איזה שמן לקנות ל GPZ ואיך מוסיפים?

valentino r

New member
מחזק את דברי COLT!! אני בג'פז השתמ

שתי בשמן חצי סינטטי רגיל.. ! העדפתי לשים שמן באיכות מעולה(ליקווי מולי למי שמכיר..) מאשר שמן 4 פעימות באיכות בינונית.. 5 ליטר עלה לי משהו כמו 90 ש"ח.. זה שמן מתוצרת גרמנית שעומד בכל התקנים הכי מחמירים שיש.. ואני לא רואה שום סיבה להפסיק להשתמש בו.. אם יש פה חכמים למינהם שיכולים לחשוף בפני את הרכבי שמן הפור סתרוק לעומת הרגיל בשמחה..
 

C O L T

New member
יש מחקר כזה? בלתי תלוי ואמין?

או שזה רק הבטחות של יצרני השמן המוכרים לנו את אותו החומר במחיר מופקע? לי אישית אין הרבה אמון במחקרים של בעלי אינטרסים. אם תמצא משהו ממשי ברשת, אשמח לראות. תוצאות אלה של מחקר וטכנולוגיה הן לא מאתמול, אך משום מה עדיין לא תפסו מקום ראוי בהמלצות היצרנים, רק במנועים חדשים ממש ראיתי דרישות לשמן סינטטי, עדיין לא כתוב ספציפי לאופנועים, אם אני זוכר נכון. לפי מה שקראתי ולמדתי, יתרונם הקטן של השמנים האלה לא שווה את מחירם המופרז, גם בתנאים קשים יש הגיון להשתמש בשמן מינרלי זול ולהחליפו בתדירות גבוהה יותר. אז לעניות דעתי, גם אם זה חוסך בלאי מסויים מהמנוע, המחיר אינו שווה את זה.
 

motorcycle boy

New member
לא מדובר במחקר של בעלי אינטרסים

אלא בפיתוח של בעלי אינטרסים,יש הבדל גדול. חברות השמן הגדולות משקיעות המון בפיתוח המוצרים שלהם,מה לעשות פיתוח מוצרים נעשה ע"י בעלי אינטרסים,ככה זה בכל תחום. המחיר הגבוה הוא בגלל שהשימוש בשמנים אלה פחות נפוץ-בדיוק כמו שתרופות פחות נפוצות עולות יותר,זה לא שיש שם באמת משהו יקר בפנים,אתה משלם על פיתוח המוצר. לכן אני לא מסכים איתך לגבי "יתרונם הקטן של השמנים האלה לא שווה את מחירם המופרז", אני מאמין בהישגים טכנולוגים ומאמין שגם בתחום השמנים קיימים מוצרים הרבהיותר מתקדמים ממה שהיצרן רוצה לדרוש. אל תשכח שיצרני האופנועים הם גם בעלי אינטרס,וליצרן בודד פתאום ללכת נגד הזרם ולהמליץ על שמן יקר יותר זה ממש לא כדאי.
 

JackR1

New member
אתה יכול לא להסכים, אבל זה נבדק

מבחינת הבדל שמן מכוניות ואופנועים, יש הבדל - אבל אף אחד לא יכול להצביע על שום תועלת שנובעת מההבדל הזה. מבחן השוואתי - http://www.ducatimeccanica.com/oil.html . חלק משמני אופנועים אפילו לא שונים משמני המכוניות בהרכבם, ועושה רושם שפשוט נמכרים תחת תוית אחרת. מבחינת השוואת שמנים שונים - יש לי גם מבחן כזה, משווה 22 שמנים שונים, שמני מכוניות ואופנועים כאחד. גם שם התוצאות לא אחידות - שמן מכוניות טוב יוצא יותר טוב משמן אופנועים לא טוב. מבחינת אורך חיי המנוע - עד עכשיו, לא ראיתי אף מחקר שמקשר שימוש בשמנים כאלה או אחרים להארכת חיי המנוע. מה גם, שחיי המנוע המודרני ארוכים יותר, לרוב, מחיי האופנוע...
 

itai199

New member
רגע אז מה שאתם מנסים להגיד זה..

שאני יכול לשים שמן של רכב מאיכות טובה באופנוע והוא יעשה את העבודה ללא בעיות מיוחדות?
 
למעלה