מעבר למירורלס

Ridcully

New member
מעבר למירורלס

גמלה בליבי החלטה ואני רוצה להשתדרג למירורלס של סוני (פול-פריים, תסביך רוצה פול פריים ולא מוכן להסתפק בקרופ אחרי כמעט עשור עם 3/4). שמתי לי עין על Sony Alpha A7R II , אבל בגלל שהמצלמה עצמה יקרה וצריך עוד עדשה אשמח להמלצה על עדשה שתלך טוביחד איתה, כדי שלפחות שנה אני לא אפזול לכיוון עדשות אחרות.
הצילומים שלי בעיקר : נופים, ספורט , מאקרו, וכד'...
 

sagiKor

New member
אתה כבר יודע...

שעבור מאקרו תצטרך עדשה נפרדת.
מבחינת עדשה all around, נראה שלנצל 42MP זה לא פשוט וה 24-70G החדשה של סוני היא כנראה העדשה הכי מתאימה....
לקנות עדשה אחרת, זולה יותר ולגלות שהיא לא שם, למכור בהפסד כסף ולקנות את מה שטוב יעלה לך בסופו של דבר יותר....
 

Ridcully

New member
כן הנחתי שבשביל מאקרו צריך אחרת ולקות עדשה צד-3 זה לא פרקטי

אז בעצם זו העדשה?
Sony Vario-Tessar T FE 24-70mm f/4 ZA OSS
&nbsp
Sony Vario-Tessar T* FE 24-70mm f/4 ZA OSS
&nbsp
&nbsp
מה שמעניין שב MDK יש 2 כאלה ומחירה של האחת פי -2 מהשנייה,
אגב שאלה של הדיוט, צםצם קבוע... זה לא קצת יגביל אותי?
 

ravivme

New member
צמצם קבוע + התייחסות לעדשות

צמצם קבוע זה אומר שזה לא משנה על איזה אורך מוקד אתה, בין אם זה 24, 50 או 70, תמיד הצמצם הפתוח ביותר יהיה F4.
כמובן שניתן לקבוע ערך סגור יותר, כך שבודאי לא מדובר במגבלה.
ישנן עדשות (למעשה רוב העדשות) בהן ערך הצמצם המינימלי משתנה בהתאם לאורך המוקד.
למשל ב- 28-70 הצמצם נע בין F3.5 ב- 28 ממ לבין 5.6 ב- 70 ממ.
שוב, מדובר בצמצם הפתוח ביותר. תמיד אפשר לסגור.

לגבי עדשות -
מה שתיארת זה מגוון רחב מאוד של צילומים.
זה אומר שתצטרך את הציוד הבא להתחלה -
  1. סוני-צייס 24-70 F4 או את אחותה החדשה ויקרה להחריד 24-70 F2.8 GM - הן ישמשו אותך רוב הזמן לצילום כללי. ה- GM איכותית יותר, כבדה יותר, ונהנית מצמצם פתוח יותר. אבל גם עולה יותר מכפליים.
  2. סוני 90 F2.8 מאקרו - זו עדשת המאקרו היחידה שיש לליין הזה. אפשר לחילופין לחבר עדשת מינולטה/סוני 100 F2.8 מאקרו באמצעות מתאם LA-EA4 שגם מספק אוטופוקוס. זה פתרון הרבה יותר זול (פחות מחצי מחיר), אבל מדובר בעדשה משומשת מ- EBAY ומתאם קצת מסורבל. מבחינה אופטית אני מניח שה- 90 ממ טובה יותר, אבל מניסיון אני יכול להעיד שהמינולטה 100 מצויינת גם כן (צירפתי תמונה).
  3. סוני-צייס 16-35 F4 - עדשה אולטרה רחבה מצויינת שיכולה לשמש אותך לצילום נוף ו- indoors.

כל החבילה הזו יקרה מאוד.
אם הגוף נראה לך יקר, תעשה חשבון כמה יעלו העדשות. אתה עלול למצוא את עצמך בדיון ארוך עם מנהל הבנק.
לכן אני מציע לך לשקול גם את ה- A7II. היא נחותה מה- A7RII בכמה פרמטרים (רזולוציה, וידיאו, קצת במערכת הפוקוס), אבל היא עושה עבודה מצויינת כמצלמת אולראונד.

 

ravivme

New member
כיוון מחשבה אחר בעניין העדשות

פורמט המירורלס FF מאבד את יתרון הגודל שלו כשמתחילים לחבר עדשות זום גדולות כמו ה- 24-70 GM או ה- 70-200 GM.
זה בערך כמו לקחת קנון 5DIII עם העדשות המקבילות, מינוס 200-300 גרם.
הפער כבר די שולי.
לכן אני מציע לך לשקול מעבר לעבודה עם עדשות פריים.
אני מודע לכך שזה לא מתאים לכל אחד ומצריך תקופת הסתגלות, אבל אחרי שמתנסים קשה לחזור לזומים מטעמי גודל, איכות תמונה, ויתרון הצמצם הפתוח.

לליין של סוני יש כמה עדשות פריים משובחות.
למשל:
  1. סוני 28 F2 - קטנה, קלילה, מהירה וחדה. תשמש אותך כעדשה רחבה, אפשרי גם לנוף.
  2. סוני-צייס 55 F1.8 - העדשה הטובה ביותר בליין. הופכת להיות אייקון עם הזמן. חדות בלתי מתפשרת, צמצם פתוח וגודל מאוד נוח לעבודה.
  3. על המאקרו 90 כבר דיברנו.

סט כזה ייתן לך איכות מעולה על החיישן המאוד מפורט של ה- A7RII.
גם המחיר יהיה יותר קל לעיכול.
תחשוב על זה.
 

Ridcully

New member
אחלה תודה

ואפרופו דיבור עם מנהל הבנק,
עד כמה נשמע לכם הגיוני לחלק רכישה כזו ל-3 שנים בתשלומים?
 

dudi4321

Member
שאל את המנהל

של הבנק

ולרזולוציה כזו ולאפשרות לשמור סירטוני וידאו צריך גם כרטיסי זכרון מהירים ובגלל שזה סוני (עם הרבה אלקטרוניקה כולל מסך שזולל אנרגיה) תצטייד בעוד כמה סוללות נטענות.
אם היית שואל על ניקון DSLR היתי אומר שאפשר לצאת לחול עם מצלמה ובטריה ספייר ולא לקחת את המטען, סתם הערה
. היתי בחול וצילמתי המון עם D5100 ושכחתי לקחת מטען. ראה זה פלא הסוללה השניה הספיקה בדיוק גם לצלם במטוס בחזרה אחרי 4 ימים.
 

Ridcully

New member
כן אני בהחלט מודע לתוספות

שצריך,
לסבר את האוזן אני מ-2009 עם אולימפוס E620
 

ravivme

New member
לי זה לא נשמע הגיוני

אבל אולי למישהו אחר כן.
מה זה משנה איך זה נשמע לנו ?
בסוף אתה נשאר עם החובות...

אני מבין שאתה רוצה להגשים חלום, אבל אם זה גדול עליך מבחינה כלכלית אולי כדאי להתכנס למשהו קצת יותר ריאלי.
A7II עם 24-70 ועדשת מנולטה 100/2.8 מאקרו + מתאם LA-EA4, ואתה יוצא לדרך. אחר כך אלוהים גדול.
לחילופין - מה דעתך על פוג'י X-T1 עם 18-55 F2.8-F4 ועדשת מאקרו 60 ?
זה יעלה הרבה פחות, ומבחינת איכות תמונה אתה באותה סביבה של ה- A7II.
 

steiff

New member
קצת קשה לדחוס את כל הצרכים לעדשה בודדת...

מאקרו - עדשה נפרדת.
נופים - עדשה רחבה.
ספורט - עדשת טלה.

24-70 תתאים לנופים. קצרה עבור רוב ענפי הספורט למעט אלה שמאפשרים לך להתקרב מאד לאובייקטים. זו תהיה בחירת ה״שימוש כללי״ העדיפה אבל לא תענה על שניים מהצרכים שהגדרת.
 

אילן די

New member
תלוי בתקציב שלך

אם יש לך תקציב וחשק לסחוב סטאפ גדול יחסית, אז כן, ה- 24-70 G Master החדשה תהיה מצויינת. f/2.8 לכל האורך, חדות ובוקה נהדרים. זו עדשה של 2200 דולר והיא נהדרת על ה- A7Rii מנסיון. היא אמנם לא עדשת מאקרו אבל היא מפקסת קרוב מאד (30 ומשהו ס״מ) כך שאפשר להשתמש בה לצילומי תקריב.

אם אתה רוצה משהו זול יותר ואיכותי לא פחות, הייתי הולך על שתי עדשות פריים:
Sony FE 28mm f/2 - עדשה זולה יחסית לליין של סוני FE (עולה 450 דולר כמדומני) שתיתן לך זווית רחבה ותתאים לצילומי נופים.
Sony Zeiss 55mm f/1.8 שכרגע ניתן להשיג ב- 700 דולר באי ביי. זו עדשה חדה וקונטרסטית. אחת העדשות הטובות למערכת הזו. היא תיתן לך טווח נורמל.
שתי העדשות קומפקטיות ויתנו לך סטאפ נוח וקל יחסית. זה מה שהייתי ממליץ למשתמש חדש שלא מפחד מפריים.

על ספורט הייתי ממליץ לוותר בשלב זה. זה עסק יקר אבל אם בכל זאת אתה רוצה, אני משתמש ב- Sony 70-400 f/4-5.6 G2 עם מתאם LA-EA3. זו עדשה גדולה וכבדה. אופציה נוספת היא לקנות את אחת עדשות הטלפוטו זום של סיגמה (יש לה כמה כאלה) בתוספת המתאם החדש שלהם שמאפשר אוטופוקוס על כל עדשות סיגמא ולפי ההדגמות נראה מעולה.

אם רוצים בכל זאת ספורט ולהיצמד לעדשות מערכת, יש כמה אופציות:
- Sony 24-240. עדשה ורסטילית ולפי כל הביקורות, מפתיעה בביצועים שלה.
- Sony G 70-200 f/4 - אין לי נסיון טוב עם העדשה הזו אבל עבדתי איתה פעם אחת (עותק שאול) אבל יש אנשים שכן אוהבים ומצליחים להוציא ממנה תמונות טובות. היא קלה יחסית לעדשות כאלה.
- Sony G 70-300 החדשה. אין לי עדיין מידע עליה.
- Sony G Master 70-200 f/2.8 החדשה. עדשה איכותית, גדולה וכבדה. תצא בחודש הקרוב והשמועות טוענות למחירים אסטרונומיים אפילו במונחים של סוני.
 

Ridcully

New member
תודה

האמת כשהתכוונתי ספורט קצת הטעתי ... הכוונה בכללי צילומי אקשן
 
ממליץ לך על A7II

הרבה יותר זולה והרבה פחות תובענית מבחינת העדשות ומשאבי העיבוד. במקרה זה הצייס 24-70 תספיק בהחלט. תוסיף עדשת מאקרו/פורטרטים כמו ה-90/2 ואתה מסודר.
 

rfe777

New member
לפי DXOMark היכולות שלה באיסו גבוה

כמו של מצלמת קרופ... מאוד רועש לפולפריים... וגם שאטר רועש מאוד לפי מה שראיתי ביוטיוב.

אולי לא שווה את ההשקעה?
 
סלח לי...

רעש ב-ISO גבוה הפסיק להיות בעיה (עבור רוב רובם של השימושים) בערך ב-2010. לא כל שכן במצלמות חיישן מלא. אם אתה מתקשה להסתפק ב-ISO12,000 אז בוא נאמר שהבעיה איננה במצלמה. חוץ מזה:
א. הממצאים של DXOmark לא מעניינים.
ב. אתה ודאי מתכוון ל-A7 הראשונה. בשניה אפשר לבחור בתריס שקט.
 

ravivme

New member
תיקון קטן

אי אפשר לבחור בתריס שקט בדגם הזה.
כן אפשרי ב- A7S וב- A7RII.
בכל מקרה התריס בעל צליל נעים ולא "רועש" אז אין פה בעיה.
 

rfe777

New member
אני צריך שעד איסו 6400 יהיה כמה שפחות רעש

לא חושב שאי פעם צילמתי באיסו גבוה מזה.

מקווה שה - A6300 יותר טובה בפרמטר הזה מה - A6000, שפשוט נוראית!
 

ravivme

New member
יש לי הרגשה שאי אפשר לעמוד בסטנדרטים שלך

אולי A7SII או A7RII...
 
למעלה