שלום לכולם יש D7100 ואני מעוניין לקנות עדשה 24-70 VR

eli jackal

New member
שלום לכולם יש D7100 ואני מעוניין לקנות עדשה 24-70 VR

מה החסרונות וההיתרונות בקניית עדשת FX לגוף מצלמה DX

תודה מראש אלי
 

ravivme

New member
אז ככה

קודם כל יש את סוגיית הטווח.
24 ממ עלול להגביל אותך ולהיות צר מדי.
מעבר לכך עדשות FX נדרשות להיות גדולות יותר מכיוון שהן צריכות לתת כיסוי לחיישן גדול יותר.
עם הגודל בא המשקל.
ואז בתור מכה סופית - המחיר.

לרוב הגדול של הצלמים המענה היותר נכון יהיה 17-55.
גם היא גדולה ודי יקרה, ולצערנו לא מיוצבת.
אבל זו עדשת פרו טובה ומוכחת.
יש גם מתחרות מבית טמרון וסיגמה, זולות הרבה יותר.
 

sagiKor

New member
אין לך שום סיבה בעולם לקנות אותה

זאת עדשה יקרה, גדולה וכבדה.
היא מיושנת ואמנם חדה אבל סובלת מעיוותים כרומטיים קשים וכמובן לא מיוצבת.
יש גרסה חדשה יותר, מיוצבת, היא עוד יותר גדולה ויקרה יותר ולא הראתה שיפור אופטי משמעותי.
עדשת הניקון 17-55 דיי דומה בבעיות שלה ל 24-70.
אם אתה לא צלם מקצועי שעובד בתנאי שטח קשים וצריך את העמידות של העדשות האלו, חפש איזו טמרון 17-50 או סיגמה 17-50 שיתנו לך תמורה טובה לכסף.

היתרונות של עדשת FX על גוף DX הם:
1. העדשה תתאים לגופי FX אם תגיע לשם בעתיד וגם על מצלמות פילם.
2. מכיוון שרוב הבעיות האופטיות של עדשות נמצאות בשוליים, על חיישן קרופ רוב הבעיות של עדשות FX נחתכות ולא נראות בתמונה.

אילו עדשות יש לך היום?
 

eli jackal

New member
כרגע יש לי 18-105 ואני רוצה עדשה יותר חדה ושבעתיד תתאים לגוף

FX
יש לכם דוגמא של עיוותים כרומטיים בתמונה
 

sagiKor

New member
כשתקנה גוף אז תקנה גם עדשה מתאימה

תוכניות משתנות ואין טעם להשקיע היום בעדשה לעתיד, לך תדע מה יהיה בעתיד...

אין לי יותר את ה 24-70 או ציוד של ניקון כך שלא אוכל לצלם לך דוגמה. יש כאן השוואה שעשיתי בין שלוש עדשות בזמנו, רק ה 24-70 הראתה עיוותים כרומטיים (בפינות) אבל מניסיוני גם הצלחתי לקבל את זה קרוב יותר למרכז בצילום מקרוב יחסית כמו בצילום מוצרים. שים לב שבמרכז היא לא הרבה יותר חדה מעדשה שעולה 300 ש"ח...

אם אתה רוצה עדשה חדה אז תעבור לעדשות פריים.
אם אתה רוצה זום אז נראה לי שהטמרון 17-50 תתן לך תמורה טובה. אפשר גם לחפש משומשת כך שאם תחליט לעבור לפורמט אחר אז תוכל למכור בלי להפסיד יותר מדי כסף.
 

steiff

New member
אז קנה 16-85

גם אם היא לא תתאים בעתיד לגוף FX. כשתקנה גוף כזה קנה עבורו גם עדשת קיט תואמת (כמו למשל 24-70).

עדשות טלה כמו 70-200 יכולות לשמש אותך באותה מידה (ולאותם שימושים) במצלמת קרופ ו-FX. עדשות רחבות ועדשות ״כל-בו״ לא יעשו זאת באותה יעילות.

24-70 מתחילה ב-24 מ׳מ. זה לא רחב מספיק לשימוש כללי במצלמת קרופ. תצטרך עדשה שמתחילה באזור 16-18 מ׳מ, ואלו שיתאומו גם למצלמות FX יגיעו בצד הארוך לכל היותר לאזור של 35-36 מ׳מ - קצר מדי ולא שימושי מספיק בתור עדשת ״כל-בו״.

אם אתה רוצה עדשת ״קיט״ משופרת למצלמת קרופ של ניקון אז 16-85 היא הכי טוב שתוכל למצוא, או ללכת לכיוון של סיגמא 18-50/2.8 אם אתה מחפש עדשה מהירה.
 

sagiKor

New member
עבר זמנה של ה 16-85

היא הייתה אולי טובה על חיישני 16MP ומטה אבל על חיישני 24MP היא כבר לא מספקת את הסחורה...
לא שווה את הכסף היום לטעמי.
 

steiff

New member
אני חולק על דעתך, אבל לחלופין יש גם את 16-80/2.8-4

חולק על דעתך משום שגם היום העדשה הזו עדיפה על פני ה-18-105 ותהווה שדרוג. ההבדל לא תהומי אבל מורגש - יצור טוב יותר, ביונט מתכת, אופטיקה משופרת ובעיקר - עוד שני מ׳מ ברוחב.

לחלופין יש את ה-16-80/2.8-4 שמשפרת קצת את הצמצם ועוד יותר את האופטיקה.
 

slarti

New member
16-80/2.8-4...

לא רק שהיא אמורה להיות טובה, זה צמצם נהדר. הייתי משלם הרבה בשביל עדשה בטווח הזה ובצמצם הזה - בכל מערכת :)
&nbsp
&nbsp
 

חובב1

New member
זה טווח פנטסטי

לטעמי הכי שימושי שיש ושני המילימטר הנוספים בצד הרחב לעומת רוב עדשות הזום הקיימות עושים את ההבדל בהחלט.
 

eli jackal

New member
מה זאת אומרת

טובה על חיישני 16MP ומטה אבל על חיישני 24MP היא כבר לא מספקת את הסחורה
?
אשמח להסבר
 
למעלה