המשך...
ברעננה נפגשתי עם המדריך שלי להיום, הוא דורון, הרוכב על KTM 990 Adventure S. האופנוע עליו הוא רוכב גבוה יותר משלי, עם כידון מוגבה, ונטול ABS. בנוסף, דורון שינה את גודל גלגלי השיניים ולכן האופנוע שלו שילם על כך במהירות סופית נמוכה יותר. דורון הבטיח לי שייקח אותי לשטח שיהיה קל עבורי (בהיותי חסר ניסיון כמעט לחלוטין בשטח). אכן, כמובטח, לאחר רכיבת כביש מהנה לעבר אזור אלייקים הגענו לשביל המתפתל על מורדותיו המזרחיים של הר הכרמל. אם בכביש האופנוע הרגיש טוב, הרי שבמהרה נוכחתי לגלות שבשטח הוא מרגיש בבית (וברור שכך, כיוון שמדובר באופנוע שאמור להיות כזה). אין רוכב כביש כמוני שירגיש טוב בשטח ללא ניסיון קודם, אבל עם ה- 990 הרשיתי לעצמי לפתוח מצערת, לזרוק זנב, להחליק גלגל אחורי, ואפילו לבלום מעט חזק יותר ממה שהייתי מרשה לעצמי בתנאים רגילים. רכיבה דומה בשטח עם GS הניבה נפילה קלה אחת ולא מעט רגעי חרדה. עם ה- KTM הרגשתי נוח, ואני רק מסוגל לדמיין לעצמי מה יכול לעשות איתו רוכב שטח מיומן (ואפילו אני אחרי מספר פעמים שכאלה). תארו לעצמכם, היה לי זמן אפילו להסתכל מסביב וליהנות מן הנוף... בשטח ניתן לבטל את ה- ABS ע"י לחיצה של מספר שניות על כפתור גומי בעל 3 מחווני צבע שנמצא במקום נגיש באמצע לוח השעונים. אין ספק שהבלימה משתנה מקצה לקצה והיא כעת הרבה יותר אגרסיבית. בגלל חוסר הניסיון שלי בשטח לא בלמתי בצורה חזקה מאד, אבל כשהייתי צריך הוא לא שידר שום תחושות מצוקה ולא העביר את הלחץ הזה אל הרוכב. המתלים הם כאמור בעלי יכולת כוונון מפוארת, אבל אני הותרתי אותם כפי שמצאתי, ונמסר לי ע"י עופר מנהל המוסך שהם נמצאים במצבם המקורי. גם כך הם משרתים את האופנוע בצורה מעולה (פרט לשקיעת החרטום במהלך בלימה עם קדמי) ומעבירים את תחושת הביטחון אל הרוכב. אתה מרגיש שבתוך העיר אין אף באמפ שמסוגל להפריע לך ואכן כך הוא הדבר. מדרכות, באמפים, מדרגות, הכל עביר, ומרווח הגחון הנדיב (כ- 260 מ"מ) מאפשר לך לעשות זאת בקפיצה מבלי לחשוש מן המכה שתקבל במעבר מעל המכשול.