איזה שמן לקנות ל GPZ ואיך מוסיפים?

JacksonX

New member
איזה שמן לקנות ל GPZ ואיך מוסיפים?

שלום, ברשותי GPZ 500 כמו שאתם כבר יודעים..(אני מקווה) מס' שאלות : 1. איזה שמן הכי כדאי לקנות? האם כדאי לקנות מיכל של 4-5 ליטר או מספיק לקנות של 1 ליטר? צאו מנקודת הנחה שאני קונה באתר http://www.moto-depot.co.il,אז עיינו שם והמליצו לי על שמן לקנות שם, והאם בתחנות דלק ניתן לקנות שמן 4 פעימות? האם כדאי לקנות בתחנת דלק בכלל? 2. אחרי שקניתי, איך אני מוסיף את השמן? האם אני צריך משפך או שאני יכול ישר לשפוך מהבקבוק למיכל השמן באופנוע? ואם עדיף עם משפך, איזה לקנות? תודה מראש
 

knightrider

New member
אם כבר בGPZ עסקינן

[URL='http://']אז שמתי לב שהיום אני חוזר הביתה ,מוריד הילוך לניוטרל ומכבה את הסוויץ של האופנוע,ואז נשמע רעש כאילו השתחררה השרשרת,לא עפה או משהו כזה,כאילו שיחרור מתח לאחר נסיעה.[/URL] האם זה דבר טבעי? [URL='http://']לבעלי GPZ ים ומומחי הפורום המכובדים,האם זה קורה גם באופנועים מסוגים אחרים בעלי גיר רגיל?[/URL]
 

בורגמן

New member
מעולם לא שמעתי רעש של שחרור מתח בשר

תבדוק שראשית היא לא מתוחה יתר על המידה או רפויה מידי כמוכן מתי ביצעת טיפול גל"ש בפעם האחרונה? סימן היכר לשרשרת גמורה---מתח משתנה בשרשרת בנקודות שונות של הסיבוב
 

knightrider

New member
סימן ההכר המדובר,מתייחס לזמן נסיעה בהלוך?

או בהילוך סרק? "סימן היכר לשרשרת גמורה---מתח משתנה בשרשרת בנקודות שונות של הסיבוב"
 

בורגמן

New member
מה ההבדל?

בנסיעה תשמע מעיין רעש תדר החוזר על עצמו ועולה במהירותו כאשר המהירות עולה הכי טוב העמד האופנוע על הרגלית, ניוטראל וסובב הגלגל בדוק בכול כמה ס"מ האם השתנה מתח השרשרת לרוב תמצא כי בנקודה מסויימת יש לחץ ובנקודה אחרת השרשרת רפוייה כמוכן גלגל השיניים יהיה כבר שפיצי ולא עגלגל כנדרש
 

knightrider

New member
אני בנסיעה לא שומע שום רעש,אבל כנראה שיש קסדה

סגורה על הראש,רעש של מכוניות וכלי רכב מסביב,גם אם השרשרת תצרח,אני לא אשמע אותה כנראה אני אבדוק את זה היום. תודה על התגובה ועל ההסבר.
 

מוחסון

New member
מקור הרעש

הוא בקלאצ' סטרטר אין לך מה להתרגש מזה זאת תופעה שכיחה
 
תן לי לחדד את תשובתך

הרעש שנשמע בזמן הכיבוי, הינו רעש גל הארוכבה. העצירה הפתאומית יוצרת את הרעש, נכון הוא אכן אופיני בקטנועים, אבל במנועי 2 צילינדרים לא נראהלי שזה גם צריך לקרות. גש למוסך שיאבחנו את התופעה, עם כל הכבוד למוחסון, שאני בטוח שיש לו ידע בקטנועים, אופנועים זו ליגה אחרת.
 

מוחסון

New member
אז אתה טוען ש....

אני לא מהליגה של האופנועים הגדולים?
תסביר לנו בבקשה למה הרעש מקורו בגל הארכובה ולא בקלאצ' סטרטר
 

knightrider

New member
או סוף סוף סןף תשובת מומחה

[URL='http://']הבנתי בגדול תעניין,אבל לא ממש ברור לי עקרון העצירה הפתאומית,אם ההילוך המשולב באותו רגע הוא הילוך סרק ולא הילוך נסיעה 1,2,3 ומעלה,על איזו עצירה פתאומית מדובר בדיוק?האם הכוונה לעצירה של תנועת המנוע?[/URL] [URL='http://']כי הרי השרשרת לא בתנועה,וכנ"ל גם לגבי האופנוע,אשמח לחידוד נוסף בעניין,וקיבלתי את המלצתך בחום לגבי עניין הבדיקה מול מוסך,עדיף להיות שקטים ורגועים.[/URL]
 

מוחסון

New member
אני אנסה להסביר שוב../images/Emo178.gif

הרעש לא מגיע ממכלולי ההנעה(שרשרת וכדומה) כשאתה מניע את האופנוע ישנה מערכת התנעה שבנויה ממספר מכלולים. מתנע(סטרטר) שרשרת התנעה וגלגל תנופה עם מיסב חד כיווני(מחובר למגנטו והמגנטו מחובר לגל הארכובה) כשאתה מתניע, הסטרטר מסובב את השרשרת שמסובבת את הגלגל תנופה ביחד עם גל הארכובה. ברגע שהמנוע הניע המערכת התנעה מפסיקה לעבוד יש מצבים שכשמכבים את האופנוע המנוע לא מספיק לסיים את מהלך הדחיסה וגל הארכובה מסתובב נגד כיוון פעולתו. ברגע שגל הארכובה מסתובב נגד כיוון פעולתו הוא גם מסובב את מערכת ההתנעה. הרעש שאתה שומע בעת כיבוי המנוע(ולא משנה באיזה הילוך)מקורו במערכת ההתנעה(קלאצ' סטרטר,שרשרת התנעה ,והמתנע עצמו)
 

knightrider

New member
תשובתו של משהו לא תקין

[URL='http://']אני הבנתי ממנה לפחות שמדובר בתקלה כלשהי ושיש לפנות למוסך לבדיקתה ולפי מה שאתה אומר לי עכשיו זה טבעי לחלוטין מה שקורה ומה שאני שומע הוא חלק מעבודת מנוע תקינה,אז מה נכון מבין שני ההסברים?[/URL]
 

בורגמן

New member
לעולם אל תשתמש בשמן תחנות הדלק לאופ

זהו שמן רכב שמן האופנוע הרי משמש גם למנוע וגם לגיר ולכן למרות שנתוני הצמיגות זההים התכנים הפיזיקאלים של השמן שונים. אני אישית משתמש ב SILKOLENE 10-40 ולדעתי עדיף קניה של 4 ליטר ולא לרוץ כול פעם לקנות מיכל קטן נוסף. פשוט שמור לך מיכל קטן בבית, מלא אותו כול פעם מחדש והרי לך נוחות ומלאי לזמן רב. מילוי--אני שופך ישיר למיכל אין בעיה הפתח רחב ונוח למה להתעסק עם משפכים שצוברים עם הזמן אבק וכדומה. בהצלחה
 

C O L T

New member
סיפרת את זה ליצרני האופנועים? ../images/Emo3.gif

השמן הוא אותו שמן, עם תכונות המאפשרות לו לעבוד גם בשימון המנוע בלבד ברכב וגם בשימון מכלולים אחרים של האופנוע, שום יצרן עוד לא הוציא הנחיה לשימוש בשמן ספציפי לאופנועים, לפי מה שידוע לי. אז אם היצרן כותב להשתמש בשמן רגיל, אנחנו צריכים להיות "חכמים" יותר ולהוציא סכומים גדולים בהרבה על שמן מיוחד? רק יצרני השמן הרוצים את כספנו משכנעים אותנו בתכונות המיוחדות של השמנים הללו, בלי הוכחות מעבדה רציניות בדה"כ. כמובן יש שמנים מיוחדים למכוניות, למשל בעלי הכיתוב ENERGY CONSERVING שממ לא מתאימים לאופנועים. שורה תחתונה - הוראות יצרן, זה התקן הנכון בבחירת השמן. דרגת צמיגות מומלצת לתנאי הארץ לפי הוראות אלה היא 15W50. היצרן לא ממש משנה, כל עוד הוא ידוע, אבל משהו זול מדי היה מדליק אצלי נורה אדומה. הסוג הטוב ביותר כתמורה למחיר ככל הנראה חצי סינטטי. אבל גם מינרלי בהחלט יעשה את העבודה - כל עוד הוראות היצרן לא אומרות אחרת. לפי מה שראיתי באתר של MOTODEPOT, יש להם היצע טוב של שמן חצי סינטטי בגלון או שני ליטר. PJ1 וגם ELF יצרני שמן גדולים. VALVOLINE טובים לא פחות, אני משתמש קבוע בשמן המינרלי של יצרן זה.
 

בורגמן

New member
זכור לך שבניגוד לרכב

העובד במקסימום 5 או6 אלף טור--שזה כבר אדום אופנועים עובדים אי שם באזור ה 10 אין מכלולי רכב הנוסעים על אותו שמן--למנוע אחד לגיר אחר באופנוע זה אותו שמן ולכן ההבדל בשמנים אתה יכול להשתמש ברגיל אבל אל תתפלא לבלאי מואץ במערכת גם רכב נטול עופרת נוסע עם דלק 96 ונוסע טוב, רק הממיר נגמר במהירות
 

C O L T

New member
זה משהו אחר לגמרי

במקרה של הדלק זה הפרה ברורה של הוראות יצרן. דלק 96 של היום אינו מכיר עופרת המזיקה לממיר. יש בו תוסף אשלגן, לא בטוח איך זה מגיב עם הממיר, אבל בכל מקרה, אין מה להשוות. עם השמן זה הצמדות להוראות יצרן, האין זה חיובי? המנועים פותחו ונבדקו עם שמנים "רגילים" והנה אנחנו חכמים יותר מהמנהנדסים. הגיר מותאם לעבודה עם שמן מנוע, כל עוד זה מתאים ומוחלף לפי הספר. לא שמעתי מעולם על בלאי מואץ בגלל שמירה על הוראות יצרן ושימוש בשמן רגיל.
 

motorcycle boy

New member
COLT נכון שהיצרן אינו ממליץ על שמן

שמיועד לאופנועים וגם אני "לא שמעתי מעולם על בלאי מואץ בגלל שמירה על הוראות יצרן ושימוש בשמן רגיל." השאלה היא אם לא ניתן להאריך את חיי המנוע ע"י שימוש בשמן יעודי, חברות השמן טוענות שכן,ולמרות שמדובר בבעלי אינטרסים יש סבירות גבוהה שאכן המוצר שהם מספקות עומד בציפיות, תוצאה של מחקר וטכנולוגיה מתקדמת יותר מדרישות היצרן שהן בגדר המינימום הנידרש.
 
למעלה