עוד חצי
אבל לא ממש

menyroth1

New member
הוא לא מחליט על הנורמטיביות

הוא מחליט על השימוש בכלי העבודה שלו
 

menyroth1

New member
אין מבחר גדול של כלים !!!

זה לא כמו בכל מקצוע שאתה יכול לבחור הרבה כלי עבודה , במקצוע הזה יש לך מקסימום 5-10 כלי עבודה כשכל אחד לצרכים אחרים . עיכוב (ובקשת התלוות) , חיפוש בחצרים ובדירה , מעצר על סמכויותיו הנלוות ( שימוש בכוח , בקשת עזרה מהציבור , חיפוש על גוף , תפישת חפצים וכלי נשק ) דו"ח תנועה , חיפוש על גוף ובגוף , (לקצין יש גם סמכות כליאה וגם מעצר בית וגם שחרור בערבות ) , במקרה דנן היה שימוש בכלי עבודה לכל הדיעות שנקרא מעצר .
 

be_roo

New member
ה"כלי" בעיטה בחשוד ששוכב על הרצפה

לא אמור להיות בארגז שלך, ולא משנה אם החושד הוא נורמטיבי או לא. ויתר הכלים הכוללים שימוש בכח לא אמורים להיות מופעלים לפי תפיסה סובייקטיבית של השוטר לגבי החשוד, אלא לפי מעשיו בפועל.
 

menyroth1

New member
אתה טועה ובגדול ומטעה אחרים

א. קח דוגמא חשוד ששוכב פסיבי על הקרקע וניגשים אליו 4 שוטרים (דוגמאת הפינוי מרצועת עזה שנה שעברה ) ואז כדי למנוע את כבילתו או את תפיסת ידיו ורגליו ע"י השוטרים הוא מתחיל לבעוט לכל עבר תוך שהוא מסתובב . האם לשוטרים מותר להגדיל את רמת הכוח המושקע ? התשובה בוודאי שבטח ובטח שבוודאי . עד איזה רמה ? עד לכבילתו ! האם מותר להשתמש באלה ? מותר גם מותר ! האם מותר בעיטות חזרה מותר גם מותר ! ב. השאלה האם לקיים את סמכות המעצר ולהשתמש בה בד"כ היא על בסיס אובייקטיבי ולא על בסיס סובייקטיבי (מה שנקרא מבחן האדם הסביר ) למעט מקרה בו העבירה מסוג עוון או פשע הייתה לעיני השוטר (במקרה שלנו הייתה גם הייתה כי השוטרים רדפו אחריו ) . ג. שאלת כמה כוח יהיה בשימוש בכוח אינה נמדדת לא אובייקטיבית ולא סובייקטיבית היא נמדדת במבחן קטן ופשוט האם חדלה ההתנגדות או לא אם חדלה ההתנגדות גם השוטר חייב לחדול אם לא חדלה על השוטר להמשיך עד לכבילתו ( מה שיטול את העוקץ מהתנגדותו כמובן )או עד להפסקת ההתנגדות בפועל . עצם העובדה שהוא שוכב אינה רלוונטית כלל וכלל ד. ממ"ז ירושלים הקודם (מפקד מחוז - מקביל לאלוף פיקוד בצבא ) ירה בראשו של מחבל פצוע ששוכב על הארץ ויצא זכאי כי המחבל כל הזמן ניסה להגיע בכל זאת לכפתור ההפעלה של הפצצה והנימוק היה שהוא לא רצה לסכן את החבלן שהיה אמור לנטרל את המטען מה שמוכיח ששוכב זה לא הכל . ה. הבחור שלנו בחולצה הלבנה צועק צלם צלם לאחר שכבר עזבו אותו מה שמוכיח שזו פרובוקציה שנועדה להצטלם והרי אם היה מפסיק להתנגד לא היה צילום ולכן המשיך להתנגד גם אחרי ששכב על הארץ ורואים זאת בבירור
 

be_roo

New member
ואתה מביא טיעונים לא רלוונטים

מה הקשר בין חשוד שמתנגד למעצר לבין מחבל עם יד על הדק של פצצה? אתה מביא טיעונים כלליים כשאנחנו עוסקים במקרה ספציפי בו שוטר עסוק בלבעוט בחשוד המוטל על הרצפה, עובר לחשוד שעומד בצד ולא עשה דבר, ואז חוזר לחשוד השוכב, שהוא "כל כך מסוכן" שבשלב הזה שום שוטר אחר לא מנסה לעשות לו דבר. אדון מג"בניק שמח לראות שיש מישהו שאפשר להוציא עליו עצבים.
 

menyroth1

New member
הטיעון הכי רלוונטי בעולם

החשוד שלך שאתה חושב שהוא צדיק מביים במפורש סצינה למצלמה וגם שואל בקול את הצלם אם הוא ממשיך לצלם גם עכשיו ורק חסר שהיה צריך לשאול אותו להמשיך להתנגד ? להמשיך להשתולל או שיש לנו סרט מספיק טוב ושישאל אם נראה לצלם שיש כמה פראיירים כמוך שיאמינו לו .
 

menyroth1

New member
במקרים רבים גם ירי הוא כוח סביר

אם החשוד מחזיק נשק ולא מפסיק את התנגדותו אזי גם ירי ייחשב כוח סביר , גם כאן חשוד ששוכב על הרצפה ולא מפסיק את התנגדותו וצועק צלם צלם מתוך ידיעה שזה יראה רע וזה טוב לו (כבייכול ) הרבצה כדי לשבור התנגדות הינה לגיטימית , חשוד שרוצה ליתחום את הכוח שמופעל נגדו ע"י שוטרים יווסת אותה ע"י רמת התנגדותו בהתאם לרצונו ( דהיינו יפסיק כשהכוח שהושקע בו חרג מגבולות מה שהוא מוכן להתנגד ) . א י ן ש ו ם ק ש ר ב י ן ר מ ת ע נ י ש ה ל ב י ן ב י צ ו ע מ ע צ ר מעצר אינו עונש מעצר הוא כלי עבודה של השוטר , כמו שיש לנגר משור , כמו שלחשמלאי יש טסטר , כמו שלשליח יש אופנוע לשוטר יש כלי עבודה שנקרא מעצר והוא אינו תלוי כלל ברמת ענישה . רק כ 5-10% מכלל המעצרים מגיעים לבימ"ש ומורשעים ולכן אין שום קשר ביניהם . רמת ענישה אמורה לגרום לאותם 5-10% הרחקה מהחברה ארוכה יותר ולכן שקט נפשי לנו ותו לא
 
גם שימוש בדיקט הוא "כח סביר"../images/Emo35.gif

אני סתם תוהה על בחירת הכלים להפעלת כח, על הנסיבות, מידת שיקול הדעת בתוצאות אפשריות, וכו'.
 

menyroth1

New member
בוודאי ובוודאי ובוודאי שבטח !!!

אם ירי יכול ליהיות כוח סביר אז דיקט הוא על אחת כמה וכמה כוח סביר באותן נסיבות . ליזהר קינר היה סמכות מלאה לשימוש בכוח בר קטילה והוא השתמש במקום בנשק בדיקט . מח"ש קבע את זה בוודאות (ומח"ש הם לא שוטרים והם הוקמו כדי למנוע טיוח של שוטרים ) האבא עירער ומח"ש בדק שוב ! האבא עירער בבית משפט וזה עבר למיטב ידיעתי את כל שלושת הערכאות ויזהר קינר יצא זכאי . אמרתי לך לא פעם ולא פעמיים ואני אגיד שוב ושוב בנושא ביטוח אני מצדיע לך אתה בשבילי אורים ותומים בנושא ביטוח אבל ההגיון של ביטוח שעיקרו הוא משפט אזרחי ולפיו יש אחריות תורמת ועוד כל מיני המצאות לא קיימים בנושאי משטרה . תומר נעים ז"ל רכב על RF600 צבע כסף ליד המצבה בראשל"צ ומאחריו נסע ברכב מסוג אוטו (ניידת ) רס"ר סער אהרוני (כפי שציינתי חבר שלי ופקוד שלי לשעבר , רוכב בפני עצמו על CBR600 , אחיו מוסך סער לאופנועים ברחובות ) סער ראה שהמספר מוסתר וקרא לאופנוע לעמוד בצד ותומר פתח פתיחה אדירה פתאום ונמלט (תופעה מוכרת אצל רוכבים ) סער אפילו לא ניסה לרדוף כי הוא ידע שאין לו צ'אנס ואפילו לא דיווח בקשר על התקרית . כאשר סער עבר בצומת גן הוורדים הוא ראה את האופנוע עומד עם הפנים לכיוון מה שהיום תחנת הרכבת (עשה כבר יו טורן ) ומחכה לו , כאשר סער היה באמצע הצומת תומר פתח בנסיעה שוב והגיע עד לסער האיט נסע לידו כמה שניות (בקצב של סער ) הסתכל על סער סער סימן לו שוב לעצור בצד ותומר פתח שוב ונמלט כאן סער כבר דיווח על מרדף (לציין שבאופנוע משם עד נ"צ זה מקסימום דקה - דקה וחצי ) יושבי הנקודה בנ"צ שנמצאת בקניון רצו לכביש ויזהר הקים באמצעות מכוניות מחסום קשיח , תומר ז"ל הגיע במהירות עצומה ונכנס בין המכוניות תוך סיכון אנשים , כיוון שזו הייתה תקופה של פיגועי תופת בקניונים יזהר חשד (והמספר תרם לזה לא מעט ) שמדובר בניסיון פיגוע וכאן כבר יש לו אפילו אם לא מדובר במחבל או בחשד למחבל אלא רק מעצם סיכון עוברי הדרך סמכות לירי , פירוש הדבר שבכל מחיר יש למנוע כניסת האופנוע לנס ציונה , מעבר האופנוע לכיוון רחובות ויזבהר במקום לשלוף אקדח בחר בכלי בר קטילה אחר וזה לגיטימי לחלוטין (גם אם אני הייתי קצין הבודק שלו הייתי מזכה אותו בלי לחשוב פעמיים ) .
 

asparagos

New member
סיפורי פוגי

בכל פעם ששוטרים מגזימים מייד נשלף התרוץ הבטחוני - "זה יכל להיות מחבל". וזה תרוץ עלוב וניצול ציני של המצב במדינה. כך היה גם במרדף כנגד כוון התנועה אחרי קטנוע עם שני ילדודס בני 16 (הסתיים במוות רוכבת אופנוע שרכבה עם כוון התנועה, הניידת התנגשה בה). השוטרים טענו שיכול להיות שהם מחבלים... ובגלל זה מותר להם לשעוט כנגד כוון התנועה ולהרוג אנשים. שיקול הדעת של ה** **** שזרק את הדיקט היה מוטעה (או לא קיים). הוא לא חשב עם הראש אלא פעל באימפולסיביות, כדי לעצור את האופנוען בכל מחיר - סיבותיו איתו ואני מנחש שפשוט הוא התעצבן שיש כלי רכב שאין לו את הכלים לעצור אותם. חבל שה600F פגע בשוטרת, היה הרבה יותר טוב אם הוא היה פוגע ב** ****, ומשאיר אותו צמח לסבול שנים ארוכות בבית לוינשטיין. מחבל עלק... כמו כל המחבלים על 600F נכון?
 

menyroth1

New member
אתה מדבר סרה באדם ש'תה לא מכיר

גם הרוכב הנמלט יודע שהוא עלול להיחשד כמחבל והוא צריך לקחת את זה בחשבון , בשביל זה המחוקק קבע שצריך להישמע להוראות שוטרים , לא נשמעת וקרה לך משהו למיטב ידיעתי גם הביטוח לא יכסה (אני מדבר על נזקי רכוש בלבד ) . זה שלא היה כל יום מחבל על אופנוע לא אומר שממחר לא יהיה כל יום כזה אבל אני לא רוצה לתת רעיונות בראש לכל מיני כאלה שלא אמורים לקרוא את זה כאן אבל יש להם גישה לכאן וחלקם קוראים עברית טוב ובוא נגיד שאם אני ראש הזרוע הצבאית של החמא"ס לא הייתי מנסה להעביר בשיטות אחרות מחבלים לפיגוע אלא רק בדרך הקצרה והקלה הזו . כמי שמכיר את יזהר (אני מרשה לעצמי להגיד אפילו מכיר מצויין ) וכמי שמכיר את התיק לפרטי פרטים עד לדקויות הכי קטנות אני מבטיח לך שאתה טועה . יזהר חסם את הכביש טוב יחסית ובגלל שתומר ז"ל נכנס מהר מידי בין מכוניות החסימה הוא נהרג ולא בגלל הדיקט והדיקט ממש ממש לא פגע בו . כאן בפורום נתקלתי במישהו (לא משנה שמו אבל חמד של בחור ) שנגנב ממנו 1100F והוא נמצא אחרי שהגנבים תושבי השטחים שמו את האופנוע ליד עמוד חשמל והלכו לגנוב אופנוע אחר ברמת אביב וכשחזרו לאופנוע מצאו את המשטרה במארב ליד ה1100F התפתח מרדף של המשטרה אחרי הגנבים תושבי השטחים שהסתיים ללא הצלחה (הממצאים שנמצאו בארגז האופנוע הוכיחו שהם מהשטחים ) וכשהוא קיבל את האופנוע מהמשטרה חזרה החנה אותו ליד הבית במטרה לקחת אותו למחרת לתקן את הנזקים (לסוויץ ולעוד כמה דברים קטנים ) וכשקם בבוקר למחרת האופנוע שוב לא היה במקום . מה שמוכיח שבהחלט ייתכן מחבל על אופנוע .
 

asparagos

New member
הדיקט לא פגע בו?

מי קבע? אותו שוטר שזרק את הדיקט? ממצאים שפורסמו בזמנו ע"י מוטו הראו שנמצאו שבבי עץ בקסדה. וזה שגונבים אופנועים לשטחים זה לא דבר חדש, גונבים גם ובעיקר מכוניות לשטחים... אז מחבל יכול להיות בכל כלי רכב. תרוץ הפח"ע הוא תרוץ עלוב ביותר, לא משנה כמה שתנסה לשכנע את עצמך.
 

menyroth1

New member
בית משפט ,מח"ש , הבוחן קבעו כולם

מוטו לא היחיד שפרסם את הממצאים , והממצאים של מוטו היו לא ממקור מוסמך אלא השערות כמון שאתה מעלה שבנויות על הגיון של אופנוענים ולא על ממצאים שנאספו כדת וכדין , אגב על הממצאים שפורסמו על ידי מוטו ואני קראתי אותם אני לא זוכר באיזה אתר (נדמה לי פול גז אבל לא בטוח כי כבר עברו בכ"ז כמה שנים ובגילי אתה יודע הזיכרון לא אי אי אי ) הבאתי ופרסמתי באותו אתר תגובת נגד ובה הראתי אחת לאחת את הממצאים ואת ההגיון שבהם וגם שלחו לי מכתב תודה . ואני מודיע לך חד משמעית שהמשפחה נזעקה שהדיקט פגע וכל עיתונאי שמע את זה ופירסם (כי זה תקשורתי ) אבל בפועל נמצא איזה שביב של עץ על הקסדה (מזערי) שבהחלט ייתכן שנספח בנפילה ובאי התנועה ושאינו מתאים ללוח העץ כלל בבדיקות מעבדה (לא אותו סוג עץ ) מה גם שבקסדה אין מכה מעץ אלא רק מהנפילה . ההבדל ביני לבינך שאני לא מסתמך על כתב זה או אחר שרוצה סקופ ולכן מעצים ראיות , מעצים תיק מעצים הכל אלא על התיק עצמו (שאותו נתן לי לקרוא יזהר בעצמו כי רצה עצה טובה ומקצועית ) . לגבי הטיעון של המחבל קודם כל זה תפס בבימ"ש ובמח"ש אבל בלי כל קשר ובלי כל שיוך למקרה תומר ז"ל כל קצין משטרה מתדרך בוקר בוקר צהריים צהריים וערב ערב את שוטריו על האפשרות הזו , בדף המודיעין היומי בו מתפרסמות ההתרעות תמצא הערכות כאלה אז ...
 
אתה מבין שרוב הרוכבים לא יקבלו?

הנושא עלה כבר בפורום בעבר - ודחיית דרך הפעולה היתה כללית, כמעט ביחס למקרה, אני לא חולק על תיאור העובדות כפי שאתה מציג אותן (וראוי לזכור שלקח הרבה זמן, חקירה ודרישה, עד שפרטי המקרה הובררו) - אלא על שיקול הדעת בהפעלת אמצעי אכיפה ביחס למקרה. אולי באמת "דברים שרואים משם לא רואים מכאן" (ואולי באמת אני מבין בביטוח יותר מאשר באכיפה) אבל נדמה לי שיש כאן שתי בעיות: - הרשאונה, כפל הסטנדרטים של הציבור ביחס להפעלת כח באכיפה. מה שטוב ביחס לאוכלוסיה מסוימת, נדחה כליל ביחס לאוכלוסיה אחרת. - גבול שיקול הדעת בהפעלת כח ע"י המשטרה: למרות שאין בכלל חילוקי דעות ביחס לזכותה (וחובתה) של המשטרה להפעיל כח כדי לבצע תפקידה, הרי שנדמה (לי, לפחות) שלובשי המדים לא בדיוק יודעים איפה ומתי למתוח את הגבול - ומתיחת הגבול היא כל מה שמפריד ביניהם לבין משרתי שלטון החוק לסתם עבריינים במדים. ואני לא יכול להתאפק מלסיים בשאלה נוספת: "היה חשד (והמספר תרם לזה לא מעט ) שמדובר בניסיון פיגוע", כתבת. שמת לב כמה רוכבים רוכבים עם לוחית מספר משובשת? הדעת נותנת שחשד בקשר בין לוחית זיהוי מוסתרת וחשד לפח"ע היה זוכה מכבר לטיפול יסודי יותר. עצם העובדה שלא כך הוא, מטיל אור מסוים מאוד על הטענה הנ"ל. כמה פיגועים נגרמו ע"י רוכב על דו"ג "כבד"?
 

menyroth1

New member
התשובה קצת ארוכה אז אקצר וקבל זאת

כמובן מאליו כי נובעות המון שאלות מהתשובה שאתן לך . א. לא רק שזה ברור לי שהרוב לא יקבל אלא שגם באותם ימים לא הופתעתי מהלך הרוח ובטח לא הופתעתי גם מתגובתו של יו"ר המועדון טוביה דאז שגם הוא התקשה להבין זאת . ב. אני השתדלתי לכתוב בכל פורום אפשרי את החוק בנושא וזה כלל גם את פול גז וגם מקומות אחרים כמו פורומים אלו אבל רוכבי אופנוע לא יקבלו זאת מה שלא תגיד ומה שלא תעשה (אבל לא ניתן להתווכח כידוע לך עם החוק וזה כבר עלה ביוקר לשמוליק נעים וכמובן לתומר ז"ל ולשרה שוורץ וליזהר בעצמו ) ג. אין כפל סטנדרטים באכיפה ובשימוש בכוח בר קטילה הרבה הדיוטות אכן יראו זאת לעיתים ככפל סטנדרטים אבל אין כך הם פני הדברים (אישה שהרגה את בעלה במטאטא ונידונה למאסר עולם על רצח בעוד אישה שהרגה את בעלה במקל של מגב נידונה ל 20 שנות מאסר על הריגה אבל זה בגלל שלא היה רצח ולא בגלל משואר פנים או כפל סטנדרטים . כדי להשוות בין מקרה ומקרה צריך לשמוע את כולו ולא להסתפק בחוו"ד של אופנוען מצוי שכמובן משוחד מתוקף האינטרסים הנובעים מאישיותו כרוכב . ד. כן בוודאי שאני יודע שכווולם מסתירים מספר כן אני יודע זאת כי גם אני חוטא בזה לפעמים אבל להבדיל מהאופנוען המצוי אני לא מבקש לגיטימציה להסתרת המספר ואני מוריד את הראש ומסתכל לרצפה כשאני נתפס ובטח שלא בורח (במיוחד כשאני יודע שאני עלול לההירג אם לא בתאונה אז מירי של שוטר / ניגוח של ניידת ועוד ועוד ומה גם שאני מודע שאני עובר עבירה . ה. סער אהרוני תפש גם אותי עם מספר מוסתר לפני כשלוש שנים בראשל"צ תח' מרכזית הישנה ולא העזתי אפילו להוריד קסדה כדי שלא יוותר לי בגלל שהוא מזהה אותי כמפקדו לשעבר , לא הוצאתי הגה מפי מחשש שיזהה את קולי ורק משכתי בכתפי כשהוא שאל למה המספר מוסתר ואתה לא תאמין אבל הוא לא זיהה אותי (אני שאלתי אותו לאחר כשבועיים והוא ענה שלא ) והוא רק אמר לי תחזיר את המספר ליהיות גלוי ו. אני לא חושב כמוך ואני אבל ניזון רק מניסיון ואין לי נתון סטטיסטי על גבולות הכוח של השוטרים , נסיוני אומר לי שבד"כ תקיפת שוטרים תיהיה כאשר לא מדובר באדם שהוא מה שנקרא מוכר כבר למשטרה אלא כאשר השוטר עומד מול אזרח שאינו יודע מה כוחה של המשטרה ומנסה להתחכם ועובר את הגבול וממשיך להתעקש עד שזה עולה לו ביוקר ז. עצם העובדה שלא היה פיגוע באופנוע לא אומר שזה לא אפשרות קיימת , היו פיגועים בשיטות חדשות ולא כל פיגוע בהוא במתכונת מוכרת וכך ייתכן בהחלט בארגז 42-46 ליטר לשים מטען יפה ולהיכנס דרך השומר בראיס לתוך קניון ולפוצץ בפנים .
 

asparagos

New member
מה אתה אומר?

"סער אהרוני תפש גם אותי עם מספר מוסתר לפני כשלוש שנים בראשל"צ תח' מרכזית הישנה ולא העזתי אפילו להוריד קסדה כדי שלא יוותר לי בגלל שהוא מזהה אותי כמפקדו לשעבר , לא הוצאתי הגה מפי מחשש שיזהה את קולי ורק משכתי בכתפי כשהוא שאל למה המספר מוסתר ואתה לא תאמין אבל הוא לא זיהה אותי (אני שאלתי אותו לאחר כשבועיים והוא ענה שלא ) והוא רק אמר לי תחזיר את המספר ליהיות גלוי " אז תן לי להבין, עוצר אותך שוטר כן... לא ביקש ממך רישיון? לא ביקש ממך להוריד קסדה כדי לזהות אותך? לא נתן לך דו"ח? כל מה שעשית הוא למשוך כתפיים ולהשפיל מבט, וככה זה נגמר כן? מאד מציאותיים הסיפורים שלך.
 

wylde

New member
שלמה תקשיב.

יש עבריין ויש עבריין... מי כמוך יודע שיש להתיחס אל כל מקרה לגופו. אני בתור אחד שכל יום עובד עם אנשים כאלה ( חלקם עבריינים שפשוט מצפצפים על החוק ועל אוכפיו! ) אני פשוט מבין את השוטרים. מצד אחד אתה צודק לחלוטין שלפי החוק יש להפעיל כח סביר בלבד. ההגדרה המדוייקת של כח סביר היא רמה אחת מעל התוקף. השאלה היא מה יהיה הלאה אותו עבריין יענש וישתחרר הרבה יותר מוקדם ממה שחשבנו וימשיך בדרכו מפני שהוא יודע שהמערכת דפוקה. אבל לצערי כשאותו אחד יחטוף מכות ורק אז יעצר אולי זה יגרום לו לחשוב פעמיים. בו ניקח את אותו מקרה רק נוסיף לו שבעקבות המרדף שבוצע אחריו נפצעו/נהרגו אזרחים חפים מפשע. האם זה משנה את השקפת עולמך???
 
"אין עונשין אלא ע"פ חוק"

לא שמתי לב שהחליפו את חוק העונשין במשהו "מתקדם" יותר ("עין תחת עין") הבעיה היא במערכת. תקן את המערכת - ואני מבטיח לך שעברינים יחששו להגיע לידיה, בלי שמישהו יצטרך להפעיל אלימות (אלא בהקשרים שבהם הדבר חיוני). ובקשר למרדף: צייד את המשטרה באמצעים מתאימים (כולל רגישות לסיכונים ברמה העולה בסדר גודל על זה שקימת היום), ואני מניח שלא תהיה סיבה שאזרחים יפגעו. רוצה דוגמא לאמצעים
הנה לך: מטוס זעיר, מונחה מרחוק, מצוייד במצלמת וידאו שמשדרת לקרקע. כמה לדעתך עולה ציוד כזה? כמה קשה להפעיל אותו מהשטח
למה צריך לרדוף אחרי עבריינים במכונית, ולסכן את הציבור, כשאפשר להיות חכם
מה שטוב לעזה לא טוב לעבריינים בתחומי הקו הירוק
(ואני לא מתכוון, כמובן, ל"סיכולים ממוקדים"). אבל תקציב - אין, וגם תשומת לב. אין אמרתי? צריך להשקיע במ-ע-ר-כ-ת.
 
למעלה