נאמר כבר הכל. קושמרו

  • פותח הנושא dacu
  • פורסם בתאריך

yogev klx300r

New member
מה זה משנה בכלל../images/Emo35.gif

הרי בכל מקרה, כל המילים שנשפכו כאן ישכחו עוד חודש, וכל אחד יחזור לסורו. זה ישמע רע, וקר, אבל, אני שמח שעברתי לשטח
 

® Road Runner

New member
בדוק מסר וגם:

כתב לך במסר אבל ראוי שיאמר גם פה: כל ההודעות שלי בשרשור זה הן ביחס להודעת 45 על תוכניתו של הכט ובקשר לתוכנית בלבד ! אין כאן הסקת מסקנות מצדי לגבי התאונה המזעזעת של נתנאל ז"ל והדברים לא נאמרו בהקשרו, אולי העיתוי של הדיון לא נכון ולכן אוטומטית מקושר לתאונה. כל מה שכתבתי נאמר בכלליות לגבי המצב בארץ ולא בהתייחס לנתנאל. מצטער אם מישהו הבין לא נכון את דבריי ונפגע מכך - לא זאת הייתה הכוונה. איתן.
 

D the kid

New member
../images/Emo45.gif../images/Emo46.gif

הייתי מוסיף, אבל זה ממש לא הזמן !!!
 

tygger

New member
../images/Emo45.gif יש מה להוסיף.

אבל זה לא הזמן
כרגע רק לאחל למשפחה שיהיו חזקים.
 

ScrollLock

New member
"אכיפה אינה פתרון"? וואלאק?

<סליחה על ההתפרצות אבל...> "אכיפה אינה פתרון"? זהו? זה מה שיש לך להגיד? צ'מע חביבי - אני, בתור רוכב (אמנם כרגע רק XT600), ובתור מתנדב במתנ"א רואה את הדברים בזוית "קצת" שונה. אני לא יודע מה הגישה של שאר ה-"גדוילים" במשטרה אבל אני יכול להעיד שבמשמרות שלי אני עושה כמיטב יכולתי כדי להביא לכך שאכיפה כן תהיה חלק מהפתרון. נכון, לאכוף מהירות בכביש דו מסלולי עם שדה ראייה פתוח זה לא חוכמה גדולה, אבל לעשות את זה בכביש 4, בחלק שעובר בתוך נהריה ועוד עם פור של סטייה מותרת של 40% - זה כבר משהו אחר. אם אנשים מרשים לעצמם לנסוע בשטח בנוי 120 במקום 60 ובכך הם מסכנים את עצמם וכמובן שגם אחרים - זאת כבר בעייה. אם נהג מרשה לעצמו לנהוג מהר (110 - אבל זאת מהירות סבירה לקטע הכביש הנדון) בכביש פתוח אבל תוך כדי שיחה בשני מכשירי טלפון (בו זמנית) ללא דיבורית וכמובן שבלי חגורת בטיחות ותוך כדי כך כמובן שהוא גם לא שולט לגמרי ברכב (שמטייל לו לאיטו בין הנתיבים) וכמעט מוריד רוכב - אז פה האכיפה שלנו כן עזרה. ולמה אותו רוכב לא הרגיש צורך לקלף את המראה מהרכב באותו רגע? אני הייתי עושה את זה בלב שקט. ברברי, ונדאלי ונפשע - אבל יעיל! מבחינתי, אמא שנוסעת בבוקר על כביש 4 במהירות של 115 קמ"ש, אבל עם 2 ילדים לא קשורים שמשתוללים באוטו (ולא רק במושב האחורי) ותוך כדי זה גם מנסה לנהל שיחה בטלפון - היא פושעת! ואני אקרע אותה עם הדו"ח! אם היא רוצה לחסל ת'ילדים שלה זאת הבעייה שלה, אבל אם היא תיקח איתה עוד רכב אחד... זה כבר בעייתי מבחינתי. הבוקר, בצומת עכו, מערבל בטון השאיר בצומת אי אלו קילוגרמים (!) של בטון (עומס יתר?) והמשיך לתוך העיר. אז מה? אם אני אקרע אותו זה לא יעזור? הבוס שלו אשם? לא, הנהג אשם! הבוס אולי רוצה להספיק ה שיותר אבל האחריות על הרכב היא בשורה התחתונה של הנהג! ביום חמישי, הכביש בין צומת שמרת לכיכר של עכו - רוכב על R750 חדש ומדונדש עקף מולי על קו לבן, הוריד את הרכב שלפני לשוליים ולי הוא עבר סנטימטרים מיד שמאל. אז מה? הוא לא אשם שהרכב לפני ירד לשוליים? מדובר בכביש שהמהירות המותרת בו היא 70 קמ"ש (אם אני לא טועה) אבל בוא נאמר שלדו"גים אין שום בעייה לנסוע שם גם 90 בלי לסכן את אף אחד. אבל אותו מטורף, אני מניח שנסע במהירות כפולה. אין לי שום בעייה שיהרוג את עצמו אבל אם הוא ייכנס במכונית שבאה מולו (וזה רק עניין של זמן עד שזה יקרה) - פה כבר הוא מפריע לסביבה. כן - אכיפה היתה עוזרת. אם היה שם שוטר שהיה רואה אותו ומדווח הלאה כדי שיחסמו את הכביש בהמשך (וזה בהחלט היה אפשרי במקרה הנ"ל) - זה היה עוזר לצמצם את הבעייה! אז מה? אכיפה לא עוזרת? אתה יותר ממוזמן לבוא לטייל בכבישי הגליל התחתון והמערבי (בעיקר כביש 70, כביש 85 והכבישים שמקושרים אליהם) ולחזות בעצמך בפירוש למינוח - "כאן אין חוקים - כאן הטבע הוא החוק!". באיזורים האלו ישנם עשרות כלי רכב ונהגים שנעים בלי רשיונות ועושים בכביש ככל העולה על רוחם - ואני מתכוון ל-"ככל העולה על רוחם!". רמזורים אדומים הם אפילו לא המלצה - הם פשוט לא קיימים. קו לבן? רק כזה שמסניפים. צומת? קיימת רק בפוליטיקה. בקיצור - כאוס. ד"א - פרט מינורי - מספר תאונות הדרכים באזורים הנ"ל הוא מהגבוהים בארץ. אז מה? אכיפה לא תעזור? שמע חביבי - אתה מטפס על עץ גבוה מאוד. אני במקומך הייתי נזהר מהצהרות כוללניות שכאלו.
 

nayula

New member
יפה מאוד. עכשיו קח את מה שכתבת

וספר את זה לחברים שלך, קבלני הדו"חות שמחפשים את השקל מתחת לפנס, ודווקא כן מזיינים נהגים שנוסעים יותר מהמהירות המותרת על כבישים ישרים, פתוחים ומשובחים. אתה צדיק בסדום, סחתיין, אבל קבלני הדו"חות מעמעמים את הזוהר שלך.
 

ScrollLock

New member
אתה יודע מה? בוא נכה על הברזל!

שמע חביבי, עכשיו הברזל חם! לוהט! כל עניין תאונות הדרכים הגיע לכותרות ואני בטוח שאייטם כזה יחזיק בחדשות לפחות 48 שעות לפני שייעלם לגמרי מהתודעה. אז בוא נעשה תרגיל כזה: לא חשוב איך ולמה, אני מקורב מספיק כדי לפ]גוש באופן מאוד אישי את אבי נאור ואולי גם עוד אחד או שניים ממקימי עמותת אור ירוק. לחבר'ה האלה יש כוח (כסף...) ולא מעט השפעה (עוד הרבה כסף...). עכשיו - מה אני אומר - בוא נכין (בשיתוף כל מי שרוצה להצטרף) מסמך אחד מרוכז שיכיל את כל ההמלצות שלנו לשיפור מדיניות העבודה של משטרת התנועה (החל באכיפה וכלה בתקיפה/שיטות עבודה) ונלך עם זה למעלה. נכון שהרבה נאמר כבר בנושא והרבה מילים נשפכו אבל אני נוטה להאמין שאם יהיה מסמך אחד מרוכז, תכליתי ומועיל, שלא יכיל רק ביקורת אלא גם המלצות מעשיות שיוכלו להיות מיושמות בשטח באופן מידי, יהיה קשה מדי להתעלם ממנו, ובמיוחד אם נביא לידיעת מי שממונים על האכיפה את העובדה שבמידה ולא תהיה התייחסות רצינית לכתוב, מהדורות החדשות ישמחו להתייחס ברצינות הראויה לממונים על האכיפה ואולי גם אחד (או יותר) ממוספי סוף השבוע ישמחו להציג את הממונים על המדיניות במערומיהם. תראה, להשתמש במונח "קבלני דו"חות" זה קל ונוח, אבל בוא נבדוק אם אפשר לעשות משהו עם אותם "קבלני דו"חות" כדי שגם ייצא מזה משהו. לא מזמן בוצע מהלך במשטרה שבמסגרתו הועברו רוב הממל"זים לשיטור העירוני, מכיוון שהגרפים הראו שבשטח העירוני יש יותר תאונות שנגרמות כתוצאה ממהירות מופרזת. אז אולי יש עוד תקווה? ועוד נקודה למחשבה - במסגרת ההתנדבות למשטרת התנועה, אני גם מעביר הרצאות והדרכות בנושאים שונים. א-ב-ל - בניגוד למדריכים אחרים, אני מקפיד לתת בכל נושא דגשים מיוחדים שנוגעים לדו"גים. בכל פעם אני מופתע מחדש מקצינים (!) ושוטרים שניגשים אלי בסוף שיעור ואומרים "וואלאק, אף פעם עוד לא שמענו את זה על אופנועים...". אז אולי יש מקום לשנות משהו מהיסוד? אולי הם עדיין תקועים באטימות שלהם בשנות ה-40 ובמדיניות המנדטורית שלא השתנתה כבר יובלות ואם לא נספר להם את האמת - הם ימותו טיפשים...? השורה התחתונה - אין לי שום בעיה לקחת את ריכוז הפרוייקט על עצמי אבל - אני לא מספיק טוב! אני צריך עזרה בריכוז של החומר ובגיבוש המלצות קונקרטיות. מנסיון - ישיבות על גבי ישיבות לא מביאות לתוצאות. מה שחסר זה הת'כלס - ההמלצות לישום מיידי בשטח. רעיונות מעשיים איך לכסח ולהביא לתוצאות מעשיות.
 

nayula

New member
אציין את המובן מאליו

נקודות שמופיעות בכל דיון שקשור באופן זה או אחר לחלמאות משטרת התנועה ואיך-הייתי-עושה-אחרת-אם-רק-הייתי-יכול. * הייתי מתחיל בלגייס אנשים עם מחוייבות פנימית אמיתית למניעת תאונות, לא כאלה שמחפשים לעבור את 8 שעות המשמרת בדרך הקלה ביותר, אלא כאלה שרוצים באמת לעשות משהו לטובת המלחמה בתאונות. * הקצאת משאבים על בסיס "מדעי" - כלומר לעבוד לפי הסטטיסטיקות של גורמי התאונות הקשות, ולא לפי מה שיותר קל לאכוף. * פחות מצלמות מהירות ויותר מצלמות רמזור. * מגיל מסוים חידוש הרישיון יותנה בבדיקה רפואית - כי זקנים נוהגים כמו... כמו... כמו הסבתא שלי! * לדעתי גם כדאי לבטל את האור האדום+צהוב. למה זה טוב? בגלל זה אנשים שועטים לצומת איך שהצהוב נדלק. * יש לי עוד רעיון מהפכני ומעולה שנוגע בין היתר, גם בתחום התאונות, אבל לצערי הוא לא כל כך ריאלי.
 

amitdayan

New member
למה לא? אני אתחיל:

-דילול הממל"זים במקומות שאינם מועדים לסיכון. -הצבת שוטרים למארבים בכיכרות על מנת לאכוף את קיום מתן זכות קדימה. -חזרה לימים בהם הייתה נאכפת העבירה "אי שמירה על ימין הדרך". -אכיפת החובה לשמירת מרחק.
 

dragonia

New member
ועוד משהו חשוב

חיוב מורים לנהיגה (על אופנועים) בלקיחת קורסים מתקדמים ברכיבה, הכנסת חומרים נוספים לשיעורי הנהיגה ולמבחנים : ראיית כביש, בלימות חרום,פניות, (אולי חלק מהחומר ניתן לחייב בלימות שנה ממתן הרישיון) כל מה שמלמדים הין\ום בשיעורי נהיגה תקף לסביבה עירונית, ומן הראוי להכניס תכנים הקשורים בנהיגה בכביש בין-עירוני. חינוך לאדיבות וסובלנות כבר מגיל צעיר, אבל זה משהו שנכון להרבה יותר תחומים.
 

ixmix

New member
לא כפי שהיא מתבצעת בד"כ.

אכיפה תהיה פתרון, כאשר שוטר ממחלק סמים או קצין משטרה מהבינוי יסתובבו עם פנקס דו"חות, ולא יפזלו לצד השני כשמישהו עוקף אותם על קו לבן, או נוסע באדום מול עיניהם. כאשר לא יהיו שוטרים בשבת בבוקר בואדי ערה ובכביש הסרגל (!) נותנים לי דו"ח על נסיעה בסיוויק על 127 (נשבע לך שהייתי הכי איטי בכביש). כאשר משטרת התנועה תכלול יותר אנשים איכותיים, ולא את ברירת המחדל של הקורס בשפרעם עבור אלה שלא התקבלו ל... ולא התקבלו ל... ובעיקר כאשר היא תשולב בהסברה מעמיקה ובחינוך יסודי לתרבות אחרת.
 

ScrollLock

New member
זהו זה! זאת הגישה!

לגבי ה-127 בכביש הסרגל - פעם אמר פה מישהו חכם Don't do the crime if you can't do the time ותאמין לי - אני אומר את המשפט הזה כמעט לכל נהג שמקבל ממני דו"ח. למעשה, אני שוקל גם להדפיס את זה על חולצות, סטיקרים וכובעים. זה פשוט נכון. איך שלא הופכים את זה, איך שלא מגלגלים את זה - זה תמיד נכון! לגבי האיכות של האנשים במשטרת התנועה - נכון, יש בהחלט בעיה רצינית עם הרמה האישית של לא מעט שוטרים. בתור מי שמכיר את המערכת מהצד השני - אני מסכים בלי ויכוח! אבל שני מהלכים שהתחילו לפני שנה (מישהו אמר מאוחר מדי ומעט מדי?) יסייעו קצת כדי להתמודד עם הבעיה: א. סלקציה קפדנית יותר של המועמדים וזה מתאפשר עקב גידול משמעותי במספר המועמדים לשירות במשטרה. ב. צימצום במספר השוטרים הקבועים והגדלת מספר המתנדבים כך שבעצם נקבל על הכביש פחות שוטרים ותיקים ושחוקים ויותר שוטרים צעירים שעושים פחות משמרות מהקבועים אבל גם פחות נשחקים. צ'מע, צחוק צחוק אבל בקורס שלי היו לא מעט אנשי מחשבים (אנשים שגם חושבים) ובקרוב עומד להיפתח בחיפה קורס ראשון למתנדבים שכולם מאחת מחברות המחשבים (במת"מ) הגדולות בישראל ובעולם וזה כבר הרבה פחות מצחיק! חבר'ה כאלה שיעלו על הכביש אולי יביאו (מספרית) פחות דוחות משוטר רגיל (קבוע) אבל אין לי ספק שהם יקרעו את כל גנבי הרמזורים והנתיבים בצמתים. לגבי חינוך לתרבות - נו, זה כבר תלוי בכל אחד ואחד מאיתנו. כמו שאני אחנך את הילדים שלי וכמו שהחברים שלי יחנכו את הילדים שלהם - ככה ניראה. אני בטח לא אחנך אף נהג אחר על הכביש אבל אולי איזה שוטר שיקרע אותו אחרי שהוא יבצע איזו עבירה - כן יחנך אותו.
 

villain

New member
לגבי המתנדבים ממש לא נכון ../images/Emo4.gif ../images/Emo31.gif

איכות איש אכיפת חוק בכלל ובתעבורה בפרט נמדדת לא רק לפי רמת המשכל שלו. צר לי לאכזב אותך אך אין גרועים יותר מהמתנדבים למשטרת התנועה.מדובר לרוב באנשים קטנים שרוצים להרגיש כוח אמיתי בידיים ונתינת דו"ח לאזרח תמים מהווה כמעט סיפוק מיני עבורם.מדובר לרוב באנשים צתדקנים וקטנוניים שלא רוצים לברור את המוץ מהתבן ומתיחסים לקלה קלילה כמו אל חמורה כבדה. לפעמים המתנדב הוא אחד ששכל קרוב משפחה(בן/בת) וכל מטרתו בחיים היא "לדפוק" את האחרים ובגלל עוצמת הכאב הוא לא מסוגל לבצע את התפקיד.אנשים כאלו יתנו דוח"ות בכל מחיר גם למישהוא שעומד בצומת ברמזור אדום בפניה ימינה ושכח או לא ראה צורך להפעיל את האיתות.אנשים כאלו כל-כך מסונוורים שאינם מבצעים את תפקידם אלא רק נוקמים. אני מעדיף שוטר מקצועי שעושה את עבודתו על אחד שבא "לתקן את העולם" ובדרך עושה הכל חוץ מזה. רוב אם לא כל שוטרי התנועה שאני פגשתי היו אדיבים ועשו עבודה ראויה.אחד מהם אף עצר אותי על נסיעה בכביש ב"ש גדרה במהירות של 120 קמ"ש.אחרי שהראתי לו את התעודות ואמרתי לו שאני הריי אופנוען וזה לא נחשב מהר כל-כך ושאני נוסע רגוע ובטוח הוא וויתר לי.שוטר תנוע אחר הסיע אותי לתחנת דלק כאשר נגמר לי הדלק באמצע נסיעה ונעצרתי בצד הדרך. מתנדב היה נותן לי דו"ח ולא מוותר במקרה הראשון.
 

ScrollLock

New member
תרשה לי התייחסות לכל פיסקה לגופה?

ובכן, א. טוב שהשתמשת במילה "לרוב". למרות שאני סבור שאתה טועה ו-ב-ג-ד-ו-ל! ב. מהיכרות שלי עם מתנדבים שהגיעו אחרי ששכלו מישהו קרוב אחרי תאונה, אלו דווקא הטובים שבטובים. הם האנשים שעושים את מלאכתם על הצד הטוב ביותר והם אלה שלעולם לא "ידפקו" מישהו סתם. אלה האנשים שיעשו הכל כדי לעזור לכל אזרח וכל נהג והם אלו שלרוב לא ייתפסו לקטנוניות! ג. שוטר מקצועי שבא לעשות את עבודתו - דווקא זה סוג האנשים שחסר לי במשטרת התנועה. אני מכיר מעט מאוד שוטרי תנועה שעובדים כשוטרי תנועה בגלל "אידאלים" ומעניין שרובם הגיע להיות שוטרי תנועה דווקא בגלל אירוע זה או אחר שעברו. ד. לגבי האדיבות של שוטרי תנועה - אני מניח שזה קשור למצב הרוח של אותו אדם באותו רגע (כמו אצל כולנו). דרך אגב, ישנה הוראה מאוד ברורה של מפקד מתנ"א (הקודם?) שחובה על כל סיור לעצור ליד רכב תקוע ולהגיש לו עזרה במידת האפשר. לפני כמה שבועות, עצרו זוג שוטרים (לא מתנדבים) ליד רכב שעמד תקוע לצד הכביש שעולה מצומת אבליים לכיוון משגב. נהג הרכב ביקש את עזרת השוטרים להגיע לתחנת דלק קרובה כדי שיוכל לטלפן להזעיק עזרה. התשובה שקיבל היתה "מה אנחנו נראים לך? מוניות?". אותו נהג עשה בשכל ולא התעצל לכתוב למפקד משטרת התנועה באיזור (זבולון). 24 שעות מרגע קבלת המכתב, אותם שוטרים הושעו לחודש (במבטא רוסי - "אין עבודה, אין פרנסה, קשה, קשה..."). בקיצור - יש ויש. אני לא מציע לך להיתפס להכללות.
 

villain

New member
טוב לדעת שאני טועה.

עליי לציין שאני מכיר מתנדבים במשטרה הרגילה שעושים עבודה נפלאה נגד פשיעה ופח"ע.סביר אם כך להניח שיש מתנדבים כאלו גם במתנ"ע.
 
ממש לא מדויק. ../images/Emo31.gif

בתור מתנדב במשטרה כבר הרבה שנים (לא בתנועה), יצא לי לעבוד לא מעט גם עם מתנדבים של התנועה. רובם אנשים רציניים עם כוונות טובות. התופעה שתיארת אמנם קיימת, אבל די שולית.
 

z is dead

New member
אנשי מחשבים או פרופסורים לפיסיקה-

זה לא ממש משנה. מה שמשנה זה שאותו מתנדב יקשיב בעבודה לנתן זהבי או יישב בערב מול הטלוויזיה ויצפה בתוכנית החירום של חיים הכט. למחרת, בזמן המשמרת שלו, הוא יצא להילחם בבני השטן הנוסעים 120 קמ"ש באיילון ומטרתם לרצוח את בנות ישראל החסודות והתמימות הנוסעות באותו הכביש 85 קמ"ש, בנתיב השמאלי, תוך כדי איפור ו/או שיחה בטלפון ו/או עיון במסמכים ו/או טיפול בילד שמשתולל לא חגור במושב האחורי. בנוגע ל"אור ירוק": לאחרונה יש ברחבי השרון (או לפחות שם נתקלתי בכך) מסע פרסום די נרחב, כולל מני "סלבריטאים", שעניינו תמיכה בחוק המלווה לנהג חדש (כנראה חלק מהמהלך להארכת תקופת המלווה). אם תוכל לברר עם מר נאור והעמותה בראשה הוא עומד, האם יש מספרים המעידים על כך שבתקופה בה הופעל חוק המלווה חלה ירידה כלשהי בהיקף התאונות בקרב הנהגים הצעירים? ברק
 
למעלה