טיול אופנועים בנורבגיה

קותי

New member
טיול אופנועים בנורבגיה

המזימה התחילה להתרקם כבר בסתיו הקודם. עם מספר חברים שרוכבים על אופנועים כבר 30 שנה, הצטרפתי סוף סוף לחבורה, ודאגתי לעשות קילומטראז' על ה-KLE כדי לנסות לרכוש נסיון מרוכז בזמן קצר. עברתי את שני הקורסים ברכיבה מתקדמת של גידי פרדר. היה ברור שבקיץ, עושים טיול אופנועים באירופה. בישיבת הקבינט בחודש יוני האחרון התחילו להסגר הקצוות. י.ר., רוכב אופנוע ותיק (היום על BMW 1000 ישן) טען שנסע עם המשפחה לנורבגיה וזה נראה גן עדן לאופנוענים. נ.ל. רוכב אופנוע ותיק (היום על TDM בן 5) אמר שיש לו חבר טוב בנורבגיה - ושלח לו אימייל לברר את האפשרויות. התשובה של הנורבגי היתה: בואו. יש לו שם מישהו שמשכיר BMW, והוא מצטרף לטיול עם האופנוע שלו. הפרטים: שלושה BMW מדגם R1200RT אידאלים לנסיעות טורינג ארוכות. תמונה של הכלה מצורפת (המקור מהאינטרנט). הבעיה שהועלתה היתה שהרשיון שלי הוא רק עד 500. התברר שברשיון הבין לאומי, וכן בצד השני של הרשיון הישראלי, המיועד לחו"ל, המגבלה לא מופיעה.
 

קותי

New member
האופנוע השני

בתאריך 20 ביולי - המראנו לנורבגיה. נחתנו אצל החבר. למחרת הלכנו לסוכנות אבל התברר שיש בעיה. זו לא היתה סוכנות השכרת אופנועים אלא סוכנות מכירת BMW של דרום נורבגיה. האופנועים שהוא רצה להשכיר לנו היו פשוט אופנועי הדגמה. אבל רק אחד היה מהדגם שהובטח לנו. השניים האחרים היו פחות טורינג ויותר ספורט. הראשון מבין השניים היה הדגם הספורטיבי יותר של אופנוע הבוקסר שדובר עליו - R1200ST שתמונתו מצורפת (מהאינטרנט). הבעיה איתו - מיגון רוח פחות טוב, ותנוחת ישיבה פחות זקופה - מה שיכול להוות בעיה בנסיעה ארוכה (תוכננו 10 ימי רכיבה).
 

Dresdner

New member
מדהים, וגם נראה שהיה לכם מזל עם מזג

האויר, דרך אגב רוב סוכנויות ההשכרה הם בעצם דילרים שמשכירים את כלי ההדגמה. נו אז איך היה בסופו של דבר לרכב על הבהמה ? לא נראה לי שסבלת ;)
 

קותי

New member
כן, מזג האויר

מצד אחד, באמת שיחק לנו המזל. עלינו על עשרה ימים שמתוכם, שמונה היו במסגרת גל החום הנוראי שנחת על אירופה. אפילו בנורבגיה היה חם. חם ממש. 28 מעלות בצהריים. זקני נורבגיה לא זוכרים חום כזה
אבל אליה וקוץ בה: אני לקחתי את מעיל הרכיבה החורפי שלי בלבד. לא העליתי על דעתי שיהיו יותר מ-20 מעלות. והיה לי חם. כל כך חם שהתפתיתי לרכב עם חולצת T אבל מה עם המיגונים? אז סבלתי. באיזה שהוא שלב פתחתי את המעיל כדי שעדיין יהיו מיגונים - אבל שהרוח תחדור ותייבש קצת את הזיעה. צרעה נורבגית בת ז%^& נתקלה בי, ולפני מותה עקצה אותי באכזריות בחזה. יום כאב, יומיים גירד. ככה זה. אבל היתרון היה שהיו כבישים יבשים והיה אפשר לנסוע. ואני הרי לא נסעתי על הבהמה, אני נסעתי על המכוער. והמכוער יודע לתת, על כבישים מפותלים ודלי תנועה. איך שהוא נותן
 

קותי

New member
האופנוע השלישי

האופנוע השלישי שהוצע לנו היה פשוט אופנוע ספורטיבי להחריד, מפלצת דחוסה של אופנוע ערום ומכוער. K1200R שלפי הכתבות עליו באינטרנט הוא אופנוע חזק ביותר, ספורטיבי וקיצוני. תנוחת הישיבה היתה הכי פחות זקופה. תמונה מהאינטרנט מצורפת. הרפלקס הראשוני היה לדחות את ההצעה אבל מהר מאד התברר לנו שאו שניקח את שלושת האופנועים שהוצעו לנו - או שאין טיול אופנועים בנורבגיה.
 
זה היחידי בין השלושה...

שהייתי בוחר לטייל עימו... כמה מכוער... ככה מהנה
 

קותי

New member
האופנועים מועמסים

לקחנו. י.ר., עם הסטוריה של בעיות גב - קיבל את אופנוע הטורינג. נ.ל. קיבל את הבוקסר הספורטיבי למחצה, ואני את המפלצת הדחוסה. העמסנו על ארבעת האופנועים (הנורבגי הצטרף כמובן עם BMW מדגם K1200S) ציוד לעשרה ימי רכיבה, כולל שקי שינה, אוהל לארבעה ועוד, ויצאנו לדרך. ארבעת האופנועים העמוסים נראים בתמונת הנוף המצורפת.
 

קותי

New member
כן, אני בחור זהיר. בכל הרכיבות

הייתי עם מגיני ברכיים (הנורבגי קרא להם NUCKLES כי הם נקשו כשהלכתי). כנראה שבזכות זה לא נפלתי
 

קותי

New member
K1200R מועמס ../images/Emo13.gif

והנה אותו K1200R שראינו קודם בתמונת תצוגה מהאינטרנט - לאחר שטירון (אני) מעמיס אותו. במהלך הטיול השתפשפתי בהעמסה ופריקה, ובאחת התמונות תוכלו לראות אותו עמוס יותר אלגנטי.
נ.ב. במקום שבו מופיעות תמונות של חברי הקבינט, הפנים מוסתרים מסיבות צניעות
 

D the kid

New member
../images/Emo104.gif

בן גוריון בטיול אופנועים (עם רוח צד)
נראה כמו אחלה טיול שבעולם. סחתין עליכם. יש מצב לפרסם עלויות וקילומטרז' ממוצע ליום
 

z x 7 r

New member
וואי! מה קרה לפנים שלהם?

רכבו בלי קסדה והביאו החלקה ?
 

קותי

New member
נוף 1

נורבגיה - גן עדן לאופנוענים. אין אוטוסטרדות (חוץ ממספר קילומטרים בודדים סביב אוסלו). תנועה דלילה. עשרות אלפי קילומטרים של כבישים עם אספלט טוב, מפותלים, סיבובים נחמדים (בדרך כלל עם רדיוס פניה בלתי משתנה), ונוף עוצר נשימה. מצרף מספר תמונות להתרשמות.
 

קותי

New member
נוף 3

זהו לכרגע, בערב אוסיף עוד קצת פרטים ועוד קצת תמונות.
 

nunimon

New member
מדהים.... ../images/Emo99.gif

אני מתכנן קיץ הבא טיול דומה... או באיזור סקנדינביה או באיזור אירלנד סקוטלנד. אפשר לדעת הערכה גסה לגבי העלויות? ומה לגבי מקומות לינה? תודה....
 

zari

New member
אתה יכול לפרט מסלול עלויות

וכל דבר שיכול לעזור לי בתכנון ארי
 

zari

New member
לא היה כדאי יותר לקחת את האופנועים

מהארץ במעבורת נגיד ליוון?
 
למעלה