רוצה להשתדרג..מה אתם הייתם קונים? (האופציות בפנים)

lior1611

New member
רוצה להשתדרג..מה אתם הייתם קונים? (האופציות בפנים)

שלום לכולם!
אני כבר מעל שנה מצלם עם 70D , בעיקר באור טבעי, בעיקר אנשים.. לאחרונה גם צילומי סטודיו של מודליסטיות (פלאשים)
בגלל הכמות הגדולה של התגובות החיוביות על התמונות שלי החלטתי להעלות הילוך ולקחת את התחביב צעד אחד קדימה.
מלבד עדשת הקיט שלי (כמעט ולא משתמש בה) אני עושה שימוש נרחב בסיגמא 35 ארט 1.4 וב50 ממ החדשה של קנון, (עובד לי יופי לפורטרטים בכלום כסף) יש לי גם פנקייק 24 ממ של קנון שמידי פעם מתאימה לי.

החלטתי לשדרג את המצלמה למשהו שיוכל לתת לי קצת יותר. התקציב שלי גמיש אבל באופן כללי אני מעדיף להוציא כמה שפחות (מעוניין להגיע ל8-9 גג) האופציות שאני חשבתי עליהן הם אלו:

1. מוכר את ה70D וקונה 5D רגילה (מרוויח את העדשות שלי )

2. משאיר את הקנון ומצרף לה את הXPRO2 של פוג'י +35ממ 1.4 שלהם (אני אהיה בחודשים הקרובים בארהב )
קראתי ביקורות מאוד טובות עליה ולמרות שהיא לא FF היא עדיין מירורלס ככך שאני אקבל עדיין תוצאות יותר טובות באור נמוך ,וגם לא אכחיש שהגודל ועיצוב הנוסטלגי (והויו פיינדר) מאוד קורצים לי

3. משתולל וקונה סוני A7RII /SII ומוכר את הקנון מאוחר יותר.למרות החששות שלי ממנה כי עדיין לא ראיתי הרבה בעלי מקצוע בתחום שמצלמים איתה-למרות ההמלצות זה נראה לי שצלמים עדיין מתחלקים בעיקר לקנון או ניקון


הנחות מוצא:
א.לא רואה סיבה לעבור לניקון (אלא אם יאירו את עיני)
ב. למרות שעוד לא יצא לי אני מאוד רוצה להתנסות בצילום וידאו זה משהו שאני רואה את עצמי מתנה בו בעתיד..אז עושה לי טוב לדעת שהמצלמה טובה גם בוידאו
ג. מעדיף לא להשתולל :)

אשמח לשמוע את דעתכם ואת המלצותכם... הרכישה ככל הנראה תהיה תוך חודש פלוס מינוס.
תודה רבה
 

sagiKor

New member
בוא תסביר לנו

באיך כל אחת מהאופציות מהוות "צעד קדימה"?

1. במעבר ל 5D (מניח שאתה מתכוון למארק III) תקבל חיישן מלא עם רזולוציה גבוהה יותר, השיפור יורגש בהדפסות ענק בעיקר או בחפירה בפיקסלים, בסטודיו עם פלאשים ליכולות איזו גבוה או מהירות פוקוס אין יתרונות. עדשת הקיט שלך כבר לא תתאים, עדשות הפריים יתנו כיסוי שונה ואופיין ישתנה, הן לא יתאימו לפורטרטים ותצטרך לקנות עדשה בין 85מ"מ ל 135מ"מ.

2. XPRO2 - מצלמה שנראית מצויינת, אם ה XT1 עובדת מצויין בסטודיו אז אין שום סיבה שזאת לא. עדשת ה 35מ"מ תתאים לצילום גוף מלא, עדיין תצטרך עדשות שיתאימו יותר לפורטרטים כמו ה 56 וה 90. איכות התמונה תהיה טובה יותר ממה שאתה משיג היום אבל בדומה לאופציית ה 5D זה יראה רק תחת מיקרוסקופ.

3. A7s - לא מומלצת לסטודיו, יש ביקורות לא טובות על איכות הסטילס שלה, מצויינת לוידאו. ה A7rII זאת כבר חיה אחרת אבל שוב תצטרך כמה עדשות מאד יקרות על מנת להפיק ממנה את המיטב וגם זאת יבוא לידי ביטוי כמו במקרים הקודמים, רק בהדפסות ענק או בחפירה בפיקסלים.

מה בעצם חסר לך היום עם הציוד הקיים?
 

lior1611

New member
תודב רבה על ההתייחסות

כן התכוונתי למארק 3 ׁ, אני אצטרך גם 85 ממ או 70-100 כדי שאוכל להפיק ממנה פורטרטים טובים יותר כי הפול פריים מן הסתם ירחיב לי את הפריים - זה בסדר ולקחתי בחשבון
בגדול אולי זה משהו שקצת תקוע אצלי בראש, אבל 70D נתפסת חצי מקצועית ואילו ה5D זה כבר ליישר קו (אם ארצה לעסוק בכך כמקצוע) עדשות הקיט לא מטרידות אותי משום שככל הנראה אמכור אותם עם המצלמה.
חוץ מהרזולוציה אני מאמין שגם הביצועים בתנאי אור חלשים יותר יהיו טובים יותר..
&nbsp
לגבי הסוני.. מה שכתבת מסתדר לי עם מה ששמעתי, לגבי הA7R לאחר באמת בירור על היצע העדשות הקיים - גם מועט וגם יקר,אז כרגע לא אופציה.
&nbsp
כמו שאמרתי,סטודיו עם פלאשים זה משהו שהוספתי לארסנל לאחרונה אבל התחום הראשי הוא צילום בתאורה טבעית ,אנשים (ורוב המחמאות על התוצרים גם כן)
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

sagiKor

New member
על פניו נראה שה 5DMIII היא האופציה העדיפה

עם כל האהבה שלי לפוג'י, אם אתה מתכוון לנסות להתפרנס מזה, תצטרך מצלמה שתשדר מקצועיות גם ולמרות שהדיווחים מדברים שה XPRO2 נותנת בראש ל 5D מבחינת איכות תמונה.
 

lior1611

New member
תודה רבה..2 דברים

1. בהנחה שמארק 3 .. אתה חושב שכדאי להתאמץ ולרכוש את אחת הגרסאות החדשות יותר (S/SRׂׂ) ? מבחינה כספית? (ההבדל שווה?)
&nbsp
2. מבחינת "מה יגידו" , לא מוטרד..בטח לא למה שאני עושה..להפך,לדעתי הפוג'י נראית מדהים,אני לא הולך לצלם חתונות או משהו (בווליום של אלפי תמונות ביום) ומבחינתי האנשים שירימו גבה מחוסר הבנה על הפוגי היו מגיבים אותו דבר גם אם הייתי מצלם עם M9
 

sagiKor

New member
תשובות

1. באופן אישי אין לי מה לעשות עם 50MP, כך שהמארק III נראית לי מספקת, יש לה ביצועי איזו טובים יותר וזה נראה לי עדיף בעיני.

2. צלם שרוצה להתפרנס מצילום ועדיין אין לו שם ומוניטין שהולכים לפניו צריך את כל הכלים שקיימים לתפוס לקוחות ותאמין או לא, DSLR גדולה ושחורה עושה את העבודה טוב יותר מאופציה אחרת. ונכון מי שירים גבה לגבי הפוג'י, יעשה זאת גם מול ה M9 ולכן גם עליה לא הייתי ממליץ לצלם במעמדך. אם אתה לא מוטרד אז הפוג'י היא אופציה מצויינת, העדפה אישית שלי מבית האופציות שהעלת.
 

steiff

New member
וכדאי גם לזכור

שמבין המצלמות של פוג׳י ה-X-Pro2 וקודמתה הן לא בדיוק גמדות. די דומות במימדים למצלמת רפלקס בינונית.
ככה שמהיבט ה״שופוני״ היא לא בחירה כל כך רעה.
 

lior1611

New member
תודה

אני מקווה שעד שאהיה במעמד הרכישה יהיה כבר איזשהו וידאו של השוואה בין השניים
למרות שאחת פול פריים ואחת לא
 

רן333

New member
סיבה לעבור לניקון

כתבת שאתה לא רואה סיבה לעבור לניקון.
יכול להיות שאין סיבה *מספקת* לעבור לניקון, ושיש לך סיבות טובות יותר להישאר בקנון (אני לא יודע), אבל נראה לי שסיבה לעבור לניקון דוקא יש:
ביצועי חישן טובים יותר. אני חושב שזה מורגש ביחוד בכל מה שקשור לטווח דינאמי.
סיבה אפשרית נוספת: המחיר של ניקון D750 נמוך בכ-2500 ש"ח (!) מזה של קנון 5Diii. השוואה די מקיפה בין שתי המצלמות האלה אתה יכול לראות כאן: [URL]https://www.youtube.com/watch?v=EsZtUZvoeO0[/URL].
 
למעלה