עוד חצי
אבל לא ממש

אנימור

New member
חבל שפספסת את הרעיון.

אם בפעמים הראשונות בהן אותו בריון התעמת עם המשטרה (והוא הרי "מוכר" להם), היו מתנהגים איתו ביד קשה, העימות האחרון היה נמנע, משום שאותו אדם היה מכבד שוטרים ומפחד להתגרות בהם. אני מאמין שאותו אדם אמנם ימשיך לעבור על החוק, משום שזבל נשאר זבל. עם זאת, אני בטוח שבפעם הבאה שהוא ייתקל בשוטרים, הוא יהיה מנומס ורגוע יותר. ברור שהחינוך צריך להתחיל מגיל צעיר ולהיות שיטתי, על זה אין וויכוח. אבל אפשר להכריח אנשים לעשות או לא לעשות דברים גם בגיל מבוגר. מה שאתה מתעקש לא להבין, זה שאנשים אלימים עם נטייה לפשע יש להכניע. אין טעם לדבר על ליבם בטוב כשהם באים לקראתך עם סכין שלופה. כשאנשים שחושבים כמוך מרחמים על עבריין, הם בעצם מתאכזרים לקורבנות העתידיים שלו. נווט את החמלה שלך כלפי אלה שבאמת ראויים לה, הרי לא חסרים כאלה במדינתנו.
 

malganis

New member
../images/Emo45.gif כמאמר הכתוב:

מי שמרחם על אכזרים סופו שיתאכזר כלפי רחמנים !!!!
 

3Style

New member
עצם זה שהוא חטף מכות יגרום לו לכבד

את השוטרים?! אתה חושב שצריך להכות ילדים בשביל שירכשו כבוד כלפי בעל סמכות? ככה מחנכים? ואתה מתעקש לא להבין שמי שצריך לקבוע אם אדם הוא פושע זה לא המשטרה\מגב, אלא בית המשפט- לכשיגזר דינו כאשם יענש.
 

TomaC

New member
לא צריך להכות על ברזל ישר

בשביל ליישר אותו. כשמדובר על ברזל עקום- אין מנוס מלהפעיל כוח. עבריינים הם לא ילדים שחוטאים בתמימות (בטח לא אלה שבסרטון). הם חוטאים מתוך ידיעה. אין מנוס מלהפעיל כוח כדי לעצור את העבריינות ולמנוע מהם לעבור על החוק בעתיד.
 

h a j b i

New member
האמת שכן

במשך דורות היו מחנכים ילדים גם באמצעות סטירה פה ושם ופעם היה להם כבוד לאנשים מבוגרים מהם. היום עם כל השיטות החדשות של להבין את הילד רואים את התוצאות יום יום. יכול להיות שהשוטרים קצת הגזימו המקרה הזה אבל ברגע שנכנסים לעימות כזה האנדרמלין עולה וזה לא משהו עם מתג ON/OFF שאפשר לכבות ברגע. בסופו של הדבר הם קבלו מה שהגיע להם. היחיד אולי שחטא בתפקידו זה מי שהיה הבכיר ביותר בשטח שתפקידו היה לרסן את השוטרים ברגע שהחשודים היו תחת שליטה.
 

nir547

New member
טוב מאוד. הביריונות של עברייני -

התנועה חייבת להיפסק. הבחור מאיים על השוטרים שוב ושוב. בארה"ב הוא לא היה מעיז לפתוח את הפה. חבל שלא פיצצו אותו יותר.
 

סייפיי

New member
אני מסכים עם שלמה, אבל...

אני חושב שבמקרה הזה הנהגים כן עברו עבירה (התחצפות לשוטר? הפרעה למילוי תפקידו?), והיו צריכים להיעצר. לצערם של השוטרים והנהגים, הם כנראה הבינו שאי אפשר יהיה פשוט לבקש מהם להושיט את ידיהם קדימה ולאזוק אותם, ולכן הם נזקקו לתגבורת. מה שקרה מנקודה זו והלאה נתון לשיפוט של מח"ש עד כמה סביר היה הכוח שהופעל, ואפשר (וראוי) להתווכח על זה. בנוגע לתקצוב, אמצעים, וכוח הרתעה, אני חושב שמקרים כאלה היו נמנעים אם היו מציידים את השוטרים ב"טייזרים" כמו בארה"ב, נותן הלם חשמלי לא קטלני ומהמם את התוקף כך שלא יוכל להתנגד למעצר. אני חושב שזה גם אינטרס של הפושעים שהדברים האלה ייכנסו לשימוש, אם כבר להיעצר, עדיף שזה יהיה אחרי הלם קצר מאשר להסתובב עם לסת שבורה... בכלל, אני חושב שהעולם הנפלא של כלי נשק לא קטלניים (טייזרים, גז מדמיע, נשקים אקוסטיים וכו') יכול להיות פיתרון נפלא להמון בעיות מעבר לשימוש משטרתי.
 
רעיון מצויין הטייזר ראיתי בטלויזיה

איך זה מפיל תוך שניה אנשים.. אבל משום מה לא נראה לי שמי שאחראי על התקציבים יקנה את זה.. למה? כי יעדיפו לקנות משהו חסר תועלת שכביכול מראה על קידמה.. כבר מזמן ידוע שהקודקודים לא מחוברים לשטח
 

kazzzy

New member
לכל המלעיזים:

נוח לכם לתקוף מילולית אותנו השוטרים- שאנחנו אלימים, שאנחנו מגזימים, שאולי עברנו ילדות קשה ואנחנו משחררים ריגרסיות, שאולי הרביצו לנו בבית כשהינו קטנים ועוד אלפי "מתנות" מילוליות או דמויות אייקון כזה או אחר. מי מכם נתקל אי פעם אישית, ואני מדגיש, אישית על עצמו, באלימות שוטרים בכביש? תקפו אותכם כשנעצרתם לדו"ח או בדיקה? אני בטוח שהרוב המוחלט כאן לא עבר ארוע כזה. למה? כי אתם לא ממש עבריינים. אתם אולי אוהבים לרכב "קצת" מהר, אבל כשאתם יורדים מהאופנוע אתם אזרחים מהשורה. השניים שבסרטון לא ממש. הם עוכבו במקום ע"י שוטר ושוטרת לצורך בדיקת רשיונות ומתן דו"ח, והחלו לתקוף מילולית ופיזית. לשמוע את המפקד שלהם בקשר מזרים כוחות למקום בלחץ, היה ממש לא נעים. מזל שהמגבניקים היו קרובים, אחרת היו לנו שני שוטרים בבית חולים. מעניין אגב איך היה נראה כאן השרשור אם כך היה המצב. שלמה היה טוען שהמשטרה צריכה להפעיל יותר כח, כמה טרולים היו מכניסים אייקונים של חזיר מפוצץ במכות, ועוד כהנה וכהנה. מאיפה הבאתם את השטות הזו שזה ענישה? אם שוטר רוצה לעכב אדם, מהסיבות הנכונות כמובן, והאדם מסרב לסמכות העיכוב, או מנסה להכשיל את השוטר במהלך ביצוע התפקיד וכו', הרי שהשוטר יכול לעצרו. ברוב המקרים אנחנו לא עוצרים אלא מנסים להחליק את האווירה. אם העניין התגלגל למעצר, אז צריך להשתלט על העבריין. הם לא אוהבים להכנע בקלות. בטח לא כשהחבר שלהם מתבונן מהצד. כשאנו מפעילים כח סביר, שהוא דרגה אחת מעל מה שמפעיל העצור, זה נראה כמו קרב רחוב מאופק מצידנו וחסר רסן מן הצד העברייני. אם העבריין בועט ומשחרר אגרופים לאויר, אנחנו צרכים שהוא יפסיק את זה. אז אם יש אלה, סבבה, אם לא, במה נשתמש? בבעיטות ואגרופים. זה נשמע רע, אבל זה עדיין בעדינות. לגרום לו להפסיק להשתולל ולהתפרע. שלושה דברים עומדים לנגד עינינו במצב כזה: לבצע, שלא יפגעו אזרחים ולא להיפגע בעצמנו. בריאות העבריין גם חשובה, אפילו שלא תאמינו, אבל היא במקום הרביעי. ת'כלס, באותו ארוע לא הייתי, אבל הייתי בהרבה דומים. שמעתי את הפרטים על הארוע והוא דומה להרבה ארועים יומיים באזור. הפעם פשוט הייתה מצלמה. אני באמת מקוה שתתבגרו קצת, תצאו מבועת הביקורת הסביבתית שבה אתם חיים, ותנסו לבקר קצת את עצמכם. אנחנו נמשיך לשמור עליכם מכל החארות שמסתובבים במדינה הזאת, בין אם תרצו ובין אם לא. אנחנו פועלים לפי החוק, גם אם זה לא ממש נראה לכם מסרטון קצר ממכשיר טלפון דור שלישי מחלון קומה שניה. (נכון, המשפט לא תקני מבחינה לשונית, אבל למי אכפת. אני שוטר אז מוטר לי לקטוב בשגיאוט). אגב, המלצה קטנה לחברים מכל הסוגים: ניתן להתנדב ביחידה שלי. משמרת או שניים בחודש. יש לכם אומץ להתמודד עם עצמכם בתפקיד הזה? לראות את המערכת מבפנים? להתמודד בעצמכם עם העבריינים? שלחו מסר, שם מלא, ת"ז, וטלפון. נראה אותכם....
 

C O L T

New member
לגבי להתנדב, למה בסוכנות משנה?

אני אלך ישר למקור, אתנדב במס ההכנסה, שם לפחות לוקחים כסף ישירות, בלי תירוצים של הצלת חיים ומניעת תאונות. נראה לי שהמשטרה כסוכנות הגובה מיסים צריכה ללמוד לדבר ביושר, מס מהירות, מה רע בזה? כן, כן, עבודת השוטרים קשה ולא פעם הם צריכים להלך על קו דק תוך התמודדות עם חלאות אדם, מישהו אמר כאן אחרת? זה עניין לא מעלה את השוטר מעל החוק ולא מסביר אלימות מיותרת. לא יודע איך אתה אישית, אבל אתה חייב להודות שלא כל השוטרים פועלים לפי החוק. הביקורת? כן, כמובן עדיף להשתיק,להעמיד את הדברנים והכתבנים למיניהם ליד הקיר ולרסס עם תת-מקלע, אבל אנחנו עוד לא שם, בינתיים מותר לפרסם ביקורת על המשטרה. חוסר הכבוד לחוק נולד אצל השוטרים והעבריינים. אבל כאשר השוטרים נגועים בזה המגיפה מתפשטת מהר לכל האוכלוסיה.
 

kazzzy

New member
אין בעיה עם ביקורת על המשטרה,

כשהיא באה בצורה עניינית ומתוך ידע. אם אין לבנאדם את התמונה השלימה על מה שהיה, איך הוא מותח ביקורת? כל אדם, בכל ביקורת, צריך לדעת מה הוא מבקר. האם היית מקבל ביקורת שלילית על VN ממישהו שעבר ליד אחד כזה ברחוב? ואני לא מדבר על יפה\מכוער, אלא על ביקורת ממש: כח מנוע, ביצועים, יכולת העמסה, צריכת דלק וכו'. הבנאדם ראה VN פעם ראשונה בחיים שלו, אפילו לא שמע אותו עובד, ונותן עליו 4 עמודי ביקורת כאילו רכב עליו שבוע רצוף בנסיעת מבחן. היית מתייחס לזה ברצינות?
 

C O L T

New member
אם ה-VN היה מפוצץ מישהו במכות

אז כ, הייתי מקבל דעה של מבקר מקרי וחולף. בניגוד לשופטים, חוקרים וכן, שוטרים, לאדם פשוט אין את החובה לחקור לעומק ולפעול לפי כללים נוקשים. אילו היה אחד המבקרים עיתונאי, אז עוד איכשהו, אבל לציבור מותר לגבש דעות על סמך הנתונים הקיימים, גם אם לא שלמים. הרי אתה עושה את אותו הדבר בדיוק, אתה אומר שלא ידוע לך מה בדיוק הלך שם, אבל אתה מצדיק את התנהגות השוטרים ויוצא נגד המבקרים, למה? אם לך מותר לעשות זאת אז לאחרים יהיה אסור? תראה שרוב היוצאים נגד אלימות משטרתית מסייגים את דבריהם ומסבירים שבמסגרת החוק והתפקיד מותר לשוטר להפעיל כח סביר, אך תומכי המשטרה כאן ברובם עושים זאת לא מאהבת מרדכי, הם רק רוצים שמישהו יפוצץ את ערסים שלקחו להם את הארטיק בגיל 8. אנחנו יכולים להתווכח עד צאת הנשמה, אבל עובדות נשארות עובדות, שאל את מח"ש, לשוטרים אסור לעבור על החוק, נגד זה יצאו כאן המבקרים, שוטר צריך בטח להסכים עם זה.
 

אנימור

New member
אם התכוונת אליי - אתה טועה.

אלימות לשם אלימות הינה מיותרת לחלוטין ואין לה מקום. אלימות לשם מניעת אלימות ע"י הרתעה ולצורך אכיפה, הינה לעתים דבר שלא ניתן להימנע ממנו.
 

אנימור

New member
../images/Emo45.gif

כתבת יפה, ידידי. אני שמח שיש לנו שוטרים כמוך. אגב, עליך להבדיל בין שני סוגים של מבקרי משטרה בפורום 8: א. אלה שכנראה לא נתקלו מימיהם באלימות רחוב, ובטוחים שבאדיבות וחביבות ניתן לפתור כל בעייה שהיא. ב. אלה ששקועים עד צוואר באיבה וטינה כלפי המשטרה, בגלל מפגשים לא נעימים עם משטרת התנועה (שלעתים אכן חוטאת בצורה מחפירה). הם תמיד ישמחו להטיל רפש במשטרה ולעלוץ לאידה. את שניהם יקשה עליך לשכנע בצדקת דרכך. המשך לחטוב עצים ודע שיש גם סוג שלישי, שישמח להצדיק את השבבים הניתזים :)
 

ןRע

New member
כן.

מצטער לאכזב אותך קשות אך כוחות המשטרה היום לא בדיוק טהורי נפש, לא פעם ולא פעם היה להם מין מנהג שכזה לבוא ולהציק, ושאני אומר להציק זה על משיכות פיזיות תוך כדי חבטות קלות ואף לא פעם נגמר בהצמדת פטיש לחבר לראש ועל מה ?! כי כנראה הם החליטו שיש לחבר סמים באוטו. כנראה שהם לא מצאו דרך יותר טובה מאלימות וישר משיכות של החבר ובחור נוסף מהאוטו לקיחה שלהם עצידה תוך כדי איומים וצעקות ושאני יזכיר לך שהם עוד לא מצאו סיבה אחת לקפוץ ככה עלינו. לאחר ששניים מהם עסוקים עם שתי הבחורים, ניגש בחור שלישי מהכוחות המשטרה ותוך כדי הפיכה מוחלטת של האוטו תוך כדי חיפוש של "סמים" מיותר לציין שלמצוא הוא לא מצא כלום! פשוט כלום! ובוא אני יגיד לך יותר מזה לא עניין אותו אם יש ביטוח לאוטו אין ביטוח, אם יש רישיון או אין רישיון, פשוט כלום. כל מה שעניין אותם זה איפה להכניס לנו את המכות ואיפה לגרום לנו להרגיש מאיומים, וחכה פה לא נגמר הסיפור. בחור רביעי שיצא מה-B4 הלבנה שלהם החליט שחבר שכיביכול "חייך" אליו לא בא לו בטוב, ישר באלימות גורר אותו הצידה ומאיים עליו, אנחנו כבר חשבנו שזהו הילד הולך לבית חולים, פתאום תוך כדי כל האירוע הזה שולף אותו שוטר פטיש ! ריבונו של עולם, פטיש ?! על מה ולמה ? מצמיד את הפטיש לראש של הילד (בחור בן 17 שלא עשה לו כלום מיותר לציין אה?) הילד הפך כולו לצמח לא ידע מה נפל עליו, איך זה נפל עליו ואיך הוא יוצא מזה בשלום. אחרי כרבע שעה של עיוני כזה מתמשך, כנראה נמאס להם וכל זה אחרי שהם עברו ילד ילד כנראה חיפשו איפה להשחיל את המכה או את החבטה ואיפה הם ימצאו את המילה או התנועה שיאפשרו להם "לפוצץ" אותנו. עכשיו ליותר פרטים, נציין שישבנו במגרש החנייה של קניון איילון באיזור הבאולינג והסנוקר, שומם מכל אדם וכל איזור מגורים ככה שלא יכלו לטעון שעשינו ראש ומעבר לזה כל מה ש"חטאנו" זה היה שישבנו בסבבה שלנו מבלי להפריע לאף אחד כנראה שגם זה כבר מוגזם היום. שתי מכוניות ו- 4 אופנועים מדוממי מנוע ללא כל סעיף של התפרעות. אבל כנראה שזה טרף יותר קל בשבילהם מאשר כל הערסים וכל שאר הילדים שמסותבבים עם הסכינים ואלוהים יודע מה. כנראה שאנחנו יותר "מסוכנים" מכל שאר הטיפוסים והפושעים האמיתיים שצריך לתפוס. תיאור של האוטו, כמו שציינית B4 לבנה מספר רגיל 4 גורליות כאילו הרגע הוציאו אותם מהחדר כושר, אפילו לא הציגו תעודת שוטר או איזה שהיא תעודה מזהה, אבל אופן העבודה הצביע כל כך שהם שוטרים (אזיקים מכשיר קשר ופנס על אחד מהם, על שאר ה- 3 לא היה כלום).
 

kazzzy

New member
גם לך, וגם לקולט:

לא מצדיק אלימות שוטרים!!!! לא מצדיק את מה שהיה שם, אבל גם לא מוחה נגד. לא הייתי שם, וגם לא אתם, וזה בדיוק העניין. לגבי הסיפור עם הפטיש: לקחת מס' רכב, אם השוטרים לא מזדהים, ולרוץ למח"ש. אני לא צוחק ולא ציני. יש הרבה חארות במשטרה, אבל מעבר לזה, יש גם הרבה אזרחים חארות. כבר אמר איזה חכם, ששוטר טוב הוא קודם כל עבריין. לרוב זה נכון, אבל לפעמים נעלם הגבול ומתאדה לו בפרצי זעם טעונים במפגש שבין השוטר לאזרח. זה לא מוצדק, לא נכון לעשות, וזה אחד הדברים שאני רואה לנכון כהכי טעוני שיפור במשטרה. זה יקרה. לאט לאט, צעד אחרי צעד, וזה יקרה. כמה מכם יגיעו להתנדב, ירגיעו את האוירה בארועים כאלה, וזה ימשיך. אולי אפילו כמה מכם הצעירים יתגייסו ממש, וינסו להשפיע מבפנים, אחרים ימשיכו לנסות ולהשפיע מבחוץ, אבל בסוף זה יקרה. עד אז, תנו קצת אמון בשוטרים. אפילו אם לפעמים הם טועים. ברוב מוחלט של המקרים הם צודקים. תופסים את האדם הנכון, עם ראיות טובות, ומשחילים לו לרקטום צינור 15 צול בצורת הארכת מעצר עד תום ההליכים והעמדה לדין. הבעיה היא שרק את המקרים השלילים מוציאים החוצה, וזה נראה רע מאוד. היח"צנות של המשטרה אימפוטנטית לגמרי. לפני כמה שבועות פירסמו סיפור של חבר שלי מתחנת שכונות, דודי שלם, שתפס גנב רכב כשהוא היה בדרך חזרה מהעבודה הביתה על האופניים. מזה יצא סיפור. מה עם כל העבריינים שאנחנו תופסים במהלך משמרת? כל גנבי הרכב, פורצים לדירות, סוחרי סמים וכו'? אני מאמין שאם הדוברות של המשטרה תתחיל לעבוד, גם לאזרח הקטן יהיה קצת יותר אמון במשטרה, ואולי גם לא יתפתחו דיונים כאלה על "אלימות משטרתית".
 
למעלה