עוד חצי
אבל לא ממש

אורי-

New member
הלקח החשוב בכל הסיפור:

כביסה מלוכלכת מכבסים בבית. ככה לא יגידו שהכובסת מכלה זעמה בכתם רק כי הוא כהה, או שהיא משפשפת אותו חזק מדי, או אולי חורגת מסמכותה ויש דברים שצריך להעביר לניקוי יבש, או שאולי כתמים זה חלק מכל בגד ול101 דלמטים זה לא הפריע בהוליווד, או שהדחף שלה לנקות לא נובע מזה שהכתם מפריע לה אלא מזה שיש לה רגשי נחיתות.
 

tygger

New member
איפה אתה חיים ראבאק?

כמה תגובות לא קשורות בכלל. לפי מה שרואים שם בצילומים יש שם שני דברים. הראשון תקין והשני בכלל לא. אחרי מרדף, שני החשודים מאיימים על השוטרים. אני לא מבין מדוע לא אסרו אותם באזיקים כבר על ההתחלה על מנת למנוע אפשרות כזאת. במקרה זה כבר עדיף לנקוט בשיטה בארה"ב: על הריצפה, אזיקים ומשם השיחה מנוהלת כאשר החשוד יושב עם אזיקים מאחורי הגב. אבל עניין המכות עם החשוד, לא ניתן לראות שם, ואם לומר את האמת במקרה הזה אחרי כך מה היה שם בתחילה אני לא ממש יכול לומר שלא היתה התגרות עד כדי כזה שהצדיקה את הכרעתו בכוח. א-ב-ל! ההתנפלות המטומטמת הזאת של אותו שוטר משמר הגבול ההתפרע שם כמו איזה חתיכת חרא אנושי היתה מתחת לכל ביקורת ואין שום הצדקה בעולם להתנהגות הזאת. אדם כזה צריכים לזרוק לכלא כמו העבריין שהוא, ועדיף כבר עכשיו. ארי, חלאות כמו אותו שוטר יצא לי לראות לא פעם אחת. אנשים שמתוסכלים אולי באמת מאלימות מילולית כלפיהם והם מתנהגים כאילו הם מעל לחוק. אני רק מקווה שימצו איתו את הדין בצורה שתבהיר גם לאחרים מה קורה לאנשים שמנצלים את מעמדם ותפקידם בצורה כל כך מבישה ומגעילה. כן. שיעשו ממנו דוגמא. הוא לא הרוויח שום דבר אחר. סתם עוד ערס מסריח שהתגייס למשטרה ומצא לעצמו עמדה נוחה ליד החברים שלו על מנת לפוצץ שני אנשים במכות בשביל להרגיש טוב עם עצמו. אני יכול להמשיך עם התיאוריה הזאת לגבי אותו אוסף כרומוזומים מיותר, אבל אני חושב שמבינים את הרגשתי בעניין זה.
 

h a j b i

New member
מסתייג חלקית

בקשר לאותו שוטר שהתפרע אתה די צודק וזה מחזק את דעתי על מי שפיקד שם בפועל שבעיני איבד שליטה על האירוע. אבל, תקרא את התגובות שלי למעלה על מצב האנדרנלין. ברגע שזה מתחיל זה לא יכול להיפסק בשניה. אני בכל זאת מאמין שהם קיבלו מה שמגיע להם. הצילומים האלה הם בדר"כ מגמתיים ולא רואים מה קרה לפני, יכול להיות שגם קרו דברים שלא ראו בצילום לדוגמא משהו שעשה העבריין השני שגרם לאותו שוטר לעזוב את השמן עם החולצה הלבנה ולהתנפל עליו. אולי יריקה, אולי איום מפורש, אולי נסיון תקיפה. לט יודע מה אתך אבל אני לא מרחם עליהם יותר מידי.
 

kazzzy

New member
טיגר, אני די מסכים איתך. שוטרים

שלא יודעים למתן את הכוח שלהם עד כדי כך, לא צרכים להיות חלק מהמערכת. אגב, סתם נקודה למחשבה: למה נראה לך שהביאו מג"ב ליפו? ועוד בכזה סד"כ? ועוד משהו קטן: למדתי בחיים שלי לא לשפוט ארועים בהם אני לא נמצא פיזית. אם זה ארוע מצולם, אני רוצה לפחות 2 זוויות צילום לפני שאני מתחיל לחוות דעתי. במיוחד בארועים מהסוג הזה. שוב, אני לא מצדיק אוטומטית את השוטר, אך גם אין לי שום טענה אוטומטית אליו. אם אראה אותו במסדרון, אשאל אותו מה היה. לא שזה ייתן לי את כל הזווית, אבל זה יעזור.... וחוץ מזה, אותו "ערס מסריח", יכול להיות מאוד שיום קודם לכד בעצמו גנב אופנועים. או שמחר בבוקר הוא זה שיתקל במחבל מתאבד בתחנה המרכזית, ורק האוסף כרומוזומים המיותר שלו יתן לו את האומץ להתחרע עליו בלי לגרום לנפגעים מקרב האזרחים. סתם עוד נקודה למחשבה......
 

menyroth1

New member
פעלו כחוק השוטרים וכדת וכדין

שום דבר חריג לא היה במקרה הזה , זו שוב כתבה תקשורתית שיפה בתקשורת אבל מעבר לזה אין שום דבר לא חוקי שהשוטר /ים עשו . יש כאן וויכוח מקסימום האם השימוש בכוח חרג מהסביר . (לדעתי האישית אין חריגה מהסביר אבל בטוח שיהיה וויכוח גם במח"ש ) . אסביר את עצמי . השתיים נמלטו מהמשטרה תוך סיכון עוברי דרך ( הכתבת אמרה לא ראיתי ) כאשר נעצרו לשוטרים יש סמכות מעצר לגביהם אבל אני לא הייתי ממהר לעצור ומשתמש בסמכות העיכוב ובודק מה הסיבה לבריחה (האם בעיה ברשיונות , ביטוח , רכב גנוב נהיגה ללא רישיון או בפסילה או פשוט זרקו את הסמים בדרך ) . לפי סמכות העיכוב השוטר רשאי גם לבקש ממנו להתלוות לתחנת המשטרה . בתחילת הכתבה שומעים את ההוא עם החולצה הלבנה אומר לא בא איתך זה לא בגדר מתגרה זה אמירה שנותנת לשוטר סמכות מעצר ( עם שימוש בכוח במקרה הצורך ) . ראיתי את השוטרים מנסים להשתלט עליו וחמישה לא מצליחים כי הוא ממשיך להתנגד למעצר (ההתנגדות נמשכת עד שהוא שוכב על הרצפה וגם קצת אחרי שהוא שוכב על הרצפה ) , ראיתי מגבני"ק שבועט בו כדי לנטרל את ההתנגדות (לגיטימי כל עוד יש התנגדות כל ביטוי של כוח שינטרל את ההתנגדות ) ואני לא בטוח אם המכות שספג גם ההוא עם החולצה הכחולה לא היה כדי למנוע ממנו לסייע לחברו להתנגד (כי לא רואים מה הוא עשה שגרם למגבני"ק לרוץ אליו בפתאומיות אבל רואים שהוא לא עומד איפה שעמד קודם ) . כמי שהשתתף בכמה מרדפים בחייו אני בהחלט יכול להבין את הוצאת הקיטור של השוטרים לאחר הפחד שיש בדרך מתאונות ולאחר סיכון החיים שעברו ומי שלא רוצה מהחשודים לחוות את זה שלא יברח . זו אינה סתם מצוקה כך שבהחלט ייתכן שלאחר שנפסקה התנגדותו של הבחור בלבן הוא חטף בעיטה נוספת וכאן מתחיל הוויכוח לגבי הסבירות של השימוש בכוח אם בכלל .
 

tygger

New member
טוב, עכשיו אתה כבר ממציא דברים.

איך בדיוק, אחרי שבן אדם נמצא על הרצפה, לבעוט בו מסתדר אצלך בראש המעוות בתור "נטרול התנגדות"? במקרה של הבחור השני, היה שם שוטר אחר שמשום מה לא עשה כלום. פשוט עמד שם ולא החזיק את הבחור השני, לא נאבק בו וכלום. אין שום הצדקה להתנהגותו של אותו חלאה וככל שהוא יגיע לכלא ולכמה שיותר זמן, עדיף. אני לא חושב שיש מקום לחארות כמוהו בחברה שלנו בדיוק כמו שאין מקום ל"עבריינים" שאותם הוא "הכריע" כאשר כל החברים שלו היו סביב. אתה צריך לגשת לבדוק את עצמך היטב, כי אם אתה מגדיר לבעוט בבן אדם כאשר הוא על הרצפה "נטרול חשוד", אז אתה מתקדם בצעדי ענק לכיוון תפיסת העולם כנראה של אותו מגבניק.
 
רק לוודא:

זה לא אתה, "בלי כפפות" שהצהיר כמה וכמה פעמים על נטיות אלימות ופעולות שיטור פיראטיות כנגד גנבים פוטנציאלים, אנשים שלא נוהגים כחוק וכו'? שבירת מראות לנהגות, ועוד. אז שוטר צריך להתנהג בצורה מסויימת ואם לא הוא חלאה שמקומה בכלא, ואילו אזרח מהשורה יכול להתנהג איך שבא לו. מי שמרחם על אכזרים מתאכזר לחלשים לבסוף. אין לי בעיה עם יפי נפש, אבל לפחות שיתייפיפו בעקביות. השוטרים לא צריכים להתנהג ככה באופן רשמי, אבל החארות העיקריים כאן הם אותם אלה שקיבלו בעיטות. יש כאן בפורום המון גיבורי מקלדת, אבל ברגע האמת אל מול העבריינים (גנבים, עברייני תנועה) הם לא יעשו כלום יקללו את המשטרה ויפחדו שמא העבריין ישמע אותם ויחטיף להם. אחר כך, הם יתפסו נהגת צעירה שעשתה טעות קטנה ויכלו בה את זעמם, כדי להרגיש טוב עם עצמם. או להיות אנשים רגועים ושקולים, או לתת לבבון שבהם לצאת החוצה. השוטר הזה בסך הכל עשה מה ש90% מכותבי הפורום טוענים שהם היו עושים. אי אפשר גם לשלוח את אותו מגבניק להתמודד עם המיץ של הזבל כל היום בתוך הערים ה"בעייתיות" בישראל ובשטחים, וגם להתנהג עם הערס שרק לפני רגע היכה שוטרים, כאילו מדובר באי הבנה בין פקיד בנק ללקוח לא מרוצה. אם תרצו - תקראו לזה "כיבוש משחית". אבל אני לא הייתי קורא לו "משחית" אלא "משנה את השקפת העולם", כי למרות הפאשלות והפגיעה באחרים, אלמלא אותם "מושחים על ידי הכיבוש" לא היינו יכולים לקשקש כאן בניחותא. ומי שרגיל להגיב במכות על אלימות, כבר לא יפריד בין ערס ביפו לבין ערבי בשכם. השוטר תמיד אשם, כי הרי יש "משטרה" אחת, כמו בסרטים אמריקאיים, שאותה יחידה מטפלת גם בעבירות תנועה, גם בעבירות רכוש, גם בטרוריסטים וגם ברוצח פסיכופט. עבור ישראלים מתלהמים, כל השוטרים הם אותו דבר (רע) ואין להם את האבחנה בין עבודת שטח של בילוש, השלטת סדר של יס"מ, אכיפת חוקי תנועה של התנועה, מענה כללי כמו של הסיור ועבודה משרדית כמו של היומנאי שלא מזיל דמעה כשנגנב אופנוע. הם לא רוצים שוטרים, אבל רוצים שיהיו שוטרים שימנעו את הפשע הבא. אבל בכפפות של משי, לא בין 2-4 וללא בדיקת תעודות לרוכבי אופנוע, וגם בלי חיפוש אמצעי פריצה או דקירה אצל אזרחים חשודים כי זכותו של אדם להסתובב עם לום, תוכי וסכין קפיצית. לכו תדעו, אולי זה משמש אותו לפתוח את ארגז התפוחים שננעל לו והוא רוצה לקלף אחד ולאכול? ובשורה התחתונה: לא מתבייש להגיד, שמה שראיתי לא הזיז לי, ואני יודע מה ראיתי. לא היה שום ניטרול חשוד. היו שם שתי כנופיות, כנופיית הערסים צריכה להבין שכנופיית השוטרים יותר חזקה וסוגרת את החשבון לבסוף. הייתה אלימות נטו כנקמה ברברית וחייתית על מה שהם עשו קודם, כמו שאותם חיות מבינים. זה או זה, או לוותר על אכיפת החוק, כי אף איש "הגון" לא יסכים להצטרף למשטרה ולבקש בנימוס במיטוטא מהעבריינים אם לא אכפת להם לא להפר סדר.
 

3Style

New member
../images/Emo150.gif../images/Emo150.gif../images/Emo129.gif יאללה מערב פרוע!

 

menyroth1

New member
השתלטות נגמרת בכבילה

וזה לא משנה באיזה פוזה נמצא החשוד . בהחלט ניתן לשכב על הרצפה ולשלוח בעיטות לכל עבר (ע"י החשוד ) והעובדה שהוא על הרצפה לא הופכת אותו לחסר אונים עדיין לאחר שהוא כבול ואינו יכול להתנגד אזי אתה תיהיה צודק כרגע אתה לא
 

tygger

New member
רק שהעובדות לא יבלבלו אותך...

שערימת שוטרים ממשיכה להכות את אותו חשוד על הריצפה והוא זז זה נקרא להתקפל מכאבים. בכלל כאשר יש לשוטר ההוא את הזמן לנתר בין חשוד אחד בשביל להכניס מכות לאחר עד שצריכים להשתלט גם על אותו השוטר. כן. ממש השתלטות עויינת.
 

menyroth1

New member
זה קצת נראה שהעובדות בלבלו אותך

הוא לא מתקפל מכאבים הוא צועק לחבר שלו במקום אי אי אי אי הוא צועק תצלם , עוד תצלם , תצלם ונראה שבלחש הוא שואל את עצמו אפשר להפסיק סוף סוף לשחק אותה לפני המצלמה דווקא היה לי ביום מצויין היום במקום סוחר סמים הייתי צריך ליהיות במאי הייתי מרוויח יותר
 
למעלה