עוד חצי
אבל לא ממש

לא, יקירי...

הייתי אומר שעם כל הצער, שהשוטרים אינם כשירים לבצע את תפקידם. תפקיד השוטר הוא *לא* לחטוף מכות - וגם לא לתת. תפקידו למנוע אלימות, ע"י הפעלה מדודה של כח ושיקול דעת. אם אין לו - ולמערכת שתומכת בו - את היכולת הזו, הרי שהוא מיותר בכל הנוגע לשלטון החוק. אני בהחלט מצפה ששוטר יוכשר ויהיה כשיר גם בתחומים האלה. וצא מהבועה שבא אתה חי: למדינת ישראל יש משטרה, והריבון במדינה הוא הכנסת, הנבחרת ע"י העם -- וזה בהחלט בהיפוך גמור מבתיזה שלמשטרה יש אזרחים תחת אחריותה. הגיע הזמן שהמשטרה תפנים את היותה גוף שירותי לאזרח ואת כפיפותה לאזרחים (דרך המסלולים המקובלים), ושהמשרתים בה יפסיקו להפוך את היוצרות. במילים קצת פחות עדינות ומדויקות: אני אקבע מה אני מצפה מהמשטרה. לא המשטרה תגיד לי מה אקבל.
 

TomaC

New member
קשה לי להבין לאן אתה חותר

האם אתה רוצה שהמשטרה תחליף את האלות והאקדחים בפסיכולוגים? מדובר על זוג עבריינים "מוכרים למשטרה" שברחו מהמשטרה (בוצע מרדף אם לא שמעת בכתבה) תוך סיכון אנשים ולאחר מכן, התגרו בשוטרים והתנגדו למעצר. מה בדיוק ציפית מהשוטרים? אם השוטרים לא היו מבצעים מעצר במקרה הזה- הייתי אומר שהשוטרים לא כשירים לבצע את תפקידם. ולא אתה תקבע מה אתה מצפה מהמשטרה - כי אם הרוב יקבע את זה. אני מעדיף שעבריינים כאלה יזכו למנה הגונה של אלימות מאשר שימשיכו להטיל אימה ולסכן אזרחים תמימים.
 
ההערה היא כללית - לא פרטית למקרה...

ואתה כמובן צודק: לא אני אקבע, אלא הציבור, בדרכים המקובלות ("אני" היה רק כדי לחדד את כיוון המבט: מהאזרח לשוטר). בכל מקרה, גם כיום הרוב קובע - והוא קובע שלמשטרה לא יהיו האמצעים הנדרשים, לא מבחינת כ"א ולא מבחינת תקציב. ועם כל הכבוד, אני לא מקבל את הבחירה - וכך גם רוב אלו שאמונים על שלטון החוק (שאחרת, היה מותר בחוק להכות אזרחים). מה אני רוצה
כבר כתבתי: משטרה ששוטריה מיומנים בהפעלת כוח. משטרה ששוטריה מבינים את ההבדל הדק - אבל המהותי - בין הפעלת כח לשם ביצוע תפקיד ע"פ חוק, לבין הפעלת כח מעבר לנדרש לשם כך. לפעמים, קשה לשים את האצבע למפרע על הזמן שבו התחילה הדרדרות. למרבה הצער, אני מאמין ששלטון החוק בארץ הולך ומתדרדר - עד כדי סכנה מוחשית לקיום המדינה בצביונה הראוי (בעיני, כמובן). בעוד שנים, נהיה כולנו חכמים בדיעבד ונוכל להצביע על הזמן שבו "הכל התחיל". השאלה היא, אם נוכל לאבחן את התהליכים - ולפעול בגינם - בזמן אמת. ו"זמן אמת" ביחס לאלימות שוטרים - זה היום.
 

כRובי

New member
../images/Emo45.gif כמו בארה"ב - לחקוק מול

עיניהם : To serve and protect ולא: To rule and judge
 

malganis

New member
נראה אותכם ../images/Emo35.gif ../images/Emo6.gif יא עילג ../images/Emo67.gif

בתור שוטר חדש אתה נשמע מתלהב כצפוי אבל הגיוני נכון וצודק. כולי תקווה שמחזורי הגיוס למשטרה יהיו גדולים ושכל החניכים אכן יעברו את הקורס בהצלחה ויהפכו להיות שוטרים טובים כמו בגישה שאתה מייצג. תרשה לי להביע ספקות בעניין אבל במה שנוגע לאופנועים, שיתנו לנו לתת בראש עם קריצה בסדומהRAD ואוהב אותם לעד.
 

kazzzy

New member
ממממ קריצה בסדומה רד... מזכיר

לי משהו........ מממממממממממממממממממ
 
ראיתי את הידיעה בערוץ 10

אחלה. הייתי כל כך מבסוט מהמג"בניקים, שאין לכם מושג. סוף סוף מישהו מחזיר ומסביר להם במטבע היחיד שהם מבינים. חולירות שרגילים להטיל חיתתם על אחרים דרך האלימות, והבינו שיש כאלה שיכולים לפגוע גם בהם. בפעם הבאה הבני זונות האלה יחשבו פעמיים אם לדבר לשוטר, במיוחד מג"בניק, כפי שהיו רגילים לשוטרים עד היום. מזכיר לי מעט את העניין של תחילת שנות ה-90 באינתיפדה. שירתתי כלוחם באחת מן היחידות המכונות "מובחרות", והיינו צוות מטורף ובולט כבר לאחר טירונות היחידה. כל "אנשי השלום והדמוקרטים" צרחו מה פתאום מכים חיילים ערבים שכן "אבנים אינן הורגות", ואכן חיילים החלו להיפגע כי לא החזירו לערבים כגמולם. ואז החל בלאגן בג'בליה, והקפיצו אותנו מקורס X ישירות לשטח כאמסטף על טרף. שניה לפני היציאה לשטח בתוך עזה, הגיע אלינו לשטח רבין ז"ל שאמר לנו: "אני דורש מכם שבסיום הפעילות שלכם הם ידעו שכשהם אפילו מישירים מבט לעין של חייל צה"ל, הם יכולים להיפגע. שלושה ימים אחר כך היה שקט בג'בליה, ואפילו אבן לא נזרקה. התושבים נסגרו מיוזמתם בבתים, והשפילו מבט כשעברו ליד חיילים (ונפתחה גם חקירה של אונר"א, אבל זה כבר סיפור אחר). בדיוק בצורה הזו, צריכים השוטרים להתנהג לאותם עבריינים כדי שהשקט תחיל לזרום שוב ברחוב, ולא שהאלימות תרים ראש. ילד עם דוקרן? קודם כל תפוצצו אותו במכות כדי שלא יסתובב שוב עם כזה, אחר כך תביאו אותו למעצר. עבריין שמדבר בצורה שדיבר השמן מהסרט עם המג"ניק? החיילים / שוטרים עשו בדיוק את מה שהיו צריכים לעשות. דחפת שוטר? קבל שמיכה בחסות החבר'ה שלו שתשלח אותך לשיקום. ממילא בבית המשפט הוא מקבל מתנות משופטים שלא מבינים בכלל ה קורה ברחוב, אז לפחות שברחוב יתנהגו אליהם בקודים שהם עצמם הנהיגו. דוגמא אחרונה לביצוע כזה היתה בניו יורק של ג'וליאני, ותשקוט ניו יורק ארבעים שנה. בקרוב אצלנו - בשילוב שוטרים הראויים לשמם, ולא כל החנונים מהתיכון.
 

® Road Runner

New member
../images/Emo45.gif רק חבל שבסוף שנות התשעים

התחילו כל אירגוני השמאל לזקוף את ראשם הבוגדני ולגרום לסיכון חיי החיילים. אני עברתי את השינוי הזה מהזמנים שעליהם אתה מדבר, כשלא היו משירים מבט לעיני חייל ובחיים לא עוקפים ג'פ"ס, ועד לזמנים שהם התנהגו בדיוק כמו אותו זבל שמן בסרטון(בשטחים, לא ביפו) כשהם כבר לא מפחדים מכלום כי הם יודעים שאותו אמסטף משחר לטרף שאותו תארת, כרגע עם מחסום-פה... לכל אותם צדקנים(שאת חלקם אני מאד מעריך בתחומים אחרים, אגב), קל מאד לשבת במזגן ולתקתק מילים מתקתקות על שיקול דעת וחוק או לא חוק. אני יכול להגיד באחריות מלאה שאף אחד מכם לא היה במצב הזה ואם כן הייתם במצב כזה הייתם מבינים שאין איתם שום ברירה אחרת.. שלמה, נראה לך שהיית מרגיע את הבהמה במילים יפות? מבטיח לך שהשמן הזה רק היה "מתנפח" יותר..
 
איזה מילים יפות../images/Emo35.gif

אם חייבים, כח. עד לנקודה שבה זה הופך למיותר. ולא שניה יותר מזה. איפה אמרתי "מילים יפות"
תכף יגידו שאמרתי "בבקשה"...
 

® Road Runner

New member
לא טענתי שאמרת מלים יפות,

שאלתי אם נראה לך שהיית מרגיע את הבהמה במילים יפות?
 
למעלה