סוני אלפא A9 עם סנסור 72 מ"פ..

  • פותח הנושא e zi
  • פורסם בתאריך

bulb

New member
דווקא ניקון מציעים בחלק מהדגמים אופציה ל-RAW קטן (9MP).

לגבי הרזולוציה, לא חייבים להשתמש במקסימלית וזה יכול להתחבב על המקריפים למיניהם (מלשון crop).
 

חכםפסח

New member
קנון מציעים שמירה ברזולוציה נמוכה מזה שנים

אפשר לשמור raw ברזולוציה מופחתת (נקרא mRaw ו sRaw), כמו גם JPEG-ים ברזולוציות מופחתות.

הסיבה היחידה שאני טורח לשמור תמונות כ Raw ברזולוציה מלאה (כגיבוי ל JPEG-ים קטנים) היא ש DxO החביבה עלי לא מקבלת mRaw ו sRaw (אל תשאל אותי למה, הדבר היחיד שהבנתי מהתמיכה הוא שחסר בקבצים הללו משהו חשוב מעבר לפיקסלים שנזרקו).
 
אולי זה ישמע אנכרוניסטי...

הפעם האחרונה שבה חשתי מחסור בפירוט בתצלומים שלי היתה כשהשתמשתי במצלמה בעלת חיישן של 3.2 מגה-פיקסלים.
לגבי נפח האחסון, אני מתחלחל כשאני חושב על רבבות התצלומים שמגובים לפחות פעמיים אצל כל אחד מאיתנו. למעט אחוז חד-ספרתי של חריגים אלה הררי זבל שאיש לא יציץ בהם אי פעם. אני מוצא ששימוש תדיר בפונקציות המחיקה במצלמה ובמקלדת עשוי לחסוך הרבה שטח דיסק, זמן וכסף.
הרהור נוסף שעולה בי, נוגה לא פחות, נוגע לפערים הבלתי נתפסים בין הרצוי לבין המצוי בעולמנו הטכנולוגי. השפע מוחק את כושר השיפוט שלנו ועושה אותנו עבדים-מרצון של מרוץ חימוש מיותר (העובדה שאנחנו נזקקים למבחני מעבדה כדי ללמוד על הבדלים אינפיניטסימליים בין שתי עדשות או בין שני חיישנים אומרת דרשני).
&nbsp
אני סמוך ובטוח שכאשר מי מהיצרנים יעלה את הרף ל-70 מ"פ יהיו רבים וטובים שיקפצו על ה"מציאה" הזאת (ובאותה נשימה יחליפו את העדשות, המחשבים, המסכים, כרטיסי הזכרון ושירותי הענן בהם הם משתמשים). אני סמוך ובטוח גם שרובם ככולם לא יוכלו להבחין בתרומה כלשהי של הציוד החדש לצילום שלהם.
 

steiff

New member
ברוך הבא לאנכרוניסטאן

אני רוצה לספר לך סיפור משעשע על הכלב שלי.

לקח לי זמן לאלף אותו ועל פי רוב הוא מתנהג יפה, ניגש לדלת כשהוא רוצה טיול או צריך להתפנות. יושב כשפוקדים עליו. נותן יד לשלום. שומר על איפוק כשעובר חתול על הדשא. רק את הרעש של הטרקטורון של הרב׳ש הוא מזהה מרחוק ומתנפל עליו בנביחות. זה לא בגלל הרב׳ש, זה בגלל הכלב שלו... יש ביניהם איזה עסק לא סגור.

יש רק בעיה אחת עם האילוף שלו - כמה שהשקעתי וניסיתי, חטיפים, צ׳ופרים, עונשים ומה לא - בתור חובב גאדג׳טים בכל פעם שיוצאת מצלמה עם מניין פיקסלים גבוה יותר או עדשה עם איזה נתון חדיש - הוא מתחיל לרייר על הספה בסלון. פאבלוב קראתי לו, ולא בכדי.

ואז אני קורא לו, נוזף בו באצבע מאיימת ואומר לו - ״פבלוב, שב!״ והוא - מרכין את הראש, משפיל את הזנב, עושה סיבוב אחד סביב עצמו, ומתיישב. אבל הכתם על הספה - נשאר.

זה הטבע הכלבי שלו. אין מה לעשות נגד זה. לא משנה כמה תסביר לו שכבר מגיל שנה העניין מבחינתו לא רלוונטי (ביקרתי אצל הווטרינר, טיפלתי ״בעניין״ וגם השתלתי לו צ׳יפ באותה הזדמנות) - יש דברים שקשה לו להשתלט עליהם.
 
אדון מנהל, זה פורום ציוד או פורום אילוף?

הכלב שלי מורדם ומונשם. נכון להיום צריכת הבונזו שלו שואפת לאפס, אבל אין דבר שיכול למנוע ממנו לרייר לפעמים בשנתו.
 

חכםפסח

New member
הסטנדרטים השתנו, גם אם זה לא מוצא חן בעיניך.

מספר תמונות החתונה גדל מאוד בארבעת הדורות האחרונים - סבא וסבתא של אבא שלי השאירו אחריהם תמונת חתונה אחת, להורים שלי כבר היה אלבום (בשחור לבן), וכשהבן דוד שלי התחתן כבר לא טרחו להזמין צלם כי ידעו שהמוזמנים יצלמו כל כך הרבה שאין צורך באחד (ובאמת, אצל אמא שלו יש למעלה מאלף תמונות חתונה, ולטענתה היא לא קיבלה את כולן).

נקודת האיזון של כל אחד נמצאת במה שהיה מקובל כשהוא התבגר, ואין בזה שום דבר יותר מזה.

זה בדיוק כמו עם טלפונים. כשאני הייתי בטירונות, כל הפלוגה התחלקה בטלפון ציבורי אחד, אבל רוב בני הכיתה של בן דודי הצעיר קיבלו סלולרי אי שם בכיתות האחרונות של בית הספר היסודי.
 

sagiKor

New member
הסטנדרטים השתנו

אבל הם רלוונטים רק למי שאמור לעמוד בהן כמו צלמים מסחריים צריכים לעמוד בסטנדרטים תעשייתים ושל לקוחות למשל.
צלם חובב או אפילו אמן רציני צריך לעמוד רק בסטנדרטים של עצמו ואם הוא מרוצה מתוצאות של חיישני 8MP זה בסדר גמור.

לטעמי 24MP מהווה sweet spot בין קובץ שהוא מספיק מפורט להדפסות בגדלים שמעניינים אותי לצרכי תערוכה (עד 90X60) לבין קובץ שמשקלו סביר וסביל שלא יכביד על המערכת הממוחשבת ועל קצב גדילת אמצעי האחסון.

הגישה שיותר פיקסלים מאפשרים חיתוך חופשי יותר לתמונות הוא לטעמי מוטעה. כשיהיו עדשות עם כושר הפרדה פי 3 או 4 מזה של החיישן אז מילא אבל כיום שכושר ההפרדה נמוך מזה של העדשה, קרופ רציני מדי ישאיר תמונה עם איכות נמוכה מאד.
קרופ זה לא תחליף לעדשה מתאימה למשימה (שוב, קרופ מוגזם, לא כזה שמשאיר אותך עם 70% מהפריים המקורי)
 
אני לא מדבר על צילום מסחרי

במקרה הזה יש לספק ללקוח את מבוקשו.
&nbsp
במקרה של צילום חובבני, כל אחד יעשה מה שהוא רוצה. אני רק שואל שלוש שאלות פשוטות:
* בכמה מהתצלומים השמורים אצלנו אנחנו עושים שימוש כלשהו?
* האם שימוש בציוד משוכלל יותר היה מגדיל את מספר התצלומים השימושיים במידה שמצדיקה את רכישתו?
* באיזו מידה השדרגת שאנחנו לוקים בה נובעת מצרכים צילומיים ובאיזו מידה היא נובעת מצרכים אחרים?
&nbsp
אני לא בא להוכיח או לחנך, אבל ראוי שכל אחד יתחבט קצת בשאלות כאלה לפני שהוא רוכש פריט ציוד יקר כזה או אחר.
 

חכםפסח

New member
הגישה שלך פטרונית

אתה לא מחליט לאנשים אחרים מה ראוי שהם יעשו בד' אמותיהם.

רוב האנשים ששואלים את עצמם את השאלות הללו כנגזרת מהצרכים שלהם קונים מצלמפון וחצי מהתמונות שלהם רועשות ומטושטשות בגלל שצולמו בתאורה גרועה מדי בשביל החיישן הקטן שיש במכשיר שלהם.

השאלה של שימוש כלשהו היא עניין של יצירתיות. לדוגמא, קרובת משפחה הכניסה מוזאיקה של ההורים שלה, ע"ה, מתמונות של ההורים שלה. אף אחת מהתמונות לא באיכות משהו, אבל המשפחה אהבה את התוצאה. אם היא הייתה מסננת לסטנדרט של לתלות על קיר, לא היה לה מספיק חומר למוזאיקה.

[נכון, המוזאיקה הזאת היא אפקט שמיצה את עצמו, אבל זאת דוגמא.]
 
זאת ביקורת שאני נתקל בה לעתים קרובות

הרגישות הרבה שמגלים אתרים מתמחים ברשת לפערים תיאורטיים היא דבר אחד. ההבדלים המוחשיים בין התוצאות של מצלמות חדישות שונות הם דבר שני. מידי פעם אני מוצא לנכון לציין את זה ודיון אשר עוסק בדגם היפותטי שמבטיח מספרים חסרי תקדים הוא הזדמנות טובה לכך. נכון להיום רוב המצלפונים נחותים במידה ניכרת ביחס למערכות הצילום הנידונות ולכן הדוגמה שנתת לא ממש מפתיעה. כפי שציינתי, בסופו של דבר כל אחד יעשה את הפשרות הטובות בעיניו ואיש אינו חייב לקבל את דעתי.
 

JacB

New member
הטכנולוגיה השתפרה כדי לעזור לנו, לא כדי לטמטם אותנו.

את הסטנדרטים אנחנו ניקבע לפי שיקול הדעת שלנו, ורצוי שיהיה לנו.
הודות לטכנולוגיה, יש הרבה יותר צ'אנסים להשיג תמונה טובה. במקום לחיצה אחת לסיטואציה, אנחנו יכולים לבצע 18 . אבל בסופו של דבר יהיה הגיוני אם ניבחר את הראויה (אם יש כזאת) ואת השאר נשמיד. מה שנקרא - לברור את המוץ מן התבן.

בסופו של דבר, כשאתה שומר לקט ראוי, יש סיכוי שתביט בו פעם נוספת ותהנה. אם תציף את עצמך בזבל, זה כאילו לא הינצחת כלום. כי תתחיל לפהק אחרי 30 שניות צפיה.

אני מוכן לקבל ב E Mail תמונה או כמה ששווה להביט בהן. כשאני מקבל ממישהו הפצצה של תמונות גרועות וסתמיות, אני מפעיל את אייקון ה Erase על כל ההודעה.

תמצית העניין היא ההבדל בין מי שיוצר לעצמו לקט (אלבום) למי שמצלם מיליוני תמונות ללא הבחנה וישר משגר לכל העולם ללא שום סינון בשיטת Share הארורה.
(בד"כ ב Whatsapp)
 

JacB

New member


כמה נכון!
 

ravivme

New member
שמועות ראשוניות

הניחוש שלי שהן רחוקות מהמציאות.
אני חושב שסוני רוצים וצריכים להתחרות בספינות הדגל של קנון וניקון בתחום הספורט/ אקשן/ טבע כמו ניקון D5.
בשביל זה צריך קצב צילום גבוה מאוד ובאפר ענק.
זה לא מתיישב טוב עם קבצים עצומים ולכן אני לא חושב שסוני ייתנו ל- A9 חיישן כל כך מפורט.
יכול להיות שהם יעשו חיישן כזה דווקא ל- A7R3 כשיגיע הזמן. זה כבר יותר הגיוני (אם יש משהו הגיוני בפירוט הזה...).

בכל מקרה מדובר בשמועות ראשוניות ממקורות לא רציניים ולכן לא הייתי מתייחס לזה ברצינות יתרה.
 

Pumi

New member
גם מערכת פוקוס מהירה יותר

ובשביל זה צריך מעבד משמעותית חזק יותר ממה שיש להם היום.
ברגע שהם יפתרו את הבעיה הזאת, הם יוכלו להוציא מצלמה שתתחרה ב D5/1Dx2.
&nbsp
היום אפילו עם 10fps בחלק מהמצלמות, יכולת המעקב של המצלמות האלו לא מתקרב לזה של ה high end של קנון/ניקון. זה מה שיותר חשוב לאלו שקונים את המצלמות האלו, ולא רק MP או 20fps שאתה לא יכול לנצל אותם.
 

ravivme

New member
מעבד מהיר זו בעיה בימינו ?

זה רק עניין של כסף מכיוון שאין פה פער טכנולוגי שצריך לגשר עליו.
מערכת פוקוס מאוד מתקדמת הם כבר הוציאו ל- A7R2, אני מניח שישכללו אותה עוד יותר.
בכל מקרה זה הכל עניין של זמן.
גם אם ייקח להם עוד חצי שנה או שנה הם יוציאו את המצלמה הזו ואז ייגמרו הדיבורים על בשלות הטכנולוגיה.
 
למעלה