עליית מחירים ואופנועים

bronco88

New member
שרשרתי לא נכון מקודם...

לכל המגיבים תודה רבה. לא היה בכוונתי לעצבן אף אחד, פשוט רציתי לחלוק את תיסכולי עם באי הפורום. אני בחור בן 24. בגרות בהצטיינות, בן למשפחה ממוצעת ביותר. לפני עשר שנים אפילו פחות מקו הממוצע. לצבא התגייסתי בתחושת שליחות שנעקרה ממני כלאחר יד, כתוצר לוואי של המערכת. המסלול המוכר: עבודה מועדפת וטיול לארה"ב אל אחי המתגורר שם כעשר שנים. גם אחרי כל זה לא רציתי לעזוב. עבדתי פה בבנייה חכמה מעץ בצפון. (בית פרטי של בן משפחה) לא הרווחתי הרבה כסף, אבל נהניתי מאוד, למרות שהיה קשה. גם אחרי זה לא רציתי לעזוב. קיבלתי הזדמנות להשתתף בפרוייקט בנייה בארה"ב. עבודה חוקית למהדרין עם ניירות וכו'. עבדתי כפועל פשוט בתחילה יחד עם כל המקסיקנים. הרווחתי 800$ בשבוע.ביטוח בריאות דרך העבודה. שכרתי דירה וקניתי אופנוע משומש מדילר. (עם אחריות לשלושה חודשים. נתתי מקדמה 1000$ והשאר באשראי. ביטוח 80$. ציוד עוד 300$) אחרי שלושה שבועות, קידם אותי מנהל האתר לאחראי צוות. 1000$ בשבוע. אחרי חודש בתפקיד, קידמו אותי לאחראי קבוצה (שלושה צוותים) נתנו לי טנדר (DODGE RAM 1500) ועוד העלאה קטנה במשכורת. אחרי חודשיים כבר נתנו לי להיות סגן אחראי אתר. אין לי השכלה בתחום, אני פשוט יודע אנגלית טוב ויודע להסתכל בתוכנית ארכיטקטונית. העבודה פשוטה, רק צריך חוש. נהניתי מאוד והייתי מאושר. אבל היה לי ברור שאני חוזר לכאן, לחיות פה. סיימתי את הפרוייקט וחזרתי לכאן. התחלתי ללמוד. מצאתי עבודה. שכרתי דירה. אני חי ברמה די גבוהה. אבל אני לא מאושר. הכל לחוץ, מוסר העבודה שונה, הכל מחופף. ממש חייתי בארה"ב. לא הייתי מוכר בקניון או משהו כזה. היו לי חיים, עם קניות בסופר, חשמל גז ומים כמו כולם. אז נא לא להתנשא וללמד אותי על הדשא של השכן. ואם יש לך שריטות מן האספלט, תשתדל לרכב עם מגיני ברכיים. עבד בשבילי. עכשיו, אני לא ממש מבין למה להישאר פה. אני לא חי בשביל לעבוד ורק לשרוד. אני עובד בשביל לחיות ולנצל את הזמן שלי בצורה הטובה ביותר שניתן. אין לי בעיה לעבוד גם 16 שעות ביום: תגמל כראוי ותן לחיות כמו בנאדם בלי להילחם על כל דבר. עכשיו, אחרי שאני חי פה, משלם מיסים, שוכר דירה, עובד, מחזיק כלי רכב, לומד: אני יודע. פה, אני לא מעונין לחיות. סליחה אם עצבנתי מישהו, אבל כולכם יודעים שאני צודק. אי אפשר להשוות כלכלה חזקה ויציבה עם ניסיון ושוק ענק למדינה הקטנה שלנו. ועם כל הסימפטיה שיש לי לארץ, אני לא רוצה לבלות פה את שארית חיי.
 

x0d

New member
אתה נשמע כמו בחור חכם,

באמת שאין לך מה לחפש כאן. אין אור בקצה המנהרה - אלא אם עשית משהו מאוד נכון או מאוד לא מוסרי, אתה לעולם תשרוד בישראל - רק תשרוד, ללא הרבה ערך מוסף לחיים. בברכה, אחד שגם בדרך לרילוקיישן
 
../images/Emo45.gif עוד שנה וחצי -שנתיים עף לארה"ב

אין מה לחפש פה. מדינה ישראל - נחשלת, מושחתת, מסוכנת, פרימיטיבית, חונקת, מכשילה, בירוקרטית, יקרה ללא הצדקה, תאבת-בצע, עם עתיד קרוב (וגם רחוק) שלא ממש נראים שונה - לא ראויה לאזרחיה, שאילולא הם - לא היתה קיימת.
 

RoyZX6R

New member
יש לך משהו בין האוזניים...

את מסלול חייך עברתי גם אני (בצורה אחרת). הייתי מאבטח משפחות יהודיות עשירות בחו"ל, עשיתי המון כסף והקידום היה מהיר מאוד. כניסה מקרית לחנות של ישראלים במזואל היל (צפון לונדון), החזירה אותי שבוע לאחר מכן לארץ. ההצעות להישאר היו מפתות וכללו משכורת שמנה מאוד וכניסה לתחומים אחרים שלא קשורים לאבטחה. לשמחתי, אני חי כאן. עובד ולומד (כמו כולם). לפעמים קצת קשה. נושכים שפתיים וממשיכים הלאה. "אין מקום אחר" - משינה.
 

Zaax

New member
ויש גם ענייני מזג אוייר

לא אכניס ראשי לכל עינייני האידיאולוגיה, אבל כאחד שעבר ל 3 שנים לארה"ב, (חודש לאחר שעברתי טסט על 500 הא הא - שאחזור נראה לי שאצטרך לקחת כמה שיעורי ריענון - שלא נדבר על עוד טסט על ה ... נכון! ה500) אבל גר במקום שממש לא מתאים לרכיבה (המון גשם, ושלג וקרח בחורף) - אני מעלה כאן את היתרון הגדול של המזג אוויר הישראלי לרכיבה! החום נסבל, ואין המון ימי גשם.
 

TheBazBaz

New member
לבריאות חברה

האמת, זה לא טוב וזה לא רע הסיפור של הבחור שעוזב אותנו בקרוב. העיקר זה שיש פה אחד שאחרי מסלול חיים לא קצר (נדבר על מני) החליט בפה מלא שבארץ הוא פשוט מרגיש הרבה הרבה הרבה יותר טוב .ואני אומר מעולה. אבל הבחור בן 24 שמרגיש שהוא לא מגיע למלוא הפוטנציאל שלו כאן גם מעולה שיסע ושיצליח כי הטריגר הזה של ביטוח האופנוע פשוט היה טריגר ולא יותר ואני לא מבגין למה הרבה פה לא מבינים שזה לא עניין האופנוע. אני אישית כן הצלחתי להתחיל משהו טוב בארץ אבל את החלום שלי לא היתה למדינת ישראל לתת לי ובגלל זה אני לומד רפואה עכשיו בהונגריה והמחשבה שלי היא לא דווקא לחזור ארצה גם בגלל הסיבות שדוברו פה (וגם בגלל הביטוחים). מה שכן, תשימו לב בקפידה לגבי "הדשא של השכן" אני מעיר אבל אני יכול להגיד שהמשפט הזה פשוט נכון (דיון לגבי מד"א) אז אני מאמין במיצוי פוטנציאל אז לבריאות חבר"ה וסחתיין על אחד הדיונים היותר מעניינים בפורום האופנועים הזה סעו בזהירות ככמובן
 
למעלה