המלצות לפלאש ושמירת המצלמה ממים

  • פותח הנושא et28
  • פורסם בתאריך

et28

New member
המלצות לפלאש ושמירת המצלמה ממים

אני טס בעוד כחודש וחצי לארגנטינה, לבואנוס איירס ולאיגואסו.
מי שלא מכיר- באיגואסו יש מפלי מים הכי רחבים או גדולים בעולם (אף פעם לא זוכר...).
למה אני מספר את זה?
כי בעצם זה אתגר לשמור על המצלמה ממים עם כמות מים שיש שם... יש מקומות שאתה פשוט נכנס מתחת למפלים ואתה חוזר רטוב שם... הבנתי שעדיף לעטוף את התיק עצמו בניילון, לעטוף את הכל בשקית ניילון ועל זה ללבוש מעיל גשם טוב.... האם מישהו היה ויכול להמליץ על איך לשמור על המצלמה?

שאלה שנייה:
באותה הזדמנות אני צריך פלאש לטיול (ברור, כי צריך להתחדש, לא?
). מצאתי את הפלאש הזה. האם מישהו מכיר ויודע לענות לי על מספר שאלות?
1. האם הפלאש יכול להתחבר למצלמה?
2. כמה הוא אמין?
3. האם הוא מומלץ? אם לא, מה מומלץ? מחיר: אם זה מגיע עם משדר, אז טווח המחירים של הפלאש הזה פחות או יותר. אם לא וזה רק פלאש, אז באיזור ה- 120 דולר....

תודה מראש ושבוע טוב :)
 

steiff

New member
מים ופלאש

אפשר לקנות או להכין בבית שכמיה למצלמה. שקית גדולה שקופה שמתלבשת על המצלמה. עם הפתח מלמטה. אתה מתפעל את המצלמה דרך הפתח מלמטה והמים שנוזלים מלמעלה ניגרים מסביב ולא מגיעים למצלמה.
בשקית פותחים שני פתחים: אחד גדול דרכו משחילים את קצה העדשה ומהדקים מסביב עם גומיה כדי לאטום מכניסת מים. השני קטן לעינית. אותו סידור של הידוק עם גומיה.
יש גם שכמיות כאלו לקניה. מוכנות מראש. רק ששקית ניילון וגומייה זה בחינם, ושכמייה מוכנה מראש תעלה הרבה כסף.

הפלאש: יצרן מוכר. את הדגם אני לא מכיר. מה שאתה קונה פה זה לא פלאש אחד אלא שני פלאשים ושלט רחוק אחד. המחיר נראה טוב מדי. בכל מקרה המערכת הזו מבוססת על כך שאתה מרכיב את השלט על המצלמה (מותאם לניקון) והפלאשים עומדים על רגלית בנפרד מהמצלמה.
 

et28

New member
תודה, ולגבי הפלאש

מה מומלץ? טוח המחירים של כ- 100 עד 120 דולר. הסיבה לתקציב הזה היא שהבנתי שיש פלאשים טובים במחיר הזה, אני יכול להתגמש עם המחיר.
היצרן יכול להיות כל יצרן. אני אישית פחות התלהבתי מ- Yongnuo כי הפלאש שהיה לי נהרס אחרי שנה וחצי, ולא בשימוש אינטנסיבי.... אבל אם כן יש משהו מומלץ, אני מוכן לתת הזדמנות שניה
 

steiff

New member
ניקון SB300

לא נראה לי שתצטרך יותר מזה. אין טעם להיגרר עם פלאש גדול לטיול נוף.

א. המצלמות היום יודעות לצלם מצויין בתנאי תאורה גרועים גם בלי פלאש.
ב. השימוש העיקרי לפלאש בטיול נוף יהיה למלא מקומות מוצלים קרובים. בשביל זה אפילו הפלאש הפנימי היה יכול להספיק - אבל הוא נוטה ליצור הצללה בגלל הקרבה לעדשה - לכן פלאש שקצת מוגבה מעל הצלמה עדיף. לא צריך יותר מעצמת התאורה של הפלאש שציינתי.
 

et28

New member
אז לאחר מחקר בנושא

גיליתי ש:
1. ה-SB300 הוא פלאש ידני.... לא טוב לי כי בסופו של דבר אני לא יודע מה העצמה של האור שאני צריך.... אז אני אתחיל לשחק עם הפלאש,ף מה שיהרוס או את הטיול או את הצילום (=אני לא אצלם בכלל). אז אני רוצה פלאש שיכול להיות אוטומטי...
2. לכן המשכתי קצת את המחקר שלי, ושמעתי שיש המלצות על METZ, GODDOX, NISSIN ואיך לא, ניקון.
3. אז אני מחפש המלצה... בשיטוטים שלי מצאתי את Godox TT680 שבארץ נמכר בכ- 600 ש"ח, והפער מטריד אותי. ואז עולות השאלות:
א. האם מישהו מכיר את הפלאש הזה? אם כן, איך הוא?
ב. המלצה לפלאש אחר, כשיכול להיות גם חברה אחרת, הדרישה היא פלאש אמין עד כ- 100-110 דולר באיביי...
ושוב, תודה!
 

אילן די

New member
כמויות המים שיפלו עליך באיגואזו...

אחלה טיול, עשיתי את זה ב- 2014 בשילוב עם גביע העולם בכדורגל בברזיל ובדרך לבואנוס איירס. איגואזו היה כיף אדיר אבל כמויות מים גדולות ירדו עליך במקומות מסויימים ואלו המקומות הכי שווים.
לי היה תיק עמיד במים (עם כיסוי) ופשוט לא הוצאתי את המצלמה במקומות הרטובים ממש. כשהיה טפטוף הוצאתי את המצלמה, צילמתי והחזרתי לתיק והכל היה בסדר גמור. המים לא נופלים עליך בהפתעה. יהיה לך זמן להכניס את המצלמה לתיק.
 
למעלה