למה לא למה כן ? SuerMoto -
אכן בתקופה האחרונה נראה כי עובר על הפורום מעין גל SM. כל אחד שעד לא מזמן רכב על GS,ER והשם יודע מה מחליט לבנות SM. עולה השאלה מדוע דווקא SM ? מה כבר רע באופנועים הקובנציונאלים והשגרתיים שיש בשוק ? מה ? האם כולם בבת אחת הפסיקו לעבוד ? האם כולם ביום בהיר אחד נמאסו על בעליהם ואינם יכולים למלא את תפקידהם נאמנה ? SM בהגדרתו וכך גם מהותו, להפיק פאן, לייצר פאן, לשנורר פאן. זה הכל אודות פאן, זה המוטיב המרכזי, וזה הקו המנחה. כל מטרה אחרת שנבקש מאופנוע SM אמיתי יהיה כדין חטא נפשע. לא, מטרתו אינה להביא אותך מאושר לעבודה ביום יום כך גם אין בכוונתו לקחתך לטיולי שבת לאורך 250 ק"מ. כאמור, תפקיד אחד ובודד יש לו - פאן. פאן המתקבל בעיקר על מסלול מירוצים אם כי גם מגרש יכול לעזור. אתה מעוניין/ת באופנוע עם אחיזה טובה ? GS,ER,KLE וכל אופנוע המוגדר ככביש בהגדרתו יספק את הסחורה הייטב. לא חפצה נפשך באספלט החם והמגעיל ? אלא דווקא בחולות המדבר, באיזורים הנידחים של היקום ? אין שום בעיה,תקנה אופנוע שטח. לצערי, לצערנו יותר נכון, המצב הכלכלי לא מאפשר לנו להחזיק יותר מכלי אחד (לרובנו בכל מקרה). ובארץ מוכת אבטלה וכלכלה קשה צריכים אנו כמו כל שאר האנשים לעשות דין וחשבון עם עצמנו, דהיינו, להתפשר. פעם זה לפה פעם זה לכאן. בשביל מה לקחת DR 350 ולהפוך אותו ל- SM ? הרי כוח אין לו מספיק בשביל לתת פייט טוב לכל אופנוע SM אמיתי (כדוגמת - CR של מקסמקס ואולי אף ה- XR של דני), לשטח אי אפשר לרדת איתו כי יש עליו צמיגי כביש, ביום יום, הוא נופל מ- GS ע"ג הכביש וגם בשבתות בטיולים. ואם ננסה להאחז בתחזוקת הכלי ? דווקא נראה לי שתחזוקת GS ו DR דומה מאוד, אין הבדלים משמעותיים. אז מה נשאר ? התפשרנו על השטח, על פונקציונליות היום יום, על טיולים ועל הפאן כאופנוע SM. אז מה ? שווה לקנות DR 350 ולהפוך אותו ל- SM ? לא. אלא אם כן אתה ממש חולה SM ומחפש דבר אחד בלבד.......אטרף (שכאמור DR 350 לא יספק כפי ש-XR650 מספק). זו בדיוק כמו לשפר אופנוע 500 סמ"ק,תחליפו לו צמיגים ליותר ספורטיביים, תשנו גלגלי שיניים, תוסיפו צינורות בלימה ומה לא ? בגדול ? תקבלו עוד 10 קמ"ש, מ- 180 תעלה ל- 190. ביג דיל, אפשר לחשוב. כל אופנוע 600 אחר ללא מאמץ יקח אותכם. אז לא חבל על הכסף ?