עדשות FF לאולימפוס?

slarti

New member
עדשות FF לאולימפוס?

http://www.43rumors.com/new-olympus-patent-describes-set-f1-4-fast-primes-17mm-25mm-28mm-35mm-50mm/

האם זה אומר שאולימפוס מתכננת לפתח קו FF? זה לפחות כנראה אומר שהם שוקלים את זה... סביר להניח שעל בסיס חיישן של סוני.

זה לטעמי חדשות רעות מאוד לחובבי מ43... אני מניח שאם אולימפוס ישיקו כזה קו, הם יפגעו קשות בהשקעות מו"פ במערכת המ43...
 

sagiKor

New member
לא נראה לי

נראה שזה פיתוח עבור הפטנט, אולי ימכרו את התכנון האופטי ליצרנים אחרים.
 
אי אפשר לדעת

בכל אופן, על פי האילוסטרציות במסמך עומק הביונט ייחודי (38 מ"מ - כפול מזה של מיקרו 4/3). נתון נוסף: ב-2019 יחול יום ההולדת המאה של אולימפוס.
&nbsp
אם כבר להתפרע, אני מקווה שמערכת כזאת, בהנחה שאכן תופיע, תהיה שיתופית ופתוחה. ביונט כדוגמת זה שמתואר בפטנט יהיה "נכון" יותר מבחינה הנדסית מאשר המתחרים הנוכחיים שלו.
 

slarti

New member
נכון יותר הנדסית אבל לאו דווקא שיווקית

שכן הוא יצריך בניית גופים גדולים יותר, וזה לא מוכר טוב...
מצד שני - יש לאולימפוס קהל מעריצים לא מבוטל שלדעתי ישמח ל-FF...
אותי, אישית, זה יעציב. הייתי מעדיף שאת האנרגיה ישקיעו בחיישנים אורגניים ושאר טכנולוגיות משפרות חיישן, שיוכלו להביא את הטווח הדינמי וביצועי ה-ISO של חיישני המ43 לכמה סטופים למעלה, יחד עם עליה מתונה ברזולוציה.
 

אילן די

New member
העתיד הוא בגופי מירורלס מקצועיים ולא בהכרח קטנים

הצלמים המקצועיים נוהרים למירורלס וגם אולימפוס רוצים חלק בעוגה ולכן לא מן הנמנע שאולימפוס ישיקו ליין חיישן מלא. כרגע רק סוני (אם לא מחשיבים את פנטקס) נהנית מהבלעדיות הזו אבל אני בטוח שיצרניות אחרות פוזלות אליו כולל היצרניות הגדולות.
 

slarti

New member
העתיד של מי?

פעם אמרו שהעתיד הוא מכוניות מרחפות. עכשיו די ברור שהעתיד הוא מכונית בלי נהג במודל on demand.
&nbsp
אנשים, למעט אולי בעלי מקצוע פרופר, מחפשים נוחות. נוחות מגיעה עם משקל נמוך וגודל קטן בתחום הסביר.
&nbsp
העתיד לדעתי הוא שיפור מהפכני ביכולות החיישן כמו מערכות מרובות חיישנים שגם מאפשרות שליטה על עומק השדה ובכך ינטרלו את אחד היתרונות האחרונים שנשארו לחיישנים הגדולים.
 

אילן די

New member
עתיד מצלמות הסטילס המקצועיות

לא מדובר על מצלמות חובבים ולא על גימיקים כמו ריבוי חיישנים שאין דרך לדעת אם הם יתפסו או לא.
מספיק להסתכל על מה שקורה לאחרונה ולראות שהמצלמות הולכות וגודלות ומקבלות פיצ'רים של מצלמות מקצועיות. תוסיף לזה שמועות כמו השמועה שהצגת, את השמועות על החיישן הבינוני של פוג'י, המצלמה של האסלבלאד ומצלמת הספורט העתידית והעדשות החדשות של סוני ולא קשה לראות לאן נושבת הרוח.
 

sagiKor

New member
הרוח נושבת

אבל אם כבר אז לכיוון פורמט בינוני לשוק המקצועי.
אין שום הגיון לנסות להתחרות בשוק ה FF.
ושוב, גם אם לשם נושבת הרוח בתחום המקצועי, זה לא אומר שאולימפוס רוצה ללכת לשם.

חברות רושמות פטנטים כי זו גם דרך לעשות כסף, אם מישהו אחר ירצה לעשות תכנון דומה אז הוא יצטרך לשלם לאולימפוס מבלי שהם יצרו עדשה אחת.
חוצמזה שיש שיתופי פעולה. למשל סיגמה תכננה את האולימפוס 75מ"מ, יש להם אפילו פטנט על התכנון. סוני קיבלו את מערכת היצוב של אולימפוס, אולי אולימפוס מתכננת עדשות לסוני או ליצרן אחר.

מה שאני מנסה להגיד במשך כל היום, זה שאין להסיק מכך שנרשם פטנט שזה מוביל למוצר אמיתי תחת אותו מותג... ולא צריך למהר למכור את מערכת ה M43 לפני שהיא מאבדת גובה או ערך...
נראה שהיום, ההוכחה הכי אמיתית למצלמה חדשה בדרך היא רישום במשרד התקשורת האינדונזי שהברות חייבות לעשות רישום מקדים של כל מוצר שמכיל WIFI, עד אז, הכל שמועות וספקולציות...
 

sagiKor

New member
וחוץ מזה...

מתי פעם אחרונה היה דיון כה נלהב בהקשר של אולימפוס?
אולי זאת בכלל קונספירציה שיווקית...
 

sagiKor

New member
אולימפוס לא ניסו להתחרות בשוק המקצוענים בתחום ה DSLR

אין שום סיבה שינסו להתחרות בשוק המירורלס למקצוענים.
יש לאולימפוס קהל לקוחות ותיק ונאמן עוד מימי הפילם והם לא זזים מהמותג ולא משנה מה גודל החיישן.
מערכת קטנה, קומפקטית וסקסית עם המון טכנולוגיה חדשנית תמכור תמיד טוב באסיה וזה שוק מספיק גדול לחיות ממנו.
 

אילן די

New member
ודאי שיש

אם אפשר למכור, אז יש סיבה. בעידן של היום לא מספיק להיכנס לשוק קטן ולחיות ממנו. יש מספיק יצרנים שבעבר לא ייצרו ציוד מקצועי והיום כן או לפחות פוזלים לכיוון.
 

sagiKor

New member
ויש סיבות שלא

א. לא לפגוע בקהל הלקוחות הקיים שמושקע ב M4/3 (אני מעריך שזאת אותה סיבה מדוע פוג'י לא ילכו ל FF).

ב. זה ריסק כלכלי גבוה מדי, בטח בתקופה הנוכחית

ג. אולימפוס לא מתבססת על מחלקת הצילום כמקור ראשוני להכנסות. זה מאפשר להם לעשות יותר מה שבא להם בראש. הם תמיד היו חדשניים ואף פעם לא נתפסו כבחירה של מקצוענים. בתקופת הפילם ה SLR שהם מסגרת ה OM היה נחשב לקטן מידות ואיכותי והמקצוענים עדיין בחרו ניקון. גם ה PEN עם חצי הפריים הייתה מיוחדת אבל שוב לא קרצה למקצוענים. הטריפ 35 עובדת על תאים סולארים ללא סוללה וזאת מצלמה משנות ה 60... בעידן הדיגיטלי הם בחרו בחיישן קטן וזה לא הפריע ללקוחות שלהם להשאר נאמנים. העולם התלהב מייצוב ב5 צירים ששכח לרגע שהחיישן קטן...
כל עדשות הפרו שאולימפוס משיקים זה לא להלחם ביצרנים ששולטים בשוק המקצועי, זה לתת תשובה לדרישות של הלקוחות הקיימים. את הגיוס של לקוחות חדשים הם עושים דווקא עם ציוד הרבה יותר חובבני.

ד. יצרנים אחרים שקורצים לשוק המקצועי לא באמת מצליחים להוות שחקן רציני בתחום. הציוד שמוצע הוא יותר מענה לדרישות לקהל הבסיס הנאמן.
דוגמאות:
~ פנטקס השיקה מצלמת DSLR עם חיישן מלא, מצלמה מצויינת עם הרבה יכולות אבל אני לא רואה אותם נוגסים בקנון וניקון.

~ לייקה השיקו את ה SL עם הצהרות לשוק המקצועני אבל זה בעיקר פונה ללקוחות לייקה שרצו מצלמה של לייקה במקום להחזיק ניקון או קנון במקביל למצלמת ה M שלהם.

~ פוג'י רצו להיות מגניבים ולהתחרות בלייקה, הם לא תכננו שצלמים יאהבו את הציוד וידרשו מערכת ועדשות שיתנו תחרות לציוד מקצועי. ועדיין הרבה מקצוענים שמתלהבים מפוג'י אומרים בסוגריים שחבל שזה לא FF.... וכשמגיעה עבודה מסחרית רצינית אז הקנוניקון יוצאים מהארון.

מי נשאר שפוזל לכיוון ומצליח?
אל תגיד לי סוני...

כל זה נכון לשוק המקצועי שעובד עם 35מ"מ.
כשזה מגיע לפורמטים גדולים יותר שזאת הביצה של המקצוענים בתחום הסטודיו והצילום המסחרי אז בכלל עולם אחר שקנון וניקון אולי טיפה נוגסים בו עם חיישנים עתירי פיקסלים אבל למי שמחפש בציציות יודע שזה לא זה וכאן בכלל אין לאולימפוס דריסת רגל.
 

prizman

New member
ניתוח יפה של המצב לדעתי.

אני לא צלם מקצועי היום.
אני יודע מדוע יש לי מערכת של אולימפוס, אני גם יודע שלא אוכל להרשות לעצמי לקנות כל עדשת פרו שתצא,
ואני גם יודע שמה שיש לי כרגע מתאים לצרכים שלי כרגע.
זו בדיוק הדרך שבה אני חושב שחברה אמורה להתנהג. ללמוד את קהל היעד ולתת לו את המוצר שלו הוא זקוק.
כך חברה שורדת כיום.
אם אולימפוס או פאנאסוניק או פוג'י היו מוציאות היום מצלמות בפורמט 6*6 כמה קונים היו לזה?
 

אילן די

New member
קהל הלקוחות הקיים לא צריך ללכת לשום מקום

תמיד יהיה שוק חובבים ואולימפוס לא תהיה היצרן הראשון ולא האחרון שתומך בשני פורמטים. פנטקס היא לא דוגמא לשום דבר. הם יצרן עם הסטוריה מפוארת שכיום יורה לכל הכיוונים - DSLR, מירורלס, FF, MF ולא ממש פוגע. אולי באסיה, אין לי מושג. הפנטקס היחידה שנגעתי בה בשנים האחרונות היא ה- K1000 שלי ואני לא רואה עדשות עם טבעות ירוקות כשאני יוצא החוצה.
ולמה שלא אומר לך סוני? סוני לא פוזלים בכיוון. הם כבר מזמן הולכים בכיוון וכשסוני תשיק את גוף המירורלס המקצועי שישרת גם צלמי ספורט (וציפורים וטבע ואלוהים יודע מה עוד) בסוף השנה הנוכחית, גם קנון וגם ניקון כבר לא יוכלו להרשות לעצמם לצאת להפסקת צהריים ארוכה ולדעתי הם לא יהיו היחידים.
שלא כמו בעידן הפילם, פורמטים גדולים מ- FF הם כבר נישה קטנה בהרבה בימינו אבל לאור הצלצולים שנעשו בתחום לאחרונה, אולי זה הולך להשתנות.
 
לדעתי...

אולימפוס מבינה שהיעילות הקוונטית של החיישנים מתקרבת לרוויה ושהמוטיבציה של לקוחותיה לשדרג את המצלמות שלהם בכל פעם שמופיע דגם חדש הולכת ודועכת. נכון שנשאר לה מרחב נשימה מסוים בתחום הצילום החישובי ושמערכת הייצוב המשוכללת מעניקה לה כאן יתרון על המתחרים המיידיים, אבל בטווח הארוך היא זקוקה לביונט בעל חיישן גדול יותר. החיישנים הגדולים עדיין מציבים אתגרים בפני מתכנני המצלמות והעדשות ולכן הפוטנציאל העסקי של הסגמנט הזה נראה מבטיח יותר. כל היצרנים של מערכות הצילום הולכים לשם, כל אחד בקצב שלו.
 

slarti

New member
לא לחלוטין מסכים

היעילות הקוונטית אולי של החיישנים בטכנולוגיה הקיימת מתקרבים לרוויה - אבל יש עוד מקום לטכנולוגיות חדשות (עע חיישן אורגני). אישית אני מאמין שבטווח *הארוך* נראה יותר מאמצים לשם. הבעיה ש*בינתיים* החיישנים האורגניים לא מגיעים והיצרנים צריכים להציע שדרוגים *עכשיו*. לטעמי המעבר לחיישנים גדולים הוא מגמה של העתיד הקרוב, אבל לא הרחוק.
כמובן שהנבואה ניתנה לשוטים :)
&nbsp
 
למיטב הבנתי החיישן ה"אורגני"

לא יציע ניצול יעיל בהרבה של האור. הביצועים שלו בהיבט זה יהיו עדיפים על פני החיישנים ההפוכים החדשים בחצי סטופ לכל היותר. היתרון העיקרי שלו הוא רגישות פחותה לזווית פגיעת האור, מה שישפר את איכות התמונה המתקבלת מעדשות פשוטות.
&nbsp
אני מנחש שבשנה-שנתיים הקרובות אולימפוס תתמקד בעיבוד התמונה ובכלל זה באפשרויות שונות שעולות מן הקומבינציה של תנועת החיישן ושל חשיפות מרובות. מודוס הרזולוציה הגבוהה שהופיע במצלמות אולימפוס בשנה שעברה הוא רק קצה הקרחון. מערכת 135 תופיע, אם בכלל, רק בעוד כשנתיים.
&nbsp
ושוב, אני מייחל לביונט פתוח שיצרנים רבים יוכלו להשתמש בו ולתרום לו מפירות המו"פ שלהם. בין אם אולימפוס תיטול בו חלק ובין אם לא.
 

slarti

New member
הממ.. מעניין...

במאמרים האחרונים שקראתי בנושא (לפני כשנה) דובר על שיפור של עד 2-3 סטופים בביצועי ה-ISO ואף יותר מכך בטווח הדינאמי, ביחס לחיישן הקיים למשל ב-EM1. בעיני מדובר בקפיצה משמעותית מפני שכבר היום ביצועי ה-ISO של ה-EM1 הם קרובים מאוד ללהיות מספקים (כלומר - הם מספקים לחלוטין למעט מקרי קצה... ותוספת של עוד 2-3 סטופים תפחית את המקרים האלו לקצוות מאוד קיצוניים).
&nbsp
בכל מקרה - גם שיפור של חצי סטופ - סטופ יתן לא מעט, ואת זה יש סיכוי שאולימפוס תוכל לתת כבר בדור הבא של ה-EM1 אם היא תציע חיישן הפוך.
&nbsp
נראה...
&nbsp
לי אישית אין כל משיכה לחיישני פול פריים כרגע (או ליתר דיוק - לגודל העדשות הנלווה אליהן). מה שכן - אם לפי מה שאתה אומר - חיישן אורגני לא יהיה רגיש לזווית האור באותה מידה, יתכן שזה יפשט את תכנון העדשות לחיישני פולפרים עם ביונט קצר, מה שיאפשר הקטנה משמעותית של גודל העדשות, ויהפוך את ה-FF לאטרקטיבי.
&nbsp
&nbsp
 
ועוד משהו

למעט מתי מעט, אני חושב שהצרכנים מבינים כיום שמערכת מיקרו 4/3 מספיקה כדי לענות על 95% מן השימושים במצלמה (כאשר APS-C מספיק ל-96% ו-FF ל-98%. המספרים נועדו רק להמחשה ומידת הדיוק שלהם לא כל כך חשובה). למיטב הבנתי והיכרותי עם הפילוסופיה של אולימפוס, מטרתה של הרפתקת FF לא תהיה כיבוש הסגמנט המקצועי אלא יותר עניינים של פרסטיז'ה (לא אתפלא אם זו דרישה של חלק מבעלי המניות), של חיזוק המו"פ (בחלקו משותף לחטיבת הצילום ולחטיבה הרפואית) ושל תקיעת רגל בדלת כדי לשמור אותה פתוחה לעתיד.
מיקרו 4/3 היא מערכת בשלה שתקעה יתד חזקה בשוק ואני מאמין שהיא תמשיך לקבל תשומת לב גם אם ההורים שלה יצאו מידי פעם להצגה בערב.
 

slarti

New member
זה לא נראה כמו חצי סטופ....

http://petapixel.com/2016/02/03/pan...ors-with-global-shutter-and-100x-sensitivity/
&nbsp
הם מדברים פה על טווח דינמי "פי 100" יותר טוב. פי 100 זה בערך 6.5 סטופים.
&nbsp
שים לב שכרגע מדובר בשלושה פרוטוטייפים שכל אחד מתמקד במשהו אחר - אחד בגלובאל שטאר, אחד בדינמייק ריינג' ואחד ברגישות לאור - אבל כשהטכנולוגיה תבשיל, תוכל לקבל עוד הרבה מאוד סטופים של אור וטווח דינאמי יחד עם גלובאל שאטר איכותי (אחרי המראה נוכל סוף סוף להפרד לשלום מהתריס?). לדעתי יש פה הרבה יותר עניין מאשר חיישן FF..
&nbsp
 
למעלה