולי להמתין ל XT2 או לחשוב על ה XPRO2 אם אתה מתמקד בעדשות פריים, פחות בגלל הרזולוציה, יותר בשביל מערכת הפוקוס המשופרת אם כי ניתן להשיג היום את ה XT1 במחירים ממש טובים ושווה לבדוק גם את שוק היד-2.
 
לצילום רחוב

אני מניח שיכולת צילום מקרוב מבלי שישמעו את ה״קליק״ יכול להיות יתרון? ב a6300 יש את זה (לעומת ה a6000 שאין) - מה המצב מהבחינה הזו במצלמות של פוג׳י, והאם זה אכן שיקול משמעותי?
 

sagiKor

New member
הקליק של הפוג'י דיי שקט

וכמובן שיש גם אופציה לתריס אלקטרוני.
בתחלס כל המצלמות היום טובות וההחלטה בעיקר צריכה להתקבל לפי העדשות הרצויות ואיזה יצרן נותן מענה מתאים יותר מהבחינה הזאת וכמובן שיש את האספקט התפעולי שמספק את חווית הצילום ששונה בין מצלמות שונות.

אם נניח השואל רוצה רק עדשה אחת שוות ערך ל 35מ"מ אז התשובה בכלל צריכה להיות פוג'י X100t, ולה יש גם תריס עלים שקט לגמרי מה שהכי מתאים לצילום רחוב...
 
בז'אנרים האלה דווקא אין חשיבות רבה לנקיון התמונה

מימדים קטנים, תגובה מיידית, תריס שקט (לאו דווקא חרישי) ושליטה מהירה בפרמטרים של החשיפה חשובים יותר. ציוד קשוח ואטום גם הוא לא יזיק.

הייתי שוקל את האופציות הבאות (בסדר הזה):
1. X-T1 עם עדשת 23 מ"מ f/2 (צפויה לצאת לשוק ממש בקרוב).
2. פוג'י X100T (אין אפשרות להחליף עדשות, אבל יש תוספים לעדשה הקבועה).
3. אולימפוס E-M5 II עם עדשת 17 מ"מ f/1.8 או עם עדשת פאנסוניק 15 מ"מ f/1.7.
4. פאנסוניק GX80 עם עדשת 15 מ"מ f/1.7.
5. סוני a6300 עם עדשת צייס 24 מ"מ f/1.8.
6. אולימפוס Pen-F עם עדשת 17 מ"מ f/1.8 או עם עדשת פאנסוניק 15 מ"מ f/1.7 (מצלמה כיפית במיוחד, אבל יקרה יחסית לספציפיקציות היבשות שלה).

לאולימפוס ולפאנסוניק חיישן קצת יותר קטן (קצת יותר רעש בתאורה בעייתית). מאידך, העדשות של המערכת קטנות יותר.
 
למעלה