סוני אלפא A9 עם סנסור 72 מ"פ..

  • פותח הנושא e zi
  • פורסם בתאריך

steiff

New member
לא בטוח שיש לי מה לעשות עם 36 מ׳פ

אז סוני קופצים עם 72 מ׳פ?

תכלס ה-16 שיש בשלוש מארבע המצלמות שלי מספיקים לגמרי.

אפשר לחזור שוב ושוב לדיון על מניין הפיקסלים האופטימלי אבל נראה לי שהמירוץ אחר חיישנים מפורטים הוא, במידה רבה, פיספוס גדול של יצרני המצלמות. הלוואי שהיו משקיעים את המשאבים באופטיקה משובחת, ממשק משתמש נקי, חיי סוללה, פוקוס, קישוריות, תאימות.
 
דווקא יש מה לעשות

להעשיר את יצרני כרטיסי הזיכרון, הדיסקים הקשיחים, וספקי איחסון הענן.

לפי החשבון שלי מדובר ב-75 מגה ב-raw.
 

e zi

New member
משנה לשנה יצרני התקני האיחסון נותנים יותר ומקבלים פחות:

http://www.mkomo.com/cost-per-gigabyte-update

---
הטענה שלך לא מחוברת לשום מציאות, ואולי באה ממקום של חוסר נסיון בפועל.
יש לי דיסק-רשת (NAS) של 4 טרה (לסרטי 1080FHD, מוסיקה, תמונות מה-D800E, וירקות) + 1 טרה גיבוי OFFLINE לתמונות. עלות האיחסון וגם העיבוד - זניחה (מנסיון אישי, אני מצלם עם D800E כלומר 36מ"פ, וכל קובץ שוקל 72מ"פ):

 
אני חולק עליך

הגידול בנפחי הקבצים ובמהירות הכתיבה לזכרונות גורמת לכך שאנשים מרגישים צורך לקנות/לשדרג כל הזמן לזכרונות יותר מהירים ו/או יותר גדולים. זכרונות ודיסקים טובים ממשיכים לתפקד גם היום, וקצב השדרוג היה יכול להיות יותר נמוך אלמלא הניפוח של גדלי הקבצים. כמובן שיש מאחורי זה גם אלמנט של שדרוג האיכות/ביצועים אבל בשורה התחתונה קצב השדרוג יותר מהיר ממה שיכול היה להיות אם היינו מסתכלים על אורך החיים של החומרה עצמה.

לגבי הענן, לפני כמה שנים אף אחד לא היה חושב בכלל לרכוש שירותי ענן - ולא משנה לגמרי אם זה זול. עובדתית, פעם אפשר היה בלי זה, והיום זו חתונה קתולית שמחייבת ברוב המקרים תשלום דמי מנוי לשנים רבות.

אתה מתייחס רק לעלות פר יחידת זיכרון - אבל זה לא רלוונטי לדעתי כי ברור שעם השיפורים הטכנולוגיים בייצור ובהפיכת הזכרונות לקומודיטי המחירים ילכו וירדו.
 

e zi

New member
אתה יכול לחלוק עלי, אבל לא על העובדות:

ה-1981, ג'יגה עלה 700 אלף דולר.
כיום 2016 ניתן לקנות, בארץ, טרה ב-50 דולר (200ש"ח).
(כל ההגיגים הפילוסופיים/ההיסטוריים/טכנולוגיים לא ממש משנים.)

 

חכםפסח

New member
אפשר לחלוק על הרלוונטיות שלהן

איזה אחוז מהצלמים צריך מצלמה עם 36MP? או 50MP? או 72MP?

התשובה היא מספר כלשהוא קרוב לאפס, ושרוב רוכשי ה DSLR בשנים האחרונות קיבלו בלית ברירה חיישן עם רזולוציה גבוהה בהרבה ממה שהם צריכים בפועל, לשמחתם של יצרני כרטיסי הזכרון והדיסקים הקשיחים.

[ימבה פיקסלים זה נהדר בשביל מלאנתלפים דברים, כמו לקרופ ועדיין להדפיס גדול. ממש לרחם על כל האנשים שיכולים לקרופ רק שני שליש מהפיקסלים שלהם כדי שישארו להם מספיק בשביל להדפיס תמונות בגודל A4, המשמשות אותם לציפוי קירות הבית שלהם מבפנים ומבחוץ.]
 

e zi

New member
אפשר לחלוק גם על כך ש: 2=1+1 ..יש כמה בפורום,

שזו המומחיות שלהם. כשתרצה לקנות דיסק, שלח לי הודעה ואמכור לך דיסק מהעשור שעבר במחיר של העשור שעבר, כי ירידת המחיר ביחס לנפח לא רלוונטית עבורך.

לגבי מי צריך מה. ככלל, כגישה, אני מציע להיות פטרוניים-פחות. גם באפל יללו שנים שצג 4 אינצ' הוא מידה אלוהית - שאין צורך, ושיותר זה פחות. וכת המאמינים חזרה כמקהלה אחרי המנטרה של סטיב ג'ובס, שהיה צריך למות כדי שיצא אייפון 5 ואייפון 6+. סבתא שלי, עליה השלום, הייתה משוכנעת, שאין צורך בטלויזיה צבעונית, וששחור-לבן "מספיק". ואחרי היו חכמי-ציון שהתעקשו שאין צורך ב-FHD. היום, שכבר יש להם FHD, הם מתעקשים שאין צורך ב-QHD.
 

חכםפסח

New member
אתה מתקשה להבדיל בין נכונות לרלוונטיות?

כשאני ארצה לקנות כרטיס זכרון או דיסק חדש, אני אתעניין בתמורה לכסף.

כל עוד אני משתמש במצלמות בעלות אותה רזולוציה, אין לי שום צורך לקנות כרטיסי זכרון חדשים, או להתעניין בכמה יחס המחיר ליחידת זכרון השתפר.

הגישה שלך כל כך יפה, שאימצתי אותה מלכתחילה - המיעוט שצריך רזולוציה גבוהה יותר מוזמן להתעניין במחיר של יחידת זכרון. הרוב המכריע לא צריך חיישנים עם יותר מ 24 מגה פיקסל גם אם תדפוק עם הראש על המקלדת עד ששניהם ישברו.

[אם כבר דיברת על טלוויזיה, נתתי את שלי במתנה לשכן טוב לפני עשר שנים, ואף פעם לא התגעגעתי אליה. בזמן שאתה מתענג על הפרטים הנחשפים ברזולוציית QHD, תשתדל להפגין פחות פטרוניות כלפי אנשים שאין להם שום צורך בטלוויזיה.]
 
אנחנו לא מדברים על אותו דבר

אתה מדבר על העלות ליחידת אחסון שהולכת ויורדת - אלו נתונים שגם אני מודע להם.

אני מדבר על מחזור שדרוגים שנכפה על הלקוחות - רכישה של פתרונות אחסון (בין אם מקומיים ובין אם בענן) בנפחים יותר גבוהים למרות שהציוד הישן עדיין תקין, בגלל הגידול בנפחי האחסון הדרושים. זה לא רק בעולם הצילום - רלוונטי לכל סוג קובץ (סרטים, מוזיקה, ספרים וכו׳).

נכון שאפשר לטעון שבמקרים רבים (אולי הרוב) אפשר להגדיר למצלמה לשמור קבצים עם פחות פיקסלים, אבל כמה באמת נוגעים בהגדרה הזו ומורידים את גודל הקבצים? יותר פשוט לנו לשדרג את נפחי האחסון.
 

e zi

New member
על 1 טרה אני יכול להחזיק 21 אלף תמונות של 50 מגה:

1 טרה זה 1048576 מגה, שבמצלמה שלי 36מ"פ, אני יכול להחזיק:
14 אלף תמונות של 70 מגה (RAW לא דחוס).
21 אלף תמונות של 50 מגה (RAW דחוס ללא איבוד איכות).
ולכל הסיפור הזה העלות 175ש"ח.
העיבוד מהיר מאוד (אני עובד עם i5 ממוצע על לפטופ)

---
שידרוג המחשב/זכרון לא קורה בגלל נפח הקבצים, אלא בעיקר בגלל שהציוד ישן שבק חיים ולא שווה לתקן אותו, או אי-התאמה של מע' הפעלה חדשה (חלונות 7, 8, 10 וכו') לחומרה ישנה. והציוד החדש עם Spec גבוה-יותר, ובמחיר נמוך-יותר מהציוד היוצא. להערכתי (זו לא המלצה, כל אחד שיעשה מה שבא לו). במקרה של מי שקונה דיסק נוסף / דיסק רשת כבר יקנה דיסק של לא פחות מ- 2 טרה ב-300ש"ח. בלי קשר אם הוא הולך לנצל את כל הנפח או לא, או אם יש לו מצלמה 6מ"פ או 36מ"פ.

---
ד"א, אחד הדברים הגרועים שאפשר לעשות, הוא לגרום למצלמה לשמור פחות מידע: בסופו של דבר, עלות שמירת/עיבוד המידע שואפת ל-0. ומשנה לשנה העלות יורדת.
 
לא דיברו לא מזמן על מצלמה עם סנסור של

100 או 120 מגה פיקסלים? יש לך לאן עוד לשדרג


אני לא התכוונתי להתקני זיכרון שהם חלק מהמחשב - אני מדבר למשל על כרטיסי זיכרון שככל שמשדרגים מצלמות קונים כרטיסים חדשים עם יותר נפח ויותר מהירים, דיסקים חיצוניים עם יותר נפח, אחסון ענן וכו׳. אם תשדרג ל A9 אני בטוח שזה לא יסתיים שם - בטח תרצה כרטיסי זיכרון חדשים, דיסק גיבוי יותר גדול, ואחסון ענן יותר גדול, לא?

לא בהכרח רע שמשדרגים - הנקודה שלי היא שיצרני פתרונות האחסון נהנים מכל השדרוגים האלו כי זו הזמנות למכור פתרונות אחסון חדשים ללקוחות שאולי לא היו קונים אותם אם לא היו משדרגים את המצלמה.

אגב לגבי הטרה ב-175 ש״ח - מדובר באחסון ענן או דיסק?
 

e zi

New member
תשובה: לגבי הטרה ב-175 ש״ח - מדובר באחסון דיסק.

לגבי כרטיסי זיכרון למצלמה: אני קניתי, לפני שנה וחצי, כרטיס CF סנדיסק אקסטרים-פרו בנפח 32GB ב"מהירות" של 190 במחיר 100$, ושנה אחרי, אותו כרטיס בנפח כפול 64GB במחיר נמוך-יותר: 80$. למה קניתי? כי פעם אחת אחרי 5 ימי צילום בלי להוריד תמונות למחשב, בטיול, התמלא הכרטיס. כעת כרטיס ה-32GB משמש כ-"גלגל ספייר" אם פעם, באמצע טיול, ישבוק ה-64GB. הייתי יכול גם לעבור ל-RAW דחוס ללא איבוד איכות. כך כל קובץ היה 50מ"פ במקום 70מ"פ. העלויות *זניחות* ביחס לעלות עדשה אחת. כיום כבר אפשר לקנות אותו כרטיס 64GB רק QXD ב"מהירות" 440 ב-100$. או בנפח כפול (128GB) ב-160$: מספיק ל- 1260 תמונות של 50מ"פ.

---
אישית אין לי סיבה לשדרג, כי העדשות שברשותי לא מגיעות ל-36מ"פ (העדשה הכי חדה מגיעה ל-30מ"פ, וזו אחריה ל-28מ"פ). לכשתצא המחליפה של ה-D810, ויעבור עוד קצת זמן, והיא תתחיל להימצא בשוק יד2, אולי תהיה ההזדמנות ויחד איתה להתעדכן בכל מה שניקון שמו על המדף מבחינת מע' AF, קישוריות אינטרנט, וכו' - מאז 2014.

---
עניין נוסף שמטריד אותי יותר בוא נאמר, שבצילום ממרחק, הלכלוך באוויר והחום פוגעים מאוד באיכות התמונה. יחד עם זאת: הדפסתי תמונת לנדסקייפ מים וצמחיה, ברוחב 1.6 מטר, ובהסתכלות מקרוב, רואים על אחד הענפים שלדג (תופס 1/2ס"מ גובה בהדפסה) ועוד פרטים נוספים:

 
שאלה בבקשה

פעם ראשונה שאני שומע שיש מצב שעדשה לא מספקת את המידע לכל הפיקסלים של הסנסור. איפה משיגים את הנתון הזה?
 

Jack D Ripper

New member
הסבר

זה לא שהעדשה לא מספקת מידע לכל הפיקסלים, אלא שההפרדה של העדשה לא מספיק טובה.
&nbsp
עדשות מכילות רכיבים אופטיים אשר מטשטשים את התמונה (גם עדשה מעולה). את ההפרדה של העדשה ניתן למדוד במעבדה ויש אתרים רבים שמציינים את המידע (dpreview, dxo, photozone, ועוד).
&nbsp
ברור שאם יכולת ההפרדה של העדשה היא 10MP, היא לא תוכל לנצל (טוב) חיישן שנותן הפרדה של 50MP. המשמעות היא שגם צילום בחיישן בעל רזולוציה נמוכה והגדלה במחשב יתנו אותה מידת פירוט כמו צילום בעזרת חיישן מפורט.
&nbsp
 

אילן די

New member
בדרך כלל הנתון לא זמין מהיצרן

ויש לערוך מבחן. DXO עורכים מבחנים כאלו. לדוגמא כאן אפשר לראות עדשת 24-70 של ניקון על D800E. למרות שהחיישן הוא 36 מ״פ. העדשה מצליחה לאבחן 21 (שזו תוצאה לא רעה בכלל לעדשת זום אגב).
 

steiff

New member
השאה לא אם יש איפה לאחסן, אלא איפה סדר העדיפויות

בסדר- נניח שירידת המחיר והעליה במהירות הקריאה/כתיבה של הכרטיסים הופכת את הגידול בנפח הקבצים לחסר משמעות כספית או תפעולית. המחיר לתמונה ומשך הכתיבה/קריאה/עיבוד נשאר כשהיה.

נשאלת השאלה אם זה הדבר הכי בוער לפתח או שאולי עדיף היה להפנות את תקציבי המחקר והפיתוח לכיוון של אופטיקה עדיפה? ציפוים טובים יותר? מערכות פוקוס משופרות? עיניות דיגיטליות מתוחכמות? ממשק משתמש משופר? סוללות קלות וחזקות יותר?

כן - גם באלה אנו רואים שיפור - אבל בעוד ברזולוציה של החיישן אנחנו רואים בשנתיים האחרונות גידול של כמעט 30% בשנה - בתחומים אחרים האבולוציה הרבה יותר איטית. לטעמי חבל שכך. במקום למצוא מרפא לסרטן ולדמנציה - מספקים לנו וויאגרה וניתוחים פלסטיים.
 

sagiKor

New member
נושא הרזולוציה זה חבל ההצלה של ה DSLR

מבחינת "שיפורים" עבור שדרוג מצד לקוחות.
תמיד היה מרוץ רזולוציה ולרגע הוא נעצר והשקיעו בוידאו ובאיזו גבוה, עכשיו שגם זה דיי מגיע לרוויה אז ממשיכים לרוץ עם רזולוציה.
זאת גם חשיבה עסקית נבונה כי לאחר שדרוג או שניים אז גם העדשות כבר לא מספיק טובות וגם אותם צריך לשדרג...
בהתחשב שחוץ מסוני, אין לאף יצרן מירורלס חיישן גדול שיכול להתחרות ברזולוציה, זה אחד הנקודות היחידות שנשאר לעולם ה DSLR ללחוץ על לקוחות קיימים תוך פזילה לעבר שוק הפורמט הבינוני.
 
למעלה