סוני 28/2 - חוות דעת

ravivme

New member
סוני 28/2 - חוות דעת

העדשה הזו ברשותי מספר חודשים ונדמה לי שלא כתבתי עליה חוות דעת.
היא שירתה אותי נאמנה באלבניה וגם ביער השחור, ובעוד כמה מקומות, אז יש מספיק ניסיון כדי לרשום את דעתי עליה.

רקע
העדשה מיועדת לסדרת A7, כלומר למצלמות FF, אבל מתאימה כמובן גם למצלמות קרופ.
זו העדשה הזולה ביותר בליין עדשות הפריים לסדרה זו, ומחירה בארץ סביב 1900 ש"ח, וזה אומר שאין סיבה לקנות בחו"ל.
העדשה תוכננה על ידי סוני, להבדיל מעדשות פריים אחרות בסדרה כמו ה- 35/2.8, 35/1.4, 55/1.8 וכו' שתוכננו אופטית על ידי צייס.

מבנה
העדשה קטנה אבל לא קטנטונת. משקלה נמוך והיא ובקושי מורגשת על המצלמה (A7II).
היא עשויה מתכת ובאה עם Hood.
השליטה על הצמצם נעשית מהמצלמה ואין טבעת צמצם.
גם אין סקלת מרחקים וזה קצת חבל. לעומת זאת יש סקלת מרחקים דיגיטלית במצלמה. לא רע אבל גם לא מצוין.
המבנה פשוט ונקי, עשוי טוב וללא חופשים כלשהם.
נכתב על העדשה הזו שהיא עמידה בפני פגעי מזג אוויר. מנסיון העבר עם ציוד צ צילום "עמיד" אני ממליץ לקחת את זה בערבון מוגבל ולא להטביע אותה במים או בכל נוזל אחר.

פוקוס
ציפיתי שהעדשה הזו תפקס מהר. בפועל המהירות סבירה אבל לא מספיק מהירה כדי לתפוס אובייקטים תוך כדי תנועה. זה קצת בעייתי לצילום רחוב, וזה אומר שצריך לעבוד בצמצמים סגורים כדי לא לפספס. קצת חבל.
פוקוס ידני ניתן לביצוע בצורה מאוד נעימה עם טבעת פוקוס רחבה ומרוסנת היטב, למרות שמדובר בפוקוס By Wire ולא ידני באמת. הבעיה היא שסיבוב מהיר של הטבעת "מעיף" את הפוקוס לאי שם, בעוד סיבוב איטי גורם לו לזחול לאיטו. זה אומר שצריך זמן הסתגלות ארוך לפטנט הזה, שבאופן אישי נראה לי לא טבעי. מעבר לכך, הטבעת מסתובבת ללא מגבלה וגם זה לא כל כך טבעי.

אופטיקה
מעבר לגודל והמשקל, הדבר המוצלח ביותר בעדשה הזו הוא האופטיקה.
היא לא מושלמת אבל היא בהחלט טובה מאוד ואף יותר מכך.
ראיתי המון עדשות 28 ממ וגם ניסיתי לא מעט, והסוני הזו מרשימה מאוד.
היא מאוד קונטרסטית, לפעמים טיפונת יותר מדי, אבל זה נשלט במצלמה ובעיבוד.
היא חדה החל מצמצם פתוח (F2), ואם סוגרים סטופ אחד היא חדה בכל הפריים.
בצמצמים הפתוחים (F2-F4) יש לה רנדרינג נהדר שיוצר תחושת עומק בתמונות מסויימות. הרקע נראה נעים ומשתלב יפה מאוד עם האובייקט שבפוקוס.
יש לה מיקרוקונטרסט מצוין לצילום נוף.
הצבעים מעט קרירים, עניין של טעם. זה תורם לתחושת הצלילות יחד עם הקונטרסט הגבוה, ואם רוצים קצת לחמם את הגוונים תמיד אפשר לעשות זאת בעיבוד.
לעדשה הזו יש עיוות משמעותי. לפחות כך הוכח במעבדות.
אבל סוני התחכמו והכניסו תיקון במצלמות ולא ניתן למצוא את העיוות גם ב- RAW !
זה אומר שתקבלו תמונות עם קווים ישרים לגמרי. אפס עיוות.
בעיות אופטיות אחרות כמו CA ו- Flare לא מצאתי בכלל. אולי גם זה מתוקן במצלמה, אין לי מושג, והאמת שזה גם לא ממש משנה. העיקר שזה לא בתמונות.

שימושים
עבורי אורך המוקד הזה הוא העיקרי.
אפשר לצלם בו צילומי רחוב, סיטואציות שונות, צילומים בבית וגם נוף כמובן.
העדשה הזו קטנה, קלה ומהירה ולכן כיף להסתובב איתה בכל מקום.

סיכום
בעד

אופטיקה - חדות, רנדרינג, צלילות, מיקרוקונטרסט
צמצם F2 באריזה קטנה וקלה
מחיר סביר, במיוחד ביחס לשאר העדשות בסדרה
עמידות כלשהי בפגעי מזג אוויר (יותר טוב מכלום)

נגד
פוקוס לא מספיק מהיר לסיטואציות דינאמיות
צבעים מעט קרירים
אין סקלת מרחקים
פוקוס ידני לא מספיק "ידני"

באופן אישי
אני מוצא את העדשה הזו שימושית ביותר ובעלת אופטיקה מצוינת.
כיף לשאת אותה, נעים להשתמש בה, והתוצאות מרשימות.
המחיר הנוח יחסית מהווה בונוס חשוב.
העדשה הזו טובה לא רק ל- FF אלא גם לקרופ. היא יכולה לשמש עדשת נורמל קלאסית למצלמות A6xxx וגם תתאים להן בגודל ובאיזון.
בשורה התחתונה - קניית חובה למי שזקוק לעדשה רחבה או נורמל, תלוי בגוף.

 

ravivme

New member
הערה

פספוס הפוקוס פה בעיקר בגלל הצלם, פחות בגלל העדשה
 

eliyaho555

New member
למה הם אף פעם לא יאמרו על התמונה הראשונה פנטסתי ,פרגון מה י

יש ,מה קרה ,הם לא משלמים כסף מהכיס ,מתנהגים יותר כאויביי העם .
 
תודה על השיתוף והסקירה המפורטת

לגבי התמונות, האמת שלא נפלתי מהכיסא. אולי זה הטעם שלי ואולי משהו בהעלאה לתפוז, אבל ה״וואו״ חסר לי מעדשה שמוגדרת כבעלת אופטיקה מצויינת.

דווקא התמונה של הילדה שציינת שהפוקוס בה מפוספס, היא בעלת הצבעוניות שהכי נעימה לי בנוסף לכיף שמועבר בצילום.
 

ravivme

New member
אני כבר מזמן לא נופל מהכסא

מה שרואים ברשת זה לרוב תמונות מוקטנות שצולמו על ידי צלמים בינוניים ולכן נפילה מהכסא משמעותה בעיקר כאבים ממושכים בעצם הזנב.
התמונות המצורפות ממחישות עד כמה שניתן בפורמט המוקטן הזה את החדות בכל הפריים, צבעים, טשטוש רקע, ומיקרוקונטרסט.
תמונה בגודל מלא תיראה כמובן טוב יותר.

חשוב לזכור שהעדשה הזו רלבנטית רק לבעלי סוני, ולמעשה אין להם אפשרויות נוספות עם AF.
עדשות ידניות יש בהמונים, לטעמי רק מעטות מגיעות לרמה של העדשה הזו, ובדרך כלל רשום עליהן Leica והן עולות ה-מ-ו-ן כסף.
אפילו הצייס הידניות לא טובות על הסוני כמו העדשה הזו, אולי למעט ה- Distagon המודרנית שעולה פי כמה ושוקלת הרבה יותר, וגם מצריכה מתאם שמן יחסית.

אם פוזלים למערכות אחרות אפשר למצוא עדשות מצויינות כמו הפוג'י 18/2 והפנ-לייקה 15/1.7 שדומות באיכותן לסוני הזו.
לא הייתי קונה A7 רק בגלל העדשה הזו, אבל היא בהחלט עדשה רחבה איכותית שמחירה סביר למערכת הזו.
 
צבעים של זנבות

לא התייחסתי לחדות אלא לצבעוניות.

הנה דוגמה של חיפוש מהיר שמוביל לכמה תמונות שהצבעוניות בהן הרבה יותר אטרקטיבית *לטעמי*. נדמה לי שהעדשה הזאת מיועדת ל APS-C, אבל עדיין, משהו בצבעוניות שיוצאת מעדשות של סוני היא לא יפה לדעתי האישית, וגם כאן לא ממש אהבתי. אם הייתי חושב שאתה לא יודע לצלם/לערוך אולי הייתי מאשים את הצלם, אבל הבעיה היא איפושהוא בכימייה ביני לבין יכולות האופטיקה של סוני כחברה.

אוהב:

http://flickriver.com/search/sigma+30mm+sony

לא אוהב:

http://flickriver.com/search/sony+28%2F2
 

ravivme

New member
לגמרי עניין של טעם וריח

אגב, קשה להסיק משהו משתי הדוגמאות שנתת.
אחת צולמה בחשיכה, ובשניה יש רק ירוק.
בכל מקרה יש את הויכוחים הישנים והמיותרים על צבעי ניקון מול קנון, והיום זה כבר יותר מסובך כי יש גם אולימפוס ופוג'י וכל השאר.
צבעים זה עניין אישי, אבל זה גם עניין של הרגל. לפעמים מה שנראה "ככה ככה" בהתחלה הופך להיות "אחלה" אחרי חודשיים. זה קרה לי במעבר מ- D60 ל- D90 וזכור לי היטב.
בכוונה ציינתי שהצבעים של ה- 28/2 קרירים כי זה לא מתאים לכל אחד.
אני כמעט תמיד מחמם אותם קצת.
 
לא כיוונתי לתמונה הראשונה בקישור

אלא לגלריה של הרבה תמונות שמובאות שם.

מתנצל שזה לא היה ברור...
 

חובב1

New member
תודה על השיתוף

תמונה יפה הראשונה שאפילו מספרת סיפור משפחתי... אהבתי גם את האור מתחת לגשר על הסלעים ובעמק. היכן צולמה?
 

ravivme

New member
תודה

הראשונה צולמה ביער השחור, במפלי טודנאו.
עשינו את המסלול מהחלק העליון שלהם למטה, וזה הנוף הנשקף משם.
 

Papito

New member
תודה רבה

בנימה אישית, נראית לי גנרית לחלוטין. כמו עדשת קיט מכוונת על 28 אקוויולנטי.
 

sagiKor

New member
רק מראה כמה רחוק התקדמו עדשות הקיט

לא היית אומר זאת על הקנון 18-55 הראשונה למשל....

אפשר ללכת ולצלם במיוחד תמונות שממחישות את יכולות או חוסר היכולות של העדשה, כאלו שיציגו את החדות בצמצמים שונים בנקודות שונות בפריים, את האפלת הפינות ושאר העיוותים בצמצמים שונים או לצלם קליפות של עצים שימחישו את המיקרו-קונטרסט... וכמעט שכחתי, תמונות שמציגות את הבוקה...

או שאפשר לצלם תמונות "עולם אמיתי" ואז בודקים את מה שבאמת חשוב בעדשה, שאפשר לצלם איתה את התמונות שרצית לצלם או שפשוט התוצאות משביעות רצון, ואם קוראים לך סטיב או קן אז אפשר להכריז שזאת, זאת העדשה הכי טובה בעולם...
יש כאלו שיותר רגישים לניואנסים קטנים ויש כאלו שפחות, אני גם לא רואה משהו מיוחד בעדשה הזאת מלבד העובדה שעד שהיא יצאה לא הייתה עדשת מערכת באורך המוקד הזה ועכשיו כשיש היא האופציה היחידה וטוב לדעת שהיא מספקת את הסחורה.
 

ravivme

New member
מכיוון שהיתה לי עדשת הקיט

אני יכול לכתוב לך בשקט שה- 28/2 טובה יותר בכל היבט למעט הצבעים.
ראה הרנדרינג בתמונה המצורפת למשל.

 
למעלה