בוקר טוב, שאלה על צמיגים

memphis

New member
בוקר טוב, שאלה על צמיגים

לברידג'סטון קיימים דגמים אלו: BT-014 ספורטיבי ביצעים גבוהים BT-012SS סופר ספורט ביצועים גבוהים BT-001 סופר ספורט BT-020 טורינג יש איזשהו הבדל בין BT-010 לBT-020? שמעתי וקראתי שיש גם את ה010.
 
כן. יש.

ה-010 ספורטיבי יותר, דביק יותר ומחזיר נשמתו לבורא הגומי מהר יותר.
 

Wile Coyote

New member
הצמיגים של ברידג'סטון

נסרק מ-RIDE כולל ההנחיות: "חפש את נפח המנוע שלך בציר האנכי, חפש את אופי הרכיבה שלך בציר האופקי - מצאת את הצמיג שלך" אני מיד אעלה גם את שאר היצרנים. חשוב להדגיש שבניגוד לכמה מהעצות שקיבלת פה (ושעל בשרך למדת שלא ממש משתלמות) לא כדאי ללכת על הצמיג הספורטיבי ביותר אלא על זה שמתאים לאופי הרכיבה שלך.
 

shoefyossi

New member
צמיגים בזול

רוצים צמיגים בזול רוצים לראות את המחירים של כול סוגי המידות וכול סוגי החברות כנסו לאתר האינטרנט של צמיגי שואף www.allbiz.co.il/shoeftires
 

Wile Coyote

New member
הצמיגים של ברידג'סטון

נסרק מ-RIDE כולל ההנחיות: "חפש את נפח המנוע שלך בציר האנכי, חפש את אופי הרכיבה שלך בציר האופקי - מצאת את הצמיג שלך" אני מיד אעלה גם את שאר היצרנים. חשוב להדגיש שבניגוד לכמה מהעצות שקיבלת פה (ושעל בשרך למדת שלא ממש משתלמות) לא כדאי ללכת על הצמיג הספורטיבי ביותר אלא על זה שמתאים לאופי הרכיבה שלך.
 

Agent5

New member
זה בדיוק מה שטענתי אתמול..

שצריך להתחשב ג-ם באופי מנוע ולא רק אופי רכיבה. אגב, מעניין לראות איפה הקורסה ממוקם- בדיוק בין סופר ספורט לצמיג מרוצים.
 

YAYA15

New member
המספרים התקדמו עם

השנים, BT-010 נחשב לצמיג ה"ישן יותר" וה-012 החליף אותו והיום יש גם 014 שאותו לא ניסיתי אבל אני מאמין שהוא ספורטיבי ומתקדם טכנולוגית יותר לי היה 012 מאחורה פעמיים. הראשון החזיק 6000 ק"מ בגלל לחץ אוויר גבוה -42 שעליו המליצו במוסך. לאחר החשיפה בפורום הורדתי את הלחץ ל-36 והוא החזיק 10000. אותו צמיג אותו אופנוע לחץ אוויר שונה!!! היום אני רוכב על 32 קדמי 36 אחורי. יש הבדל ענק בין 010 ל-020 שני צמיגים עם אופי שונה. 020 יותר טורינג מה-010
 

Agent5

New member
רגע- אז לחץ אוויר גבוהה=יותר בלאי?

אני חשבתי שזה הפוך.. פחות לחץ, יותר צמיג בחיכוך עם הכביש=יותר חימום של הצמיג.. אני טועה? אני שם מה שהיצרן המליץ-42 מאחורה ו36 מקדימה.
-דוד
 

enigo

New member
לא עניין פשוט...

אם לחץ האוויר גבוה מדי, שטח קטן של הצמיג יגע בכביש והוא זה שישא בכל העומסים של תאוצה ובלימה, התוצאה היא התחממות מהירה יותר של אותה רצועת גומי רלבנטית ושחיקה מהירה שלה. את ההסבר סותר ההגיון הזה קיבלתי מטכנאי של אחד מהמתחרים בליגת קארט שתי פעימות, כך שאני סומך על ההסבר, גם אם מקורו בכלי מרובע-גלגלים. מצד שני, לחץ נמוך מדי משמעו עיוות צמיג גדול יותר, שמייצר יותר חום (עיוות הצמיג זה האלמנט העיקרי שמייצר חום בצמיג משלב מסויים. תחשוב מה קורה אם נוסעים עם תקר).
- אניגו (מה זה הפרצוף הזה בכלל? לא מתאים לך)
 

Agent5

New member
../images/Emo45.gif אז השאלה כזאת

איך נכון למצוא את האיזון בין לחץ גבוהה מדי שיביא לחום גבוהה באותה רצועת גומי לבין לחץ נמוך מדי שיביא לשחיקה? נניח שאני רוצה את האיזון שיביא לי אורך חיי צמיג הכי טוב (מה לעשות אנחנו בארץ ישראל). האם לא הכי טוב ללכת לפי המלצות יצרן? -דוד
 

enigo

New member
אתה משעשע אתה...

אתה באמת חושב שאפשר לענות מעל דפי האתר על שאלה שכדי להגיע לתשובה לה מחזיקה כל קבוצת מירוצים רצינית לפחות מומחה אחד במשרה מלאה עם מדחומים ושאר מכשירים? וגם אם כן, נראה לך שאני יכול לענות לך? אני יודע ככה - בכביש מנפחים עד שהצמיג נמעך רק קצת, בשבילים לוחצים על הוונטיל כמה שניות עד שה"פססס" מתחיל להחלש ורואים שהצמיג מתחיל להתיישר בחלק התחתון. בסלעים מורידים עוד קצת, עד שאפשר למעוך את הצמיג עם היד ובחול מורידים כמה שיש אומץ. שואל רוכב שטח על לחץ אוויר נכון, בכביש, למיג סופרספורט... פחחח
 
למעלה