איזה שמן לקנות ל GPZ ואיך מוסיפים?

אתה רוצה לומר לי שעם ההספק...

של הטוסטוס שלך המצמד לא מחליק אצלך עם שמני מכוניות ? אצלי אין סיכוי שהוא יחזיק. למעשה, חלק משמני האופנועים "קרסו" בימיו הטובים ביותר של המנוע... לגבי השרשור למעלה... ג'ק... קח צעד אחורה. אני חושב שאתה מתפרץ על מישהו שבא לדון, לא להטיף, ואתה.... כותש אותו של בצדק...
 

JackR1

New member
שדון, אני סתם משתעשע ../images/Emo13.gif

אם הוא היה בא לדון, הוא היה מסתכל על הודעה שלי קצת יותר לעומק, ולפחות שואל, מה יש במאמר שלא העלתי כאן (9 עמודים, פשוט התעצלתי). אני יכול להביט בו, הוא על לפטופ ליידי - אם אני לא טועה, מבין 22 שמנים, במקום השלישי או הרביעי - שמן מכוניות. סינטטי, אבל במקומות הראשונים - שמני אופנועים שהם גם סינטטיים. הוא בא להתווכח על צדקתו - מה לעשות, כמו שהוא בא, הוא יכול גם ללכת - כי ביום שהוא יצליח להוכיח את זה מדעית, יצרני שמנים ישלמו לו לפחות כמה מיליונים. לגבי ההספק - הדגמים החדשים מוציאים הספק יותר גבוה ממה שאני יכול להשיג מהטוסטוס (למרות שאני מקווה להתקרב, ויש לי יתרון עצבני של מומנט בכל הקשת) - וגם להם אין שום בעיה עם שמני מכוניות לפי דיווחים מפורום R1. מקסימום - קיט קפיצים של BARNETT
 
רפידות גדולות יותר ?

יכול להיות שעם השנים רפידות המצמד גדלו בקוטר ? ב-FZR העתיק... גם קפיצי קלאץ' מחוזקים לא עזרו... שמן של אראל (אם אני זוכר נכון) ייעודי לאופנוע לא נתן למצמד לעבוד ללא החלקות... מעבר לסילקוליין פתר את הבעיה לחלוטין.
 

JackR1

New member
יכול להיות, כי גם בR1 מהדור הראשון

יש כאלה שעובדים על הספקים שמתקרבים ועוברים את ה-200 כ"ס, אמנם מחליפים להם את הקפיצים ולפעמים גם את תיבת הקלאץ', אבל אף אחד לא כתב שום דרישה מיוחדת לשמן.
 

idandi

New member
חבר פורום..

שדיברתי איתו, סיפר ששמן חצי סינטטי כל הזמן היה גורם להחלקות קלאץ. וכשעבר לשמן מינרלי רגיל זה פסק.
 

motorcycle boy

New member
חבל שבמקום להגיב בצורה עניינית או

לא להגיב כלל שזה גם יותר לעניין הזנת את הדיון ואפילו אתה מנסה לגרור אותו לפסים אישיים. שים לב שגם להצהרות שלך אין גיבוי של ממש. אני מיציתי,סלמאת.
 

JackR1

New member
../images/Emo45.gifעל הכיפאק. רק שאין לי הצהרות

כל ה"הצהרות" שלי, זה בעצם אחת - זה שהצהרה ללא גיבוי מעשי (שלך), לא יכולה להיחשב כמשהו עם תוכן. לא טענתי ששמן מכוניות יותר טוב, או זהה בפעולתו. טענתי שאי אפשר לעלות על הבדל בכל שימוש הגיוני, ולכן, מעשית - זה לא משנה ולא מעניין. יש לי יופי של גיבוי לזה - ניסיון חיובי של מאות ואלפי אנשים, מכל מיני פורומים. אה, וזה לא 50 ש"ח, אלא 80 ש"ח - מחיר של סטייק מצויין בבלאק סטיר. בהחלט אפשר להנות
 

ishaysiv

New member
שאלה לגבי תדירות החלפת השמן

אני משתמש בשמן "מכוניות", תמיד החלפתי לפי הוראות יצרן, כל 6000, למעט הפעם האחרונה. אחרי 4500 ק"מ ונסיעה בשטח ובחום, השמן 10-40 שהיה לי נעשה יותר שחור משחור, ונראה לי שגם הרגשתי שהוא מגיב אחרת. החלפתי עכשיו לשמן 20-50 לקייץ. בנוסף, בכותרת הכתבה שהבאת היה "למה אנחנו מחליפים שמן כל 1000 מייל". אז 6000 ק"מ, ומידי פעם פחות, נניח 4500 במקרים מסוימים, או 1600 ק"מ? ברור שהכי טוב להחליף כל 50 ק"מ, כמה זה משמעותי? ואין לי R1, אלה KLE.
 

Dr XR

New member
תחליף חופשי, בלי לחשבן...

מרווחי הטיפולין והחלפת שמן המנוע נקבעים כפשרה בין המחלקה הטכנית ובין מחלקת השיווק של היצרן, ואני יכול לתת לך איספור דוגמאות - גם מענף הרכב וגם מהאופנועים (ידעת שב-KLE החדש למשל, מחליפים שמן לפי היצרן בכל 12,000 ק"מ? ומדובר במנוע זהה ושמנים זהים...). המשמעות היא שמרווח החלפת השמן 'מתוח עד הקצה', וכשמגיעה השעה להחליף שמן הוא למעשה איבד את רוב תכונותיו. אז נכון שלא נחליף שמן מנוע כל 50 ק"מ, וב-KLE גם אין צורך להחליף כל 1,000 מייל, אך החלפת שמן מנוע בכל 3,000-4,000 ק"מ תעשה למנוע שלך רק טוב. תרגיש חופשי להחליף שמן מנוע בין טיפולים.
 
3 דברים:

1. רמת הדיון וההתייחסות של חלק מהאנשים פה היא לפעמים ממש מכוערת ואני כאופנוען לפעמים קצת מרגיש לא נוח להיות שייך לחבורה הזו. זה קצת מזכיר לי (להבדיל) את המאבק של ההומואים, שתוך כדי שהם מטיפים לסובלנות ומנסים לקבל הכרה ולגיטימציה ע"י החברה, הם נוקטים באלימות ורוצים לחסל את כל מי שחושב אחרת מהם. ואני מתכוון גם לייחס של מספר אנשים כלפי נהגי מכוניות או אנשים שאינם אופנוענים. לפחות ע"פ מה שעולה מהרבה דברים שאני קורא פה בפורום, הייחס הזה לא מזמין הכרה אלא בדיוק את הבעיטה שאנחנו מקבלים לרוב. וחבל. 2. גם רמת ההתנסחות היא לעיתים מזעזעת. אז אני לא מצפה פה לרמת דיון של אוניברסיטה, ואני גם לא יודע לדבר ברמה כזו, וגם לי יש שגיאות פה ושם, אבל מינימום של לקרוא את מה שכתבת לפני שאתה שולח את זה כדי שתוכל לראות שבכלל ניתן להבין את מה שאתה מנסה לומר. אלא אם אתה מזלזל בעצמך ורוצה לצאת עילג ולא מובן. וגם זה שייך לדעתי לרצינות הענף שעליו אנחנו יושבים. תרתי משמע. דרך אגב צורתההתנסחות הזו מאפיינת גם אנשים שהשם שלהם מופיע באדום בפורום. אני לא ממש יודע מה זה אומר, אבל נראה לי שיש להם איזשהו מעמד פה וזה לא נראה טוב. 3.לעיניין הדיון הזה: אמנם דברי לא מסתמכים על מחקרים מקיפים ועל ניסיון רב שנים אבל אני יודע בפשטות שהשתמשתי באופנוע שלי בשמן המומלץ ע"י היצרן עד שיום אחד המוסך שבו אני מטפל החליף לי אותו לשמן אחר, שאותו הוא שם כנראה לרוב הלקוחות שלו, והנסיעה השתפרה באורח פלאים. ההילוכים עוברים באופן חלק ושקט הרבה יותר. אז לי לפחות זה מספיק. אין לי צורך בעוד מחקרים. השמן הזה, מקריאה על המיכל, הוא שמן סינטטי שמיועד לאופנועים ודומיהם. אז מה זה אומר על הדיעות המלומדות שהושמעו פה בנושא הזה, תשפטו בעצמכם.
 

C O L T

New member
../images/Emo6.gif ההומואים פגעו בך?

מצטער, אבל המחשבה על הומואים זועמים ברחובות עושה לי מצחיק. אתה בטוח שזה היו הומואים? מה הם עשו בדיוק? יחס שלי לנהגי הפחיות הוא אחוז ופחות מהשנאה והסכנה שהם משחררים כלפינו. אתה לא מצפה שנגלה רגשי ידידות כלפי החיזבאללה? הסיכוי להפגע מפחית גבוה בהרבה, אז למה שנגלה אהבה? רמת הדיון היא תוצאה של רמת המשתתפים, רוצה לשפר? קח חלק בדיוק ועשה את זה בצורה הנכונה, הטפות לא ימצאו אוזן קשבת. רמת התנסחות בדיונים רבים של הפורום היא בדיוק כמו רמת הדיון, יש צד אחד המנסה לנהל דיון וצד שני המתחפר בעמדותיו למרות כל הדיון והוכחות, כמובן שבאופן טבעי הצד המתחפר פונה להעלבות, מה עוד הוא יכול להציע? אני למשל מזלזל בעצמי ובשפה העברית, העילגת מטבעה, אבל בכל זאת משתדל להמנע מטעויות. עניין של כבוד לקוראים. אבל אל תשכח, יש כאן אנשים מכל שכבות העם ורבים לא רוצים או לא יכולים להשתפר. צריך מידה של סלחנות וסבלנות. לגבי -3 והדיון הזה, לי היה נסיון הפוך, שמן מינרלי שיפר את התפקוד של המנוע, הגיר והמצמד. מה זה אומר? כלום! תחושות הן תחושות בלבד, אנשים כאן נשבעו שהחלפת שמן שינתה להם יחסי העברה באופנוע (נוסע פתאום 110 ב-5K סל"ד) אבל כמובן שזה לא אפשרי. רבים נשבעו שעם דלק 98 האופנוע הופך חזק יותר! גם לא ממש אפשרי, לא ב-GS500. כל אלה דוגמאות לרושם אישי שגוי, טעות שנובעת מהסתמכות על הרגשות ולא מדידות. אף אחד בפורום לא אומר לך איזה שמן לשים, תהנה עם הסינטטי מלא מיוחד לאופנועים במחיר מופקע, בטח אם הוא גורם לך להרגיש טוב. אם זה משכנע אותך, זה הכסף שלך וזכותך לקנות בו כל מוצר שתרצה, גם אם המחקרים לא מוכיחים את יעילותו. אותו כנ"ל בתרופות ומזון.
 
מה אתה אומר?...

באמת נהגי הפחיות שונאים אותך?... באמת שמעתי כמה מהם אומרים שכל מה שמעסיק אותם זה השינאה לCOLT... חלק מהם אפילו אמרו שרק בשביל זה הם בכלל יוצאים לכביש... חבל שאתה נמצא בתגובה ולא בהקשבה. אתה מפספס נקודה או שתיים בדברים שכתבתי, שאם נקדיש להם קצת תשומת לב כולנו נצא נשכרים. אבל תעשה איך שבא לך. אני את שלי אמרתי ואני מאמין שהדברים נפלו על אזניים קשובות.
 

C O L T

New member
לא, הם דורסים אותנו מתוך אהבה

לא אכפת לי במה הם עסוקים, אבל עוד פחות משנאה לCOLT מעסיקה אותם הנהיגה, לא יודע באמת למה הם יוצאים לכביש, אבל מי שברשלנות או בכוונה מנסה להרוג אותי, לא יהיה ברשימת החברים, אם אתה יכול אחרת, אשריך ומסור ד"ש לדלאי למא. אני נמצא בהקשבה על הכביש, בכוננות ספיגה, יותר מדוייק. אני רואה את הפנים המנומנמות של הזבל עטוף הפח ואת פרצופים המופתעים כאשר אני מגיב לנסיונות האדישים שלהם למעוך אותי עם טונות הברזל. אפשר לנסות להיות נחמד ומנומס, אישית אני משתדל, גם בתנאים קיצוניים, אבל זה לא משנה את העובדה שעל הכביש זה מלחמה והם האוייב שלי.
 
COLT

נשמה, אני אומר לך עכשיו דברים מהלב ולא כדי לנגח. אז תנסה להקשיב. וזה בטח ידבר גם לאחרים. אני רוכב בכבישי הארץ הזו כמו כולנו. אני משתמש באופנוע לצורך נסיעה לעבודה ולצורך נסיעות פרטיות. זה כלי הרכב שלי. אני לא מרגיש את המלחמה הזו שאתה מדבר עליה ואני לא פוגש בכביש אויבים. נכון שאני רואה הרבה פעמים התנהגויות שלא לעיניין של נהגים. ומאופנוע רואים את זה באופן הרבה יותר בולט מאשר כשנוסעים ברכב. אבל לרוב אני רואה את זה כצופה מהצד וזה לא כ"כ נוגע לי כי אני לא מכניס את עצמי למצבים שבהם זה ישפיע עלי. מצד שני אני פוגש דווקא הרבה פירגון מנהגים וכמעט כל פעם שמזהים אותי עם האופנוע, מפנים לי מעבר ונותנים רספקט(חוץ מנהגי מוניות ולפעמים משאיות). ואני שוב מזכיר לך שאני נוסע פה, בכבישים שלנו, באותם כבישים. מה המסקנה שלי מכך? כמו כל דבר בחיים. הכל תלוי בי. אם אהיה בשינאה ובכעס כל זמן, זה מה שאני אפגוש בכל מקום. כולל בכביש. אז אולי הגיע הזמן להפנות את האצבע המאשימה אל עצמינו ולשאול מה גורם לזה שאני פוגש בכביש מלחמה, אויב ושינאה, בזמן שמשה זוכמיר או לא חשוב מי, שנוסע באותם כבישים, חווה משהו אחר לגמרי? כנראה שזה קשור איך שהוא אליי ולא "אליהם". ואולי אם אני אעשה שינוי בעצמי במקום להטיל את האחריות על כל העולם, אז, למרבה הפלא, העולם שסביבי ישתנה.(בעצם, הדרך שבה אני רואה אותו תשתנה) אני אומר לך מנסיון שזה עובד. אני נותן לך פה מתנה ואני מקווה שתראה את זה ככה.
 

asparagos

New member
../images/Emo45.gif

במקביל לסעיפים בתגובתך, 1. אתה צודק, זה באמת מזכיר את מאבק ההומואים, גם אני ישר חשבתי על זה, נחמד לדעת שאני לא היחיד עם האסוציאציה הזאת. 2. הצביעה באדום נועדה להזהיר את הגולשים מפני חבר'ה חדשים שלא יודעים הרבה, לכן תעשה כמו רוב הפורום ואל תיגרר לדיונים מעמיקים עימם. פשוט תן להם להתבטא ואל תייחס משמעות למה שהם אומרים. אגב, הצביעה בכחול היא כדי לסמן מגלומנים.
 

WCard

New member
דווקא על DR XR החלטת "ליפול"?

הטפות בבית הספר חבוב, לא פה. לא נאים בעיניך השכנים? תרגיש יותר מחופשי להחליף דירה.
 

ishaysiv

New member
תגובה

לגבי שני הסעיפים הראשונים: האסוציאציה נחמדה, אם כי גם אצל ההומואים מדובר בקומץ ולא במאפיין קבוצתי. קצת נסחפת עם "הם נוקטים באלימות ורוצים לחסל את כל מי שחושב אחרת מהם"
מה שמביא אותי לחלק השני - רמת ההתנסחות. אם היתה מופיע בטלויזיה, אני מניח כי המשפט הזה לא היה נאמר על ידיך. אבל אתה מרשה לעצמך לאומרו בפורום, כי גם אתה מודע לחוקים הבלתי כתובים של פורומי אינטרנט: א. פחות פוליטיקלי קורקט, ואפילו פחות נימוס לדעות האחר, בתנאי שאין מדובר בחוסר נימוס קיצוני. ב. מיקום דיון הפורום בין כתבה רשמית בעיתון לדיון מילולי. כוונתי ליתרונות בקרבה לדיון מילולי. אלה הם קריטיים לאופי הדיונים בפורומים, ובלעדיהם היינו מפסידים יותר משנרויח. לגבי השמן: באופנועי ספורט, ובעיקר אופנועי ספורט קיצוניים, השמן יאבד מתכונותיו מהר יותר, וידוע כי שמנים סינטטיים יחזיקו זמן רב יותר משמנים מינרליים. האם יש לך אופנוע ספורטיבי כזה? האם השמן הקודם היה מינרלי? מה יקרה אם תשתמש בשמן סינטטי מלא המיועד למכוניות, אך ללא התוספות ה Energy conserving?
 

Dr XR

New member
זה היה מופנה אלי?

כי אם כן, אז חיפשתי ולא מצאתי היכן רמת הדיון שלי היתה מכוערת. לעניות דעתי גם הניסוח שלי היה בסדר. לא ברמה של אוניברסיטה, אבל בסדר. מבינים לא רע. עילגות, בכל אופן, לא מצאתי. רק שגיאת הקלדה אחת - "טיפולין" במקום "טיפולים". ואם לא התכוונת אלי, אז אני מבקש שבפעם הבאה תלמד לשרשר.
 
למעלה