ההכרזות הטריות של סוני

ravivme

New member
ההכרזות הטריות של סוני

מצלמת קרופ חדשה - A6300
  • מערכת פוקוס עם 425 (!) נקודות Phase detection המפוזרות על פני כל הפררים. אמורה להיות גולת הכותרת של הדגם הזה.
  • 11 תמונות בשניה + אופציה ל- 8 תמונות בשניה ללא החשכת התצוגה ב- AF-C
  • יכולת מעקב משופרת משמעותית (על פי הפרסומים כמובן)
  • יכולת לעבוד עם עדשות של יצרנים אחרים בדומה ל- A7RII,A7II באמצעות מתאם כולל AF
  • עינית משופרת
  • יותר כפתורים ויותר קסטומיזציה
  • חיישן חדש 24MP בטכנולוגיה משופרת
  • ISO51000
  • צילום שקט
  • וידיאו 4K ופיצ'רים מקצועיים לוידאו (לא התעמקתי)
  • המחיר קפץ - 1000$ לגוף בלבד

עדשות מהירות ויקרות (!) לסדרת A7:
  • 24-70 F2.8 ב- 2200$
  • 70-200 F2.8 - טרם פורסם מחיר
  • 85 F1.4 ב- 1800$
 

sagiKor

New member
אולי גבוה מדי

מחירים גבוהים לעדשות שלא כתוב עליהן צייס, יהיה לסוני הרבה מה להוכיח.
אלו מחירים גבוהים מעדשות מקבילות מניקון לדוגמה.
 

steiff

New member
אכן, חובת ההוכחה עליהם

אבל אני נותן להם קרדיט בכך שאני יוצא מנקודת הנחה שהאופטיקה שלהם באיכות גבוהה.
הם בונים בהדרגה eco-system יחודי משלהם ויחד עם המתאמים לעדשות צד שלישי הם ממצבים את עצמם כיעד הגירה נוח.
אחרי תקופה לא קצרה של חיפושי דרך (חדשניים) והרבה התחלות של קווי מוצרים שלא היה להם המשך (תותבים לטלפון הנייד, סופר-זום סופר-איכותית, מצלמת FF עם עדשה קבועה) נראה לי שהם הצליחו לעלות על נישה שהיא לא רק יחודית אלא גם רלוונטית לפלח גדול מהשוק. ימים יגידו, אבל בינתיים הם בונים במקביל קו מל׳מ FF וקו עדשות תואם. יפה!

באשר ל-A6300 זו מצלמת אבולוציה שקצת פחות מרגשת אותי. כן, יש בה הרבה פיצ׳רים חדשים מעניינים שמשאירים את סוני בתמונת המל׳מ-קרופ, אחרי תקופה די ארוכה של הזנחה, אבל עם כל הכבוד... זה שוק בו הם רק עוד-שחקן מני רבים ולא שוק בו הם חלוצים פורצי דרך.
 

ravivme

New member
בינתיים עדשות G שלהם מוכיחות את עצמן

  • מאקרו 90 - אחת הטובות בשוק, אם לא "ה-"
  • 70-200 F4
  • 28/2 - העדשה שנותנת הכי הרבה תמורה לשקל בליין העדשות הזה

אני מסכים איתך שהמחירים מטורפים.
אני חושש שדווקא שוק החובבים הכבדים סופג פה מכה מתמשכת מאז פטירתה של ה- NEX7 (שבעיני היא מיתולוגית).
סדרת A6xxx עם כל הטכנולוגיה והפיצ'רים היא יותר P&S מופלאה שמבוססת על NEX6 מאשר מצלמה לצלמים. עינית קטנה וגלגלת וחצי עם תפריטים מבלבלים זה לא מספיק.
זה דוחף לכיוון סדרה A7 שיש בה את מה שצריך אבל נעשית יקרה להחריד.
זה מבאס, ועלול לפספס את המטרה ליצור תחרות בריאה מול קנון/ניקון.
 

אילן די

New member
לגבי המחירים

זה עניין יחסי. ביחס ללייקה SL, המחירים הם ברצפה וביחס לניקון וקנון, המחיר קצת יותר יקר. ה- 24-70 II של קנון היא עדשה מצויינת ואני מאד רוצה לראות אם הסוני מגיעה לרמה שלה. אם לשפוט לפי ההשקה, סוני מכוונים לחדות, בוקה ורזולוציה שלא נראתה עד עכשיו. אני מאד רוצה לראות אם זה עובד גם בשטח.

מה שמצחיק ומאכזב בהכרזה של סוני זה לא העדשות והמחירים. זה העובדה שהם בחרו להציג את מצלמת הדגל לחיישני APS-C שלהם, מצלמה קטנה וקלה, יחד עם שלוש עדשות FE גדולות וכבדות. איפה העדשות הקטנות והקלות עבור מאונט E ? זה כבר כמה שנים שסוני שמה קצוץ על משתמשי הקרופ שלה אבל היום זה היה כל כך בולט ואבסורדי שאי אפשר אפילו להתייחס ברצינות לגוף החדש הזה.
נראה לי שסוני משלימים עם זה שקשה לתמוך בשלושה ליינים של עדשות. גם עבור מאונט A, גם עבור מאונט E וגם עבור FE, גם עם יצרניות משנה כמו צייס ולכן הם בחרו ב- FE. אני לא אופתע אם תוך שנה או שנתיים, לפחות אחד מהמאונטים האלה (כנראה A) ייגנז או יימכר לחברה אחרת.
 

sagiKor

New member
לייקה עומדת במקום אחר ואי אפשר להשוות אליהם

לטוב ולרע.
ההשוואה בהחלט צריכה להיות מול קנון וניקון.
אולי העדשות האלו יגרמו ליותר מקצוענים לפזול עבר מערכת מירורלס כאופציה עתידית.
 

אילן די

New member
אולי אצל פאן בויז לייקה עומדת במקום אחר

אבל בעולם האמיתי,היא נשפטת כמו כל מצלמה אחרת.
 

steiff

New member
היא כן עומדת במקום אחר

בדיוק משום שהיא מיועדת לנגן על הרגש ולא לספק ביצועים מיוחדים בשום תחום.
את אפקט החדות הגבוהה בצמצם פתוח והבוקה הרך - אפשר לקבל היום גם בעדשות שעולות פחות מרבע המחיר.

על המצלמות המפגרות בטכנולוגיה אין מה להכביר מילים. פוקוס ידני וריינג׳פיינדר.

הייתי שם. אני יודע בדיוק במה מדובר. נשארה לי M3 עם 50/1.4 בשבילְ הנוסטלגיה. גחמה של יומולדת 50 שעברה לי די מהר (ועלתה לי הרבה כסף).

השוואה של טכנולוגיה אינה העניין בלייקה.
 

sagiKor

New member
זה נכון גם לגבי ה SL

אף אחד לא קונה לייקה, גם לא SL לאחר השוואת ביצועים מול המתחרים. קונים כי רוצים לייקה.
אני נמצא היכן ששחר היה בקטע של הלייקה, רק שכנראה שאני כן מוצא משהו בקסם של הריינג'פיינדר ואני מאד נהנה לצלם במערכות שכאלו. שחר התלונן בעיקר על בעיה לפקס, לי אין את הבעיה הזאת. כמובן שיש חסרונות אך גם יתרונות, אבל בעיקר הכיף זה מה שקובע מבחינתי.
אני מסכים שלמשל מערכת של פוג'י נותנת איכות שלא נופלת מלייקה ויש ניואנסים לכאן ולשם.
במקרה של ה Q לדוגמה, לדעתי אין מצלמה שנותנת להנות משתי עולמות של פוקוס ידני ואוטומטי בצורה טובה יותר, לפחות מה שאני ניסיתי.
יצא לי לשחק גם עם ה SL, מעבר לתכנון שלה להתאים לצרכים מקצועיים עם רשימת פיצ'רים מכובדת וגודל מתאים ונוח לעדשות זום גדולות, מה שאי אפשר לומר על אף מצלמת מירורלס אחרת, השוס הגדול שלה לטעמי הוא העינית, אין לה מתחרה מאף יצרן וגם כאן יצא לבחון את רוב העיניות האלקטרוניות בשוק, כולל את של סוני, אולימפוס, פוג'י ופנסוניק.
 

אילן די

New member
נו אז אתה מסכים איתי

לוגית, מבין רוכשי מצלמות, מעט מאד אנשים קונים לייקה. הרוב המוחלט של האנשים כן משווים ביצועים או לפחות מנסה לשאול. מי שקונה בגלל מותג, הוא פאן בוי.
 

sagiKor

New member
מי שקונה מותג הוא לא בדיוק פאן בוי אלא רודף מותגים ואפנות

פאן בוי שומר אמונים גם כאשר המותג שהאהוד עליו מאבד פופלאריות.
לייקה מציעה בעיקר ניואנסים אופטיים שלא ממש מדידים וגם חווית משתמש אחרת, היא אחרת לא רק במערכות ה RF שלהם אלא אחרת בכל קטגוריה. ולכן ההשוואות של "העולם האמיתי" לא מתאימות ובהשוואות כאלו לייקה תמיד נראית מאחור, תוסיף לזה את המחיר הגבוה ועל הנייר אין שום סיבה לקנות לייקה....
המציאות היא שצריך לנסות בשביל להבין... אפשר להבין שזאת מערכת מחורבנת שעולה יותר מדי כסף ואפשר להבין שיש כאן משהו מעבר לטבלאות השוואה.
זה מאד אינדווידואלי אבל ללא התנסות כל דעה בעד או נגד לייקה היא לא רלוונטית. אפשר לומר זאת על כל מותג אבל בלייקה זה קיצוני יותר, בגלל השוני הגדול ביחס לשאר היצרנים בגישה וכמובן גם במחיר.
הרוב המוחלט משווים ביצועים כי ככה התעשיה הרגילה אותם, כי השוואות גורמות לשוק להוציא יותר כסף ולשדרג ציוד יותר תדיר. זאת מערכת משומנת היטב. מי שעוסק בעיקר בתוכן לא עוסק בהשוואות אלא מחפש כלי שמתחברים אליו, גם אם על הנייר הוא קצת פחות טוב.
 

אילן די

New member
עשה לי טובה

רוב משתמשי לייקה יריירו על כל מה שהעיגול האדום יתנוסס עליו בלי קשר ל-״חוויית משתמש״ ול-״לא תבין עד שתנסה״. ראינו כבר את הפלאש ממותג הלייקה של ניסין שאנשי הפורום ההוא כמעט גמרו כשהם דיברו עליו. איפה הלינק ההוא? נדמה לי שסלארטי פרסם אותו בזמנו. אפילו אתה מדבר בחרדת קודש על מערכת ה- SL וטוען שאי אפשר להשוות אותה למערכות אחרות וזה עוד לפני שהחזקת אותה ביד. אז לא פאן בוי?
 

sagiKor

New member
אהה הבנתי

אז תגיד שמדובר בי...

החזקתי את ה SL ביד גם את רוב מערכות המירורלס שקיימות וגם לא מעט DSLR, צר לי אבל אי אפשר להשוות. בעוד שלכל יצרן יש שטיקים משלו, רובם מאד דומים בחווית השימוש ואילו לייקה מציעה חוויה שונה. בתחום ה RF הם אמנם לא היו יחידים בתקופת הפילם, הם כן בעידן הדיגיטלי. המדיום פורמט שלהם מציע חווית משתמש שונה משאר אופציות הפורמט הבינוני האחרות, כי המצלמה של לייקה היא DSLR בפורמט בינוני, זה מאד שונה מהאחרות. פנטקס קרובים אבל עדיין יותר קרובים להאסלבלאד מאשר ללייקה.
הלייקה T מציעה חוויית משתמש שונה משאר המירורלסים באמצעות אופי התפעול של הפרמטרים והתפריטים. הכי קרוב זה אולי איזו אפליקציה על סמארטפון.
הלייקה X הייתה הקומפקטית הראשונה עם חיישן APS-C
הלייקה XVARIO היא הקומפקטית היחידה עם חיישן APS-C ועם עדשת זום.
הלייקה SL - מציעה חווית תפעול דומה ללייקה S - מיעוט כפתורים, שליטה באמצעות 4 לחצנים סביב המסך, התמקדות בתוכן. הגודל מציע ארגונומיה שונה, צג עילי לנתונים וכמובן עינית ברמה אחת או שתיים מעל כולם. פוג'י ניסו להיות דומים בקטע הזה אבל נכנעו לדרישות לקוחות ומלבד עיצוב הרטרו השאר אותו דבר כמו האחרות, לפוג'י לפחות יש אופטיקה איכותית אבל עדיין אין תחרות למיקרו-קונטרסט שיש לעדשות לייקה וזה מה שנותן את הפופ בצילומים עם לייקה, זה פשוט נראה חי והומוגני ופחות דיגיטלי.
המשותף לכל המערכות האלו - אופטיקה בלתי מתפשרת ואיכות תמונה בלתי מתפשרת.
גם המצלמות שגרפו ביקורות קשות כמו ה X עם התגובות האיטיות או ה XVARIO עם הצמצם הסגור ואפילו ה T עם חיישן APS-C מנפיקות איכות תמונה שליצרנים אחרים קשה מאד להתמודד איתן. זה לא עולה מהנייר עם הטבלאות, גם לא נראה באתרי השוואות, זה נראה ומורגש בצילומים.
אז אולי זה נשמע כמו דיבור של פאן בוי, יכול להיות, אבל כמו שאמרתי בשביל להבין צריך לנסות...
 

אילן די

New member
איך הצלחת להבין שמדובר בך?

ועוד הזכרתי את פלאש הניסין הלייקאי ואת המגיבים באותו פורום. לא ברור. לא ממש משנה, לקחת את הדיון לסקירה הסטורית מסיבותיך שלך וכאן איבדתי אותך.
 

sagiKor

New member
מכאן

״אפילו אתה מדבר בחרדת קודש על מערכת ה- SL וטוען שאי אפשר להשוות אותה למערכות אחרות וזה עוד לפני שהחזקת אותה ביד. אז לא פאן בוי?״

לא הבאתי סקירה הסטורית, הבאתי הסברים שמוכיחים שהחוויה של לייקה שונה מרוב העדר בצורה מספיק ברורה, מכאן שרק מי שינסה את הציוד שלהם יוכל לעצב דעה האם יש משהו בלייקה ששווה את הכסף מעבר לרשימת פיצ׳רים יבשה. חלק יגיעו למסקנה שלא, חלק יגיעו למסקנה שכן.

אתן לך דוגמה שאולי תסביר את מה שאני אומר. יש שתי עדשות משני יצרנים שונים בעלות אותו אורך מוקד, אותו צמצמם מקסימלי ומינימלי ואותו כושר הפרדה. האם העדשות זהות? האם האופי של התוצאה באותם תנאי צילום זהות?
עכשיו נניח שיש הבדל ברור שנראה לעין ונניח שאחת העדשות (זאת שאהבת יותר) עולה פי 4 מהשניה, האם ההבדל מספיק על מנת להצדיק את הקניה היקרה?
ואיך זה יכול להיות שעדשות עם אותו מפרט נותנות תוצאה שונה?
 

steiff

New member
ניואנסים אופטיים

צריך לעבוד די קשה כדי להבחין בניואנסים האופטיים ולא תמיד זה מצליח.
אבל העיקר שמשתמשי לייקה בדרך כלל מרוצים, לפחות כלפי חוץ. מבחינה זו המותג הזה מצליח מאד. אני לא חושב שצריך למדוד את לייקה במדדים טכנולוגיים משום שזה אינו מגרש המשחקים בו המותג הזה מתמודד.
קיימים עוד מותגים מהסוג הזה:
לא מודדים את הטלפונים הניידים של vertu במדדים טכנולוגיים ובכל זאת הם עולים עשרות אלפי דולרים.
המכוניות של ״מייבאך״ ו״רולס רויס״ לא נמדדות בביצועי כביש או תצרוכת דלק.
ובכל זאת לא תמצא משתמש באחד המותגים הללו שיתלונן על היכולות הטכנולוגיות או תצרוכת הדלק.
 

sagiKor

New member
תלוי בעדשה

יש עדשות שמבליטות את זה יותר על פני אחרות.
גם תלוי במתבונן, יש כאלו שמבחינים בניואנסים האלו טוב יותר מאחרים.

אבל זה מעבר לביצועים, אני חושב שאם נסתכל על סדרת ה M אז כשאתה לוקח את המצלמה ליד, אתה מיד מרגיש שיש כאן משהו אחר, תחושה של מצלמה "אמיתית", כמו פעם...
גם כשאתה לוקח את ה SL ליד ישר אתה מרגיש שיש כאן משהו אחר וקופצת התחושה שכל שאר המירורלס הם צעצועים.
זה עיצוב, זה בחירה בחומרים, זה ארגונומיה, זה גימור. זה לא תמיד מושלם ויש נפילות אבל ללא ספק יש בידול מהעדר בעיקר מבחינת חווית השימוש אבל גם כאמור ניואנסים אופטיים.
במצלמות האחרונות לייקה גם הדביקה את כל הפערים הטכנולוגיים, גם אם זה בוצע בעזרת פנסוניק, ככה שגם על נייר ההשוואה לייקה כבר לא פראיירים. אז נכון שהחיישן של סוני טוב יותר בביצועי איזו גבוה מאד אבל שם זה מתחיל ושם זה נגמר. הפוקוס האוטומטי של ה Q לדוגמה מהיר ומדוייק יותר מזה של פוג'י למשל (בהשוואה ל XT1), העינית מצויינת, יש יכולות צילום בקצב גבוה, אפילו הוידאו מצויין. ה SL רק טובה יותר ועם ביצועי חיישן טובים יותר.
 

ravivme

New member
מאונט E, מאונט A

סוני קיבלה החלטה אסטרטגית להשאיר את ליין E לחובבים.
רואים את זה בבירור ב- A6300 שהעינית שלה עדיין נראית קטנה, אין לה גלגלת שלישית וגם לא מייצב בחיישן.
כל הסימנים מראים שסוני תשאר עם עדשות יותר עממיות בליין הזה וקשה לי להאמין שתפתח אותו בצורה משמעותית, פשוט כי אין לה אינטרס.
במקרה הטוב נרוויח עדשת FE שיכולה לתת מענה טוב גם ל- E כמו ה- 28/2 שמתפקדת כעדשת נורמל טובה על קרופ.
הרווחיות הגדולה נמצאת בליין FE ולכן כל המאמצים מכוונים לשם, וסוני מנסה למשוך את החובבים הכבדים שירוצו לקנות מוצרים אקזוטיים ויקרים, כמו שאתה עושה


בענין מאונט A -
יש רק דבר אחד שמונע סגירת הליין הזה: היעדרה הבולט של A9 שתוציא סופית את ה- A99 לגמלאות, ותחסוך את הצורך ב- A99II.
ה- A9 צריכה להיות מצלמת דגל עם מאונט FE עם עמידות אמיתית למים, שני כרטיסי זכרון, קצב צילום של 10-15 תמונות בשניה, באפר ענק, גריפ מובנה עם סוללות חזקות, ומערכת אוטופוקוס ייעודית לספורט בדומה למה שנעשה ב- A6300.
כשה- A9 תצא מאונט A ייסגר.
הערכה זהירה שלי שזה יקרה בשנה וחצי - שנתיים הקרובות.
עד אז יהיו לסוני כל הכלים להתחרות בקנון/ניקון גם במגרשים של אנשי המקצוע - צלמי ארועים, צלמי ספורט וכו'.
יהיה שמח
 
למעלה