התיעצות לפני קניית Nikon D3300

mmMigy1

New member
התיעצות לפני קניית Nikon D3300

שלום,

לאחר התייעצויות החלטתי לרכוש Nikon D3300. זו מצלמת הרפלקס הראשונה שלי (עד היום עבדתי עם קנון sx40). אני אוהב לצלם נופים, אנשים, נוף עירוני, לעתים רחוקות מאקרו, חשוב לי שיהיה זום סביר (מאחר ולמצלמה האחרונה שלי היה סופר זום X35). תקציב עד 5K.

יש לי שתי שאלות לפני הקנייה:
1. אחרי בדיקות חשבתי לקנות את העדשות והאביזרים הנלווים הבאים למצלמה. מה דעתכם?
DX NIKKOR 18-55mm f/3.5-5.6G VR II
DX NIKKOR 55-200mm f/4-5.6G ED VR II
Nikon WU-1a Wireless Mobile Adapter
Nikon ML-L3 Remote Control
Nikon 52mm Circular Polarizer (C-PL3L) Glass Filter - Drop-In

2. מתלבט אם לקנות בארץ או בארה"ב (B&H בניו יורק). מבדיקה שעשיתי ההבדל במחיר לגוף + עדשות ואביזרים הוא 600 ש"ח. ההבדל המשמעותי הוא בעיקר באביזרים שעולים יותר זול בחו"ל. אשמח לדעתכם.

תודה
 

sagiKor

New member
תרשה לי לקחת אותך לכיוון אחר

Nikon D5500 עם עדשת ה 18-55 תעלה לך 1000 ש"ח יותר מה D3300 עם עדשת הקיט.
א ב ל . . . .
ל D5500 יש WIFI מובנה מה שחוסך לך את ה 400 ש"ח על רכיב ה WIFI החיצוני וגם חוסך לך את ה 180 ש"ח של השלט כי תוכל לשלוט על המצלמה עם הסמארטפון דרך WIFI.
אז יוצא שאתה משלם כ 400 ש"ח יותר אבל אתה מקבל מצלמה טובה יותר, עם פוקוס טוב יותר, עם צג טאץ' שניתן להטות.

עכשיו אחסוך לך עוד כ 1200 ש"ח בכך שאומר לך שאין לך מה לקנות את הפילטר הזה, הוא מיועד לעדשת ה 200mm f/2
במקום זאת תזמין מאיביי את הפילטר הזה בעלות של כ 120 ש"ח בלבד

אז בוא נסכם
תשלם יותר על המצלמה עם רכיב WIFI כ 400 ש"ח וחסכתי לך על פילטר לא מתאים 1000 ש"ח
בסיכומו של עניין חסכתי לך 600 ש"ח ויצאת עם מצלמה טובה יותר.

ולא כדאי להזמין מחו"ל כי צריך להוסיף את עלויות המשלוח והמיסים.
 

eliyaho555

New member
עד כמה שעולם הצילום מעניין ,ראה זה פלא יש עוד כיוונים ,והנה

ניתן לקנות מצלמה ללא מראה טובה קלה נחמדה ,שלא טיפול בפסיק ,משני הניקון שהוצאו לך .נהפוך הוא קל וחומר ,שהכותב ,לא היה קונה היום מצלמת DSLR חדשה . אלה רק במיקרה ,ואני הולך לצלם חתונות או דוגמניות .ואז הרושם , הוא הצד השולט .בכול המיקרים האחרים ,הייתי קונה מצלמה ללא מראה על בטוח . כמו פוגי XTI הראשונה שלא נופלת מהניקון ,נהפוך הוא ,איזה עדשה ? אפשר הרבה עדשות ,שיענו לצרכך ,אפשר גם סיגמה וטמרון מתאימות .זו בעיה משנית . אפשר את הסוני A6000 שעולה הרבה פחות .עם עדשת הקיט ,ועוד עדשה שהחברה ,יחייטו לך . אני בטוח שתהנה מאוד גם ממצלמה ללא מראה אם אותו גודל של חיישן .בחצי מישקל ,ובכף כפול ומכופל .אז קיבלתה עוד כיוון .תאמין לי שהיום שהתנסתי במצלמה ללא מראה ,וגם למשל משה לוי מנהל עמותת צילום ראשון .וראש עמותות הצילום בארץ .עם וותק בצילום של מעל 50 שנה בארץ ,גם הוא עזב כבר את מצלמות הDSLR כנ"ל עוד כמה וכמה צלמים בארץ ובעולם בעלי שם . אני לדוגמא ,בכדי לטעום בזול ממצלמות ללא מראה . קניתי שניים במחיר עממי . נתחיל בסוני NEX6 ב800 שקלים משומשת , מבקשים גם כפול ויותר . וגם קנון EOS-M ב1390 חדשה ויש לי מתאם ל6 עדשות הקנון שלי . דרך הגב ...יש לי DSLR בארון קנון D7 כבדה מגושמת ,לכן היא תושבת קבע בדרך כלל בארון . כשהסוני הפתיע אותי מאוד לטובה .ובזול .אז בהצלחה ,יש לא רק אמת אחת ,ודרך אגב ,בפורום הזה יש רבים שכבר לא קונים DSLR הם יודעים שיש בררה ,ולא מוכרחים , אז בהצלחה ותודה .
 

mmMigy1

New member
תודה ועוד כמה שאלות

ואו, חברים, תודה על הכיוונים השונים שהצעתם לי (גם בהודעות פרטיות)
אליהו, נראה לי שאשאר עם רעיון הרפלקס.
לגבי D5500 VS D3300, בדקתי ואכן נראה שה-D5500 מומלצת יותר. יש לי כמה שאלות לגביה:
1. האם המעבר מאוטומטית (CANON SX40) אליה הוא לא קפיצה גדולה מדיי?
2. לגבי העדשה, קיבלתי המלצה לקנות 18-140VR במקום שתי עדשות (18-55 ו-55-200) כמו שרשמתי בהודעה הראשונה. אני ממש לא מבין בזה וצריך קצת סדר בבלאגן. בעקרון הבנתי שככל שהטווח גדול יותר זה מאפשר משחק גדול יותר עם אורך המוקד וקשור גם לזום. שתי עדשות של 18-55 ו-55-200 לא עדיפות מהבחינה הזאת? אני רוצה זום סביר (היה לי X35 במצלמה האוטומטית)
3. הפילטר של HOYA שהמלצתם לקנות מהאיביי איכותי כמו של ניקון? לא אכפת לי להשקיע יותר כדי לקבל תוצאה טובה יותר. האם כדאי גם פילטר ND או שה-CP מספיק?

תודה!

בכל מקרה, כנראה אקנה את הגוף ואת העדשה בארץ ואם אצטרך משהו נלווה אקנה בארה"ב או באיביי כמו שהצעתם.
 

sagiKor

New member
תשובות

1. המעבר ל D3300 או ל D5300 זהה, אלו מצלמות דיי דומות עם קצת יותר ביצועים ב D5500. לשתי המצלמות יש מוד אוטומטי לטפל בהלם הראשוני...

2. ה 18-140 היא אכן ורסטילית יותר מה 18-55 ופחות מסורבלת משתי עדשות. זה עדיין רק זום X7 ורחוק ממה שאתה מכיר אבל אמורה להספיק לרוב הצרכים אם אתה לא מצלם ציפורים ובמקרה שכזה גם 200 לא מספיק.... יש גם עדשת 18-200 שנותנת לך את כל הטווח בעדשה אחת, כמובן שככל שהזום גדל אז יש פשרה איכותית באופטיקה. לטמרון יש עדשה 18-270 שאיכותה דומה לניקון 18-200, אפשר גם לבחון אותה. אישית הייתי מתחיל בעדשה אחת וזולה יחסית ואם הזמן מדרג ומוסיף לפי הצורך. אין ממש צורך לקנות הכל במכה אחת.
3. הפילטר של HOYA מסדרת ה PRO-1 הוא איכותי מאד, אולי אפילו טוב יותר מפילטרים של ניקון. הפילטר של ניקון שהבאת לא יתאים לעדשות שאנחנו מדברים עליהם, זהו פילטר יעודי לעדשה ספציפית. שים לב שאם אתה הולך על עדשות אחרות כמו ה 18-140 אז צריך לחפש פילטר בקוטר המתאים!

גוף ועדשות אכן עדיף לקנות בארץ, אביזרים נוספים עדיף להזמין מחו"ל.
 

mmMigy1

New member
תודה על התשובה המהירה והמפורטת

נראה לי שאלך על ה-D5500 ולגבי העדשה אבדוק ואחשוב עוד קצת...
המלצה לחנות בארץ? MDK נראית בסדר...
לגבי הפילטרים, נראה לך שכדאי גם ND או ש-CP מספיק? אם כן, אשמח ללינק גם ל-ND מאיביי אם יש לך...
 

sagiKor

New member
קנה איפה שזול

לגבי פילטרים, לטעמי קונים מה שצריכים כשצריכים, אני לא משתמש בפילטרים, קניתי פעם פולרייזר, שמתי פעם אחת, הבנתי שלי זה לא מוסיף מאז זה זרוק איפושהו. יש לי גם כמה פילטרי ND שפחות מתאימים לחשיפות ארוכות ויותר בקטע שלאפשר לצלם עם צמצם מקסימלי באור יום אבל מאז שיש תריס אלקטרוני אז גם בהם אני לא משתמש...
 
למעלה