איזה שמן לקנות ל GPZ ואיך מוסיפים?

JackR1

New member
כל מה שלא כתוב עליו ...

... "Energy conserving" בתוך עיגול עבה. אין תוית כזאת = הקלאץ' לא יחליק. איזו חברה? כל חברה.
 

Dr XR

New member
לא בהכרח

גם שמנים מתקדמים בעלי דירוג API SL מ-2001 ו-SM מ-2004 עלולים לגרום להחלקת מצמד רטוב, ואסורים לשימוש בכלים בעלי מצמד כזה. את שני אלה, אגב, לא תמצא ב-JASO T903 MA כיוון שהם סותרים אחד את השני. שמן בדירוג API SJ, עדיף שיבוא עם JASO MA, שכן שני התקנים חופפים פחות או יותר מבחינת תוספים מונעי חיכוך. שמנים בדירוג API SH, SG - בהם אין בעיה להשתמש באופנועים, גם אם הם "של מכוניות" ולא נושאים תקן JASO MA. הם לא יגרמו להחלקת מצמד. קאוואסאקי ממליצים שבמידה ומשתמשים בשמן בדירוג SH, הוא צריך להיות בעל תקן JASO MA, אך לעניות דעתי מדובר במקדם בטחון גבוה ותו לא. בכל מקרה, כמו שציינת, בשמנים הנושאים תווית "ENERGY CONSEVING" אסור להשתמש בכלים בעלי מצמד רטוב. הנה משהו שכתבתי לפני כמה ימים בפורום פול גז.
 

Dr XR

New member
זה שלא נצפו בעיות...

זה לא אומר שהשמן מתאים, ולא אומר שלא יהיו בעיות בחלקת מצמד בעתיד. השמן שהעלית בקישור אינו בעל תקן API SL. למעשה הוא גם לא SJ. כנס לספציפיקציות שלו ותראה שהוא SH/SG. למרות שהם כותבים בעמוד שאליו נתת קישור: Meets or exceeds the highest gasoline engine protection requirements: JASO MA and API Service SL, SJ, SH. אני לא קונה את זה. שיווק נטו. אל תשכח שכדי לקבל את תקן API ואת החותמת, יצרני השמן צריכים לשלם הרבה מאוד כסף לבדיקות, ורובם לא עושים את זה. גם בשמן הזה אין חותמת של API, ולכן אין לדעת מה דירוג האיכות שלו. בעמוד הפרסום שלהם הם יכולים לכתוב מה שבא להם... בכל אופן, אם הוא עומד ב-JASO MA, אז בהכרח הוא לא עומד ב-API SL. קח פרוייקט קטן - תחפור קצת ותברר על תקני שמנים (כמו שאני עשיתי). אין לי ספק שתגיע לאותם מסקנות כמו שלי, ואפילו תשנה את הרגלי צריכת השמן שלך...
 

JackR1

New member
../images/Emo8.gif ../images/Emo30.gif ../images/Emo35.gif

כן, גם TYPICAL RESULTS זה לא ממש מדד למשהו.. מוזר השמן הזה. אבל הוא לא היחיד - ההצהרה "EXCEEDS API SL" בשימוש גם אצל AMSOIL. פעם חפרתי בתקנים, זה היה כשעוד לא היה API SM..
טוב, נו, כשהגרוטאה תהיה קרובה לסיום, אחדש את ההיכרות עם הנושא הכי בעייתי בתולדות הסטוריית הרכב
 

Dr XR

New member
לא קיבלתי ../images/Emo30.gif

אתה יודע, הנושא הזה דווקא בכלל לא בעייתי, אם פשוט קונים שמן שמתאים להגדרות היצרן מבחינת צמיגות ומבחינת דירוג איכות. כל כך פשוט, הא? לא צריך לשבור את הראש ולא להמציא את הגלגל
יאללה, תסיים לבנות ת'נבלה ותקפוץ ל
או
...
 

motorcycle boy

New member
קראתי כבר ממזמן את המאמר שבקישור

שים לב שבדקו שם רק את השינויי במידת הצמיגות ולא את הפגיעה בקלאצ' המסקנות לגבי צמיגות הם שאין הבדל משמעותי בין שמן אופנועים לשמן מכוניות יש הבדל משמעותי בין מינרלי לחצי סינטטי/סינטטי ולכן יש להעדיף שמנים על בסיס סינטטי(דבר שהיצרנים אינם ממליצים עליו משום מה) לגבי החיסכון,כמה עולה שמן מכוניות חצי סיננטטי "טוב"? ממה שזכור לי בסביבות 120 שח לגלון, גלון שמן חצי סינטטי לאופנוע של ELF עולה 150,של מוטול עולה 170 30-50 שקל ל-12K הם לא חיסכון משמעותי בעייני דבר נוסף-השמן עליו ממליצה הונדה לשימוש ברוב אופנועיה הוא שמן מתוצרתה (GN4ׂ) או שמן "מקביל",זהו השמן שנבדק בכתבה, בדקתי וגיליתי הפלא ופלא שלפי הפירסומים של הונדה כמו שאתה יכול לראות באתר רישמי כאן http://www.honda.ca/MotorcycleEng/Accessories/GenuineHondaFluids/1200-CB66947.htm לשמן זה תוספים מיוחדים שנועדו לתיבת ההילוכים,אז כנראה ששמן מכוניות הוא לא השמן ה"מקביל"...
 

JackR1

New member
אין לי כח לעוד "חכמים"...

וההודעה הקודמת לא עלתה אחרי כתיבה ארוכה, אז הפעם אקצר. א) "פגיעה בקלאץ'"? ע"י שמן שלא מוגדר Energy conserving? תביא אזכור למקרה בודד שכזה, או תכתוב בפירוש - "אני ממציא סיפורים שלא קיימים, כדי לנסות ולהצדיק את העמדה שלי". ב) שמן מכוניות חצי סינטטי טוב עולה 80 ש"ח לגלון. עם השארית אפשר בטח לעשות משהו יותר טוב מלזרוק אותה לאויר - אפילו אם זה ללכת לאכול במסעדה. ג) כל חברה ממליצה על שמן מהייצור שלה "או המקביל" - גם ימהה, גם סוזוקי, וכו'... זה מחזיר אותנו למבחן - אף אחד לא יכול להצביע על שום תועלת בפועל מהתוספות ה"ייעודיות", גם במבחן השני שלא פרסמתי. ואתה, כשתרצה לבוא ולטעון משהו, עדיף שלא תתבסס על הצהרות יצרן, אם אתה לא רוצה לעשות צחוק מעצמך ולגרום לאנשים להתייחס אליך קצת יותר ברצינות. אם עוד לא הבנת שהצהרות יצרן זה משהו שלא שווה את הנייר שזה כתוב עליו - אז אתה בן 16, ולא 26. שאתחיל עם דוגמאות?
 

motorcycle boy

New member
לא הבנתי על מה אתה כועס,אם אתה עייף

מדיון בנושא פשוט אל תגיב. כשאתה כותב החלקה של הקלאצ' ואני כותב פגיעה בקלאצ' זה היינוהך,זאת היתה הכוונה שלי בכל אופן אם זה לא היה ברור. ושוב בחזרה למבחן,שים לב שהוא מדבר רק על שינוי במידת הצמיגות ולא מנסה לבדוק את יתרונם של התוספים שנועדו לגיר ולקלאצ' לגבי המידע והקישור שנתתי על השמן של הונדה-עד להבוקר גם אני לא ידעתי שבשמן של הונדה יש תוספים וגם הופתעתי,בכל זאת כנראה ששמן אופנועים יותר דומה לו מאשר שמן מכוניות,אינני מבין את חוסר הרצינות שאתה טוען כלפיה בהתיחסותי לדרישות יצרני האופנועים,אולי תוכל להסביר?
 

JackR1

New member
אני עייף מאנשים שלא יודעים יותר טוב

מלהעתיק את ההודעות הקודמות שלהם, ולא להסתכל מעבר לאף שלהם. ואם היית קורא את ההודעה שלי, היית מבין, למה אני מתערב - אתה רוצה להיות פראייר, לך ותשלם כמה שאתה רוצה על שמן. אתה בא ומציע את זה לפורום - מישהו עם קצת יותר חומר צריך לבוא ולתקן את הרושם שהשטויות שלך משאירות, כדי שלפחות כאלה עם שכל יצליחו להפיק את המידע. אתה לא הבאת עד כאן שום אזכור לפגיעה \ תועלת של תוספים למיניהם לקלאץ', שבאה מתוך ניסוי \ מבחן השוואתי \ משהו מעשי, לכן כרגע הוגדרת ז**ן שכל. הצהרות יצרן - דוגמאות : הספקי מנועים ומהירויות סופיות לאופנועים, 17500 סל"ד אדום של ימהה, תקינות מותחני טיימינג של הונדה, מיקומים של שמנים \ פילטרים "מקוריים" (בגרשיים, בגלל שהם OEM) במבחנים השוואתיים לעומת הצהרות, וכו'. הצהרת יצרן לגבי פעולה כלשהי של המוצר, שאינה מקבלת גיבוי מניסוי מעשי - לא שווה כלום בהגדרה, כל איש שיווק יסביר לך את זה. אם מחר אני אקנה סטוק של שמן זול, אדביק עליו תויות שאומרות שהוא משקם מנועים, ואמכור אותו - אתה גם תאמין? אתה מהנדס חומרים ויודע לאמת את הדברים שכתובים על התוית בניסוי מעשי? אתה מכיר מישהו שעשה את זה, אולי? אם לא - קח את ההצהרות ודחוף אותן לאן שהשמש לא מגיעה. אם אתה מאמין למה שכתוב על תויות - אשריך. אל תציע לאחרים להאמין. באמת נשבר לי... חוץ מהמילים שלך ומהצהרה של הונדה, לא הבאת שום ניסוי מעשי שתומך במשהו שאתה אומר. תתחיל להביא, או תתחיל לשתוק - לבחירתך.
 

JackR1

New member
כרגע? גלון של B-FORCE תורכי

מחכה לשטוף את הקרביים של המנוע. חצי סינטטי, של מכוניות, כמובן. אחרי שהוא ירוץ איזה 1000 ק"מ, אני אשפוך אותו ואשים עוד אחד כזה, כנראה - יש גלון, צריך לנצל
. אחרי זה אני אנסה להשיג סינטטי מלא של מכוניות במחיר נמוך - אם לא ייצא, אקנה PJ1 חצי סינטטי.
 
למעלה