לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2890028,900 עוקבים אודות עסקים

פורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

לצפיה ב-'איזה שמן לקנות ל GPZ ואיך מוסיפים?'
איזה שמן לקנות ל GPZ ואיך מוסיפים?
30/07/2006 | 19:59
93
8
שלום,
ברשותי GPZ 500 כמו שאתם כבר יודעים..(אני מקווה)
מס' שאלות :
1. איזה שמן הכי כדאי לקנות? האם כדאי לקנות מיכל של 4-5 ליטר או מספיק לקנות של 1 ליטר? צאו מנקודת הנחה שאני קונה באתר
http://www.moto-depot.co.il,אז עיינו שם והמליצו לי על שמן לקנות שם, והאם בתחנות דלק ניתן לקנות שמן 4 פעימות? האם כדאי לקנות בתחנת דלק בכלל?

2. אחרי שקניתי, איך אני מוסיף את השמן? האם אני צריך משפך או שאני יכול ישר לשפוך מהבקבוק למיכל השמן באופנוע?
ואם עדיף עם משפך, איזה לקנות?

תודה מראש
אופנועים >>
לצפיה ב-'אם כבר בGPZ עסקינן'
אם כבר בGPZ עסקינן
30/07/2006 | 20:21
13
8
אז שמתי לב שהיום אני חוזר הביתה ,מוריד הילוך לניוטרל ומכבה את הסוויץ של האופנוע,ואז נשמע רעש כאילו השתחררה השרשרת,לא עפה או משהו כזה,כאילו שיחרור מתח לאחר נסיעה.
האם זה דבר טבעי?
לבעלי GPZ ים ומומחי הפורום המכובדים,האם זה קורה גם באופנועים מסוגים אחרים בעלי גיר רגיל?
אופנועים >>
לצפיה ב-'מעולם לא שמעתי רעש של שחרור מתח בשר'
מעולם לא שמעתי רעש של שחרור מתח בשר
30/07/2006 | 20:27
3
4
תבדוק שראשית היא לא מתוחה יתר על המידה או רפויה מידי

כמוכן מתי ביצעת טיפול גל"ש בפעם האחרונה?

סימן היכר לשרשרת גמורה---מתח משתנה בשרשרת בנקודות שונות של הסיבוב
אופנועים >>
לצפיה ב-'סימן ההכר המדובר,מתייחס לזמן נסיעה בהלוך?'
סימן ההכר המדובר,מתייחס לזמן נסיעה בהלוך?
30/07/2006 | 21:11
2
4
או בהילוך סרק?
"סימן היכר לשרשרת גמורה---מתח משתנה בשרשרת בנקודות שונות של הסיבוב"
אופנועים >>
לצפיה ב-'מה ההבדל?'
מה ההבדל?
30/07/2006 | 21:27
1
1
בנסיעה תשמע מעיין רעש תדר החוזר על עצמו ועולה במהירותו כאשר המהירות עולה

הכי טוב

העמד האופנוע על הרגלית, ניוטראל וסובב הגלגל
בדוק בכול כמה ס"מ האם השתנה מתח השרשרת
לרוב תמצא כי בנקודה מסויימת יש לחץ ובנקודה אחרת השרשרת רפוייה

כמוכן גלגל השיניים יהיה כבר שפיצי ולא עגלגל כנדרש
אופנועים >>
לצפיה ב-'אני בנסיעה לא שומע שום רעש,אבל כנראה שיש קסדה'
אני בנסיעה לא שומע שום רעש,אבל כנראה שיש קסדה
31/07/2006 | 07:12
1
סגורה על הראש,רעש של מכוניות וכלי רכב מסביב,גם אם השרשרת תצרח,אני לא אשמע אותה כנראה
אני אבדוק את זה היום.
תודה על התגובה ועל ההסבר.
אופנועים >>
לצפיה ב-'מקור הרעש'
מקור הרעש
30/07/2006 | 20:30
8
7
הוא בקלאצ' סטרטר אין לך מה להתרגש מזה
זאת תופעה שכיחה
אופנועים >>
לצפיה ב-'טעות בשרשור'
טעות בשרשור
30/07/2006 | 20:31
7
8
לצפיה ב-'סתם בצחוק'
סתם בצחוק
30/07/2006 | 20:33
6
5
לצפיה ב-'הרעש גם נשמע גם בקטנועים בזמן'
הרעש גם נשמע גם בקטנועים בזמן
30/07/2006 | 20:35
5
5
שמכבים את המנוע
אופנועים >>
לצפיה ב-'תן לי לחדד את תשובתך'
תן לי לחדד את תשובתך
02/08/2006 | 12:55
4
7
הרעש שנשמע בזמן הכיבוי, הינו רעש גל הארוכבה.
העצירה הפתאומית יוצרת את הרעש, נכון הוא אכן אופיני בקטנועים, אבל במנועי 2 צילינדרים לא נראהלי שזה גם צריך לקרות.
גש למוסך שיאבחנו את התופעה, עם כל הכבוד למוחסון, שאני בטוח שיש לו ידע בקטנועים, אופנועים זו ליגה אחרת.
אופנועים >>
לצפיה ב-'אז אתה טוען ש....'
אז אתה טוען ש....
02/08/2006 | 14:32
6
אני לא מהליגה של האופנועים הגדולים?

תסביר לנו בבקשה למה הרעש מקורו בגל הארכובה ולא בקלאצ' סטרטר
אופנועים >>
לצפיה ב-'או סוף סוף סןף תשובת מומחה'
או סוף סוף סןף תשובת מומחה
02/08/2006 | 18:23
2
3
הבנתי בגדול תעניין,אבל לא ממש ברור לי עקרון העצירה הפתאומית,אם ההילוך המשולב באותו רגע הוא הילוך סרק ולא הילוך נסיעה 1,2,3 ומעלה,על איזו עצירה פתאומית מדובר בדיוק?האם הכוונה לעצירה של תנועת המנוע?
כי הרי השרשרת לא בתנועה,וכנ"ל גם לגבי האופנוע,אשמח לחידוד נוסף בעניין,וקיבלתי את המלצתך בחום לגבי עניין הבדיקה מול מוסך,עדיף להיות שקטים ורגועים.
אופנועים >>
לצפיה ב-'אני אנסה להסביר שוב'
אני אנסה להסביר שוב
02/08/2006 | 19:14
1
3
הרעש לא מגיע ממכלולי ההנעה(שרשרת וכדומה)

כשאתה מניע את האופנוע ישנה מערכת התנעה שבנויה ממספר
מכלולים.
מתנע(סטרטר)
שרשרת התנעה
וגלגל תנופה עם מיסב חד כיווני(מחובר למגנטו והמגנטו מחובר לגל הארכובה)

כשאתה מתניע, הסטרטר מסובב את השרשרת שמסובבת את הגלגל תנופה ביחד
עם גל הארכובה.
ברגע שהמנוע הניע המערכת התנעה מפסיקה לעבוד

יש מצבים שכשמכבים את האופנוע המנוע לא מספיק לסיים את מהלך הדחיסה
וגל הארכובה מסתובב נגד כיוון פעולתו.
ברגע שגל הארכובה מסתובב נגד כיוון פעולתו הוא גם מסובב את
מערכת ההתנעה.
הרעש שאתה שומע בעת כיבוי המנוע(ולא משנה באיזה הילוך)מקורו
במערכת ההתנעה(קלאצ' סטרטר,שרשרת התנעה ,והמתנע עצמו)


אופנועים >>
לצפיה ב-'תשובתו של משהו לא תקין'
תשובתו של משהו לא תקין
02/08/2006 | 19:47
3
אני הבנתי ממנה לפחות שמדובר בתקלה כלשהי ושיש לפנות למוסך לבדיקתה ולפי מה שאתה אומר לי עכשיו זה טבעי לחלוטין מה שקורה ומה שאני שומע הוא חלק מעבודת מנוע תקינה,אז מה נכון מבין שני ההסברים?
אופנועים >>
לצפיה ב-'לעולם אל תשתמש בשמן תחנות הדלק לאופ'
לעולם אל תשתמש בשמן תחנות הדלק לאופ
30/07/2006 | 20:32
75
13
זהו שמן רכב
שמן האופנוע הרי משמש גם למנוע וגם לגיר ולכן למרות שנתוני הצמיגות זההים התכנים הפיזיקאלים של השמן שונים.

אני אישית משתמש ב SILKOLENE 10-40

ולדעתי עדיף קניה של 4 ליטר ולא לרוץ כול פעם לקנות מיכל קטן נוסף.
פשוט שמור לך מיכל קטן בבית, מלא אותו כול פעם מחדש והרי לך נוחות ומלאי לזמן רב.

מילוי--אני שופך ישיר למיכל  אין בעיה הפתח רחב ונוח למה להתעסק עם משפכים שצוברים עם הזמן אבק וכדומה.

בהצלחה
אופנועים >>
לצפיה ב-'סיפרת את זה ליצרני האופנועים? '
סיפרת את זה ליצרני האופנועים?
30/07/2006 | 21:28
74
10
השמן הוא אותו שמן, עם תכונות המאפשרות לו לעבוד גם בשימון המנוע בלבד ברכב וגם בשימון מכלולים אחרים של האופנוע, שום יצרן עוד לא הוציא הנחיה לשימוש בשמן ספציפי לאופנועים, לפי מה שידוע לי.

אז אם היצרן כותב להשתמש בשמן רגיל, אנחנו צריכים להיות "חכמים" יותר ולהוציא סכומים גדולים בהרבה על שמן מיוחד? רק יצרני השמן הרוצים את כספנו משכנעים אותנו בתכונות המיוחדות של השמנים הללו, בלי הוכחות מעבדה רציניות בדה"כ.

כמובן יש שמנים מיוחדים למכוניות, למשל בעלי הכיתוב ENERGY CONSERVING שממ לא מתאימים לאופנועים.

שורה תחתונה - הוראות יצרן, זה התקן הנכון בבחירת השמן. דרגת צמיגות מומלצת לתנאי הארץ לפי הוראות אלה היא 15W50. היצרן לא ממש משנה, כל עוד הוא ידוע, אבל משהו זול מדי היה מדליק אצלי נורה אדומה.

הסוג הטוב ביותר כתמורה למחיר ככל הנראה חצי סינטטי. אבל גם מינרלי בהחלט יעשה את העבודה - כל עוד הוראות היצרן לא אומרות אחרת.

לפי מה שראיתי באתר של MOTODEPOT, יש להם היצע טוב של שמן חצי סינטטי בגלון או שני ליטר. PJ1 וגם ELF יצרני שמן גדולים. VALVOLINE טובים לא פחות, אני משתמש קבוע בשמן המינרלי של יצרן זה.  
אופנועים >>
לצפיה ב-'זכור לך שבניגוד לרכב'
זכור לך שבניגוד לרכב
30/07/2006 | 21:33
73
8
העובד במקסימום 5 או6 אלף טור--שזה כבר אדום
אופנועים עובדים אי שם באזור ה 10

אין מכלולי רכב הנוסעים על אותו שמן--למנוע אחד לגיר אחר
באופנוע זה אותו שמן ולכן ההבדל בשמנים

אתה יכול להשתמש ברגיל  אבל אל תתפלא לבלאי מואץ במערכת
גם רכב נטול עופרת נוסע עם דלק 96 ונוסע טוב, רק הממיר נגמר במהירות
אופנועים >>
לצפיה ב-'זה משהו אחר לגמרי'
זה משהו אחר לגמרי
30/07/2006 | 21:54
72
5
במקרה של הדלק זה הפרה ברורה של הוראות יצרן. דלק 96 של היום אינו מכיר עופרת המזיקה לממיר. יש בו תוסף אשלגן, לא בטוח איך זה מגיב עם הממיר, אבל בכל מקרה, אין מה להשוות.  

עם השמן זה הצמדות להוראות יצרן, האין זה חיובי? המנועים פותחו ונבדקו עם שמנים "רגילים" והנה אנחנו חכמים יותר מהמנהנדסים. הגיר מותאם לעבודה עם שמן מנוע, כל עוד זה מתאים ומוחלף לפי הספר.

לא שמעתי מעולם על בלאי מואץ בגלל שמירה על הוראות יצרן ושימוש בשמן רגיל.
אופנועים >>
לצפיה ב-'COLT נכון שהיצרן אינו ממליץ על שמן'
COLT נכון שהיצרן אינו ממליץ על שמן
30/07/2006 | 23:29
71
7
שמיועד לאופנועים
וגם אני "לא שמעתי מעולם על בלאי מואץ בגלל שמירה על הוראות יצרן ושימוש בשמן רגיל."
השאלה היא אם לא ניתן להאריך את חיי המנוע ע"י שימוש בשמן יעודי,
חברות השמן טוענות שכן,ולמרות שמדובר בבעלי אינטרסים יש סבירות גבוהה שאכן המוצר שהם מספקות עומד בציפיות,
תוצאה של מחקר וטכנולוגיה מתקדמת יותר מדרישות היצרן שהן בגדר המינימום הנידרש.

אופנועים >>
לצפיה ב-'מחזק את דברי COLT!! אני בג'פז השתמ'
מחזק את דברי COLT!! אני בג'פז השתמ
30/07/2006 | 23:37
4
שתי בשמן חצי סינטטי רגיל.. !
העדפתי לשים שמן באיכות מעולה(ליקווי מולי למי שמכיר..)
מאשר שמן 4 פעימות באיכות בינונית.. 5 ליטר עלה לי משהו כמו 90 ש"ח..
זה שמן מתוצרת גרמנית שעומד בכל התקנים הכי מחמירים שיש.. ואני לא רואה שום סיבה להפסיק
להשתמש בו.. אם יש פה חכמים למינהם שיכולים לחשוף בפני את הרכבי שמן הפור סתרוק לעומת הרגיל
בשמחה..
אופנועים >>
לצפיה ב-'יש מחקר כזה? בלתי תלוי ואמין?'
יש מחקר כזה? בלתי תלוי ואמין?
30/07/2006 | 23:41
69
1
או שזה רק הבטחות של יצרני השמן המוכרים לנו את אותו החומר במחיר מופקע? לי אישית אין הרבה אמון במחקרים של בעלי אינטרסים.  

אם תמצא משהו ממשי ברשת, אשמח לראות.

תוצאות אלה של מחקר וטכנולוגיה הן לא מאתמול, אך משום מה עדיין לא תפסו מקום ראוי בהמלצות היצרנים, רק במנועים חדשים ממש ראיתי דרישות לשמן סינטטי, עדיין לא כתוב ספציפי לאופנועים, אם אני זוכר נכון.

לפי מה שקראתי ולמדתי, יתרונם הקטן של השמנים האלה לא שווה את מחירם המופרז, גם בתנאים קשים יש הגיון להשתמש בשמן מינרלי זול ולהחליפו בתדירות גבוהה יותר.

אז לעניות דעתי, גם אם זה חוסך בלאי מסויים מהמנוע, המחיר אינו שווה את זה.
אופנועים >>
לצפיה ב-'לא מדובר במחקר של בעלי אינטרסים'
לא מדובר במחקר של בעלי אינטרסים
30/07/2006 | 23:57
68
1
אלא בפיתוח של בעלי אינטרסים,יש הבדל גדול.
חברות השמן הגדולות משקיעות המון בפיתוח המוצרים שלהם,מה לעשות פיתוח מוצרים נעשה ע"י בעלי אינטרסים,ככה זה בכל תחום.
המחיר הגבוה הוא בגלל שהשימוש בשמנים אלה פחות נפוץ-בדיוק כמו שתרופות פחות נפוצות עולות יותר,זה לא שיש שם באמת משהו יקר בפנים,אתה משלם על פיתוח המוצר.

לכן אני לא מסכים איתך לגבי "יתרונם הקטן של השמנים האלה לא שווה את מחירם המופרז",

אני מאמין בהישגים טכנולוגים ומאמין שגם בתחום השמנים קיימים מוצרים הרבהיותר מתקדמים ממה שהיצרן רוצה לדרוש.

אל תשכח שיצרני האופנועים הם גם בעלי אינטרס,וליצרן בודד פתאום ללכת נגד הזרם ולהמליץ על שמן יקר יותר זה ממש לא כדאי.
אופנועים >>
לצפיה ב-'אתה יכול לא להסכים, אבל זה נבדק'
אתה יכול לא להסכים, אבל זה נבדק
31/07/2006 | 01:24
67
3
מבחינת הבדל שמן מכוניות ואופנועים, יש הבדל - אבל אף אחד לא יכול להצביע על שום תועלת שנובעת מההבדל הזה. מבחן השוואתי - http://www.ducatimeccanica.com/oil.html .

חלק משמני אופנועים אפילו לא שונים משמני המכוניות בהרכבם, ועושה רושם שפשוט נמכרים תחת תוית אחרת.

מבחינת השוואת שמנים שונים - יש לי גם מבחן כזה, משווה 22 שמנים שונים, שמני מכוניות ואופנועים כאחד. גם שם התוצאות לא אחידות - שמן מכוניות טוב יוצא יותר טוב משמן אופנועים לא טוב.


מבחינת אורך חיי המנוע - עד עכשיו, לא ראיתי אף מחקר שמקשר שימוש בשמנים כאלה או אחרים להארכת חיי המנוע. מה גם, שחיי המנוע המודרני ארוכים יותר, לרוב, מחיי האופנוע...
אופנועים >>
לצפיה ב-'רגע אז מה שאתם מנסים להגיד זה..'
רגע אז מה שאתם מנסים להגיד זה..
31/07/2006 | 02:01
26
2
שאני יכול לשים שמן של רכב מאיכות טובה באופנוע והוא יעשה את העבודה ללא בעיות מיוחדות?
אופנועים >>
לצפיה ב-'כן.'
כן.
31/07/2006 | 02:19
25
5
לצפיה ב-'למעט שמנים שיגרמו להחלקת קלאץ''
למעט שמנים שיגרמו להחלקת קלאץ'
31/07/2006 | 10:13
24
13
לצפיה ב-''
31/07/2006 | 10:18
10
לצפיה ב-'הכי טוב זה לשים שמן מקורי 710'
הכי טוב זה לשים שמן מקורי 710
<< ההודעה הנוכחית
31/07/2006 | 13:15
9
355
לצפיה ב-''
31/07/2006 | 15:53
3
לצפיה ב-''
31/07/2006 | 16:12
3
לצפיה ב-''
31/07/2006 | 16:50
2
לצפיה ב-''
31/07/2006 | 17:48
1
לצפיה ב-''
31/07/2006 | 18:43
לצפיה ב-''
31/07/2006 | 19:18
2
לצפיה ב-'שמן סור'
שמן סור
31/07/2006 | 21:38
1
2
לצפיה ב-'זה שמן איכותי מזייתים סור יים. שמן'
זה שמן איכותי מזייתים סור יים. שמן
01/08/2006 | 22:04
2
זית אורגינלי.
אופנועים >>
לצפיה ב-''
31/07/2006 | 21:50
5
לצפיה ב-'איזה שמן לא יגרום לקלאץ להחליק?'
איזה שמן לא יגרום לקלאץ להחליק?
31/07/2006 | 12:52
12
8
איזו חברה?
אופנועים >>
לצפיה ב-'שמן הנושא תקן JASO MA'
שמן הנושא תקן JASO MA
31/07/2006 | 13:04
2
69
לצפיה ב-'זה כתוב עליו או משהו כזה?'
זה כתוב עליו או משהו כזה?
31/07/2006 | 13:53
10
לצפיה ב-'נו בטח, זה תקן של שמן "אופנועים".'
נו בטח, זה תקן של שמן "אופנועים".
31/07/2006 | 21:39
9
לצפיה ב-'סונול סופר XL למשל'
סונול סופר XL למשל
31/07/2006 | 13:45
9
לצפיה ב-'כל מה שלא כתוב עליו ...'
כל מה שלא כתוב עליו ...
31/07/2006 | 15:54
7
5
... "Energy conserving" בתוך עיגול עבה.

אין תוית כזאת = הקלאץ' לא יחליק.
איזו חברה? כל חברה.
אופנועים >>
לצפיה ב-'סבבה אז השמן הנ"ל מתאים??'
סבבה אז השמן הנ"ל מתאים??
31/07/2006 | 18:21
1
9
לצפיה ב-'כן'
כן
31/07/2006 | 18:50
3
לצפיה ב-'לא בהכרח'
לא בהכרח
31/07/2006 | 18:43
4
8
גם שמנים מתקדמים בעלי דירוג API SL מ-2001 ו-SM מ-2004 עלולים לגרום להחלקת מצמד רטוב, ואסורים לשימוש בכלים בעלי מצמד כזה.
את שני אלה, אגב, לא תמצא ב-JASO T903 MA כיוון שהם סותרים אחד את השני.

שמן בדירוג API SJ, עדיף שיבוא עם JASO MA, שכן שני התקנים חופפים פחות או יותר מבחינת תוספים מונעי חיכוך.

שמנים בדירוג API SH, SG - בהם אין בעיה להשתמש באופנועים, גם אם הם "של מכוניות" ולא נושאים תקן JASO MA. הם לא יגרמו להחלקת מצמד.
קאוואסאקי ממליצים שבמידה ומשתמשים בשמן בדירוג SH, הוא צריך להיות בעל תקן JASO MA, אך לעניות דעתי מדובר במקדם בטחון גבוה ותו לא.

בכל מקרה, כמו שציינת, בשמנים הנושאים תווית "ENERGY CONSEVING" אסור להשתמש בכלים בעלי מצמד רטוב.

הנה משהו שכתבתי לפני כמה ימים בפורום פול גז.

אופנועים >>
לצפיה ב-'עוד לא פגשתי תקן SM, אבל תקן SL'
עוד לא פגשתי תקן SM, אבל תקן SL
31/07/2006 | 18:57
3
5
כבר "ביקר" באופנוע, ולא נצפו בעיות מיוחדות..
יש לי בעיה מסויימת, אם כך - שמני אופנועים בעלי תקן SL וגם JASO MA.

http://www.pennzoil.com/products/outdoor/motorcycl...

מוזר משהו..
אופנועים >>
לצפיה ב-'זה שלא נצפו בעיות...'
זה שלא נצפו בעיות...
31/07/2006 | 19:13
2
1
זה לא אומר שהשמן מתאים, ולא אומר שלא יהיו בעיות בחלקת מצמד בעתיד.

השמן שהעלית בקישור אינו בעל תקן API SL. למעשה הוא גם לא SJ.
כנס לספציפיקציות שלו ותראה שהוא SH/SG.
למרות שהם כותבים בעמוד שאליו נתת קישור: Meets or exceeds the highest gasoline engine protection requirements: JASO MA and API Service SL, SJ, SH.
אני לא קונה את זה. שיווק נטו.

אל תשכח שכדי לקבל את תקן API ואת החותמת, יצרני השמן צריכים לשלם הרבה מאוד כסף לבדיקות, ורובם לא עושים את זה.
גם בשמן הזה אין חותמת של API, ולכן אין לדעת מה דירוג האיכות שלו. בעמוד הפרסום שלהם הם יכולים לכתוב מה שבא להם...

בכל אופן, אם הוא עומד ב-JASO MA, אז בהכרח הוא לא עומד ב-API SL.

קח פרוייקט קטן - תחפור קצת ותברר על תקני שמנים (כמו שאני עשיתי).
אין לי ספק שתגיע לאותם מסקנות כמו שלי, ואפילו תשנה את הרגלי צריכת השמן שלך...

אופנועים >>
לצפיה ב-' '
31/07/2006 | 19:29
1
1
כן, גם TYPICAL RESULTS זה לא ממש מדד למשהו.. מוזר השמן הזה.
אבל הוא לא היחיד - ההצהרה "EXCEEDS API SL" בשימוש גם אצל AMSOIL.

פעם חפרתי בתקנים, זה היה כשעוד לא היה API SM.. טוב, נו, כשהגרוטאה תהיה קרובה לסיום, אחדש את ההיכרות עם הנושא הכי בעייתי בתולדות הסטוריית הרכב
אופנועים >>
לצפיה ב-'לא קיבלתי '
לא קיבלתי
31/07/2006 | 19:36
1
אתה יודע, הנושא הזה דווקא בכלל לא בעייתי, אם פשוט קונים שמן שמתאים להגדרות היצרן מבחינת צמיגות ומבחינת דירוג איכות.
כל כך פשוט, הא?

לא צריך לשבור את הראש ולא להמציא את הגלגל

יאללה, תסיים לבנות ת'נבלה ותקפוץ ל או ...
אופנועים >>
לצפיה ב-'קראתי כבר ממזמן את המאמר שבקישור'
קראתי כבר ממזמן את המאמר שבקישור
31/07/2006 | 10:52
39
4
שים לב שבדקו שם רק את השינויי במידת הצמיגות ולא את הפגיעה בקלאצ'
המסקנות לגבי צמיגות הם שאין הבדל משמעותי בין שמן אופנועים לשמן מכוניות
יש הבדל משמעותי בין מינרלי לחצי סינטטי/סינטטי ולכן יש להעדיף שמנים על בסיס סינטטי(דבר שהיצרנים אינם ממליצים עליו משום מה)

לגבי החיסכון,כמה עולה שמן מכוניות חצי סיננטטי "טוב"?
ממה שזכור לי בסביבות 120 שח לגלון,
גלון שמן חצי סינטטי לאופנוע של ELF עולה 150,של מוטול עולה 170
30-50 שקל ל-12K הם לא חיסכון משמעותי בעייני

דבר נוסף-השמן עליו ממליצה הונדה לשימוש ברוב אופנועיה הוא שמן מתוצרתה (GN4ׂ) או שמן "מקביל",זהו השמן שנבדק בכתבה,
בדקתי וגיליתי הפלא ופלא שלפי הפירסומים של הונדה כמו שאתה יכול לראות באתר רישמי כאן
http://www.honda.ca/MotorcycleEng/Accessories/Genu...
לשמן זה תוספים מיוחדים שנועדו לתיבת ההילוכים,אז כנראה ששמן מכוניות הוא לא השמן ה"מקביל"...
אופנועים >>
לצפיה ב-'אין לי כח לעוד "חכמים"...'
אין לי כח לעוד "חכמים"...
31/07/2006 | 15:52
38
4
וההודעה הקודמת לא עלתה אחרי כתיבה ארוכה, אז הפעם אקצר.

א) "פגיעה בקלאץ'"? ע"י שמן שלא מוגדר Energy conserving? תביא אזכור למקרה בודד שכזה, או תכתוב בפירוש - "אני ממציא סיפורים שלא קיימים, כדי לנסות ולהצדיק את העמדה שלי".

ב) שמן מכוניות חצי סינטטי טוב עולה 80 ש"ח לגלון. עם השארית אפשר בטח לעשות משהו יותר טוב מלזרוק אותה לאויר - אפילו אם זה ללכת לאכול במסעדה.

ג) כל חברה ממליצה על שמן מהייצור שלה "או המקביל" - גם ימהה, גם סוזוקי, וכו'... זה מחזיר אותנו למבחן - אף אחד לא יכול להצביע על שום תועלת בפועל מהתוספות ה"ייעודיות", גם במבחן השני שלא פרסמתי. ואתה, כשתרצה לבוא ולטעון משהו, עדיף שלא תתבסס על הצהרות יצרן, אם אתה לא רוצה לעשות צחוק מעצמך ולגרום לאנשים להתייחס אליך קצת יותר ברצינות. אם עוד לא הבנת שהצהרות יצרן זה משהו שלא שווה את הנייר שזה כתוב עליו - אז אתה בן 16, ולא 26. שאתחיל עם דוגמאות?
אופנועים >>
לצפיה ב-'לא רוצה לעשות = רוצה לא לעשות'
לא רוצה לעשות = רוצה לא לעשות
31/07/2006 | 15:56
2
לצפיה ב-'לא הבנתי על מה אתה כועס,אם אתה עייף'
לא הבנתי על מה אתה כועס,אם אתה עייף
31/07/2006 | 16:08
33
1
מדיון בנושא פשוט אל תגיב.

כשאתה כותב החלקה של הקלאצ' ואני כותב פגיעה בקלאצ' זה היינוהך,זאת היתה הכוונה שלי בכל אופן אם זה לא היה ברור.

ושוב בחזרה למבחן,שים לב שהוא מדבר רק על שינוי במידת הצמיגות ולא מנסה לבדוק את יתרונם של התוספים שנועדו לגיר ולקלאצ'

לגבי המידע והקישור שנתתי על השמן של הונדה-עד להבוקר גם אני לא ידעתי שבשמן של הונדה יש תוספים וגם הופתעתי,בכל זאת כנראה ששמן אופנועים יותר דומה לו מאשר שמן מכוניות,אינני מבין את חוסר הרצינות שאתה טוען כלפיה בהתיחסותי לדרישות יצרני האופנועים,אולי תוכל להסביר?
אופנועים >>
לצפיה ב-'אני עייף מאנשים שלא יודעים יותר טוב'
אני עייף מאנשים שלא יודעים יותר טוב
31/07/2006 | 16:22
32
מלהעתיק את ההודעות הקודמות שלהם, ולא להסתכל מעבר לאף שלהם.

ואם היית קורא את ההודעה שלי, היית מבין, למה אני מתערב - אתה רוצה להיות פראייר, לך ותשלם כמה שאתה רוצה על שמן. אתה בא ומציע את זה לפורום - מישהו עם קצת יותר חומר צריך לבוא ולתקן את הרושם שהשטויות שלך משאירות, כדי שלפחות כאלה עם שכל יצליחו להפיק את המידע.

אתה לא הבאת עד כאן שום אזכור לפגיעה \ תועלת של תוספים למיניהם לקלאץ', שבאה מתוך ניסוי \ מבחן השוואתי \ משהו מעשי, לכן כרגע הוגדרת ז**ן שכל.


הצהרות יצרן - דוגמאות : הספקי מנועים ומהירויות סופיות לאופנועים, 17500 סל"ד אדום של ימהה, תקינות מותחני טיימינג של הונדה, מיקומים של שמנים \ פילטרים "מקוריים" (בגרשיים, בגלל שהם OEM) במבחנים השוואתיים לעומת הצהרות, וכו'.

הצהרת יצרן לגבי פעולה כלשהי של המוצר, שאינה מקבלת גיבוי מניסוי מעשי - לא שווה כלום בהגדרה, כל איש שיווק יסביר לך את זה. אם מחר אני אקנה סטוק של שמן זול, אדביק עליו תויות שאומרות שהוא משקם מנועים, ואמכור אותו - אתה גם תאמין? אתה מהנדס חומרים ויודע לאמת את הדברים שכתובים על התוית בניסוי מעשי? אתה מכיר מישהו שעשה את זה, אולי? אם לא - קח את ההצהרות ודחוף אותן לאן שהשמש לא מגיעה.



אם אתה מאמין למה שכתוב על תויות - אשריך. אל תציע לאחרים להאמין.


באמת נשבר לי... חוץ מהמילים שלך ומהצהרה של הונדה, לא הבאת שום ניסוי מעשי שתומך במשהו שאתה אומר. תתחיל להביא, או תתחיל לשתוק - לבחירתך.
אופנועים >>
לצפיה ב-'סחטיין על הסבלנות '
סחטיין על הסבלנות
31/07/2006 | 16:30
1
1
לצפיה ב-''
31/07/2006 | 16:33
1
לצפיה ב-'ותהיה קטנה'
ותהיה קטנה
31/07/2006 | 17:20
6
איזה שמן אתה שם ב R1 שלך?
אופנועים >>
לצפיה ב-'כרגע? גלון של B-FORCE תורכי'
כרגע? גלון של B-FORCE תורכי
31/07/2006 | 17:32
5
1
מחכה לשטוף את הקרביים של המנוע.
חצי סינטטי, של מכוניות, כמובן.

אחרי שהוא ירוץ איזה 1000 ק"מ, אני אשפוך אותו ואשים עוד אחד כזה, כנראה - יש גלון, צריך לנצל .

אחרי זה אני אנסה להשיג סינטטי מלא של מכוניות במחיר נמוך - אם לא ייצא, אקנה PJ1 חצי סינטטי.
אופנועים >>
לצפיה ב-'אתה רוצה לומר לי שעם ההספק...'
אתה רוצה לומר לי שעם ההספק...
31/07/2006 | 17:59
4
1
של הטוסטוס שלך המצמד לא מחליק אצלך עם שמני מכוניות ?

אצלי אין סיכוי שהוא יחזיק. למעשה, חלק משמני האופנועים "קרסו"
בימיו הטובים ביותר של המנוע...

לגבי השרשור למעלה... ג'ק... קח צעד אחורה. אני חושב שאתה
מתפרץ על מישהו שבא לדון, לא להטיף, ואתה.... כותש אותו של בצדק...
אופנועים >>
לצפיה ב-'שדון, אני סתם משתעשע '
שדון, אני סתם משתעשע
31/07/2006 | 18:10
3
אם הוא היה בא לדון, הוא היה מסתכל על הודעה שלי קצת יותר לעומק, ולפחות שואל, מה יש במאמר שלא העלתי כאן (9 עמודים, פשוט התעצלתי). אני יכול להביט בו, הוא על לפטופ ליידי - אם אני לא טועה, מבין 22 שמנים, במקום השלישי או הרביעי - שמן מכוניות. סינטטי, אבל במקומות הראשונים - שמני אופנועים שהם גם סינטטיים.

הוא בא להתווכח על צדקתו - מה לעשות, כמו שהוא בא, הוא יכול גם ללכת - כי ביום שהוא יצליח להוכיח את זה מדעית, יצרני שמנים ישלמו לו לפחות כמה מיליונים.


לגבי ההספק - הדגמים החדשים מוציאים הספק יותר גבוה ממה שאני יכול להשיג מהטוסטוס (למרות שאני מקווה להתקרב, ויש לי יתרון עצבני של מומנט בכל הקשת) - וגם להם אין שום בעיה עם שמני מכוניות לפי דיווחים מפורום R1.
מקסימום - קיט קפיצים של BARNETT
אופנועים >>
לצפיה ב-'רפידות גדולות יותר ?'
רפידות גדולות יותר ?
31/07/2006 | 18:20
2
יכול להיות שעם השנים רפידות המצמד גדלו בקוטר ?
ב-FZR העתיק... גם קפיצי קלאץ' מחוזקים לא עזרו...
שמן של אראל (אם אני זוכר נכון) ייעודי לאופנוע לא נתן
למצמד לעבוד ללא החלקות...
מעבר לסילקוליין פתר את הבעיה לחלוטין.


אופנועים >>
לצפיה ב-'יכול להיות, כי גם בR1 מהדור הראשון'
יכול להיות, כי גם בR1 מהדור הראשון
31/07/2006 | 18:38
יש כאלה שעובדים על הספקים שמתקרבים ועוברים את ה-200 כ"ס, אמנם מחליפים להם את הקפיצים ולפעמים גם את תיבת הקלאץ', אבל אף אחד לא כתב שום דרישה מיוחדת לשמן.
אופנועים >>
לצפיה ב-'חבר פורום..'
חבר פורום..
31/07/2006 | 23:39
שדיברתי איתו, סיפר ששמן חצי סינטטי כל הזמן היה גורם להחלקות קלאץ.

וכשעבר לשמן מינרלי רגיל זה פסק.
אופנועים >>
לצפיה ב-'חבל שבמקום להגיב בצורה עניינית או'
חבל שבמקום להגיב בצורה עניינית או
31/07/2006 | 17:50
21
2
לא להגיב כלל שזה גם יותר לעניין הזנת את הדיון ואפילו אתה מנסה לגרור אותו לפסים אישיים.

שים לב שגם להצהרות שלך אין גיבוי של ממש.

אני מיציתי,סלמאת.
אופנועים >>
לצפיה ב-'ותהנה מהעוד 50 שח בארנק'
ותהנה מהעוד 50 שח בארנק
31/07/2006 | 17:51
3
לצפיה ב-'על הכיפאק. רק שאין לי הצהרות'
על הכיפאק. רק שאין לי הצהרות
31/07/2006 | 18:00
19
2
כל ה"הצהרות" שלי, זה בעצם אחת - זה שהצהרה ללא גיבוי מעשי (שלך), לא יכולה להיחשב כמשהו עם תוכן.
לא טענתי ששמן מכוניות יותר טוב, או זהה בפעולתו. טענתי שאי אפשר לעלות על הבדל בכל שימוש הגיוני, ולכן, מעשית - זה לא משנה ולא מעניין. יש לי יופי של גיבוי לזה - ניסיון חיובי של מאות ואלפי אנשים, מכל מיני פורומים.

אה, וזה לא 50 ש"ח, אלא 80 ש"ח - מחיר של סטייק מצויין בבלאק סטיר. בהחלט אפשר להנות
אופנועים >>
לצפיה ב-'שאלה לגבי תדירות החלפת השמן'
שאלה לגבי תדירות החלפת השמן
31/07/2006 | 21:11
18
4
אני משתמש בשמן "מכוניות", תמיד החלפתי לפי הוראות יצרן, כל 6000, למעט הפעם האחרונה.
אחרי 4500 ק"מ ונסיעה בשטח ובחום, השמן 10-40 שהיה לי נעשה יותר שחור משחור, ונראה לי שגם הרגשתי שהוא מגיב אחרת.
החלפתי עכשיו לשמן 20-50 לקייץ.

בנוסף, בכותרת הכתבה שהבאת היה "למה אנחנו מחליפים שמן כל 1000 מייל".

אז 6000 ק"מ, ומידי פעם פחות, נניח 4500 במקרים מסוימים, או 1600 ק"מ?
ברור שהכי טוב להחליף כל 50 ק"מ, כמה זה משמעותי?

ואין לי R1, אלה KLE.
אופנועים >>
לצפיה ב-'תחליף חופשי, בלי לחשבן...'
תחליף חופשי, בלי לחשבן...
31/07/2006 | 22:13
17
5
מרווחי הטיפולין והחלפת שמן המנוע נקבעים כפשרה בין המחלקה הטכנית ובין מחלקת השיווק של היצרן, ואני יכול לתת לך איספור דוגמאות - גם מענף הרכב וגם מהאופנועים (ידעת שב-KLE החדש למשל, מחליפים שמן לפי היצרן בכל 12,000 ק"מ? ומדובר במנוע זהה ושמנים זהים...).
המשמעות היא שמרווח החלפת השמן 'מתוח עד הקצה', וכשמגיעה השעה להחליף שמן הוא למעשה איבד את רוב תכונותיו.

אז נכון שלא נחליף שמן מנוע כל 50 ק"מ, וב-KLE גם אין צורך להחליף כל 1,000 מייל, אך החלפת שמן מנוע בכל 3,000-4,000 ק"מ תעשה למנוע שלך רק טוב. תרגיש חופשי להחליף שמן מנוע בין טיפולים.

אופנועים >>
לצפיה ב-'3 דברים:'
3 דברים:
01/08/2006 | 10:26
12
5
1. רמת הדיון וההתייחסות של חלק מהאנשים פה היא לפעמים ממש מכוערת ואני כאופנוען לפעמים קצת מרגיש לא נוח להיות שייך לחבורה הזו. זה קצת מזכיר לי (להבדיל) את המאבק של ההומואים, שתוך כדי שהם מטיפים לסובלנות ומנסים לקבל הכרה ולגיטימציה ע"י החברה, הם נוקטים באלימות ורוצים לחסל את כל מי שחושב אחרת מהם. ואני מתכוון גם לייחס של מספר אנשים כלפי נהגי מכוניות או אנשים שאינם אופנוענים. לפחות ע"פ מה שעולה מהרבה דברים שאני קורא פה בפורום, הייחס הזה לא מזמין הכרה אלא בדיוק את הבעיטה שאנחנו מקבלים לרוב. וחבל.
2. גם רמת ההתנסחות היא לעיתים מזעזעת. אז אני לא מצפה פה לרמת דיון של אוניברסיטה, ואני גם לא יודע לדבר ברמה כזו, וגם לי יש שגיאות פה ושם, אבל מינימום של לקרוא את מה שכתבת לפני שאתה שולח את זה כדי שתוכל לראות שבכלל ניתן להבין את מה שאתה מנסה לומר. אלא אם אתה מזלזל בעצמך ורוצה לצאת עילג ולא מובן. וגם זה שייך לדעתי לרצינות הענף שעליו אנחנו יושבים. תרתי משמע. דרך אגב צורתההתנסחות הזו מאפיינת גם אנשים שהשם שלהם מופיע באדום בפורום. אני לא ממש יודע מה זה אומר, אבל נראה לי שיש להם איזשהו מעמד פה וזה לא נראה טוב.
3.לעיניין הדיון הזה: אמנם דברי לא מסתמכים על מחקרים מקיפים ועל ניסיון רב שנים אבל אני יודע בפשטות שהשתמשתי באופנוע שלי בשמן המומלץ ע"י היצרן עד שיום אחד המוסך שבו אני מטפל  החליף לי אותו לשמן אחר, שאותו הוא שם כנראה לרוב הלקוחות שלו, והנסיעה השתפרה באורח פלאים. ההילוכים עוברים באופן חלק ושקט הרבה יותר. אז לי לפחות זה מספיק. אין לי צורך בעוד מחקרים. השמן הזה, מקריאה על המיכל, הוא שמן סינטטי שמיועד לאופנועים ודומיהם. אז מה זה אומר על הדיעות המלומדות שהושמעו פה בנושא הזה, תשפטו בעצמכם.
אופנועים >>
לצפיה ב-' ההומואים פגעו בך?'
ההומואים פגעו בך?
01/08/2006 | 11:04
4
1
מצטער, אבל המחשבה על הומואים זועמים ברחובות עושה לי מצחיק. אתה בטוח שזה היו הומואים? מה הם עשו בדיוק?

יחס שלי לנהגי הפחיות הוא אחוז ופחות מהשנאה והסכנה שהם משחררים כלפינו. אתה לא מצפה שנגלה רגשי ידידות כלפי החיזבאללה? הסיכוי להפגע מפחית גבוה בהרבה, אז למה שנגלה אהבה?

רמת הדיון היא תוצאה של רמת המשתתפים, רוצה לשפר? קח חלק בדיוק ועשה את זה בצורה הנכונה, הטפות לא ימצאו אוזן קשבת.

רמת התנסחות בדיונים רבים של הפורום היא בדיוק כמו רמת הדיון, יש צד אחד המנסה לנהל דיון וצד שני המתחפר בעמדותיו למרות כל הדיון והוכחות, כמובן שבאופן טבעי הצד המתחפר פונה להעלבות, מה עוד הוא יכול להציע?

אני למשל מזלזל בעצמי ובשפה העברית, העילגת מטבעה, אבל בכל זאת משתדל להמנע מטעויות. עניין של כבוד לקוראים. אבל אל תשכח, יש כאן אנשים מכל שכבות העם ורבים לא רוצים או לא יכולים להשתפר. צריך מידה של סלחנות וסבלנות.

לגבי -3 והדיון הזה, לי היה נסיון הפוך, שמן מינרלי שיפר את התפקוד של המנוע, הגיר והמצמד. מה זה אומר? כלום! תחושות הן תחושות בלבד, אנשים כאן נשבעו שהחלפת שמן שינתה להם יחסי העברה באופנוע (נוסע פתאום 110 ב-5K סל"ד) אבל כמובן שזה לא אפשרי. רבים נשבעו שעם דלק 98 האופנוע הופך חזק יותר! גם לא ממש אפשרי, לא ב-GS500. כל אלה דוגמאות לרושם אישי שגוי, טעות שנובעת מהסתמכות על הרגשות ולא מדידות.

אף אחד בפורום לא אומר לך איזה שמן לשים, תהנה עם הסינטטי מלא מיוחד לאופנועים במחיר מופקע, בטח אם הוא גורם לך להרגיש טוב. אם זה משכנע אותך, זה הכסף שלך וזכותך לקנות בו כל מוצר שתרצה, גם אם המחקרים לא מוכיחים את יעילותו. אותו כנ"ל בתרופות ומזון.  

  

אופנועים >>
לצפיה ב-'עדיין הסתננו טעויות דיוק=דיון וכ"ו.'
עדיין הסתננו טעויות דיוק=דיון וכ"ו.
01/08/2006 | 11:05
לצפיה ב-'מה אתה אומר?...'
מה אתה אומר?...
01/08/2006 | 12:40
2
1
באמת נהגי הפחיות שונאים אותך?...
באמת שמעתי כמה מהם אומרים שכל מה שמעסיק אותם זה השינאה לCOLT...
חלק מהם אפילו אמרו שרק בשביל זה הם בכלל יוצאים לכביש...
חבל שאתה נמצא בתגובה ולא בהקשבה. אתה מפספס נקודה או שתיים בדברים שכתבתי, שאם נקדיש להם קצת תשומת לב כולנו נצא נשכרים.
אבל תעשה איך שבא לך.
אני את שלי אמרתי ואני מאמין שהדברים נפלו על אזניים קשובות.
אופנועים >>
לצפיה ב-'לא, הם דורסים אותנו מתוך אהבה'
לא, הם דורסים אותנו מתוך אהבה
01/08/2006 | 14:58
1
לא אכפת לי במה הם עסוקים, אבל עוד פחות משנאה לCOLT מעסיקה אותם הנהיגה, לא יודע באמת למה הם יוצאים לכביש, אבל מי שברשלנות או בכוונה מנסה להרוג אותי, לא יהיה ברשימת החברים, אם אתה יכול אחרת, אשריך ומסור ד"ש לדלאי למא.

אני נמצא בהקשבה על הכביש, בכוננות ספיגה, יותר מדוייק. אני רואה את הפנים המנומנמות של הזבל עטוף הפח ואת פרצופים המופתעים כאשר אני מגיב לנסיונות האדישים שלהם למעוך אותי עם טונות הברזל.

אפשר לנסות להיות נחמד ומנומס, אישית אני משתדל, גם בתנאים קיצוניים, אבל זה לא משנה את העובדה שעל הכביש זה מלחמה והם האוייב שלי.  

אופנועים >>
לצפיה ב-'COLT'
COLT
01/08/2006 | 20:07
נשמה, אני אומר לך עכשיו דברים מהלב ולא כדי לנגח. אז תנסה להקשיב. וזה בטח ידבר גם לאחרים.
אני רוכב בכבישי הארץ הזו כמו כולנו.
אני משתמש באופנוע לצורך נסיעה לעבודה ולצורך נסיעות פרטיות. זה כלי הרכב שלי.
אני לא מרגיש את המלחמה הזו שאתה מדבר עליה ואני לא פוגש בכביש אויבים.
נכון שאני רואה הרבה פעמים התנהגויות שלא לעיניין של נהגים. ומאופנוע רואים את זה באופן הרבה יותר בולט מאשר כשנוסעים ברכב. אבל לרוב אני רואה את זה כצופה מהצד וזה לא כ"כ נוגע לי כי אני לא מכניס את עצמי למצבים שבהם זה ישפיע עלי.
מצד שני אני פוגש דווקא הרבה פירגון מנהגים וכמעט כל פעם שמזהים אותי עם האופנוע, מפנים לי מעבר ונותנים רספקט(חוץ מנהגי מוניות ולפעמים משאיות).
ואני שוב מזכיר לך שאני נוסע פה, בכבישים שלנו, באותם כבישים.
מה המסקנה שלי מכך?
כמו כל דבר בחיים. הכל תלוי בי. אם אהיה בשינאה ובכעס כל זמן, זה מה שאני אפגוש בכל מקום. כולל בכביש.
אז אולי הגיע הזמן להפנות את האצבע המאשימה אל עצמינו ולשאול מה גורם לזה שאני פוגש בכביש מלחמה, אויב ושינאה,
בזמן שמשה זוכמיר או לא חשוב מי, שנוסע באותם כבישים, חווה משהו אחר לגמרי?
כנראה שזה קשור איך שהוא אליי ולא "אליהם".
ואולי אם אני אעשה שינוי בעצמי במקום להטיל את האחריות על כל העולם, אז, למרבה הפלא, העולם שסביבי ישתנה.(בעצם, הדרך שבה אני רואה אותו תשתנה)
אני אומר לך מנסיון שזה עובד.
אני נותן לך פה מתנה ואני מקווה שתראה את זה ככה.
אופנועים >>
לצפיה ב-''
01/08/2006 | 11:23
במקביל לסעיפים בתגובתך,
1. אתה צודק, זה באמת מזכיר את מאבק ההומואים, גם אני ישר חשבתי על זה, נחמד לדעת שאני לא היחיד עם האסוציאציה הזאת.

2. הצביעה באדום נועדה להזהיר את הגולשים מפני חבר'ה חדשים שלא יודעים הרבה, לכן תעשה כמו רוב הפורום ואל תיגרר לדיונים מעמיקים עימם. פשוט תן להם להתבטא ואל תייחס משמעות למה שהם אומרים. אגב, הצביעה בכחול היא כדי לסמן מגלומנים.
אופנועים >>
לצפיה ב-'דווקא על DR XR החלטת "ליפול"?'
דווקא על DR XR החלטת "ליפול"?
01/08/2006 | 13:37
1
הטפות בבית הספר חבוב, לא פה.

לא נאים בעיניך השכנים? תרגיש יותר מחופשי להחליף דירה.
אופנועים >>
לצפיה ב-'תגובה'
תגובה
01/08/2006 | 14:05
לגבי שני הסעיפים הראשונים:
האסוציאציה נחמדה, אם כי גם אצל ההומואים מדובר בקומץ ולא במאפיין קבוצתי.
קצת נסחפת עם "הם נוקטים באלימות ורוצים לחסל את כל מי שחושב אחרת מהם"
מה שמביא אותי לחלק השני - רמת ההתנסחות. אם היתה מופיע בטלויזיה, אני מניח כי המשפט הזה לא היה נאמר על ידיך.
אבל אתה מרשה לעצמך לאומרו בפורום, כי גם אתה מודע לחוקים הבלתי כתובים של פורומי אינטרנט:
א. פחות פוליטיקלי קורקט, ואפילו פחות נימוס לדעות האחר, בתנאי שאין מדובר בחוסר נימוס קיצוני.
ב. מיקום דיון הפורום בין כתבה רשמית בעיתון לדיון מילולי. כוונתי ליתרונות בקרבה לדיון מילולי.

אלה הם קריטיים לאופי הדיונים בפורומים, ובלעדיהם היינו מפסידים יותר משנרויח.

לגבי השמן:
באופנועי ספורט, ובעיקר אופנועי ספורט קיצוניים, השמן יאבד מתכונותיו מהר יותר, וידוע כי שמנים סינטטיים יחזיקו זמן רב יותר משמנים מינרליים.
האם יש לך אופנוע ספורטיבי כזה? האם השמן הקודם היה מינרלי?
מה יקרה אם תשתמש בשמן סינטטי מלא המיועד למכוניות, אך ללא התוספות ה Energy conserving?
אופנועים >>
לצפיה ב-'זה היה מופנה אלי?'
זה היה מופנה אלי?
01/08/2006 | 21:40
1
1
כי אם כן, אז חיפשתי ולא מצאתי היכן רמת הדיון שלי היתה מכוערת.
לעניות דעתי גם הניסוח שלי היה בסדר. לא ברמה של אוניברסיטה, אבל בסדר. מבינים לא רע. עילגות, בכל אופן, לא מצאתי. רק שגיאת הקלדה אחת - "טיפולין" במקום "טיפולים".

ואם לא התכוונת אלי, אז אני מבקש שבפעם הבאה תלמד לשרשר.

אופנועים >>
לצפיה ב-'זה בגלל שאתה דוחף בכל הודעה'
זה בגלל שאתה דוחף בכל הודעה
02/08/2006 | 00:59
את הבירות שלך

דוק, מתי יוצאים לאיזה רכיבת שטח, עם ההונדות?
אופנועים >>
לצפיה ב-'על ד"ר XR התנפלת?? '
על ד"ר XR התנפלת??
01/08/2006 | 22:31
1
4
אם כבר, נראה לי שהדברים בעיקר מכוונים אליי - פעם הבאה, לפני שאתה מתחיל להביע דעה, תדע קודם כל, לאן לדחוף אותה (בכל המובנים)

לנושא:

1) קולט ענה נורא יפה, אבל אני אחדד. יש נושאים שיש עליהם דיון, ויש נושאים שהדיון היחיד שיכול להיות בהם, זה הטפה בניסיון להכניס קצת שכל. מה גם, דיון מנהלים, כשכל אחד קורא ומבין את הנקודות של הצד השני, ולא חוזר על אותם דברים.
ממני ספציפית : לא אוהב - אל תקרא. מה הומואים קשורים לעניין - עד עכשיו לא הבנתי, כמו שלא הבנתי, על איזו אלימות מצידם מדובר - לא מכיר שום דבר בנושא.

2) יופי ששמת לב - זה פורום ציבורי. איך כתבת - להתחיל מעצמך? אולי תתחיל באמת? סימני פיסוק ורווחים בין השורות מאוד עוזרים לקריאה של כל המלל שהצלחת לשפוך. צבוע משהו...

3) גם כאן ענו לך - הניסיון שלך לא שווה את המילים ששפכת, כדי לתאר אותו. קוראים לזה "תחושה סובייקטיבית". וכל עוד מדובר בהמלצות לאחרים ומסקנות, ולא במה עושה לך טוב ומה לא - כדאי לבוא עם משהו שתומך בהרגשות הסובייקטיביות שלך. משתיק פתוח שגורם לבעלים של האופנוע להרגיש עליה עצבנית בהספק, ודינמומטר שמראה הפוך מזה - זאת הדוגמא הכי קלאסית.
תעשה מה טוב לך, אל תמליץ לאחרים, כל עוד אין לך משהו לבסס את ההמלצה עליו.


אישית : אתה מטיף, אך לא מקשיב, ולא מיישם בעצמך את מה שאתה קורא ליישם. "צבוע" זאת ההגדרה הנכונה, לא?
אופנועים >>
לצפיה ב-'תרגע'
תרגע
01/08/2006 | 23:54
1
לא כיוונתי את מה שכתבתי  לאף אחד באופן ספציפי.
כנראה שעל ראש הגנבים בוער הכובע...
דרך אגב סגנון הכתיבה והדרך המשתלחת שבה השתמשת, ולא רק אתה,
מוכיחים לצערי כאלף עדים את מה שאמרתי.
אופנועים >>
לצפיה ב-'עכשיו ברורה לי הסיבה לתחום האפור'
עכשיו ברורה לי הסיבה לתחום האפור
01/08/2006 | 13:45
3
3
והיא הפשרה בין המחלקה הטכנית ובין מחלקת השיווק של היצרן.
הדוגמא עם הKLE החדש ממש מדגישה את זה.
יש להם המלצה דומה לפילטר שמן - החלפה כל 12000 ק"מ.
עכשיו ברור לי איך לפתור את הדילמה הזו גם כן.

במאמר שהוזכר, דובר על נפילה דרסטית בצמיגות ב800 המייל הראשונים, כאשר נאמר שזו הנפילה התלולה ביותר.
לא הוזכר כמה בפועל נופלת הצמיגות אחרי נניח 6000 ק"מ בכלל. לדעתי נתון חשוב שחסר במבחן.
אופנועים >>
לצפיה ב-''
01/08/2006 | 21:54
2
1
ואם לא הייתי ברור בהודעה הקודמת, אז ב-KLE ה'ישן' המלצת היצרן היתה להחליף שמן כל 6,000 ק"מ, ואילו ב'חדש' זה עלה ל-12,000 ק"מ.
שוב, מדובר באותו המנוע ובאותם השמנים.

אני רוצה להדגיש נקודה קטנה - לא רק צמיגות השמן נפגעת עם הזמן, אלא כל תכונותיו, ויש הרבה כאלה. במאמר 'ההוא' בדקו רק את נפילת רמת הצמיגות לאורך הק"מ.

בשורה התחתונה, תרגיש חופשי להחליף שמן לפני 6,000 ק"מ, אך אין צורך להיות היסטרי. זה עדיין KLE.

לגבי המסנן, אני הייתי מחליף כל 12,000 ק"מ או כל החלפת שמן שניה, אך גם כאן - אם בא לך תחליף. נזק זה לא גורם...
אופנועים >>
לצפיה ב-'בטוח אותו מנוע?'
בטוח אותו מנוע?
02/08/2006 | 15:08
1
2
אתה בטוח ב 100% שמדובר באותו מנוע? מדע החומרים לא משתפר? טיב פני שטח, טיפול טרמי טוב יותר וכ"ו בין החלקים הנעים לא יכולים לשנות את הוראות היצרן בנושא?

אה ואם לא מובן זאת שאלה כנה ולא הטפה.

אופנועים >>
לצפיה ב-'כן, בטוח. 100%'
כן, בטוח. 100%
02/08/2006 | 18:14
3
בדיוק אותו המנוע שמיוצר כבר 20 שנה ללא שינוי (טוב נו, פרט לצביעה החיצונית...)

אופנועים >>
לצפיה ב-'תענוג לקרוא '
תענוג לקרוא
02/08/2006 | 00:42
4

שבת הבאה ואדי מילאק
אופנועים >>
לצפיה ב-'מעניין שכשזה נוח לך'
מעניין שכשזה נוח לך
01/08/2006 | 21:26
2
3
אתה דווקא כן מאמין להוראות היצרן.
אני מצטער להפריע לכם שוב עם נוכחותי המעצבנת אבל לא יכולתי להתאפק,
ולהלן ציטוט תשובתך הניצחת באותו ויכוח זכור לשימצה:

" ד"א, תסתכל על התשובה שלי לשדון, תקרא את הדיון שבקישור, אחרי זה לך לאתר הרשמי של WD40, תקרא את 2000 השימושים של WD - אחרי שתראה בהם "ניקוי שרשרת" ו"שימון שרשרת", תחזור לכאן, ותבקש סליחה מהפורום"

לפחות תהיה עיקבי בהצהרותיך
אופנועים >>
לצפיה ב-'תקרא הלאה, תבין, למה זה כתוב'
תקרא הלאה, תבין, למה זה כתוב
01/08/2006 | 22:33
3
רמז - מוזכרת שם מילה "תביעה" ו"בניגוד להצהרות".

אם אתה לא מתאפק, קח נשימה ארוכה ותקרא עוד כמה פעמים. כבר פעם שניה אתה קופץ בלי לקרוא ולהבין. מה יהיה?
אופנועים >>
לצפיה ב-'רק חמור קופץ בראש '
רק חמור קופץ בראש
02/08/2006 | 11:16
1
לצפיה ב-' שמן סינטטי מלא'
שמן סינטטי מלא
02/08/2006 | 03:34
2
5
10w60 סינטטי מלא יהיה יותר צמיגי בעת שהוא קר\חם מאשר 10w40 מינרלי\חצי סינטטי?

מה לגבי 15w50 חצי סינטטי או מינרלי..?


עצם העובדה שהשמן הוא סינטטי מלא הוא יותר "דק" מאשר מינרלי?


עידן.
אופנועים >>
לצפיה ב-'בשביל מה יש לך מספרי צמיגות?'
בשביל מה יש לך מספרי צמיגות?
02/08/2006 | 18:29
1
9
לא בשביל היופי...

יש לך צמיגות שמן נתונה, במספר שלו: 10W60.
זה אומר: צמיגות של שמן בדירוג 10 בטמפ' נמוכה (40 מעלות), צמיגות של שמן בדירוג 60 בטמפ' 100 מעלות.

זה אומר, שבטמפ' 40 מעלות, שמן 10W40 ושמן 10W60 יתפקדו באופן זהה.
לעומת זאת, ב-100 מעלות השמן 10W60 יהיה צמיג יותר משמן 10W40. האם זה טוב? לא בהכרח.
אופנועים >>
לצפיה ב-' לא בהכרח'
לא בהכרח
02/08/2006 | 20:38
3

הודעות אחרונות

11:26 | 02.02.19 ינקו יוסי
06:48 | 01.02.19 wencohen
21:09 | 28.01.19 NikaPasternak
09:40 | 25.01.19 dordor102
08:48 | 22.01.19 NikaPasternak
15:54 | 11.01.19 כרמל המנשק
15:46 | 11.01.19 כרמל המנשק
15:21 | 27.12.18 tomer1818
21:55 | 16.12.18 שען חירש
16:15 | 13.12.18 יהודה אל
06:04 | 25.11.18 יהודה אל
00:29 | 24.11.18 כRובי

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ