רכיבה של הבוחן על האופנוע בטסט .
בימים האחרונים שוב עלה נושא מכוני הרשוי בהם דורשים הבוחנים לבצע את בדיקת האופנוע כשהם רוכבים עליו. כדי להבהיר את העניין ניהלתי שיחה עם מנהל באחד ממכוני הרישוי הגדולים. לדבריו שאלת המותר/אסור כלל אינה רלוונטית ,לפי הוראות משרד התחבורה חובה על הבוחן לרכב על האופנוע! במילים אחרות כל המכונים בהם מאפשרים לבעל האופנוע לרכב על האופנוע בשעת הטסט עוברים על הוראות משרד התחבורה. הקשתי עליו גם בשאלת הביטוח ואחריות מכון הרישוי למקרים של תאונה\נפילה בשעת הטסט ולדבריו צריך כל מכון רישוי להחזיק בביטוח חובה ובמקרה של נזק לאופנוע צריך מכון הרשיוי לשאת בתוצאות- כמו כן צריך הבוחן להחזיק ברשיון מתאים לכלי הרכב. הבחור גם הודה בפניי שהוא מתחמק מרכיבה על אופנועים מעל 50 סמ"ק בעת הטסט וזאת מפחד לגרום להם נזק. לדבריו עובדים עכשיו במשרד התחבורה על הוצאת תקנות חדשות שיחייבו התקנת מתקן מיוחד בכל מכון רישוי שיאפשר בדיקתו ללא צורך בנסיעה-בדומה למכשיר עליו מבצעים טסט לפחיות. עצוב אבל כרגע זה המצב.
בימים האחרונים שוב עלה נושא מכוני הרשוי בהם דורשים הבוחנים לבצע את בדיקת האופנוע כשהם רוכבים עליו. כדי להבהיר את העניין ניהלתי שיחה עם מנהל באחד ממכוני הרישוי הגדולים. לדבריו שאלת המותר/אסור כלל אינה רלוונטית ,לפי הוראות משרד התחבורה חובה על הבוחן לרכב על האופנוע! במילים אחרות כל המכונים בהם מאפשרים לבעל האופנוע לרכב על האופנוע בשעת הטסט עוברים על הוראות משרד התחבורה. הקשתי עליו גם בשאלת הביטוח ואחריות מכון הרישוי למקרים של תאונה\נפילה בשעת הטסט ולדבריו צריך כל מכון רישוי להחזיק בביטוח חובה ובמקרה של נזק לאופנוע צריך מכון הרשיוי לשאת בתוצאות- כמו כן צריך הבוחן להחזיק ברשיון מתאים לכלי הרכב. הבחור גם הודה בפניי שהוא מתחמק מרכיבה על אופנועים מעל 50 סמ"ק בעת הטסט וזאת מפחד לגרום להם נזק. לדבריו עובדים עכשיו במשרד התחבורה על הוצאת תקנות חדשות שיחייבו התקנת מתקן מיוחד בכל מכון רישוי שיאפשר בדיקתו ללא צורך בנסיעה-בדומה למכשיר עליו מבצעים טסט לפחיות. עצוב אבל כרגע זה המצב.