חזרתי היום מטיול משפחתי ביער השחור בגרמניה

ravivme

New member
חזרתי היום מטיול משפחתי ביער השחור בגרמניה

קצת רשמים ודיווחים למי שמעניין אותו. זה יעד מאוד פופולרי לישראלים.
למי שלא מכיר -
מדובר בחבל ארץ נרחב למדי שיש בו נופים, כפרים ועיירות, והרבה אטרקציות לילדים - פארק אירופה, פארקי חבלים, מפלים, בריכות ועוד.
זה כמובן לא היה טיול צילום, אבל תמיד אני מצלם בטיולים, אז הנה סיכום קצרצר.

מה לקחתי איתי -
סוני A7II כמצלמה ראשית
עדשות - 14, 28, 35, 58 (את ה- 35 לקחתי כי בא לי עדשה אחת ותיקה וידנית)
סוני RX100III כמצלמה משנית
הכל נכנס בתיק גב ותיק וטוב של קאטה, שיש בו גם מקום לציוד אישי ובקבוק מים.
לא קל, אבל לא כבד בצורה מעיקה.

בפועל
ה- 35 היתה מיותרת, פשוט כי היא לא עמדה בסטנדרטים של ה- 28, לכן צילמתי איתה רק כמה תמונות וזהו.
ה- 28 היתה הכי שימושית לצילומי משפחה ונוף, ה- 14 הכי יצירתית, וה- 58 סיפקה כמה תמונות טובות של נוף ושל פורטרטים חצי גוף (אעלה בהמשך בפורום השני).
ה- RX100 היתה פתרון נ פ ל א לפארק החבלים. שמתי אותה בכיס, ובכל תחנה על עץ יכולתי לשלוף אותה ולצלם את הילדים עושים את המסלול וגם את מה מתרחש תחתי. זה לא ניתן לביצוע עם מצלמה שתלויה עליך מכיוון שהגוף חייב להיות חופשי לחלוטין.

שורה תחתונה -
מי שיש לו 24-70 על מצלמת FF או 17-50 על קרופ יכול בעקרון להסתפק בזה.
כמובן שתמיד כיף שיש אולטרה-רחבה, אז ההמלצה היא גם לעדשה כזו.
צילומים בתוך היער יוצאים מעניינים עם עדשה כזו בזכות משחקי הפרספקטיבה והזוית הרחבה.
פלאש מיותר, כנ"ל חצובה.
מי שאמיץ ומוכן לנסוע עם פריים אחת בלבד אז 35 מ"מ זו התשובה הטובה ביותר לטעמי.

מקווה שזה עוזר למישהו
 

ravivme

New member
עוד משהו קטן

היו המון תיירים באזור והסתכלתי קצת על המצלמות שלהם.
כמובן שניקון וקנון מסדרות ה- DSLR הבסיסיות היו די נפוצות.
פה ושם גם מירורלס, יותר ממה שראיתי בעבר - סוני בעיקר (סדרת A6000 וסדרת A7), פוג'י אחת, אולימפוס אחת.
מצלמות גופרו יש לרוכבי אופניים ואופנועים, וגם לחבר'ה שרוצים לצלם במים. אחלה דבר.
מצלמות קומפקטיות ראיתי מעט מאוד. זן נכחד.
גם מצלמות FF-DSLR, אולי אחת או שתיים.
 

sagiKor

New member
ברוך שובך

מהרשמים שלך ושל כל כך הרבה אחרים, עולה מסקנה מאד פשוטה. אם לא נוסעים במטרה צילומית מובהקת, אפשר להסתפק בקומפקטית איכותית טובה, זה לא משנה אם יש לה זום וחיישן מעט קטן יותר או עדשת פריים וחיישן גדול יותר.
את תיק הצילום שפעם היה חובה להפקת תוצאות באיכות סבירה אפשר להשאיר בבית מאחור.

זאת מסקנה שצלם חובב מאד מתקשה איתה כי הוא לרוב נמצא בשלב האבולוציה הצילומית שלו בו הוא עדיין סומך יותר על הציוד מאשר על עצמו... וגם כי צריך להצדיק את אלפי או עשרות אלפי השקלים שהושקעו בציוד צילום.
האם אתה באמת חושב שהייתי מפסיד משהו מבחינה צילומתי בנסיעה כזאת אם למשל היית נוסע רק עם ה RX100?
 

חובב1

New member
בשנה שעברה

טסתי עם המשפחה לטיול באוסטריה עם סוני RX100 IV קומפקטית, זה היה הפיתרון המושלם מבחינת נוחות וגם בנושא האיכות לא ממש חשתי בחסרונה של מצלמה עם חיישן גדול יותר.

 

ravivme

New member
התמונה שצירפת מספרת משהו

יש פה טונה של עיבוד. זה כבר נראה לא אמיתי.
המצלמות האלה מצריכות יותר עיבוד ממה ש- A7II מצריכה ובפער לא קטן. הכוונה שלי לצילום ב- RAW.
גם אז לפעמים קשה להשתלט על הגוונים הבהירים במיוחד כשמצלמים מול האור.
בדוגמה שנתת הבעיה לא ממש קיימת אז לא רואים את זה.
בכל מקרה אין לי תלונות של ממש למצלמה. היא סופר מתוחכמת וסופר קטנה, ונותנת גמישות מדהימה בצילומים בזכות הצמצם הפתוח.
אבל מושלמת היא לא.
 

חובב1

New member
כוונתי היתה

שזה היה בהחלט הפתרון המושלם אם אתה עושה משוואה של נוחות/גודל/איכות. הדוגמה שהבאתי אכן מעובדת לעייפה, אבל היא גם מראה את הגמישות / טווח דינמי אותו מספק החיישן הקטן. מסכים אתך לגבי עניין הגוונים.
 

ravivme

New member
בדיוק עכשיו אני עובר על התמונות

ה- RX100 על כל מעלותיה לא משתווה למצלמה עם חיישן גדול, בטח לא FF.
יש פער לא רק בביצועי החיישן, אלא גם בביצועי העדשות, וכמובן בנוחות התפעול.
עדשת הזום החביבה של ה- RX100 לא מתנהגת יפה מול האור כמו עדשות הפריים שלי.
לכן אני לא בשל לוותר על ה- A7II לטובת הקומפקטית, מוצלחת ככל שתהיה.
אין ספק שהיא עשתה עבודה טובה, אבל אסור לשכוח שהכל יחסי.
אחד הדברים שמפריעים לי לפעמים במצלמה הזו, שהדיוק בצבעים ובמיוחד בגוון העור לא מספיק טוב. גוון העור יוצא חסר חיים לפעמים למרות נסיונותי לשפר אותו.
צירפתי דוגמה שממחישה את הכוח של המצלמה הזו (טיפוס על עצים...) וגם את המגבלה (גוון העור).

 
גם אני חזרתי מטיול בחו"ל עם המשפחה

והתובנות שלי הן די דומות לשלך לכן רוצה לחזק את דבריך


אני לקחתי איתי:
קנון 70D עם 15-85 וגם 10-22 (לקחתי גם 50/1.8 שבכלל לא הייתה בשימוש אפילו לא פעם אחת)
פלאש - לא לקחתי וגם לא היה חסר לי
חצובה - לקחתי איתי גורילה פוד קטנה לצורך צילומים של כל המשפחה
לקחתי איתי גם מצלמת גיבוי סוני RX100

העברתי את התמונות דרך תוכנה שנקראת ExposurePlot העושה סטטיסטיקה לנתוני ה-EXIF
אורכי המוקד הפופולריים ביותר בהם צילמתי היו (במונחים של פול פריים) 24, 30-40
מעניין מאוד שמעל 80mm (במונחים של פול פריים) יש רק מעט תמונות.

אם הייתי אמיץ הייתי יכול לקחת איתי 2 עדשות בלבד 35mm ו-24mm (במונחים של פול פריים כמובן)


 

prizman

New member
ואפילו אני חזרתי בשבוע שעבר

מטיול בחו"ל.
אני מטייל בודד, לא נוסע עם משפחה.הייתי עם האולימפוס M1 , עדשת 12-40 ועוד אחת של 7-14.
רק חמישית מהצילומים התבצעו עם העדשה הרחבה אבל זה כבר אומר שהיה נכון לקחת אותה.
וצילמתי לא מעט עם הסלולרי. כל מה שרציתי לשלוח באותו רגע.
 

ניב נ

New member
מעניין, מאוד עוזר בבחירת עדשות

שמתי לב
7% מהתמונות צולמו מתחת ל 24.
ו 10% מעל ל80.
&nbsp
כלומר רוב הזמן הספיקה לך עדשה אחת של 15-85.
יכולה להיות הטייה - אני מניח שחלק מאלו שצילמת ב24. ( 15 על ה 70D) צילמת כי לא רצית להחליף עדשה.
 
המסקנות חוזרות על עצמן

השנה הרביתי בנסיעות, אבל לא בציוד. עדשת 35 מ"מ (אקוויולנטית) ענתה על כל הדרישות שלי. אני חושב שהייתי מסתדר יפה עם 50 או 28 במקומה. אתמול צילמתי קצת בעדשת זום אחרי זמן רב ומצאתי שהאזור במוח שלי שאחראי על הזום הספיק להחליד.
 
למעלה