צילום בקור קיצוני

צילום בקור קיצוני

לחברי הפורום,אני אמור לצאת לאזור סקנדינביה במקום שהטמפ' מגיעה למינוס 20-35 מעלות,ברשותי קנון 700D +18-135+טמרון 17-50 ראשית האם הציוד הזה יתפקד בתנאים אלה,בנוסף איזה טלה נוסף ארוך יותר מומלץ כמו למשל 70-300? האם יהיה לי יתרון על הקיים?
בעיקר אם יש בעלי ניסיון שצילמו בציוד כזה או מקביל ברמת כניסה בתנאי מזג אוויר כזה בתודה לכל המשיבים
 

steiff

New member
הבעיה העיקרית היא הסוללה

סוללות מאבדות כוח בקור עז.
יש כמה דרכים להתגבר על הבעיה:

1. להחזיק סוללה נוספת בכיס פנימי צמוד לגוף - וכשהסוללה שבחוץ קופאת ומתחילה לגמגם - להחליף עם הסוללה החמה ולהפשיר את הקפואה בצמוד לגוף. כשהסוללה הקפואה מפשירה היא חוזרת לתפקד.

2. יש סוללות חיצוניות עם כבל שמתחבר לתותב דמוי סוללה שנכנס לתא הסוללה במצלמה (אולי במצלמה שלך יש בכלל חיבור חיצוני למתח חיצוני?). את הסוללה מחזיקים מתחת למעיל במקום חם צמוד לגוף - והמתח מגיע למצלמה דרך הכבל.

מעבר לזה תהיה תופעה של התעבות מים על המצלמה כאשר אתה נכנס מהחוץ הקפוא לתוך מבנה/רכב חם. אין מה לעשות אלא להמתין המצלמה תפשיר ותגיע לטמפרטורת החדר כדי שההתעבות תחדל. אבל בינתיים כדאי לנגב את עודפי המים ובכלל כדאי להחזיק את המצלמה בתיק מבודד עם הרבה שקיות של חומר סופח לחות בתוכו - סיליקה-ג׳ל.

מלבד זאת - למרות שהטמפרטורות הללו הן מחוץ למעטפת התפעול המומלצת על ידי היצרן - לרוב אין בעיה לתפעל מצלמה בטמפרטורות הללו. הסכנה היחידה היא במקרה בו שאריות לחות שנשארו בתוך המצלמה מההפשרה הקודמת, או אולי קצת שמן שנמצא בתוכה - יקפאו וימנעו תנועה של חלקים נעים בתוך המצלמה. לכן - אם אתה רואה שהמצלמה לא מתפקדת כראוי - אל תנסה בכוח. פשוט תן לה להפשיר. נסיון לסובב טבעת או להפעיל תריס או צמצם שנתקעו בגלל קור עלול לגרום לנזק רב.
 
למעלה