איזה שמן לקנות ל GPZ ואיך מוסיפים?

kramberg

New member
זה בגלל שאתה דוחף בכל הודעה

את הבירות שלך
דוק, מתי יוצאים לאיזה רכיבת שטח, עם ההונדות?
 

JackR1

New member
על ד"ר XR התנפלת?? ../images/Emo12.gif

אם כבר, נראה לי שהדברים בעיקר מכוונים אליי - פעם הבאה, לפני שאתה מתחיל להביע דעה, תדע קודם כל, לאן לדחוף אותה (בכל המובנים)
לנושא: 1) קולט ענה נורא יפה, אבל אני אחדד. יש נושאים שיש עליהם דיון, ויש נושאים שהדיון היחיד שיכול להיות בהם, זה הטפה בניסיון להכניס קצת שכל. מה גם, דיון מנהלים, כשכל אחד קורא ומבין את הנקודות של הצד השני, ולא חוזר על אותם דברים. ממני ספציפית : לא אוהב - אל תקרא. מה הומואים קשורים לעניין - עד עכשיו לא הבנתי, כמו שלא הבנתי, על איזו אלימות מצידם מדובר - לא מכיר שום דבר בנושא. 2) יופי ששמת לב - זה פורום ציבורי. איך כתבת - להתחיל מעצמך? אולי תתחיל באמת? סימני פיסוק ורווחים בין השורות מאוד עוזרים לקריאה של כל המלל שהצלחת לשפוך. צבוע משהו... 3) גם כאן ענו לך - הניסיון שלך לא שווה את המילים ששפכת, כדי לתאר אותו. קוראים לזה "תחושה סובייקטיבית". וכל עוד מדובר בהמלצות לאחרים ומסקנות, ולא במה עושה לך טוב ומה לא - כדאי לבוא עם משהו שתומך בהרגשות הסובייקטיביות שלך. משתיק פתוח שגורם לבעלים של האופנוע להרגיש עליה עצבנית בהספק, ודינמומטר שמראה הפוך מזה - זאת הדוגמא הכי קלאסית. תעשה מה טוב לך, אל תמליץ לאחרים, כל עוד אין לך משהו לבסס את ההמלצה עליו. אישית : אתה מטיף, אך לא מקשיב, ולא מיישם בעצמך את מה שאתה קורא ליישם. "צבוע" זאת ההגדרה הנכונה, לא?
 
תרגע

לא כיוונתי את מה שכתבתי לאף אחד באופן ספציפי. כנראה שעל ראש הגנבים בוער הכובע... דרך אגב סגנון הכתיבה והדרך המשתלחת שבה השתמשת, ולא רק אתה, מוכיחים לצערי כאלף עדים את מה שאמרתי.
 

ishaysiv

New member
עכשיו ברורה לי הסיבה לתחום האפור

והיא הפשרה בין המחלקה הטכנית ובין מחלקת השיווק של היצרן. הדוגמא עם הKLE החדש ממש מדגישה את זה. יש להם המלצה דומה לפילטר שמן - החלפה כל 12000 ק"מ. עכשיו ברור לי איך לפתור את הדילמה הזו גם כן. במאמר שהוזכר, דובר על נפילה דרסטית בצמיגות ב800 המייל הראשונים, כאשר נאמר שזו הנפילה התלולה ביותר. לא הוזכר כמה בפועל נופלת הצמיגות אחרי נניח 6000 ק"מ בכלל. לדעתי נתון חשוב שחסר במבחן.
 

Dr XR

New member
../images/Emo45.gif

ואם לא הייתי ברור בהודעה הקודמת, אז ב-KLE ה'ישן' המלצת היצרן היתה להחליף שמן כל 6,000 ק"מ, ואילו ב'חדש' זה עלה ל-12,000 ק"מ. שוב, מדובר באותו המנוע ובאותם השמנים. אני רוצה להדגיש נקודה קטנה - לא רק צמיגות השמן נפגעת עם הזמן, אלא כל תכונותיו, ויש הרבה כאלה. במאמר 'ההוא' בדקו רק את נפילת רמת הצמיגות לאורך הק"מ. בשורה התחתונה, תרגיש חופשי להחליף שמן לפני 6,000 ק"מ, אך אין צורך להיות היסטרי. זה עדיין KLE. לגבי המסנן, אני הייתי מחליף כל 12,000 ק"מ או כל החלפת שמן שניה, אך גם כאן - אם בא לך תחליף. נזק זה לא גורם...
 

sky24

New member
בטוח אותו מנוע?

אתה בטוח ב 100% שמדובר באותו מנוע? מדע החומרים לא משתפר? טיב פני שטח, טיפול טרמי טוב יותר וכ"ו בין החלקים הנעים לא יכולים לשנות את הוראות היצרן בנושא? אה ואם לא מובן זאת שאלה כנה ולא הטפה.
 

Dr XR

New member
כן, בטוח. 100%

בדיוק אותו המנוע שמיוצר כבר 20 שנה ללא שינוי (טוב נו, פרט לצביעה החיצונית...
)
 

odedy11

New member
מעניין שכשזה נוח לך

אתה דווקא כן מאמין להוראות היצרן. אני מצטער להפריע לכם שוב עם נוכחותי המעצבנת אבל לא יכולתי להתאפק, ולהלן ציטוט תשובתך הניצחת באותו ויכוח זכור לשימצה: " ד"א, תסתכל על התשובה שלי לשדון, תקרא את הדיון שבקישור, אחרי זה לך לאתר הרשמי של WD40, תקרא את 2000 השימושים של WD - אחרי שתראה בהם "ניקוי שרשרת" ו"שימון שרשרת", תחזור לכאן, ותבקש סליחה מהפורום" לפחות תהיה עיקבי בהצהרותיך
 

JackR1

New member
תקרא הלאה, תבין, למה זה כתוב

רמז - מוזכרת שם מילה "תביעה" ו"בניגוד להצהרות". אם אתה לא מתאפק, קח נשימה ארוכה ותקרא עוד כמה פעמים. כבר פעם שניה אתה קופץ בלי לקרוא ולהבין. מה יהיה?
 

idandi

New member
../images/Emo207.gif שמן סינטטי מלא

10w60 סינטטי מלא יהיה יותר צמיגי בעת שהוא קר\חם מאשר 10w40 מינרלי\חצי סינטטי? מה לגבי 15w50 חצי סינטטי או מינרלי..? עצם העובדה שהשמן הוא סינטטי מלא הוא יותר "דק" מאשר מינרלי? עידן.
 

JackR1

New member
בשביל מה יש לך מספרי צמיגות?

לא בשביל היופי... יש לך צמיגות שמן נתונה, במספר שלו: 10W60. זה אומר: צמיגות של שמן בדירוג 10 בטמפ' נמוכה (40 מעלות), צמיגות של שמן בדירוג 60 בטמפ' 100 מעלות. זה אומר, שבטמפ' 40 מעלות, שמן 10W40 ושמן 10W60 יתפקדו באופן זהה. לעומת זאת, ב-100 מעלות השמן 10W60 יהיה צמיג יותר משמן 10W40. האם זה טוב? לא בהכרח.
 
למעלה