שאלה?

tygger

New member
עוד מספר פרמטרים לקניה.

רן, תראה. הכל נכון אבל במדינתינו שלא כל אחד מרשה לעצמו לקנות חליפות גשם ממוגנות אולי זה רצוי לבדוק את הפרמטרים הנוספים. לי לדוגמא אין מעיל נגד גשם. יש לי מעיל עור ועוד מספר מעילים ממוגנים אבל אף אחד לא נגד מיים. נוסיף את העובדה כי בחורף נוטים להחליק יותר מבקיץ באופן כללי אז רצוי שיהיה גם מעיל. לפי דעתי הקניה של חליפת הסערה צריכה להיות השיקולים הבאים. - התאמת המעיל: מעיל החליפה צריך להיות מספיק גדול על מנת להתאים מעל למעיל הרכיבה שלכם. באופן כללי, ההעדפה היא שכאשר אדם יחליק אז המעיל הממוגן יהיה תחת החליפה היות והחליפות סערה עשויות הניילון לא ממש ידועות ביכולת ההגנה שלהן או ספיגת החבטות (פעם אחרונה שבדקתי, מילימטר PVC לא ממש הוגדר כחומר סופג זעזועים...) תמדדו את החליפה מעל המעיל! האורך צריך לכסות את המעיל והגיע לישבן אבל לא יותר מדי אחר אתם עלולים לשבת עליו, וזה לא ממש הכי נוח בעולם. הצווארון אמור להסגר על מנת לחסום טיפות סוררות, אז קחו גם את זה בשיקול היות ועובי הצוואר שלכם גודל משמעותית עם מעיל ממוגן מתחת. שימו לב גם לגובה הצווארון. יש מספר חליפות שהצווארון שלהם מעט נמוך או גבוה מדי וזה יכול לשגע את המוח תוך דקה של רכיבה... - שרוולים עם המעיל השרוולים מתנפחים מעט. שימו לב לחופש התנועה עדיין. ישנן חליפות סערה עם כל מיני סוגים של סגירות לקצה השרוול. יש לשים לב עוד בחנות כי ניתן להכניס את כפפות הגשם (העבות מאוד) בתוך החליפה בקלות יחסית ושלא יהיה צורך להלחם בהן. פה יש מקום להוסיף כי כל האנשים המביטים בפליאה ושואלים "בתוך החליפה?" אז זוהי הסיבה כנראה מדוע אתם חוזרים עם רטיבות בידיים. (נאמר מתוך צפיה ביותר מרוכב אחד שהפך לאחר הרכיבה את הכפפות שלו ושפך משם מים...) - מכנס לא גדול מדי ולא קטן מדי. כמו שרן אמר, להשאיר מקום ל"חבילה" ושישאר מספיק מקום לכסות את המגפיים/ערדליים. אבל... שלא יגרר למטה יותר מדי אחרת זה פשוט לא נוח כבר. גם שימו לב לאיכות ההלחמה של התפרים או הסגירה של המכנס באיזור הרגיש. הרבה חליפות נוטות לגרום לעיגול של רטיבות באיזור הספציפי. חלק טוענים שזה בגלל הלחות ודברים כאלה ואולי זה נכון אבל עדיין זה לא נעים להופיע למקום העבודה/פגישה/סרט/הפגנה עם כתם שנראה כמו שתן על המכנס. גם חשוב לדאוג שהמכנס נסגר בצורה נוחה למטה ושאין בעיה להעביר את הרגל עם הנעל בתוכו (בעדינות, לא לקרוע אותו). וזהו. לפי דעתי חורף זה אחלה זמן לרכב. יש הרבה זמן להתאמן בבלימות נכונות והחלקות זנב תחת כוח אפילו לאופנוע החלש ביותר.
תשקיעו בחליפת סערה טובה והיא תשאר איתכם זמן. יש לי חליפה של WEISE (ככה מאייתים את זה?) איתי כבר 4 שנים והיא עדיין אטומה לחלוטין (מזכירה לי חברה שהייתה באותה תקופה). חליפה לא צריכה לעבור את ה300-400 ש"ח לפי דעתי, אבל מחירי השוק נתונים לשינוי. חורף נעים לכולם.
 

ransnow

New member
במילה אחת -מקצוען

יום שלישי עדיין באי-זבל (איזבלה)? תביא את החליפה,אני רוצה הדגמה!
 

tygger

New member
אם יש גשם גם תקבל הדגמה ברכיבה

ומה לא עושים ברכיבה על רטוב.
 

gray

New member
אם כבר ענייני חורף

יש את הצוורונים למיניהם ש"מחברים את המעיל והקסדה, אני לקחתי אחד מינימליסתי, כלומר מכסה רק את הצוור אוול יש גם כאלה שמכסים חלק מהחזה ועולים עד מעל האף, שלי שומר עלי מדלקות גרון. למישהו יש ניסיון עם הדגמים היותר גדולים? שווה את תוספת המחיר? לא מסרבל? חוץ מזה מה עם הרגליים? כל השנים נסעתי עם דרדליים (ערדליים שמולבשים על המגף או הנעל ונכנסים מתחת למכנס הגשם) אבל זה ממש לא נוח השנה קניתי מגפיים אטומות למיים (קניתי אותם בהולנד ובחנות נותנים אחריות לשנתיים, אני מקווה שזה אטום גם לגשם ישראלי) יש פטנטים אחרים (לא שקיות ניילון)?
 

Vintage

New member
לי יש...

את הכיסוי מחבלים (מכסה את כל הראש עם חור לעיניים בלבד), אישית הייתי מרוצה ממנו מאוד בחורף , הרבה יותר נעים לרכב ככה, כמובן שאין טוב בלי רע והחסרונות הם : 1) יש לחלק התחתון נטיה לברוח החוצה מהמעיל ואז שוב קר ולא נעים בצוואר. 2) מרחיב את האמאמא של הקסדה, בתקופות מעבר זה נוראי לנסוע יום אחד עם הכיסוי ראש ולמחרת להרגיש את עצמך שוחה בקסדה... 3) מסורבל קצת. 4) לא הולך טוב עם משקפיים בכלל !!! נטיה קשה לאדים בזמן עצירה.
 

gray

New member
בשנה שעברה

קניתי מכנס וכפפות אטומות למיים בחנות לא רחוק ממטרו (אולי קראו להם אבנוע, אחת החנויות בכניסה למגדלי לוינשטיין בכל מקרה) האטימות למיים שרדה את החורף בלי שהידיים שלי ירטבו והמכנס מצוייד בביטנה מחממת ( לא דופן כפולה, ביטנה מבודדת כמו במעיל) כפפות+מכנס 300 ש"ח והשנה קניתי שם עוד זוג כפפות מאותו סוג והמחיר לא הישתנה ( במכנסיים אשתמש גם החורף) בקיצור הדגם עם הבידוד פשוט תענוג ולא מסורבל בכלל, שווה בדיקה. יש גם חליפות עם ביטנה לא מבודדת שהן יקרות יותר ולא שומרות על חום הגוף אבל הרבה יותר קומפקטיות (למרות שגם המכנס המבודד נכנס מתחת לכסא בקלות.
 
למעלה