עונת המלפפונים החלה

ביטוחים מסובסדים

כבר יש: ביטוח החובה מסובסד ב-266% ("והכל בגלל המועדון"
) כדאי שתקלוט: ביטוח חובה לדו"ג בישראל מעל 250 סמ"ק צריך לעלות 10,000 ש"ח. הסיבה שאתה משלם "רק" 3600 היא, בין היתר, שהמועדון ממשיך ופועל בנושא בהתמדה, במשרד האוצר ובכנסת (וצריך כמובן להזכיר שלא רק פעולת המועדון תרמה לכך, אלא גם גורמים נוספים, כמו גם התגיסות הציבור למאבק בנושא). סיבסוד? מאיפה? מי ישלם בשבילך? למה שמישהו ישלם מכיסו בשבילך? כל ישראל רוצים מתנות חינם (ואני לא יוצא מן הכלל) - אבל אין מי שישלם. תנסה לבדוק אם יש סיבות אמיתיות, משכנעות. אתה מוזמן להעולת אותן כאן... ואם יש בהן ממש, אני בטוח שלא תתנגד אם אשתמש בהם מדי פעם מול הגורמים הרלונטיים. אתה רוצה משהו? לא מגיעים לשום דבר בלי עבודה קשה. אתה רוצה שהמועדון יקדם משהו? ת-צ-ט-ר-ף. בפעם ה-1,000,000: ככל שירבו חברי המועדון, כן ירבו השגיו. מי שיושב על הגדר (וזו זכותו של כל אחד) שלא יבוא למועדון בטענות: פעילי המועדון עושים ככל יכולתם, במגוון של נושאים. כל המתעניין יכול ללמוד על נושאים אלה באתר המועדון. לא מוצא חן בעיניך אופן פעולת המועדון? הפעילים שלו? א-ד-ר-ב-א. אתה מוזמן להחליף אותם. את כולם. אבל את זה תוכל לעשות רק בבחירות הבאות - ולשם כך עליך להיות חבר.
 

shooGS1

New member
למה למה למה ../images/Emo35.gif ../images/Emo35.gif ../images/Emo35.gif

למה השם ירחם, אנחנו מקבלים 266% הנחה? על מחיר של 10,000 ש"ח לקטנוע? ה ל ו ! ! יש קטנועים שעולים אם כך פחות מהמחיר של הביטוח שלהם לשנה? איפה בעולם נשמע כדבר הזה שלאחר סבב של שתי שנות ביטוח אתה משלם סכום שלא ישלמו לך אפילו בטוטל לוס? ובשנה השלישית אם האופנוע / קטנוע שלך לא הכי חדש אתה גם מתקרב להכפיל את מחירו? נראה לי שאנחנו מקבלים 5487% הגזמה, ולא 266% הנחה וממשיכים לשתוק ושלם... אנא - הסבר, מי קבע את המחירים ועל סמך איזה אינטרסים?
 
הסבר

קודם כל, הטעות הבסיסית היא בכך שאתה לא מבטח את הקטנוע - אלא את הרוכב עליו. ומחירי החליפים של רוכבי כלי רכב דו-גלגליים *לא* נקבעים לפי הכלי שעליו הם רוכבים, אלא לפי ערכם של פריטים אלו (יד, רגל, עין) לרוכב. מחירי הביטוח נקבעים בצורה פשוטה (שיש בה כשל בסיסי - אבל לכשל זה נגיע מאוחר יותר) על פי חוק שחוקקה הכנסת בשנת 1973 שנקרא "חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים" (חוק הפלת"ד) וע"י הרפורמה בשוק הביטוח כפי שאושרה בועדות הכנסת. תמציתה של השיטה היא שמחיר הביטוח הוא בפשטות מחיר הסיכון לחברת הביטוח שיוצר כל מגזר מבוטחים. למשל, למגזר כלי הרכב הדו-גלגלי בעל נפח של מעל 500 סמ"ק (סליחה שאני משתמש בנתונים האלו, אבל הם מדגימים את הנושא. נתוני מגזר הקטנועים לא זמינים כרגע), שולמו פיצויים בסך כולל של 60.9 מליון ש"ח. במגזר זה יש 5800 מבוטחים (שנת 2000 דומני). בקיצור, חלק 60.9 ל-5800 ותקבל את פרמיית הביטוח שצריך כל רוכב דו"ג בישראל לשלם: מעל 10000 ש"ח. כמה אתה (כרוכב על דו"ג בנפח מעל 500 סמ"ק) משלם? בערך 3600 ש"ח. או במילים אחרות: שיעור פרמיית הסיכון הטהור עומד על שיעור של 266% מעל תעריף השוק לביטוח דו"ג. (מש"ל). הטעות בכל השיטה, ובטעות זו המועדון נלחם, הוא ביחוס כל הנזק בתאונה לרוכב בלי להתחשב בשאלת האשמה (אי יחוס זה הוא מיסודות חוק הפלת"ד). מכיוון שתיקון הטעות יקח זמן, והשלכות התיקון רחבות, המועדון מבקש לגרום להורדת תעריפי הביטוח בצעדים חלקיים, ובלבד שתעריף הביטוח יקטן. בפרט מדובר על העמדת שיעור ההשתתפות של ביטוח נהגי כלי רכב פרטים בנזקים של רוכבי דו"ג בתאונות רכב פרטי-דו"ג על 100% (השיעור היום הוא 50%).
 
ומי שקובע את המחירים - והסבסוד -

זה המפקח על הביטוח באוצר. וזה לא שאני מברך על התעריף - הבלתי אפשרי - של ביטוח החובה. אלא שצריך להבין שלולא התערבותו של המפקח (ספציפית: ציפי סמט), היה התעריף פי שלש ממה שהוא היום - ויש מי שמבקר מדיניות זו של האוצר: מבקר המדינה באחד הדו"חות האחרונים יוצא נגד הבסיס החוקי לנוהג זה של האוצר (לידיעתך, הסיבסוד משולל בסיס חוקי). איפה הדברים נמצאים? על פי תהום. בשנה הבאה נצעד צעד גדול קדימה.
 

shooGS1

New member
תודה על ההסבר, הוא מבהיר ../images/Emo12.gif

איך רוכבים שמקבלים שנה רביעית ברציפות כתב העדר תביעות מהביטוח, משלמים על אלו שמתרסקים פעם בחודש, עוד כשל של השיטה... למה לחלק בכלל את הדף הזה, במילא הוא שווה טיירה.
 

Korchi

New member
לכל העוקצים והעוקצות.. ../images/Emo8.gif

אז ככה, קודם כל, ה"הסבר" לגבי מחיר הביטוח ממש לקוי, מפני שברב ת"ד מעורבים פחיות, מה שאומר, שביטוח החובה חייב להתחלק בין כלל כלי הרכב על הכביש ולא אופנועים בלבד. בחשבון פשוט, אם תספור את כלל כלי הרכב, תראה שאנו משלמים 800% יותר ולא פחות. זה שבארצנו ביטוח "חובה" הוא זהה לכולם (ולכן אין צורך להעביר פרטים) זה משהו אחר, הרי אם היתי תובע את ביטוח החובה של ה"אשם" בתאונה המספרים היו אחרים. בנוסף, עדיין לא הבנתי מה תרם המועדון לאוכלוסיית רוכבי הדו"ג. סיבסוד ביטוח ממש לא נשמע משכנע, מפני שהמחיר הוא לא ריאלי וגבוה למרות ההסברים הלא משכנעים. ומה חוץ מזה? ובעצתו של MORM (הוא ה"גורו" שלי) אני ארשם למועדון, ואתרום את חלקי. והטלפון שלי בדרך..
 
לא ההסבר לקוי -

אלא ההגיון שבבסיס השיטה - אותו הגיון של "ללא אשם". נא לא לטעות - ביחס לרוב כלי הרכב, ביטוח חובה במתכונתו הנוכחית הוא דבר מבורך, בעל יתרונות מרובים. הבעיה היא עם כלי רכב שבקצה: כבדים וקלים (כמונו, למשל). במקרה שלנו, יש לנו כ-25% תאונות עצמיות (!!!), ובשאר התאונות, לא ייוחסה אשמה לרוכב כלי הרכב הדו-גלגלי (ע"פ נתוני המשטרה שסופקו ע"י הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה) בכ-75% מתאונות רכב-דו"ג (וזה לא אומר שב-75% היו נהגי המכוניות אשמים). בקיצור, ניתוח תוחלת הנזק באשמת רוכבי הדו"ג הוא עסק מסובך - שלמועדון יש תקווה לבצע אותו מתי שהוא (זה לא ייאמן איזה מכשולים בירוקרטיים יש על דרך קבלת המידע...) תעריף ביטוח החובה בארץ אינו זהה לכולם - אבל כולם שווים בפני החוק. הסיבה שבגללה אין צורך להעביר פרטים (למעט לצרכים משטרתיים) היא שהחוק קבע שאין צורך להתייחס לשאלת ה"אשמה" בתאונה עם נזקי גוף: נושא קביעת האשמה יכול להתבצע רק בבתי משפט, ואלו, כידוע, לא ממהרים במיוחד לסיים את ההליכים (ולפעמים גם לא מסוגלים אוביקטיבית). מה תרם המועדון? המועדון זה רק אתה, אני, וכל שאר אלו שרוצים לקדם משהו. גם במצב הנוכחי, במשאבים הלא-כל-כך גדולים שעומדים לרשותו, היתה התקדמות בנושאים לא מעטים ("התקדמות" אינה "השג". השגים לוקחים זמן, ומורכבים מהרבה צעדים קטנים בדרך...), למשל: - תשדיר הבטיחות לכלי רכב דו-גלגליים בגלגל"צ - עצירת ההעלאה בתעריף הביטוח (בשיתוף עם אחרים) - הכללת רוכבי דו"ג בתכנית להכשה מתקדמת של משרד התחבורה - חברות בועדת מומחים במכון התקנים, שהוקמה לבקשת המועדון, בנושא צבעי הסימון החלקלקים. - הקמת ועדה ציבורית בנושא חלקלקות תשתית הכבישים - יצוג בועדת החקירה הפרלמנטרית בנושא תאונות הדרכים - קבלת הבהרות מצה"ל ביחס לגיוס כלי רכב דו"ג (עדיין לא הסתים...) - וכן, גם טיולים ברמה שאין לה מתחרים. ולסיום, שלא תבין לא נכון: זה שאני מסוגל להסביר את ההגיון של האוצר בקביעת תעריף הביטוח, לא אומר שאני מסכים איתו. למעשה, אני חולק עליו בתכלית. לפרטים נוספים, אתה מוזמן לעיין במדור "המאבק בתעריפי הביטוח" באתר המועדון.
 

בימר

New member
זה אני כנראה ../images/Emo10.gif

Korchi - אני מצטער. זה כנראה אני, וצר לי כי נחשפת לטפשות שעלתה בשרשור האמור. אני בוש ונכלם
על כך שבזבזת זמנך בנסיון לבאר לעצמך את הטפשות האמורה, ומתחייב בזאת - זה לא יחזור!! עלה והצלח ואני מאחל לך שתגיע לגבהים מהם לא תיאלץ לחזות שוב במופעים רדודים וטפשיים של המועדון ונציגיו עלי אדמות. ואני מצטרף לתקוותיך... "אילו רק היו כמה חכמים שמנהלים את מועדון האופנועים...". ולחשוב שעוד שקלת אם להגיב... שערוריה
 

tygger

New member
אל תצחיק אותי.

בשביל 20 אנשים שקונים מיגונים, לא שווה אפילו לגשת לחנות מכולת ולנסות לשכנע אותם. אתה רוצה שיסבסדו את המיגונים והציוד? על סמך מה? על סמך זה שאתה אולי תצטרף אל המועדון או שמישהו אחר יצטרף? מחירי הציודים בארץ כמו שכבר אמרתי הם לא כל כך יקרים בהשוואה לחו"ל. כמובן שאין השוואה בין מחירי מבצע לבין מחירים רגילים. המחירים יקרים יותר, זה נכון, אבל יש "דילים". חוץ מזה, איזה ציוד אתה צריך? אני מאמין שאם יהיו מספיק אנשים אז יהיה מצב לרכישה קבוצתית. כבר התארגנו דברים כאלה מהמועדון (ע"ע המכירות של מטרו בשיתוף המועדון).
 

זהר זהר

New member
מדוע בשטח נופלים יותר ומתים פחות

כל רוכב כביש מצוי רועד מהמחשבה שימצא עצמו בכמה עשרות או יותר קמ"שים מתעופף לו מול גדר בטיחות, פגוש של מכונית או גלגל משאית. טוב שירעד. ואם נחשוב על כך,כמות הנפילות יחסית קטנה . לא כל אחד נופל בכל רכיבה. רחוק מזה. ברכיבת שטח, ואני מתעלם כרגע משבילים שהם כמו כבישים מבחינת האיכות, נופלים , לא מעט ולא פעם גם רוכבים מיומנים. מדוע? השטח הוא נתון משתנה לאחיזה ושליטה , שלא כמו הכביש, לכן כמות ההפתעות והשינויים גדולה פי כמה. חרף כמות הנפילות ושכיחותן חומרת הפגיעות קטנה בהרבה. זה מושפע כמובן מכך שהמהירות בשטח היא נמוכה יותר (לדעתי נופלים בעמידה ולא ברכיבה) אולם נתון שכל אחד רואה: קשה לפגוש רוכב שטח בכפכפים וגופיה. גם מי שנכנסים לעניין לראשונה מגיעים עם מיגון בסיסי. אם כן הבעיה שלנו היא תודעה. רוכבי כביש דומים מבחינה מסויימת לנהגי מכוניות. הם יכולים להתייחס בפחות רצינות לעניין הרכיבה ולהמיר מקצועיות בפזיזות. מי שכך מתייחס יש לו סיכוי טוב לפרוש בשלב מוקדם מרכיבה או אפילו מהחיים. אם תשאלו מה כל אחד מאתנו יכול לעשות? הוא יכול לדבר בכנות על היכולת ונטילת הסיכונים ולהעביר את המסר שאופנוע הוא כלי שמידת הסיכון שבו גבוהה ככל שהמיומנות נמוכה . אופנוע הוא קטלני כאשר הרוכב עליו רוכב מעבר למגבלותיו האישיות כי הוא מצוי באיזה תחרות סמויה עם חבר שליד או אולי עם עצמו - כתגובה לאמירות של אחרים. בכביש מידת הסלחנות לטעות קטנה בהרבה. מה לעשות? לעשות את הטעויות במהירויות נמוכות יותר, ללמוד איך לא לעשות טעויות על ידי הדרכה ותרגול וגם, לשנות את סגנון ההתייחסות , כולל זה שבא לידי ביטוי בחלק מהתגובות כאן. ולפני הכל: היום כשעלית על הקטנוע לבשת מגיני ברכיים? רכיבות מהנות לכולנו
 
../images/Emo45.gif הציוד חשוב אבל חשוב יותר להכיר

במגבלות שלך ובסיכונים הכרוכים ברכיבה . שיהיה חג שמח לכולם תאכלו הרבה מופלטות ותשמרו על עצמכם.
 

Moo Moo

New member
../images/Emo45.gif בביה"ס החזרתי כבר כמה אנשים...

"בתשובה", ויש כאלה שהם נוסעים "רק על קטנוע", אבל יש אחד פלצן על ארואקס, שפעם אחת ראה אותי עם המעיל והכפפות ושאל: "מה אתה רוכב על CBR500 שאתה לבוש ככה?" למרות שניסיתי להסביר לו שהנפילה ב100 קמ"ש מאופנוע 50 תיהיה כואבת בדיוק כמו נפילה מ"CBR500" ב100 קמ"ש, הוא עדיין לא הבין
 

Shlomi TC

New member
../images/Emo45.gif גם אני מנסה לעשות את מסע הקודש

מראה כל פעם במקום "תפילת הדרך" תמונות של אופנוענים פצועים ומשופשפים מכל הכיוונים כי לא היו עם מיגון. ושתבין, אני בא לבית ספר עם מעיל עור (גם בימים החמים!), בכלל חושבים אני מטורף!
 

memphis

New member
../images/Emo80.gif../images/Emo80.gif לצערי נתקלתי בזה...

גם במטרו ת"א, כשבאתי עם עם האופנוע שלי לשם ונכנסתי, מקבל מבט המום "מה אתה רוכב על R1?", ואני" לא,GS500". העובד שלהם פשוט היה המום, ו"מסביר" לי על זה שמיגונים כמו שלי צריך "רק" לכלי הליטר, ופה מתחילה הטעות ---> אצל המוכרים, בעלי הסוכנויות והמכונאים (גם אם זה רק אחד מהם). למה? לעזאזל, צריך להטיף למישהו שלבוש עם כל ציוד המגן????????? ולך תסביר לו, לזה שיותר חכם ממך.
 

y a l l a

New member
עם רוכב בעתיד אחד הצלחתם+שאלה

אחרי קריאה בפורום הזה ובפורום פול גז אני יודע שבחיים אני לא ייסע בלי קסדה טובה +מעיל+כפפות בדוגמא שנתת כתוב על המרכיב בGS ולא הבנתי אם יש בעיה שהוא הרכיב בGS או רק שהוא הרכיב אחרי חמישה ימים בלבד בנוסף כתוב שזאת הפעם הראשונה שהוא הרכיב על הGS והרי ברור שחייבת להיות פעם ראשונה
 

Skid McMarks™

New member
עד שהרכבתי פעם ראשונה

לקחתי לעצמי זמן. להתרגל לכלי (אמנם קטנוע 50 סמ"ק), להתרגל להתנהגות שלו, ללמוד להשתלט עליו לבד, לפני שאני מוסיפה משהו שמשנה את ההתנהגות שלו מהקצה אל הקצה.
 

M.Z

New member
בוא נתחיל בקטן...

נמקסם קודם את הפוטנציאל הגלום דווקא בחברי הפורום הזה. בוא ונתחיל להסביר להם בעדינות ובסבלנות, שכדאי משבת הבאה, לוותר על רכיבות "אגרסיביות" "ספורטיביות" או כל הגדרה שאתה מוצא לנכון למושג "טיול לא למתחילים". הרי אם נצליח להציל ככה אפילו אחד, יצאנו כששכרנו בידינו.
 

MAX D

New member
../images/Emo45.gifצודק-

אני מדבר על הנושא עם כל אופנוען/קטנוען ללא מיגון שאני רואה. זו מכה
סתם שאלה- מה הקשר למלפפונים?
 
למעלה