שוב אני
ממשיך להתלבט

Ridcully

New member
שוב אני
ממשיך להתלבט

אז אחרי הדיון פה על המעבר לפול פריים מירורלס (שבעצם זה אומר סוני ומצלמה שעולה לפחות 10K), עשיתי קצת חושבים וקצת הרבה קוראים,
אחת הסיבות שלי למעבר למירורלס זה העבודה שהמצלמה יותר קומפקטית לעומת DSLR רגילה, הסתכלתי על הנותנים הפיזיים של סדרת ה A7 של סוני והגעתי למסקנה שהדבר היחיד שאני מרוויח פה זה גודל חיישן, ואז התחלתי לקרוא קצת והתחלתי שוב להתלבט הפעם בין A6300 לבין FUJIFILM XT10,
פה כבר נשאלת השאלה , מה ייתן לי יותר תמורה?
ברור שהייתי רוצה פול פריים אבל, יש מציאות כלכלית, ואני חושב שגם אחת מהמצלמות האלה תשרת אותי נאמנה לפחות 5-6 שנים בהמשך, מה שגם יוריד לי את העומס של המשקל שאני אסחב איתי לטיולים/נסיעות
מה שאני מתלבט בו זה שלא ראיתי עדשות זום לפוג'י, ורק עדשות פריים,
דעתכם ? עצתכם?
 

sagiKor

New member
עדשות מול מצלמה

ה A6300 היא מצלמה מתקדמת יותר מה XT10, עם חיישן חדש יותר (שנותן ביצועים דומים רק ברזולוציה גבוהה יותר), מערכת פוקוס טובה יותר ווידאו טוב יותר.

מצד שני, לפוג'י יש עדשות מערכת טובות יותר ומבחר גדול יותר כולל לא מעט עדשות זום. אתה יכול לראות את מבחר העדשות כאן המיוחד בפוג'י שכולן מציגות איכות אופטית גבוהה, כולל עדשות הקיט הזולות.

אם אתה צריך וידאו ופוקוס עוקב טוב אז לך על הסוני.
אם אתה לא זקוק לפוקוס עוקב ווידאו באיכות גבוהה אז לך על הפוג'י.
 

Ridcully

New member
פוקוס עוקב?

אפשר הסבר קצר למה הכוונה ? יכול להיות שאני מכיר את זה בשם אחר
 

slarti

New member
פוקוס עוקב מאפשר למצלמה לעקוב אחרי אובייקטים בתנועה

כמו בספורט, ציפורים בתעופה, או סתם ילדים שרצים.
בפוקוס עוקב המצלמה משנה את הפוקוס כל הזמן, ובהנחה שהמצלמה חכמה, היא גם עושה predictive focus (כלומר, אם האובייקט זז בשלוש השניות האחרונות בקצב קבוע אחרוה או קדימה היא כבר מראש תתאים את קצב השינוי של הפוקוס לכך). זה מאפשר לך לצלם צילום רציף של דברים בתנועה.
&nbsp
מצלמות מירורלס, בבסיס, הן חלשות בתחום של פוקוס עוקב, בהשוואה למצלמות DSLR, בגלל שיטת מיקוד שונה (קונטרסט במירורלס לעומת פאזות ב-DSLR).
&nbsp
בשנים האחרונות יצרנות מירורלס שונות פיתחו טכנולוגיות מגוונות לשיפור של זה. הסוני, למשל, מאוד מאוד טובה בפוקוס עוקב ביחס למירורלסים (ואפילו ביחס ל-DSLRים ברמת כניסה).
&nbsp
 

slarti

New member
יש המון עדשות זום (מצוינות) לפוג'י

אישית הבעיה *שלי* עם פוג'י זה הממשק. הגישה ה"רטרו" היא אולי יפה, אבל לטעמי משמעותית פחות נוחה מהגישה ה-SLR-ית. כמובן שזה עניין של טעם. שגיא מת על הממשק של פוג'י. אבל הייתי ממליץ לך להשיג אחת כזאת בהשאלה ליום יומיים לפני שאתה מתקדם.
&nbsp
הסוני, לעומת זאת, מתהדרת בממשק קלאסי, והיא מאוד "מודרנית". אבל לטעמי מבחר העדשות, זום או פריים, בסוני קרופ הוא קצת עגום, ולא נראה שסוני משקיעה שם. אישית היום לא הייתי קונה סוני קרופ.
&nbsp
לטעמי בקרופ היום, למרות הממשק המעט מעצבן (לטעמי) - אין תחרות לפוג'י (למעט, כפי ששגיא אמר, בנושא פוקוס עוקב).
&nbsp
בפול פריים אין תחרות של ממש לסוני.
&nbsp
ואם אתה מוכן לרדת עוד טיפטיפה בגודל החיישן מהקרופ של הפוג'י - אז מ43 יתנו לך המון (ואל תשווה את זה ל-43 הישנה - הקפיצה הטכנולוגית מאז עצומה לחלוטין).
&nbsp
מכיוון שהזכרת קומקפטיות - אי אפשר שלא להתייחס ליתרון ה*אדיר* של מ43 בזה. אתה יכול, ב-מ43 לקנות עדשות *סופר איכותיות* בגדלים מצחיקים. זה לא קיים, בטח לא בסוני FF, אבל גם לא בפוג'י. לפוג'י יש עדשות נהדרות, אבל הן לא קטנות במיוחד.
&nbsp
 

sagiKor

New member
הממשק הקלאסי של סוני בא לידי ביטוי רק ב A7

מצלמות הקרופ שלהן מציעות ממשק שדומה יותר לקומפקטית מתקדמת
 

steiff

New member
מבחינת האופטיקה יש לפוג׳י יתרון משמעותי

מבחינת הממשק - אפשר להתרגל לכל ממשק. אין מצלמה מושלמת ויש לפוג׳י כמה באגים בארגונומיה שלוקח זמן להתרגל להם. אבל בכל פעם שאתה מחליף מצלמה, ובמיוחד כשזה כולל גם החלפת יצרן, צריך להתרגיל לממשק מחדש.
המראה ה״רטרו״ של המצלמה לא ממש מפריע מבחינת הממשק. הוא מורגש בעין יותר מאשר באצבע. בפרט בדגמי X-T1 ו-X-T10.

האופטיקה של פוג׳י משובחת. מבחינה זו הבחירה במערכת מבוססת ביונט X של פוג׳י היא בחירה מצויינת.
החיישנים של פוג׳י טובים מאד אבל הם שונים מה״סטנדרד״ מבחינת מטריצת באייר ומזה נובעים שינוי מסויים בצבעים וביכולת של תכנות עיבוד לפענח ולטפל בקבצי RAW באופן יעיל. הבשורות הטובות הן שפלט ה-JPG ישירות מהמצלמה מצויין ושהתכנות העיקריות בשוק (ובפרט אדובי) יודעות לטפל בפלט RAW באופן מלא.
המגרעה העיקרית של חיישני x-trans של פוג׳י היא שהם ברזולוציה של 16 מ׳פ (למעט החיישן של-X-pro2 החדשה עם 20 מ׳פ). לא שזה לא מספיק, אבל זה בצד הנמוך של הסקאלה מול המתחרות, ומדובר בחיישן שלמעשה לא עבר עדכון משמעותי כבר שלוש שנים.

אבל - x-pro2 יצאה לשוק זה עתה, ויש סיבה להניח שבקרוב יצאו דגמים של X-T1 ושל X-T10 מצויידים בחיישן החדש שכבר מותקן בה. אני מניח שהם יקראו X-T2 ו-X-T20 אם כי אין לכך אישור רשמי ככל הידוע לי. כמה קרוב זה ״בקרוב״? שאלה שמה שיכול לענות עליה הכי טוב זה לוח השנה ובו מפורטים מועדי כנסי יצרני הצילום הגדולים.

אם יש לך סבלנות ולא בוער לך כלום בעצמות - נראה לי שהדבר הנכון לעשות יהיה להמתין ליציאת המצלמות החדשות הללו. בינתיים אדובי ושאר יצרני התכנה יפצחו את קבצי ה-RAW של החיישן החדש והמצלמה תהיה מוכנה לשמוש מלא.

מה שתוכל לעשות בינתיים יהיה להתחיל להצטייד באופטיקה. בינתיים תוכל למצוא X-E2 ולטעון בה את גרסת התכנה האחרונה. אמנם הארגונומיה שלה לא כמו זו של X-T10 או X-T1 אבל מבחינת החיישן והמעבד - יש בפנים אותו הדבר.

באשר לעדשות זום לפוג׳י:
יש עדשות שאפשר לקרוא להן ״קיט״ אם כי האיכות שלהן גבוהה בהרבה מזו של עדשות ״קיט״ של קנוניקון- 16-50, 18-55, 18-135, 55-230, 55-200.
ויש גם סדרה (קטנה) של עדשות זום ברמה ״מקצועית״ 10-24/4 מעולה, 16-55/2.8 מעולה וגם אטומה, 50-150/2.8 משובחת, ולאחרונה יצאה גם 100-400. איכות הבניה לעילא ולעילא.
 

sagiKor

New member
ה XE2 היא רעיון מצויין

לאחר עדכון הגרסה היא בעצם זהה כמעט לגמרי ל XT10 בעיצוב שונה.
אני מכרתי את ה XT1 וכמה עדשות וקניתי את ה XE2 כמהלך לגיוס כסף לקניית ה XPRO2 החדשה אבל אני פשוט מרוצה עם ה XE2 עם גרסת 4.0 שהייתה אמורה להשאר כגיבוי שאני נשאר איתה ולא קונה XPRO2 בינתיים. אפשר למצוא היום XE2 משומשת ב 1500 ש"ח, לדעתי זאת קנייה מצויינת. מחברים לה את ה 18-55 המצויינת וזה אחלה קיט לצאת לדרך.
 
למעלה