קניתי עדשה וגריפ מעולה ממש

lightflake

New member
קניתי עדשה וגריפ מעולה ממש

מצחיק שאני יותר מתרגש מהגריפ שהוא אלומיניום סיני פשוט שעלה משהו כמו 100 שקלים, אבל הוא הפך את המצלמה להרבה (הרבה!) יותר נוחה ואפילו יותר קלה כי הוא קל ממש לעומת הגריפ ההזוי שהיה לי ועכשיו אין לי מה לעשות איתו, והוא גם כולל חיבורים מהירים לחצובה גם מאוזן וגם אנכית (שאם לא צריכים אותו ניתן להוציא אותו אבל תכלס הוא ממש עוזר לאחיזה גם ליד שמאל)....

וממש לא התכוונתי לזה אבל התפתתי וקניתי עדשה 60MM MACRO
שיחקתי שם עם כמה עדשות שהיו בהוזלה מיוחדת (זה קניון ענק במרכז בנגקוק), רציתי גם את ה27MM כי היא כל כך קטנה (200$ ) אבל זו (250$) מוסיפה לי גם יכולת מאקרו וגם 60MM זה אורך שאין לי גם בזום.... מה דעתכם? בחירה טובה ? עדשה טובה ? טוב מחר יהיו נסיונות
 

steiff

New member
קודם כל כבר קנית, אז מה משנה מה נגיד?

גריפְ הוא עזר שימושי לבעלי כף יד גדולה. בשביל המחיר ששילמת מה יש לך להתלונן...

באשר לעדשה - מאקרו זה ז׳אנר מעניין. העדשה ״בסדר״ אבל לא יותר מזה. מעבר למאקרו תוכל להשתמש בה גם לפורטריטים. זו לא עדשה בעלת אופטיקה יוצאת מהכלל אבל לשימוש הספציפי של צילום מאקרו אין לפוג׳י הרבה אלטרנטיבות.
 

lightflake

New member
לא התלוננתי


הגריפ ממש מעולה, ממליץ למי שיש XT1 וידיים גדולות
&nbsp
לגבי העדשה... דווקא לגבי האופטיקה כל מה שאני רואה באינטרנט רק מהלל אותה, התלונות של אנשים הם לגבי מהירות (אטיות) הפוקוס האוטו'... אבל גם היו עדכונים מאז בקיצור אני אלך עכשיו לעשות בדיקות (הHOOD שהגיע איתה יותר גדול מכל העדשה+ המצלמה ביחד... אולי אני פשוט אוותר עליו... זה קצת מאיים לכוון דבר כזה על אנשים ברחוב
)
 

sagiKor

New member
תתחדש ותהנה

ה 60 היא עדשה מצויינת מבחינה אופטית, לפחות מה שאני ראיתי ממנה.
רוב הטענות נגדה הן בגלל איטיות פוקוס (זאת העדשה הכי איטית של פוג'י) ובנוסף שיחס ההגדלה שלה הוא לא 1:1 אלא 1:2 ולכן היא לא מאקרו אמיתית.

עבור פורטרטים היא דיי מיותרת מאז שפוג'י הוציאו את ה 56 הנהדרת וגם את ה 90 לפורטרטים צפופים יותר.

עבור מאקרו היא כרגע היחידה שיש בנוסף לטבעות הארכה שקיימות.
יש בתכנון עדשת מאקרו עם הגדלה של 1:1 ואורך מוקד של 80 מ"מ.

היתרון העיקרי היום ב 60מ"מ זה המחיר שאפשר למצוא דילים כאלו ב $250 זה פשוט תמורה נהדרת.

אשמח אם תעלה תמונה או שתיים של הגריפ שקנית ואם יש קישור למוצר באתר כלשהו אז גם טוב.
 

lightflake

New member
תודה ובכבוד... וכן השיקול הכלכלי הוא חשוב פה, אהבתי את ה35MM

WR והיא גם ממש קטנה, אבל מחיר פי 2...
עוד דבר ששכנע אותי זה באחת הרצאות של סאם אייבל (אגב הרצאה באמת מעולה שמלמדת המון למי שאוהב את הסגנון - https://www.youtube.com/watch?v=qYf9klvk8vQ)
&nbsp
אז הוא אומר שם שהוא רגיל להשתמש רק עם 2 עדשות פריים (ורק עם פול פריים של קנון... שאת זה לא אימצתי) אחת 28MM והשניה 90MM (ולעולם ללא פלאש וללא פוטושופ)
אז 60MM בפוג'י בחישוב פשוט שווה ערך ל90MM בFF

&nbsp
להן התמונות של הגריפ, אין לו ציפוי גומי אבל זה לא מפריע לי, הציפוי המקורי על המצלמה כבר מתחיל להיות דביק משום מה, ויש לגריפ פתחים מתאימים לכל הפתחים של המצלמה.
&nbsp





 

sagiKor

New member
היה לי את הגריפ המקורי של פוג'י

לדעתי הוא היה מצויין והוסיף את הנוחות הנחוצה בעיקר בשימוש עם עדשת זום גדולה.
הוא לא היה בתצורת L אבל אני כמעט ולא משתמש בחצובה והצורה הזאת רק מסרבלת ומכערת את המצלמה לטעמי.

 

lightflake

New member
את החלק האנכי אני יכול להוריד, פשוט שני ברגים

אבל כפי שציינתי בשבילי זה עוד עזר להחזיק את המצלמה (בלי ללחוץ על כפתורים בטעות)
לא מפריע לי המראה
&nbsp
בקשר ל60MM בינתיים אין לי בעיה עם הפוקוס, כיוונתי את המצלמה לפוקוס בנקודת האמצע והפוקוס מתקבע בחלקיק שניה, מצד שני מעניין שעקב האורך הגדול שלה אני מוצא את עצמי מצלם הרבה פחות, פחות מוצא מה לצלם, זה כנראה צריך להיות או פורטרייטים ממרחק סביר או מאקרו (אבל מאקרו בלי חצובה זה לא ממש רציני), זה כנראה לא הכי הטבע שלי, אבל זה מעניין, זה גורם לי לצאת מאיזור הנוחות של לצלם מבנים ונופים...
&nbsp
צילום מהיום לדוגמה

 

lightflake

New member
אה אני רואה שתפוז מקטינים מאוד, אצלי בגודל ממשי, הפנים שלה

לא נכנסות במסך
 

lightflake

New member
תוספת לגבי העדשה:

&nbsp
אז בכל אופן אני מרוצה מהאיכות שלה עד כה, ומקווה לנסות את המאקרו בקרוב, ראיתי שאפשר גם להוסיף טבעת הארכה שמוסיפה למאקרו זום של פי 2 ואז הוא הופך למאקרו אמיתי (? לא בטוח שהבנתי נכון ?).
&nbsp
ושאלה שניה, אתה מכיר את ה27MM הקטנה? כי אני כל הזמן חושב שאולי חבל שאני לא קונה אותה כל עוד אני כאן כי היא במחיר שווה והיא תהפוך את המצלמה להרבה יותר קומפקטית.
&nbsp
 

sagiKor

New member
מכיר את ה 27

עדשה חמודה וקטנה.
המערכת הופכת שטוחה יותר אבל היא לא תכנס לך לכיס פתאום.
אני דיללתי את ציוד הפוג'י שלי וגם היא נמכרה בעיקר בגלל שנפלה בין הכסאות של ה 23 וה 35
 

sagiKor

New member
איכות אופטית טובה ביחס לעדשות פנקייק

לא ברמה של ה 23 או ה 35.
הנה כמה דוגמאות (עיבוד מ RAW)







 

lightflake

New member
תודה, אתה מכיר גם את ה-18MM ? גם היא קטנה, וגם היא במבצע

באינטרנט מה שאנשים כותבים אי אפשר להבין הרבה, זה נע בין תשבוחות לבין העדשה הכי גרועה של פוג'י.
 

sagiKor

New member
זאת העדשה העיקרית שלי...

כשצילמתי בעיקר בפוג'י, היא הייתה 99% מהזמן על המצלמה. זה אורך מוקד שאני מאד אוהב לצילום רחוב.

מבחינה אופטית לטעמי היא טובה מאד, אני ממש לא מבין את הקוטלים. עשיתי פעם השוואה בינה לבין עדשת צייס שעולה 6000 ש"ח ונראה שהיא באותה רמה אולי אפילו טיפה חדה יותר...

נכון שיש עדשות איכותיות ממנה אבל הן לשימוש שונה.
היא מהדור הראשון של עדשות פוג'י, הפוקוס שלה קצת רועש אבל לא איטי כמו ה 60 או ה 35, סה"כ מהירה מספיק.

באמת שאין עדשה גרועה לפוג'י. כולן טובות מאד, עם כולן אפשר לצלם תמונות נהדרות. הכל עניין של מה תעשה עם הציוד כצלם.
לפני שנה, תמונה שלי זכתה בתחרות בינלאומית יוקרתית, הכניסה לי $3000 ופרסום רב. צילמתי אותה עם ה XT1 ועם עדשת 18-135 שלא נחשבת לעילוי אופטי אלא רק לעדשה "בסדר", אפילו לא ערכתי את התמונה, היא הוגשה כ JPG מהמצלמה ויש לי אפילו שני עותקים מודפסים ממנה כשהגדול הוא 70X50, זה נראה מצויין! עם עדשת ה 18מ"מ זה יכל להיות מקסימום טיפה טוב יותר....
 

lightflake

New member
וואו מעולה לשמוע, בכלל אני כל כך מרוצה מהפוג'י,

חייב לפורום תודה שהמלצתם לי, העיבוד במצלמה זה בשבילי אחד הפלוסים הגדולים, אין לי מושג איך לעבוד בPP ואין לי מחשב מתאים לזה (ורק היום הבנתי איך עושים עיבוד על תמונה קיימת במצלמה), ויש עוד הרבה אופציות ללמוד...
&nbsp
בקיצור נראה לי שה18 ב200$ זה להיט (וזה גם מתאים לי להמלצות של סאם אייבל, הרי 18 זה המקביל ל28MM FF)
&nbsp
קראתי שבמצלמות החדשות יש FILM SIMULATION ש/ל מיוחד שפוג'י אמרה שהיא לא תעביר אותו לדגמים הישנים
כאן שיחקתי עם הש/ל, בניתי CUSTOM קיצוני
&nbsp
&nbsp

 

sagiKor

New member
יש גם סימולציה שלו ב silver efex pro

שעושה עבודה דיי טובה, ככה שאפשר להמיר אחר כך
 

steiff

New member
אופטיקה טובה אבל... עדשה לא קונים בגלל שהיא זולה

אלא בגלל שהיא מספקת איזה שהוא צורך.

אם הצורך הוא צילומי - אז בחן אם יש לך שימוש לאורך המוקד הזה בו היתרון של העדשה (מימדים קטנים ומשקל נמוך) עולה על החסרון שלה (היעדר חוגת צמצם).
האופטיקה של פוג׳י טובה כמעט בכל העדשות וזו לא יוצאת מהכלל. וזה נכון כבר מהצמצם הפתוח ביותר (2.8).
אישית אני לא משתגע על אורך המוקד הזה ומאחר ויש כבר את 23/1.4 הנפלאה, והיתרון במימדים לא משחק בשבילי, העדשה הזו רואה מעט מאד שימוש.

מצד שני לפעמים הצורך אינו צילומי אלא סיפוק של רצונות/צרכים אחרים. אפשר להצטייד בעוד ועוד עדשות ועזרים, הבעיה היא שבסוף לסחוב את הכל על הגב/הכתף הופך למשימה לא כיפית. לכן כדאי לחשוב אם עדיף להצטייד בעוד ציוד או לצאת לצלם עם הציוד הקיים. בסופו של דבר אתה מגלה שבשביל להשיג את התמונה המוצלחת צריך להיות במקום הנכון בזמן הנכון. הציוד הנכון יכול לעזור אבל ברוב המכריע של המקרים אפשר להסתדר מצויין עם הציוד שיש לך. העיקר להיות שם.
 

lightflake

New member
אם אני רק יוצא החוצה (לא לטיול או משהו) אני לוקח רק מצלמה עם

עדשה אחת שמחוברת אליה וזהו, לא תיק ולא עדשות, שם בכיס מטלית מיקרופייבר וזה הכל, אני גם ככה רוצה מאלץ את עצמי להתנסות בעדשה מסויימת, ונראה הגודל הממש קטן שלה יגרום לי לקחת יותר את המצלמה ולהרגיש פחות מוזר לכוון אותה על אנשים, הגודל שלה מפתה מאוד והמחיר הוא שיקול לא קטן, ה23 (שהתמונות שלה באינטרנט מדהימות) עולה פי 4 ! זה כבר מדרגה אחרת של מחירים, וגם, אם מוצאים הזדמנות למחיר טוב (פחות מחצי מBH) תמיד אפשר גם מקסימום למכור באותו מחיר או כמעט, אז אולי שווה את הנסיון... לא יודע, אין ספק שאני בינתיים יותר קונה עדשות ממצלם
אבל יקח לי זמן לגבש דיעה איזו עדשה הכי מתאימה לי.
&nbsp
 
למעלה