"אכיפה אינה פתרון"? וואלאק?
<סליחה על ההתפרצות אבל...> "אכיפה אינה פתרון"? זהו? זה מה שיש לך להגיד? צ'מע חביבי - אני, בתור רוכב (אמנם כרגע רק XT600), ובתור מתנדב במתנ"א רואה את הדברים בזוית "קצת" שונה. אני לא יודע מה הגישה של שאר ה-"גדוילים" במשטרה אבל אני יכול להעיד שבמשמרות שלי אני עושה כמיטב יכולתי כדי להביא לכך שאכיפה כן תהיה חלק מהפתרון. נכון, לאכוף מהירות בכביש דו מסלולי עם שדה ראייה פתוח זה לא חוכמה גדולה, אבל לעשות את זה בכביש 4, בחלק שעובר בתוך נהריה ועוד עם פור של סטייה מותרת של 40% - זה כבר משהו אחר. אם אנשים מרשים לעצמם לנסוע בשטח בנוי 120 במקום 60 ובכך הם מסכנים את עצמם וכמובן שגם אחרים - זאת כבר בעייה. אם נהג מרשה לעצמו לנהוג מהר (110 - אבל זאת מהירות סבירה לקטע הכביש הנדון) בכביש פתוח אבל תוך כדי שיחה בשני מכשירי טלפון (בו זמנית) ללא דיבורית וכמובן שבלי חגורת בטיחות ותוך כדי כך כמובן שהוא גם לא שולט לגמרי ברכב (שמטייל לו לאיטו בין הנתיבים) וכמעט מוריד רוכב - אז פה האכיפה שלנו כן עזרה. ולמה אותו רוכב לא הרגיש צורך לקלף את המראה מהרכב באותו רגע? אני הייתי עושה את זה בלב שקט. ברברי, ונדאלי ונפשע - אבל יעיל! מבחינתי, אמא שנוסעת בבוקר על כביש 4 במהירות של 115 קמ"ש, אבל עם 2 ילדים לא קשורים שמשתוללים באוטו (ולא רק במושב האחורי) ותוך כדי זה גם מנסה לנהל שיחה בטלפון - היא פושעת! ואני אקרע אותה עם הדו"ח! אם היא רוצה לחסל ת'ילדים שלה זאת הבעייה שלה, אבל אם היא תיקח איתה עוד רכב אחד... זה כבר בעייתי מבחינתי. הבוקר, בצומת עכו, מערבל בטון השאיר בצומת אי אלו קילוגרמים (!) של בטון (עומס יתר?) והמשיך לתוך העיר. אז מה? אם אני אקרע אותו זה לא יעזור? הבוס שלו אשם? לא, הנהג אשם! הבוס אולי רוצה להספיק ה שיותר אבל האחריות על הרכב היא בשורה התחתונה של הנהג! ביום חמישי, הכביש בין צומת שמרת לכיכר של עכו - רוכב על R750 חדש ומדונדש עקף מולי על קו לבן, הוריד את הרכב שלפני לשוליים ולי הוא עבר סנטימטרים מיד שמאל. אז מה? הוא לא אשם שהרכב לפני ירד לשוליים? מדובר בכביש שהמהירות המותרת בו היא 70 קמ"ש (אם אני לא טועה) אבל בוא נאמר שלדו"גים אין שום בעייה לנסוע שם גם 90 בלי לסכן את אף אחד. אבל אותו מטורף, אני מניח שנסע במהירות כפולה. אין לי שום בעייה שיהרוג את עצמו אבל אם הוא ייכנס במכונית שבאה מולו (וזה רק עניין של זמן עד שזה יקרה) - פה כבר הוא מפריע לסביבה. כן - אכיפה היתה עוזרת. אם היה שם שוטר שהיה רואה אותו ומדווח הלאה כדי שיחסמו את הכביש בהמשך (וזה בהחלט היה אפשרי במקרה הנ"ל) - זה היה עוזר לצמצם את הבעייה! אז מה? אכיפה לא עוזרת? אתה יותר ממוזמן לבוא לטייל בכבישי הגליל התחתון והמערבי (בעיקר כביש 70, כביש 85 והכבישים שמקושרים אליהם) ולחזות בעצמך בפירוש למינוח - "כאן אין חוקים - כאן הטבע הוא החוק!". באיזורים האלו ישנם עשרות כלי רכב ונהגים שנעים בלי רשיונות ועושים בכביש ככל העולה על רוחם - ואני מתכוון ל-"ככל העולה על רוחם!". רמזורים אדומים הם אפילו לא המלצה - הם פשוט לא קיימים. קו לבן? רק כזה שמסניפים. צומת? קיימת רק בפוליטיקה. בקיצור - כאוס. ד"א - פרט מינורי - מספר תאונות הדרכים באזורים הנ"ל הוא מהגבוהים בארץ. אז מה? אכיפה לא תעזור? שמע חביבי - אתה מטפס על עץ גבוה מאוד. אני במקומך הייתי נזהר מהצהרות כוללניות שכאלו.