טיול אופנועים בנורבגיה

קותי

New member
מסלול ועלויות

קצת בעיה להעלות את המסלול. קנינו מפות של החצי הדרומי של נורבגיה. יש לי אותן בבית, והמסלול מסומן עליהן בדיוק. הבעיה היא שכל אחת משתי המפות, גדולה מאד ואין לי דרך לסרוק אותן כדי להעלות אותן לרשת. תיכף אני אקח את המפות ואכתוב כאן את המסלול, אבל זה יהיה מילולי בלבד וכל מי שירצה להשתמש בזה, יצטרך מפות משלו. יקח קצת זמן לכתוב את זה ואז אשלח לפורום. העלות: יקר מאד. שכירת האופנועים עלתה לכל אחד מאיתנו 7,000 קרונות נורבגיות. בעלעול מהיר בדף חיובי הויזה שלי זה בסביבות 5,000 ש"ח לעשרה ימים. כלומר 500 ש"ח ליום (כולל ביטוח מקיף, לא כולל דלק). היה שווה כל קרונה
הדלק: יקר. מילוי מיכל (בכל פעם בערך 11 ליטר) 110 ש"ח, כלומר בערך 10 ש"ח לליטר. בכלל, נורבגיה יקרה בטירוף. ישנו שני לילות בקמפינג (שקי שינה ואוהל), כמה לילות באכסניות, לילה או שניים בבתי מלון, והכל יקר מאד. מי שעושה חשבונות כספיים, שיחפש יעד אחר.
 

קותי

New member
ועוד קצת תמונות

בשלב מסויים עברנו ליד סכר המשמש להפקת אנרגיה. הנורבגים האלה, לא מספיק שיש להם נפט, את האנרגיה שלהם הם מפיקים מהנחלים שזורמים באפיקים עם הפרשי גובה עצומים. ככה נראה סכר נורבגי ממוצע.
 

קותי

New member
עיירת פיורד ממוצעת

בכל עיירת פיורד יש מעגן. במעגן אחד ראינו סירה מעניינת, שלפי מה שהוסבר לנו היא מהמאה ה-19 ועדיין שטה. אז הנה התמונה שלה.
 

קותי

New member
קרחון נורבגי

באיזה שהוא שלב בטיול - עברנו מתחת להר שעליו קרחון עד. אני העמדתי את האופנוע, עליתי על שולחן קרן קיימת לנורבגיה, ונ.ל. צילם. אז הנה.
 

קותי

New member
הצלם וה- R1200ST

כל התמונות צולמו במצלמתו של חברי נ.ל. רובן צולמו על ידו. כדי להנציח אותו על האופנוע שאיתו בילה עשרה ימים (פחות מספר שעות שבהן האחרים רכבו על האופנוע, כאשר החלפנו אופנועים בינינו כדי להתרשם מהאחרים) צולמה התמונה בחניה - על גשרון נורבגי טיפוסי. שימו לב לכמות הציוד על האופנוע.
 

קותי

New member
ולסיום הכותב והמפלצת

כן, אז ביליתי 10 ימים פחות כמה שעות, על אופנוע BMW מדגם K1200R. כן, אני עם רשיון ה"עד 500" שלי, עם נסיון רכיבה של שנה (פחות חודש) על KLE ועם בערך 20,000 ק"מ ברקורד, חויתי אופנוע אמיתי. חזק ביותר, יציב מאד במהירויות גבוהות יחסית (יחסית בשבילי, לא יחסית בשבילו) ומהנה ביותר. לא לחצתי על האופנוע עד כמה שרציתי מכיוון שהוא היה עמוס מאד מאחורה, מה שקלקל את האוירודינמיות שלו. ועדיין - התאוצה היתה משהו מדהים. אם אתה לא מחזיק כמו שצריך, התחושה היא שבתאוצה, הוא ישאיר אותך מאחורה. היציאה לעקיפות היתה פשוט תענוג. רכבתי קצת גם על ה- R1200RT וגם על ה- R1200ST וראיתי שאפשר ליהנות מכל אחד מהם בדרכו שלו. אבל את העונג האמיתי העניק לי המכוער. 160+ כוח סוס של תענוג טהור. מסקנות: אני לא אקנה אופנוע ספורט כי ישיבה שפופה קדימה לא מיטיבה עם הגב הזקן שלי, ורגליים מקופלות בתנוחת רכיבה ספורטיבית מתאימות אולי לחבר'ה צעירים. מצד שני אני לא אקנה בהמה כמו ה- R1200RT מכיוון שכל עוד רוכבים - זה נהדר. אבל כשצריך לעצור, או לתמרן בתנועה צפופה - ה KLE למשל לוקח אותו בכל יום בשנה. ה-ST היה נחמד הרבה יותר ולכן המסקנה שלי - לא יותר מ-200 קילו
מצורפת תמונה שלי רוכב, לקראת סיום הטיול, בכיכר, במהירות נמוכה, קצת קרוב מדי לעגלה שלפני (הברקסים המדהימים של המכוער שעצרו פשוט בכל מצב הורידו קצת מהמרווח ששמרתי
) . שימו לב שזה כבר היה שגל החום נגמר והגשם החל. אני עם מכנסי גשם, מעיל חורפי סגור, וכמובן מגיני הברכיים
 

מיצו

New member
בנורבגיה עוד לא הייתי, אבל

על המכוער האישי שלי (שאני קורא לו קרמבו) צברתי כבר כ- 13,000 ק"מ בכבישי הארץ ומסביב לה. נהנה מכל רגע (פרט לשני ריג'קטים מעצבנים, אבל על זה בפעם אחרת). הכוח הוא עצום, המומנט מדהים, הנוחות היא ללא פשרות באופנוע עם ביצועים כאלה, הטכנולוגיה משאירה אותך פעור פה, רק שאז כל הג'וקים שה-אין-מגן-רוח מעיף לכיוונך יכנסו לך לפה, וזה לא נעים. היית צריך לקרוא את מה שכתבתי על האופנוע עוד לפני שקניתי לעצמי אחד כזה.
 

קותי

New member
המומנט, נכון המומנט

המומנט של המכוער הוא פשוט לא יתואר. בהילוך שישי, אפשר לרדת עד 40 קמ"ש והמנוע לא מגמגם ולא משתנק. מצד שני, כאשר פותחים מצערת, בלי להוריד הילוך, הוא מזניק אותך. פשוט אופנוע מהמם. היו רק שלושה דברים שלא מצאו חן בעיני: ההילוכים. כל שילוב הילוכים הוא קקפוניה לגלגלי שיניים ולתזמורת. כל האופנוע משתתף בחגיגה. וזה לא שאני לא יודע להעביר הילוכים. הערה זו נכתבה גם על ידי רוכבי המבחן שפרסמו ביקורות על האופנוע באינטרנט. המראות. לא חשוב איך מכוונים אותן, כדי לראות מה הולך מאחוריך, צריך לזוז. אחרת, מה שאתה רואה זה את המרפקים שלך או הכתפיים, תלוי בתנוחה. הוינקרים. מה זה הדבר הזה? למה לא להשתמש בפטנט הפשוט של אגודל שמאל שכל אופנוע יפני מצוי מצויד בו. למה לשים מאותת אחד, לאגודל ימין, מאותת שני לאגודל שמאל, ומבטל איתות, אי שם מעל מאותת ימין, שאחרי עשרה ימים של רכיבה רצופה, עדיין הייתי צריך לחפש אותו.
 

elikort

New member
ברוך הבא.

התאורים והתמונות שאתה מפרסם מעוררים את התיאבון. לגבי הוינקרים עידכון קטן ,אין צורך לבטל את האיתות כיוון שיש ביטול אוטומטי לאחר זמן מה. לגבי שאר התחושות אתה ממש צודק .רוכבים שמורגלים לדו"ש ,המעבר לאופנוע מהסוג הזה כרוך בשינוי סיגנון רכיבה שלא לדבר על הגיל.
 

מיצו

New member
לוינקרים מתרגלים מהר מאוד

מה גם שזה ככה ברוב דגמי ה- BMW שזכיתי לרכב עליהם. מצד שני, אלוהים ירחם על הגרמני ששימש כמודל לכף היד שעבורה תוכנן המיקום של מתג הצופר! מאה פעם אותתי שמאלה במקום לצפצף, מאה פעם, ואני עדיין לא מצליח למצוא את המתג בנאגלה הראשונה!
 

קוזק

New member
BMW../images/Emo64.gif

אז בתור חברו למסע של קותי, זה שנסע על R1200 TS: לאחר 33 שנות אופנוענות פעילה (כולל BMW ממודלים מזדקנים עד שנת 1982). לקח זמן להתרגל לבהמות החדשות האלה. למרות שתחושת ה"בוקסר" חזרה מהר. איך שלא נסתכל על זה, עדיין הכלי כבד באופן יחסי ל- TDM שאני מחזיק בבית. ל- BMW אופי מיוחד שאין להתכחש לו, ועוצמה שחסרה לי כשעליתי על האופנוע כאן. אבל ההיגוי של היפני עדיף לאין-ערוך, החלפת ההילוכים חלקה ועומס ומאמץ הנהיגה קלים יותר. לסיכום, תנו לי TDM מעט יותר "נשכני" ואני מבסוט.
 

קוזק

New member
וי-סטרום../images/Emo190.gif(תודה)

בקשר לוי-סטרום (או בשמו התנכ"י, סוזוקי DL 1000): דיווחים (שלא אימתתי, למען הצדק המדעי) אומרים כי הוא מווברץ את עצמו למוות ויש עמו לא מעט תקלות של תכנון הנדסי. כ"כ, המכונאי שלי טוען שהוא מסורבל לטיפול. אבל כנראה ששווה לעשות נסיעת-מבחן בכל מקרה. דרך אגב, מישהו יודע לומר משהו על התנהגות כביש (!) של KTM 990 החדש? שוב, תודה לך השדון ....
 
מווברץ... זה לא תמיד רע. ../images/Emo13.gif

הרבה תלוי באופי ועוצמת הויברציות... לגבי תקלות, כשלים הנדסיים וקושי טיפולים.... קטונתי. אבל נסיעת מבחן מומלצת בחום. בהחלט.
 

קותי

New member
נו, אז גם אתה הגעת ../images/Emo24.gif

אז שוב, תודה על התמונות, יא קוזק. אם לא אתה, לא היו תמונות והדיווח היה יבש יבש.
 

Ducati999

New member
גן עדן לאופנועים?

כמה שאלות: מה היו הטמפרטורות במהלך הטיול? כמה ימי גשם בשנה יש שם? כמה ימי שלג בשנה יש שם? איזה אחוז מן הכבישים עליהם נסעתם היה רטוב?
 
למעלה