עדשות FF לאולימפוס?

הרעיונות האלה לפי שעה תיאורטיים

יש לטכנולוגיות האלה מגבלות קשיחות שקשורות ליציבות הכימית של סובסטרטים אורגניים ולכושר העיבוד של החומרה האלקטרונית.
 

slarti

New member
לכן אמרתי...

בעתיד הקרוב נראה את התחזקות הפולפריים
אבל בעתיד היותר רחוק להערכתי נראה הליכה לטכנולוגיות אחרות - בין אם זה חיישנים אורגניים, חיישנים מרובים, או טכנולוגיית איסוף אור חדשה שעוד לא חשבנו עליה. בסופו של דבר - אנשים אוהבים ציוד יותר קטן - אם הוא נותן להם את האיכות שהם רוצים (או חושבים שהם רוצים) - והטכנולוגיה תצטרך לתמוך בזה. הנישה של פורומי ציוד ומקצוענים שמבססים את המוניטין שלהם על גודל הציוד שאיתו הם מגיעים לחתונה היא לא מה שמניעה את עיקר תעשיית פיתוח החיישנים.
&nbsp
 

sagiKor

New member
הגודל הוא בעיקר תלות בעדשות

אם נבחן את התפתחות הגודל של ה SLR וניקח לדוגמה את ניקון מה F ועד ה F6 אפשר לראות שהמצלמה גדלה למרות שגודל הפריים של הסרט לא השתנה.
הסיבה לכך היא כניסת עדשות זום ועדשות טלה גדולות וכבדות לשימוש שכיח יותר שהיו זקוקות לגוף נוח יותר לאיזון.

כל עוד לא תפתר המשוואה האופטית של תכנון עדשות, הגופים יצטרכו להיות גדולים, לפחות עבור משתמשים מקצועיים שמחזיקים את המצלמה ביד שעות ארוכות.
יכול להיות שזה ילך יד ביד עם תכנון חיישן מסוג חדש אבל גם אם יהיה חיישן אורגני מצויין, כל עוד העדשה גדולה, המצלמה תהיה גדולה. פשוט תראה את הטענות של צלמים מקצועיים נגד הסוני A7, העדשות המקצועיות גדולות ברמה שהמערכת באופן כללי לא קטנה ולא רואים את הטעם ללכת על גוף קטן יותר ופחות נוח לעומת ה DSLR הקיימת...
לצלם החובב זה פחות משנה כי הוא מחזיק את המצלמה פחות זמן ואם הוא בוחר לעבוד עם עדשות פריים ידניות ישנות אז גם טוב לא אבל זאת לא גישה שצלם מקצועי יאמץ...

 
הגוף צריך להיות נוח לאחיזה

קיים טווח אופטימלי של מימדים ומשקל שנובע מאנטומיה ולא מטכנולוגיה. בעידן המירורלס גודל הגוף איננו תלוי בגודל העדשות. מצד אחד זה נותן למתכננים חופש לשחק עם הארגונומיה. מאידך, זה מקור לא אכזב לשגיאות עיצוביות.
 
מסכים אתך

כבר בעתיד הקרוב נתחיל לראות יותר יצירתיות בניצול של חיישנים קטנים. הפולפריים ישאר בגדר פורמט נישה ממש כפי שהוא היום, אבל הנישה הזאת תהיה צפופה יותר בהיבט של היצע. זה צפוי להיות גם גורלו של הפורמט הבינוני.
 

steiff

New member
עשינו סיבוב שלם וחזרנו לנקודת ההתחלה

להערכתי אולימפוס מבינים היטב את מגבלותיו של פורמט m43 שממצב אותו בשוק החובבני.
מדובר במגבלות פיזיקליות של ממש. כאשר השוק נוהר (באוטובוסים) לחיישנים עתירי רזולוציה (ולא משנה כרגע אם היא נחוצה או לא) החיישן הקטן הוא מגבלה של ממש. אפשר להפוך את החיסרון ליתרון (למשל- לטעון שרעש דיגיטלי מוסיף לתמונה אופי) עד גבול מסויים, אבל בסופו של יום הפיזיקה מדברת.

אולימפוס מזהים את ההזדמנות ואת הפוטנציאל. קנוניקון מסרבים לקרוא את הכתובת על הקיר וממשיכים לפתח את קווי מצלמות הרפלקס. בסופו של דבר, כמו קודאק, הם יהפכו לחברות נישה שמוכרות מצלמת אקסטרים 360 סינית ממותגת באריזת פלסטיק שקופה במדפים בתור ליד הקופות. ובזמן שהדינוזאורים גוססים - אולימפוס בונה את עצמה ליום שאחרי.

העתיד הוא מירורלס עתיר רזולוציה וקישוריות דיגיטלית. פורמט m43 לא מאפשר להגיע לרזולוציה גבוהה באיכות גבוהה. אולימפוס מבינים זאת ומתחילים לעבוד בכיוון שנראה הגיוני: קו חובבים מבוסס על m43 וקו מקצועי מבוסס על FF. אם לסוני זה מצליח (ואנחנו רק בתחילת הדרך, כשמה שעוצר את סוני זה חוסר באופטיקה) אז זה יצליח גם לאולימפוס (שמכינים את האופטיקה מראש).
 

AviL30

New member
מיקרו 4/3 ישאר,אבל בעיקר במסגרת מצלמות כיס/מצלמות קטנות

אבל אפשר להירגע, גם אם כבר פיתחו משהו מהפטנטים החדשים (וכנראה שכן) . לא ימכרו מחר בבוקר. לפחות עוד כמה שנים טובות. עד אז יסחטו עוד את המיקרו 4/3.

אבל ללא ספק, נפל להם האסימון. כנראה אולי בגלל שיתוף הפעולה עם סוני. הפורמט מיקרון 4/3 עשה את שלו וזה הזמן לעבור לפורמט מלא.
 

ravivme

New member
לאולימפוס יש שת"פ אסטרטגי עם סוני

אולי העדשה נועדה לסדרת A7.
קשה לי להאמין שאולימפוס הקטנה תיכנס למלחמה ראש בראש בסוני ותקים מערכת FF חדשה.
 

sagiKor

New member
אם היא הייתה מיועדת לסוני אז היה אפשר לראות זאת בביונט

אבל כאן זה ביונט חדש
 
למעלה