עליית מחירים ואופנועים

menyroth1

New member
תבדוק את מחירי הביטוח בחו"ל קודם

נדמה לי שהם לא פחות יקרים גם שם
 

menyroth1

New member
וגם יוקר המחיה (ברוב המקומות)

א. אני בטוח שמשכורת של 1000 $ בארה"ב או באירופה היא נורמאלית ידוע לי בוודאות שבארה"ב חשמלאי שכיר מרוויח 12 $ לשעה ברוטו ב 8 ש' מהווה 258$ לשבוע ברוטו ו 200$ נטו כיוון ששם מרוויחים לשבוע קשה לחשב לחודש אבל זה יוצא 4500 -5000 ש"ח שזה גם השכר בישראל (המינימום לא מגיע ל 1000$ בישראל והשכר הממוצע עומד על איזה שהו מקום באזור ה7000 ש"ח ברוטו ) ב. אותו חישוב ידוע לי בקנדה לפי 15$ קנדי לחשמלאי לשעה ג. אחרי טוקיו (העיר הכי יקרה למחיה בעולם ) ביוקר המחיה לא מגיעה ת"א (למרות שהיא לא בין הזולות בעולם ) אלא שורה של ערים בארה"ב ובאירופה כשמובילה אותם ניו יורק , לונדון , ל.א וכו' ד. אני לא מדבר כלל על עצמאי שאצלו זה יום אסל יום בסל אלא על עובד ממוצע וגם המשכורת הממוצעת בישראל עומדת על שכר יפה לחלוטין במונחים אמריקאיים (ואל תתרשם מכל הרמאים שמספרים שהרוויחו שם ימבה כסף - אבל בסוף חזרו לארץ ) . ה. כל כלכלן מתחיל יגיד לך שהכלכלה הישראלית חזקה היום מה שמשווה בין הכלכלה האמריקאית לאירופית ומה שמוכיח את מה שאני יודע מניסיון ו. אם התכוונת לרומניה שם השכר הממוצע עומד על 80$ לחודש או לטורקיה שם המשכורת הממוצעת עומדת על כ350$ אז בהחלט אתה צודק אבל אני לא חושב שהוא רוצה להגר לאנקרה או לאיסטנבול (מה גם שאין שם אופנועים כמעט למעט 125CC )
 

Pumi

New member
מה הקשר בכלל?

גם שם וגם פה אדם עם משכורת מינימום לא יכול להרשות לעצמו לקנות קטנוע אופנוע או לשלם על ביטוח להם, נכון? לעומת זאת לאדם ברמת מחיה בארץ אשר כן יכול להרשות לעצמו לקנות אופנוע ספורט, יהיה הרבה יותר קשה לאדם באותה רמה כמוהו בארה"ב למשל. מה שהוא מרוויח הארץ ובארה"ב באותה רמה, קונה הרבה יותר דברים שם מאשר פה.
 

menyroth1

New member
ההיפך בדיוק !

מי שיכול בארץ לקנות אופנוע זה בגלל שעל המלפפון הוא משלם פחות , על העגבניה הוא משלם פחות ונשאר לו לאופנוע (שפה עולה יותר ) הסבר : קח אדם שיש לו 1000$ וצריך לחיות (חיים כוללים מגורים , חיים כוללים אוכל , בילוי , ספורט וגם תחבורה ) . בארץ יישאר לו יותר כדי לקנות אופנוע באותם 1000$ אחרי ששילם שכ"ד שזולה יותר אחרי ששילם מזון שזול יותר אחרי ששילם לבוש שזול יותר עכשיו נשאר לו לקנות אופנוע (לא נשאר מספיק אבל הוא יכול לחסוך ) בחו"ל יישאר לו מעט מאוד מזה כבר אחרי שכ"ד ואוכל ולבוש וגם הוא יצטרך לחסוך לאופנוע (אם בכלל ישאר לו משהו ) אבל האופנוע יהיה זול יותר ואגב הוא יאבד מערכו מהר יותר בהרבה באחוזים (לא במספרים מוחלטים ) הוא יקנה אופנוע ב40000 ש"ח (ב10000 דולאר כמובן ) אבל כשימכור אותו כעבור שנה הוא ימכור אותו כבר ב 10000 ש"ח וכעבור שנתיים הוא ימכור אותו בחצי מזה . בעוד בארץ אופנוע מאבד מערכו רק כ 10% בשנה בשוק נורמאלי .
 

C O L T

New member
סליחה על הביטוי, אבל בולשיט

ממש מרחם על האמריקאים המסכנים האלה. אולי נשלח להם סיוע חירום הומניטרי. שתי מילים - רמת חיים. שם גבוהה וכאן נמוכה. זה אומר - להם הכנסה גבוהה יותר ופחות הוצאות למחיה. הכסף קונה יותר ויש יותר כסף. אז איך ישאר לו מעט וכ"ו? תגיד זה נראה לך הגיוני בכלל כשאתה כותב את זה? אתה תחת השפעה או משהו? ומה הסיפור הדמיוני על ירידת הערך הקיצונית? ממתי זה ככה? אני דווקא רואה אופנועי בני 10 הנמכרים תמורת 3-4 אלף כאשר חדש עולה אולי 11. וזה לא בשקלים, רוצה - תמיר. מבקש סליחה טוב אם הנימה שלי פוגעת, פשוט ממש לא נעים לי לראות אדם בוגר מתבזה בהצהרות כאלה.
 

menyroth1

New member
מתבזה מי שאינו מתבסס על ניסיון

אתה כנראה לא מכיר את עקרונות הכלכלה האמריקאית . אתה מתרשם מרמת חיים או של המעמד הבינוני גבוהה שהוא הרוב בערים האלה ולכן אתה חושב שהם חיים ברמה גבוהה יותר . או שאתה מתרשם מהפוטנציאל שיש שם שהוא גדול יותר . אבל מי שחי שם משכר הממוצע (שהוא גבוה משלנו בגלל ריבוי העצמאים והמנכ"לים המצליחים שם להגיע למשכורות אסטרונומיות ) חי בדיוק כמו אצלנו לא פחות ולא יותר . הגדר רמת חיים ואז תבין , אתה מתכוון למוצרי אלקטרוניקה (זול יותר) רכב (זול יותר) דלק (חצי מחיר מאיתנו ) אבל כל נסיעה שם מעיר לעיר מצריכה פי ארבע מיכלי דלק ממה שתצטרך פה . אוכל (יקר יותר פי שתיים ) לבוש (יקר יותר בכ 50% ) שכ"ד ( יקר יותר בכ 50% בשכונות הזולות ועוד לא הגענו למנהטן שם מלבד ההרלם שכ"ד פי 10 ) . תחבורה ציבורית (אותו מחיר 95 סנט ) והכי חשוב חימום הבית בחורף שיכול להגיע לכ 400$ לחודש . אני חייתי במונטריאול כל כך הרבה ונסעתי לניו יורק כל כך הרבה ויש לי כל כך הרבה חברים ואם אתה לא סומך שתאמין למה שאני אומר לך אביא לך ניו יורקי לכאן אם צריך להוכיח לך (הוא גר כאן אל תדאג לא אשלם 700$ טיסה ) . רמת החיים הפוטנציאלית אכן גבוהה בהרבה משלנו האפשרויות להתעשר הם בלתי מוגבלות זה נכון אבל מי שלא עצמאי ולא גונב וחי לפי שכר ממוצע במשק חי כמו פה ונמוך יותר במעט וזה בדוק . לעניין מחירונים והפסד ערך אלך איתך לפי הראש שלך ואל תתבזה זו לא הכוונה שלי . בנדיט 1200 חדש שנת 2004 (בכוונה בחרתי אופנוע לא סחיר במיוחד ) עולה 85000 ש"ח דהיינו 20000$ לאחר 3 שנים המחירון שלו 59000 ש"ח 13700$ (רק הפסד של 30% ואילו אתה היצגת באופנוע סחיר תוך 3 שנים הפסד מחיר של כ 60-70% (יותר כי רק עיגלתי את ה11000 ל 10000) אבל אני יודע על הפסדים גדולים יותר וכבר קניתי שם אופנועים משומשים בימי חיי וגם כלי רכב וגם מכרתי .
 

C O L T

New member
שוב, מאיפה?

רמת חיים הגדירו במדוייק כבר מזמן. לא מעמד בינוני גבוה ולא בטיח, סטטיסטיקה כוללת את כל המעמדות. אוכל לא עולה כפול מכאן, עולה בערך זהה. כל השאר זול יותר. לבוש לא יותר יקר והרבה יותר איכותי. שכ"ד דומה ולפעמים נמוך בהרבה משלנו, גם אם כולל הוצאות חימום שאנחנו לא רגילים להן. זה מאחי שחזר לפני כמה חדשים מאלברטה. אולי בערים הגדולות הכל ממש יקר, סטטיסטיקה עדיין יודעת לחשב ממוצע ולתת נתון ברור של רמת חיים. תביא לי לא ניו-יורקי, תביא מבחר סטטיסטי אקראי של מאה אלף תושבים לפחות מכל רחבי ארה"ב או קנדה, סטטיסטיקה לא עושים על בנאדם אחד, גם לא על עשר ועשרים, אתה בתור אדם משכיל צריך לדעת את זה. קניות ומכירות אישיות שלך גם אינן מייצגות סטטיסטית, לעניות דעתי. גם הדעות שלי לא, למען האמת. כל זה נשאיר בגדר דעות, מה שלא דעה אלא עובדה שרירה וקיימת זה נתון רמת החיים הגבוה במדינות אלה. הלוואי אצלנו בעוד מאה שנה, גם אם לא סביר.
 

menyroth1

New member
הסברתי לך את הבעיה בהשוואה סט'

כיוון שניו יורק המורכבת מ 12,000 תושבים אינה הומוגנית ברמת החיים שלה וכיוון שהרוב בניו יורק הוא ממעמד סטטיסטי של רמת חיים גבוה מהארץ הרי שהשוואה אינה נכונה . מנהאטן שבה מתגוררים כל ה"מי ומי " שמונה 4,000,000 תושבים שחיים ברמה גבוהה בהרבה מישראל ולא בגלל שהמחירים זולים יותר אלא בגלל שזה מרכז העסקים העולמי ויותר ויותר אנשי עסקים עשירים צריכים לגור שם כדי ליהיות קרובים למרכז העסקים כי שם יש יותר הזדמנויות עיסקיות ולכן כל השוואה בינם לבין ת"א אינה נכונה סטטיסטית . אתה גם לא יכול להשוות סטטיסטית בין ברוקלין לבין ת"א כי מעמד הפועלים שם גדול ממעמד הפועלים בישראל ובטח שאינך יכול להשוות את הסלאמס וכ' אתה יכול לבחון מעמד מסויים מול מעמד מסויים הוצאה מסויימת מול הוצאה מסויימת . התפלגות העושר בארה"ב אינה דומה להתפלגות העושר בישראל ולכן אינך יכול להשוות רמת חיים (מספיק שתחשב יאכטות לנפש בארה"ב מול יאכתות לנפש בישראל ותגלה שאנחנו לא 10% מהם לנפש . מספיק שתבדוק מס' כלי רכב לנפש ותגלה שאצלם גבוה בכ 50% (במחצית המשפחות יש שתי כלי רכב בישראל ואצלם 3 ויותר כי יש שם יותר עשירים מאשר אצלנו ) לא תמיד אפשר לחשב השוואתית שיעור ה... כמו למשל שאי אפשר לחשב שיעור ת"ד לאופנוע מול שיעור ת"ד לרכב ולהגיד שאופנוע מסוכן יותר כי אני מבטיח לך שלא לקחת בחשבון את תאונות הנ"ב שלא מופיעות באף סטטיסטיקה בישראל מה שהיה בוודאות מעלה את הכמות תאונות לאוטו .
 

menyroth1

New member
אז אולי תסביר לי סטטיסטיקה מהי ?

אולי תסביר לי על 1000 שיטות להטות סטטיסטיקה לטובתך (אבל בלי שום נגיעה במציאות?) אני מקוה שלא תגיד לי גם שאם 85% מכלי הרכב המעורבים בתאונה הם סובארו אז זה הופך סובארו לרכב מסוכן . אני מקווה שלא תגיד לי ששרי אריסון מרווויחה רק 25,000 ש"ח נטו ומעלה (קו העשירון העליון ) . אני מקווה שלא תגיד לי שאני מליונר (לפי הסטטיסטיקה אני עשירון תשע ) אני אספר לך מהי סטטיסטיקה . סטטיסטיקה יכולה ליהיות נכונה לצורך הבנה בלבד . סטטיסטיקה אינה יכולה להוות גורם מנבא . סטטיסטיקה לבדה אינה מצביעה על המשתנה המשפיע (במיוחד לא כשיש משתנה מתווך או משתנים מתווכים ) חוק התוצאה הגדולה מנטרל אמנם את השוליים אולם בכ"ז ככל שהמדגם רחב יותר מתוך אוכלוסיה קטנה יותר הסיכוי להגיע לפיזור קטן יותר . 94.5 % במדגם מייצג נמצאים במרחק 2 סטיות תקן מהממוצע ( מה עם השש אחוז הנוספים ? ) בסטטיסטיקה שונות גבוהה מקטינה תמיד את תוצאת מבחני היחס
 

K6MART

New member
אתה מדבר שטויות

אחד כמוני שהיה 10 פעם בניו יורק אני יכול להגיד לך שהאוכל עולה הרבה פחות בוא נגיד שתעשה קניה של סוף שבוע בסופר ותראה שיצא הרבה פחות כסף לא רק אוכל, שמפו דורדרנטים אבקת כביסה מישכות שניים חצי מחיר מהארץ בוודאות ביגוד לא יותר יקר שם תלוי מה אתה קונה מבחינת הדלק אף אחד לא חייב אותך לקנות אוטו אמרקאי עם מנוע 6 ליטר אומנם אין שמה פיאט אונו עם מנוע 1100 אבל יש שמה בשפע יפניות עם מנועים 1800
 

menyroth1

New member
הדלק אמרתי דווקא זול יותר

קח לדוגמא מחיר ההמבורגר . בניו יורק המבורגר מקדונלדס בסיסי עולה 5 דולאר (21 ש"ח ) בישראל 21 ש"ח המבורגר וצ'יפס ושתיה ) . קח לדוגמא מחיר העגבניה בישראל כ1 דולאר לקילו , בניו יורק 3 $ אתה רוצה עוד דוגמאות? דווקא היפניות עולות 20,000 $ וזה די קרוב למחיר אצלנו (10,000$ הפרש ) בגדים לא קניתי בניו יורק כי שם יקר יותר בגדים קניתי במונטריאול העתיקה שם זול יותר ועדיין יקר יותר מישראל . שלא לדבר על נעליים . לגבי משחת שיניים אני משתמש במשחת שיניים מיוחדת שעולה בארץ 27 ש"ח (6.3$ ) שם (בניו יורק ) היא עולה 10 $ (ולאחרונה קניתי שם בפסח האחרון ) ואם מעניין אותך השם של משחת השיניים PARADONTEX
 

כRובי

New member
מדבריכם אפשר לחשוב שהבחור יבחר לרדת

דווקא לסין, רומניה, טורקיה או לאחת ממדינות אפריקה. מבלי להכיר את הבחור, יש לי הרגשה שהוא מכוון לאיזור מערב אירופה\ארה"ב.
 

menyroth1

New member
לא חשבתי אחרת אבל זו טעות אסטרטגית

בסין , רומניה , או באחת ממדינות אפריקה לחסכונות שיש לו מישראל יהיה הרבה יותר ערך והוא יוכל לחיות שם כמו מלך (אבל ירכב רק על דו"ש או אינדורו שם כי אין לאופנועי כביש שם איפה לנסוע )
 

z x 7 r

New member
גם אם ביטוח יותר יקר - תמיד אפשר

במקום לשלם פי 2 על האופנוע וחלקים - לשלם במקום זה על ביטוח. בארה"ב אופנוע ליטר חדש עולה כמה ? 10-12 אלף דולר? וכמה עולה כאן? 25 אלף דולר? כמה מרוויחיפ כאן? וכמה שם? הא?
 

menyroth1

New member
נראה אותך עובר את ה100 קמ"ש איתו שם

בכביש שנוסעים בו 5 ש' תעבור את ה 100 קמ"ש תוך שניה קופצים עליך 3 שוטרים חוץ מזה שבאירופה המחירים יותר יקרים גם לאופנועים
 

z x 7 r

New member
ופה? גם קופצים וגם זורקים דיקטים..

 

menyroth1

New member
שם יורים אם לא תעצור כשמסמנים לך

ובוחן קבע שתומר נעים ז"ל היה על מהירות יותר גבוהה ממאה קמ"ש כשעבר בין מכוניות ברמזור המדובר ובג"צ קבע לא מזמן לאחר שהפרקליטות סגרה את התיק סופית והאבא של תומר נעים (שמוליק נעים יבדל לחיים ארוכים ) לא הסתפק בסגירה של הפרקליטות וערער א. שהשוטר ( סהר אהרוני ) שרדף ב. שהשוטר (פקד יזהר קינר ) שזרק פעלו כשורה ובסמכות בנסיבות העניין וכי אין עילה לתביעה פלילית או אזרחית נגדם . מה שמוכיח את מה שטענתי כל השנים האלה אגב . (תעצור כששוטרים מסמנים לך לעצור זה הרבה יותר זול גם אם יצאת בדו"ח ) אגב גם סהר אהרוני הוא רוכב וגם אחיו רוכב והם שניהם עוצרים כשמסמנים להם וגם אני . מעולם לא הראיתי לשוטר שעצר אותי תעודת שוטר ומעולם לא קיבלתי דו"ח למרות שעצרו אותי כמה וכמה פעמים במו עיני ראיתי בכביש מונטריאול אוטווה איך יורים בנהג שלא עוצר .
 

z x 7 r

New member
אני לא אפתח את הנושא כי לא מכיר.

אבל עדיין, פעלו כשורה? עזוב. לא רוצה להעיר פה את כל המתים..
 
למעלה