אז מה שיחקתם בסוכות

ycyclop

New member
אז מה שיחקתם בסוכות

היה הרבה זמן לשחק, שני סופי שבוע ארוכים אז אני מצפה לרשימות מרשימות.
היות ולא הייתי בארץ אפשרויות המשחק שלי היו מוגבלות. לקחתי איתי שלושה משחקי קלפים (byzanz, verrater, meuterer) אבל שיחקתי רק שניים מהם, ובתחילת קניתי משחק חדש Takenoko וגם הוא שוחק.

byzanz משחק מכרז פשוט וחביב, לא ארוך שכל סיבוב מועמדים משאבים למכרז בכמה תורות (כל פעם פחות קלפים), כאשדר מי שזכה במכרז בסיבוב לא יכול להשתתף יותר במכרזים בסיבוב זה. אז ככל שסיבוב מתקדם יש פחות קלפים אבל פחות מתחרים ולכן הם עולים פחות. בסוף התור בוחרים קלפים מתוך השוק בסדר הפוך לזכיה במכרזים (אחרון בוחר ראשון).
דינמיקה חביבה, משחק לא ארוך ובטוח יחזור לשולחן הרבה (ביחוד עם הילדים שאהבו אותו)

verrater הוא משחק קלפים קצת מוזר (meuterer הוא למעשה אח שלו, מבוססים על הרבה עקרונות דומים) בגדול כל שחקן שיך לאחד משני בתים (ויכול לשנות את זה במהלך המשחק) וכל תור יש מאבק בין שני איזורים שכל אחד שייך לאחד משני הבתים. השחקנים בוחרים אחד מ-6 תקפידים ומוסיפים צבאות להגן על האיזור של הבית שלהם. הבאיזור עם הצבא הגדול מנצח והשחקנים ששייכים לבית מקבלים נקודות ניצחון על פי האיזור ומספר השחקנים שתמכו. התפקידים מאוד משפיעים אז סה"כ משחק מעניין וקצת יותר כבד ממה שהייתם מצפים ממשחק קטן כזה. יחזור לשולחן אבל לא בתדירות גבוהה.

Takenoko משחק עם ביצוע ויזואלי מאוד יפה. בגדול שותלים במבוק לדב הפנדה שהמלך קיבל ויש משימות שכל שחקן צריך לבצע על מנת לקבל הקודות ניצחון. יש 3 סוגי משימות. מיקום שטחים, גידול במבוק והאכלת הפנדה. כל תור שחקן יכול לעשות 2 מתוך 5 סוגי פעולות ועוד השפעה של קוביה בתחילת התור שיכולה לעזור קצת בצורה כלשהיא. משחק לא כבד חביב שרץ כאשר מכירים את החוקים. הילדים אהבו ואני בהחלט חושב שמתאים לשחקנים שרוצים משחק לא כבד (המשחק השני שכבר ידענו מי נגד מי לקח ~50 דקות ב-4 שחקנים)

ביום האחרון גם יצא לי לקנות עוד שני משחקים: Terra Mystica ו-Lewis & Clark (אולי יכולתי לקנות אותם יותר בזול אם הייתי מחפש אבל הפרש קטן לעומת קניה במקום אז הלכתי על קניה במקום, מה לעשות כנראה יכולת דחיית הסיפוקים שלי היא לא מי יודע מה) מחכה לשחק אותם בקרוב
 

ycyclop

New member
לא שחקתם? שימו לב

1: אני חושב שאם יש משחקים חדשים ששוחקו אנשים ישמחו לשמוע אליהם
2: צריך תגובות בפורום שיראו פעילות וכלן שרשורים של מה שחקתם מאוד עוזרים אם אנשים יספרו
 

juggernaut1

New member
שיחקנו רשימה די ארוכה של משחקים

המוביל היה כנראה cthulhu wars, שמאז שעשיתי לו את הגרסא הביתית (מתי הוא כבר יגיע...) ראה כבר 30 משחקים לפחות.
שיחקתי 2 משחקים ב settlers of catan המהדורה העברית, חייב לציין שהם עשו עבודה מעולה ואיכות המשחק יוצאת מגדר הרגיל. המשחק עצמו עדיין מחוויר לעומת מה שיש היום בשוק, אבל יש בני משפחה שמוכנים לשחק רק בו...
שיחקנו גם 7 wonders קצת, coinage, Province.
אקליפס ראה 3 משחקים, משחק מעולה!!! לא פיתחתי ציפיות גבוהות בהתחלה, אבל אחרי טעימה של כמה משחקים בו הוא בהחלט במקום הראוי לו בין משחקי הלוח המובילים בעולם.
warmachine/hordes: High command שיחקנו פעמיים עם הווריאנט שעשינו, משחק ממוצע באופן רגיל, הוואריאנט הופכת אותו למעולה.
wrath of ashardalon עם הילדים.
וכמובן, pathfinder ACG, כמעט סיימנו את החלק השני (מתוך 6) של הסיפור, יש לי את כל חבילות הסיפור של rise of the runelords,אז מחכים לנו עוד הרבה הרפתקאות.
 

juggernaut1

New member
בשמחה!

בוודאי!

https://www.dropbox.com/sh/uysxn618je5ztc3/AAC0ImnNfMxnuSatdhPdqxfMa?dl=0

יש שם את חוברת ההוראות, artbook, ותיקייה של PnP files כדי ליצור את 7 הצבאות במשחק (4 הבסיסיים + 3 ההרחבות)

בתיקיית ה PnP יש כמה קבצים שצריכים הסבר:במשחק, לכל מספר שחקנים יש מפה שונה, ולכן קבצי המפה מחולקים ל 4 שחקנים ול 5 שחקנים. ניתן לשחק גם עם 3 שחקנים ולא יצרתי מפה עבור זה, פשוט תיצור איתי קשר בטלפון ואני אסביר מה ההבדל, זה באמת לא נורא.
המפות ושאר הדפים הודפסו על נייר A3 (האמת, קצת יותר גדול, אבל אני לא זוכר את המידה המדויקת של בית הדפוס, ו A3 זה בסדר גמור).
כדי ליצור שערים שיהיו נוחים לשימוש ובולטים בלוח, הלכתי לחנות של הכל ב-1 שקניתי 7 חבילות של 3 טבעות בקוטר 5 ס"מ כל אחת, זה עלה לי 7 שקלים.

כדי ליצור את ה elder signs אתה צריך 36 סמנים אחידים וזהים ושתוכל לכתוב על גבי צד אחד מהם עם טוש לא מחיק.
אני השמשתי ב threat tokens של descent 2nd וכתבתי עם טוש על הצד הבהיר את הערכים, החלוקה היא כזו:
6 סמנים עם 3 נקודות
12 סמנים עם 2 נקודות
18 סמנים עם 1 נקודה.

וכמובן, מיניאטורות, שזה טעם אישי לחלוטין. אני אישית משתמש לדוגמא באשרדלון בתור קתהולהו, אלמנטלים מדיסנט כ star spawn, אטינים מדיסנט כ shuggoth ועכבישים מדיסנט כ deep ones. בתור הקולטיסטיס אני משתמש בקולטיסטס של גרסת הדלוקס של chaos in the old world שהכנתי.

זה קישור למידע המלא על כל הצבאות במשחק:

https://docs.google.com/spreadsheet...alNaOHFlRklJRnd1dm0yVm10UUE&usp=sharing#gid=1

וזה מתעדכן בקביעות עם כל דבר חדש שלומדים (למרות שלא נשאר הרבה מה לגלות, המשחק מוכן ובשלבי הדפסה סופיים לפי העדכון האחרון)

בגלל שהיו לי המון מיניאטורות (אני שחקן warmachine וגרסת הדלוקס של chaos in the old world גרמה לי לאסוף שדים ענקיים מכל הסוגים) יכלתי לעשות את כלל הפלגים באופן פשוט יחסית, וכלל ההכנה של המשחק לקחה לי סיבוב של 15 דקות בעיר ושעתיים של חיתוך והכנה.

כנראה המשחק הטוב ביותר באוסף שלי, ואני ממש מחכה למשחק המקורי שיגיע אלי.
 

juggernaut1

New member
ובלי קשר

הזמנתי אנשים שרוצים לנסות את המשחק לתאם איתי ולהגיע, וזה עדיין פתוח
 

regex

New member
תודה רבה - גם עבור הקבצים וגם ההזמנה - ושאלה

צפיתי כרגע בסקירה ואני ממש לא מבין מה מיוחד בו - תוכל להסביר מדוע הוא מוצלח לדעתך?
 

juggernaut1

New member
אני אתייחס למכניקה כי החלקים זה סיפור נפרד

מספר דברים:
1) מאוד דינמי וזורם, תמיד קורה משהו, אתה תמיד מעורב, בדרך כלל אין זמן מת ורמת האינטראקציה גבוהה. למשל אתה יכול לקבל ספרי לחשים גם בתורות של שחקנים אחרים אם הם עשו משהו (בטעות או שלא בטעות).
2) זמן משחק קצר יחסית, משחקים ב 3 שחקנים לעיתים נדירות עוברים את השעה, 4 שחקנים מנוסים יכולים לגמור משחק מלא בשעה וחצי ו 5 שחקנים בשעתיים.
3) המון משחקיות חוזרת. 7 צבאות, כל צבא שונה באופן דרסטי אחד מהשני, כל משחק מתפתח לכיוונים אחרים. יש במשחק הזה עקרון שאני מאוד אוהב שבו כל צבא נראה מטורף מבחינת היכולות והעוצמה שלו, אבל אז אתה עובר צבא וגם הוא מטורף, וכל הצבאות פשוט יכולים לעשות דברים הזויים, ואיך שהוא, המשחק מאוזן.
4) לדעתי, יש בו בדיוק את רמת האקראיות כדי להוסיף פלפל למשחק אבל לא יותר מדי אקראיות מכדי להפוך אותו ממשחק אסטרטגיה למשחק של גלגול אחד.
 
מתברר שלקטאן בעברי יש 2 הוצאות

חייבת לאמר - מאכזב

&nbsp
גרסת ההרחבה שונה מאד בגפיקה מגרסת הבסיס - כך חשבתי,
ואז מתברר, שיש בעברית, בגרסת הבסיס 2 הוצאות,
האחד - תואם להרחבה
והשני (זה שברשותי) שאינו תואם
&nbsp
למה

&nbsp
לא יודעת...
 
הרבה מאד

רמי - כן גם זה משחק לוח ויש בו משהו מאד משפחתי

Galaxy Trucker - אהוב אצלינו מאד!! גם ילדים שלא ממש "אלופים" בו נהנים לשחק שוב ושוב
קטאן - עם ההרחבה (וכמו שכתבתי בהודעה נפרדת, לא ברור לי למה הגרפיקה של הבסיס שיש לי שונה מההרחבה) - לימנו חברים והיו ממש טורנירים משפחתיים
וגם T2R שאחרי שנתיים שלא עלה לשולחן חזר בגדול
&nbsp
 

eszter987

New member
המון

מעבר ליום המשחקים בירושלים.......

שיחקתי עם הבנים שלי משחקים שקניתי לאחרונה Arkadia, Attika, Helvetia הרבה מאוד ערים ואבירים של קטאן ו Ta yü (זה משחק לשני שחקנים שאי אפשר להפסיק לשחק..... הוא פשוט מצוין)

אשמח להמליץ על כל אחד מהמשחקים האלה..... כולם שונים בסגנון אבל מצוינים.
 

El Grande

New member
גם אנחנו שחקנו לא מעט בחגים

ברשימת המשחקים ששוחקו יש כמה להיטים חדשים כמו: Splendor ו- Istanbul. שני המשחקים אני אישית ממליץ מאוד. הראשון הוא משחק שדורש רק 5 דקות הסבר אך במשחק עצמו בהחלט יש על מה לחשוב. הוא קצר יחסית (כ- 40 דקות ב- 4 שחקנים) ותמיד אחרי משחק אחד בא לך לשחק שוב. Istanbul הוא משחק שזכה בתואר "משחק השנה" בקטגוריה של משחקי אסטרטגיה אך הוא יותר משחק מזכיר משחק משפחתי. במשחק יש מנגנון מיוחד שלא ראיתי קודם. שני המשחקים מושקעים ויפים מאוד.
בנוסף עלו על השולחננו גם: Valdora, Augustus, Small World, Felix, Fleet ו- Love Letter.
אגב, גם אנחנו אוהבים את Takenoko, בעיקר הילדים. אי אפשר לעמוד מול הפנדה החמוד...
 

dotandvir

New member
הייתי באסן ואחר כך סוף שבוע של משחקים

באסן שיחקתי ב: hospital rush, murano, north star games evolution, Versailles,realms of wonder, patchwork

בסוף השבוע האחרון שיחקתי עם חברים - על השולחן היו abyss, north star evolution, die staufer, machi koro

דותן
 
למעלה